.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.gru.2024 19:39:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ACQ B2 HY] Uklad chlodzenia - 'wymioty'
PostNapisane: 10.sie.2006 09:48:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
Mam dziwny problem z niunia.
Po uzupelnieniu wody w ukl chlodzenia wybralem sie do pracy 60km. Przez cala droge temperatura utrzymywala sie ok 90stC, ale po zatrzymaniu silnika woda wykipiala ze zbiornika wyrownawczego przez korek (celowo nie dokrecalem do oporu zeby cisnienie mialo ujscie). Po pracy uzupelniam wode w strasznej ilosci ok 1,5-2l. Podejzewam ze kompresja pojawila sie w chlodzeniu choc weze nie puchna. Silnik wrkerca sie na obroty bez problemu, zadnego niepalenia na jakis gar. Woda w zbiorniku czysta, bez zadnego oleju. Z wydechu tez nic nie kapie ani nie paruje. Nie ma rowniez wody w oleju. Czyzby uszczelka glowicy albo sama glowica polegla?

dzieki za sugestie
pozdrawiam
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Ostatnio edytowano 11.sie.2006 08:03:52 przez geeza, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 09:53:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
po I: wymień wodę w układzie na 100% płyn chłodniczy !!! (woda ma inna temp wrzenia)
po II: dokręcaj korek do oporu bo układ musi pracowac pod ciśnieniem. Korek sam w sobie spełnia rolę zaworu w razie wzrostu ciśnienia lub przelania układu.

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 10:03:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
miszello napisał(a):
po I: wymień wodę w układzie na 100% płyn chłodniczy !!! (woda ma inna temp wrzenia)
po II: dokręcaj korek do oporu bo układ musi pracowac pod ciśnieniem. Korek sam w sobie spełnia rolę zaworu w razie wzrostu ciśnienia lub przelania układu.


Moja chodnica niestety ma drobny wyciek, dlatego zastosowalem sztuczke z niedokrecaniem korka i to zdawalo egzamin przez kilka dobrych miesiecy. Zdaje sobie sprawe ze uklad jest cisnieniowy. Oczywiscie w normalnych warunkach urzywam plynu do chlodnic, ale w tym przypadku bym zbankrutowal dolewajac 2l dziennie.
Dzis zrobie test z na maxa dokreconym korkiem, modlac sie zeby cisnienie nie znalazlo bardziej drastycznego ujscia.

pzdr
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 10:04:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2006 08:16:08
Posty: 109
Lokalizacja: 3City
miszello napisał(a):
po II: dokręcaj korek do oporu bo układ musi pracowac pod ciśnieniem. Korek sam w sobie spełnia rolę zaworu w razie wzrostu ciśnienia lub przelania układu.


To jak wytlumaczysz fakt, iz jesli dokrecalem korek, to plyn wydostawala sie na laczeniach przewodow chlodniczych. A jak popuscilem korek to układ działa bez zadnych zarzutów.

_________________
AUDI B3 COUPE 2,3 LPG, max predk. 205 km/h (LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 10:31:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
miszello napisał(a):
po I: wymień wodę w układzie na 100% płyn chłodniczy !!! (woda ma inna temp wrzenia).


Ciekawe możesz spróbować - jak ściągałem swoje ACQ to gość dzień wcześniej wymienił pompe wody abym mógł nim spokojnie pokonać trasę i zalał wodą. Efekt taki, że mimo odpowietrzonego układu wywalało mi wodę do tego nstopnia, że auto musiałem doholować.
Zaznacze, że termostat był ok.

P.S. Może będe miał chłodnice dla Ciebie ;-)

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 10:51:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
southbear_gda napisał(a):
To jak wytlumaczysz fakt, iz jesli dokrecalem korek, to plyn wydostawala sie na laczeniach przewodow chlodniczych. A jak popuscilem korek to układ działa bez zadnych zarzutów.

Bardzo prosto....... niesprawny zaworek w korku..... kup nowy

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2006 18:04:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
mechitro napisał(a):
miszello napisał(a):
po I: wymień wodę w układzie na 100% płyn chłodniczy !!! (woda ma inna temp wrzenia).


Ciekawe możesz spróbować - jak ściągałem swoje ACQ to gość dzień wcześniej wymienił pompe wody abym mógł nim spokojnie pokonać trasę i zalał wodą. Efekt taki, że mimo odpowietrzonego układu wywalało mi wodę do tego nstopnia, że auto musiałem doholować.
Zaznacze, że termostat był ok.

P.S. Może będe miał chłodnice dla Ciebie ;-)


To ciekawe. Wlasnie wrocilem z pracy, ale jechalem tempem spacerowym i woda nie wyleciala (!?). Wynikalo by z tego, ze jak dawalem niunce po garach (160km/h) i wtedy wylaczylem silnik, woda bez obiegu sie gotowala od mocno nagrzanego silnika. Zanim zdejme glowice, uzupelnie instalacje koncentratem grykolu i poobserwuje co sie dzieje.

PS. Michal, na chlodnice reflektuje. Czas najwyzszy wymienic ;)

dzieki za sugestie, pozdr
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2006 08:02:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
Zalalem litr koncentratu i w droge. Dojechalem (tym razem bez wyglupow, normalnie 160km/h), silnik zatrzymalem i z litr mieszanki wodno-grykolowej polecial na trelinke :/ . Odbylo sie to bez specjalnych konwulsji, bulgotow i efekciarstwa w potaci buchajacej pary, jak to mialo miejsce do tad na czystej wodzie. Test odbyl sie z niedokreconym korkiem.
Ok, za osiem godzin dolewam wody, dokrecam korek na maxa i szpulka do domu.

pozdr
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2006 08:26:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
Problem chyba rowiazany.
- grykol zamiast wody
- dokrecony korek
W tej chwili zamiast uzupelniac 1,5-2 l wody, dolewam jedynie 250ml grykolu dziennie. Ten ubytek to sprawka mojej dziurawej chlodnicy. ;)

Wielkie dzieki -> miszello

pozdrawiam
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2006 08:28:23 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wymien ta chlodnice bo se klopotow narobisz z silnikiem

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2006 19:22:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2005 12:05:39
Posty: 210
Lokalizacja: Dolny Ślask
Radze wszystkim nie kombinujcie dolewając wody do ukladu.Mozna to zrobic awaryjnie ,dojechac do domu.Apotem do roboty usunac wyciek i zalac porzadnym plynem do chlodnic.To uklad zamkniety pracujacy w odp. zakresie temperatur.Woda tu nic nie zdziala zawsze wyje.....ie na asfalt.To tylko kwestia, kiedy?

_________________
Audi C4 2.5TDI AVANT 94r,silnik AAT wcześniej Audi 80 1600 GLS 81r i 1800 GTE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: