.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.mar.2025 19:21:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI] Pęcherzyki powietrza w układzie zasilania
PostNapisane: 13.sie.2006 13:01:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem. Może parce słów o sobie. Z motoryzacją jestem bardzo blisko z powodu pracy, jaką wykonuję (stacja obsługi samochodów) w zawodzie 25 lat. Ale jak mówią człowiek uczy się całe życie, dlatego mam temat do dyskusji, temat, który sprawia mi problem. To tyle, jeśli chodzi o moją osobę. Żeby nie zanudzać przejdę do meritum sprawy.
Rok temu udało mi sie zakupić auto moich marzeń audi a6 2,5 TDI 180 KM. Radość nie trwała zbyt długo gdyż okazało się, że trafiłem na niezbyt udany egzemplarz( sporo awarii). Z jedna z usterek nie mogę sobie poradzić. Jeśli ktoś miał podobny problem do mojego proszę o komentarz.
Dwa tygodnie jadąc na wakacje(upał niesamowity) moje auto po wyłączeniu silnika nie chciało "zaskoczyć" ponownie. Problemem było zapowietrzenie sie układu paliwowego. W pobliskim warsztacie wymieniłem nowy filtr paliwa i udałem sie w dalsza drogę. Ku mojemu zdziwieniu po ponownym wyłączeniu silnika nie mogłem go uruchomić. Zmuszony byłem ponownie odpowietrzyć układ zasilania. Po powrocie z wakacji na poważnie zabrałem się za tą usterkę. Zauważyłem, że podczas uruchamiania silnika w przewodzie paliwowym(przezroczystym) pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową pojawiają się pęcherzyki powietrza średnicy 1 cm. Przy obrotach silnika 2000 obr pęcherzyki ponownie sie pojawiają, ale mniejsze o śr,2-3 mm. Przystąpiłem do lokalizacji miejsca zasysania lewego powietrza. Zamontowałem przewody paliwa ( przezroczyste) na zasilanie filtra paliwa i wyjściu z filtra do pompy wtryskowej. Efekt: po rozruchu( z pęcherzykami w przewodzie do pompy wtryskowej) w przewodzie zasilającym filtr,paliwo jest czyste bez powietrza. Na wyjściu z filtra do pompy pojawiają się sie pęcherze o śr,2-3 mm. Ponownie wymieniłem filtr paliwa na oryginalny, bez efektu. Potem wymieniłem zawór zwrotny(podgrzewacz) montowany na filtrze, bez efektu. Zauważyłem, że po wyłączeniu silnika w przewodzie zasilającym filtr pojawia się pęcherzyk powietrza śr,2 cm. w przewodzie pomiędzy filtrem a pompą wtryskową paliwo jest czyste. Natepnego dnia przed uruchomieniem silnika stan paliwa przy filtrze nie uległ zmianie(pęcherzyk na dolocie, brak na wyjściu). Jeżeli ktoś miał podobny problem zapraszam do dyskusji. :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2006 16:59:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Nie jestem jakims specem, ale z tego co piszesz wnioskuje, ze musi gdzies wchodzic to powietrze w okolicach filtra paliwa... A może nowy filtr jest zapowietrzony i to powietrze musi po prostu z niego zejsc??

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2006 18:33:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
No właśnie jak odpowietrzyć filtr paliwa? Paliwo jest zasyne przez pompe wtryskową . Jeżeli odkręce odpowietrznik na filtrze paliwa podczas pracy silnika to filtr zaciągnie prze niego lewe powietrze. :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2006 18:38:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Szczerze mowiac nie wiem jak zrobic to w dieslu...

Może nalezaloby pod cisnieniem wprowadzac paliwo i wtedy odpowietrzac... Potem dopiero wpiąć filtr do obiegu

To sa juz tylko moje suche przemyslenia, moze niech wypowie sie ktos, kto ma z tym doczynienia na codzien ;-)

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2006 20:47:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Pompa nie trzyma paliwa jest w niej taki zaworek który ma za zadanie blokowac aby sie ono nie cofalo jak silnik sie zgasiTo powinno byc w tym gdzie wchodzi wezyk tylko uwazaj jak rozkrecasz zeby sie nic nie ulamalo chodzi tylko o ta srube z mosiadzu . Nie wiem czy czasami jeszcze nie ma takiego zaworku gdzies na drodze ze zbiornika to filtra poniewaz tam nigdy nie patrzylem

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2006 20:53:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Gdyby to byl zaworek zwrotny, to chyba nie pojawialyby sie pecherzyki powietrza przy 2000 obrotów?? a moze sie myle :P :peace:

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2006 20:56:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
W moim tez sie pojawiaja ale odpala normalnie a w tym przypadku to musi sie paliwo cofac mocniej

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2006 21:03:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
Hmm, jezeli u Ciebie tez sie pojawiaja, to może to wcale nie jest powod dlaczego nie pali??

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2006 13:14:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2006 18:02:36
Posty: 303
Lokalizacja: Wawa/Katowice/okolice Garwolina najczesciej
u mnie tez sie pojawiaja... powiem ze tez bylem tym zaniepokojony .. ale narazie wszystko jest ok ..

_________________
Były Mercedesy a teraz ..

Audi 80 B4 AVANT 1,9TDI `95
Gumowce 50zł
Widły 20zł




Wrażenia z rozrzucania gnoju BEZCENNE!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2006 16:58:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Dzisiaj zrobiłem kolejny test; ominąłem filtr paliwa; zasiliłem pompe wtryskową bezpośrednio ze zbironika; wszystko jest ok!! zero pęcherzyków na wolnych obrotach i przy 2000-3000. Wszystko wskazuje na nieszczelność filtra na oringu lub na zagnieceniu obudowy. Az mi sie nie chce w to wierzyć. 2 filtry Mana i ten ostatni oryginał z ASO. Czy to możliwe? Czy ktos ma taki silnik 2,5 TDI z roku 2000? :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2006 18:03:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Jerzy_G napisał(a):
Dzisiaj zrobiłem kolejny test; ominąłem filtr paliwa; zasiliłem pompe wtryskową bezpośrednio ze zbironika; wszystko jest ok!! zero pęcherzyków na wolnych obrotach i przy 2000-3000. Wszystko wskazuje na nieszczelność filtra na oringu lub na zagnieceniu obudowy. Az mi sie nie chce w to wierzyć. 2 filtry Mana i ten ostatni oryginał z ASO. Czy to możliwe? Czy ktos ma taki silnik 2,5 TDI z roku 2000? :(

Jeżeli jest to AKE to ja mam taki.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2006 18:23:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
lenoks twój silnik chyba jest po tuningu nie spotkałem się z fabrycznymi 205 PS. w 2,5 TDI . Jeśli nie sprawi Ci to kłopotu sprawdź czy przy rozgrzanym silnku temp.90 powyżej 2000 obr. do pompy wtryskowej przezroczystym przewodem przemieszczaja sie duże ilości pęcherzyków powietrza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2006 18:30:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Jerzy_G napisał(a):
lenoks twój silnik chyba jest po tuningu nie spotkałem się z fabrycznymi 205 PS. w 2,5 TDI . Jeśli nie sprawi Ci to kłopotu sprawdź czy przy rozgrzanym silnku temp.90 powyżej 2000 obr. do pompy wtryskowej przezroczystym przewodem przemieszczaja sie duże ilości pęcherzyków powietrza.

Jutro sprawdzę jak jest u mnie i napisze. a co do 205 kucy to mam wirusik typ
BB VAg 2.5 TDI 180

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2006 18:38:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Wiadomość dla wszystkich posiadaczy audi 2,5 TDI
Te pecherzyki powietrza nie są groźne kiedy poruszamy sie w warunkach miejskich. Natomiast podczas jazdy poza miastem zaczynaja sie problemy. Z moich obserwacji wynika że pęcherzyki wydostają sie z filtra paliwa do pompy wtryskowej, filtr zapowietrza sie. Po kontynuowaniu jazdy z obrotami pow.2000 dochodzi do wypompowania paliwa z filtra; efekt -po wyłączeniu silnka nie można go ponownie uruchomić. W filtrze jest około 50% powietrza; koszmar.Pomaga jedynie odpowietrzenie. Jest to duży problem szcególnie kiedy nam sie spieszy. Od tej pory nie wyłączam silnika podczas podrózy. Ale to nie jest rozwiązanie, dlatego poruszam na forum ten problem.
Nie zapomnę tych ironicznych uśmiechów "trabanciarzy" kiedy stałem na poboczu z podniesiona maska silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2006 16:49:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
Dzisiaj sprawdziłem u siebie ale nic się nie dzieje. Powyżej 2000 nie mam żadnych pęcherzyków powietrza w układzie paliwowym.
Pozdrawiam. Dodam że też mam założone filtry Mana.

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2006 17:54:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2006 13:32:39
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Tak sie składa ze tez mam ten problem z powietrzem w ukladzie zasilania!! :(
Lecz u mnie podobno powietrze jest zasysane bezposrednio z okolic zbiornika paliwa bo paliwo trafia do filtra juz z bombelakmi.
Caly tydzien prubowalem zlokalizowac ten cholerny zasys!!!
i otuz co sie okazalo, w zbiorniku paliwa jest zamontowany (podobno) tez jakis filtr paliwa ktory z czasem sie zanieczyszcza i powietrze jest zasysane przy wezu wychodzacym z zbiornika.Niestety nie podjelem sie wezwania rozmontowac zbiornik i wymienic filtr, wiec nie powiem na 100% ze na tym polega problem!

pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2006 20:22:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
W zbiorniku paliwa nie ma filtra. Jest jedynie pompa, która służy do przepompowywania paliwa pomiędzy komorami. Sprawdź czy przewód pomiędzy zbiornikiem a filtrem nie jest uszkodzony. Najlepiej podłącz się do niego przed wejściem do zbiornika pojemnikiem z ropą. Wyeliminujesz w ten sposób 4 metrowy odcinek przewodu. Powodzenia!

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2006 20:26:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Do lenoks ->
dzięki za próbę. Czy sprawdzałeś na rozgrzanym silnku? Czy u ciebie nie występuje ten problem (w każdym zakresie obrotów)? Słyszałem że przedostające sie pęcherzyki powietrza do pompy wtryskowej powodują jej szybszy zgon! A to już poważny problem

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2006 20:43:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2006 16:40:39
Posty: 13
Lokalizacja: Lublin
Po prostu kolego musisz załatwić sobie cały filtr łącznie z obudową (tzn. tą część w którą wkręcasz filtr). U mnie w samochodzie (citroen xm 2.1 td) miałem to samo i pomogła wymiana na inny (nawet używany) po prostu gdzieś zaczął ciągnąć lewe powietrze i trudno to było zlokalizować. Musisz zwrócić tylko uwagę na mocowanie (rozstaw śrub), bo do mnie idealnie nadawał się od vw. Po prostu mam pompę Boscha i z tego co zauważylem ta sama pompa występowała w różnych markach więc znaczenie ma samo mocowanie obydowy filtra i nie koniecznie musisz szukać od audi. pozdr[/b]

_________________
Zbyszek_Lublin B4-1994-2.0E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2006 21:13:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Widzisz ja mam już trzeci filtr : dwa Many i jeden (ostatn)i oryginał z ASO audi;

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: