.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.mar.2025 16:09:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 100 CS Qattro 2.2 86'.Znika hamulec!!!
PostNapisane: 20.sie.2006 13:06:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2006 20:55:35
Posty: 9
Lokalizacja: Kraków
Po przejechaniu kilkudziesięciu km. hamulec staje się coraz słabszy, zaczyna przepuszczać i w końcu nie ma go wcale, pedał zapada się w podłoge i nie odbija.Hamulce lekko zblokowane, po odczekaniu i ostudzeniu silnika tudzież schłodzeniu pompy hamulcowaj wodą hamulec odbija i jest ok. aż do następnego razu.Podejrzewam uszkodzeni uszczelnień pompy które na wskutek wysokiej temp. pod maską setki pęczniją i blokują hamulec.Objawy niepokojące to temp. pompy po wyżej opisanych objawach, tak gorąca że nie da się jej dotknąć,zaciski sprawdzone nie blokują się!
Proszę o jakąś rade!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 13:48:45 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zacznij od wymiany uszczelniaczy w zaciskach hamulcowych

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 14:17:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Cytuj:
zacznij od wymiany uszczelniaczy w zaciskach hamulcowych


I natychmiast zmień płyn.Ten co masz już nie bedzie odporny nawet na 100 C.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Audi 100 CS Qattro 2.2 86'.Znika hamulec!!!
PostNapisane: 20.sie.2006 15:25:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2006 20:55:35
Posty: 9
Lokalizacja: Kraków
Ok.A co z pompą, spróbuję zacząć od niej.Czy to normalne w 100-ce że pod maską jest tak duża temp. Temp. pracy silnika 95' i włącza się wentylator który skądinąd gorącym powietrzem owiewa układ ABS i pompę hamulcową.W przypadku regeneracji pompy hamulcowej, jakimi reperaturkami się posłużyć, czy lepiej zdobyć innąm pompę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 17:26:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2005 11:18:30
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Zaporzyczone z innego forum.

http://users.nethit.pl/forum/read/audi100/2880162/ tu możesz znależć odpowiedz.

_________________
Audi 80 B3 1.8S benzyna 1990


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 19:23:46 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zostaw ta biedna pompe w spokoju bo jeszcze zpesujesz
najpierw sie robi zaciski , pozniej przewody elastyczne , nastepnie regulator sily hamowania a na koncu jak jestes pewien ze wszysko zrobiles dobrze i powinno byc OK a nie jest to szukasz przyczyny w pompie. ale na wiele przypadkow problemow z hamulcami nie spotkalem sie z problemem z pompa ... mowa o Audi ... bo jak sie sluchalo fachowcow od polonezow to od pompy by zaczynali :):

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 19:43:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Cześć! Mam też model z 1996 r. Jeśli pompa jest ze stopu aluminium, to wejdź w mój "PROFIL" i przejrzyj "Znajdź wszystkie posty Lake" o pompie.
Pozdrawiam.
PS. Na tym drugim forum też się wpisywałem. Pisz "quattro".

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2006 21:54:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
hans napisał(a):
... ale na wiele przypadkow problemow z hamulcami nie spotkalem sie z problemem z pompa ... mowa o Audi ... bo jak sie sluchalo fachowcow od polonezow to od pompy by zaczynali :):


Nie tak szybko. Miałem podobny problem w 100 Avant. Pod wpływem temperatury pompa się zacierała (a dokładnie trzpień pompy w tulejce teflonowej. Blokowało hamulce tak bardzo, że nie dało się jechac. Wsadziłem inną - problem minął. A zaciski - wszystkie - były ok.

Inny sposób - poluzować przewody hamulcowe do pompy - zejdzie ciśnienie i auto pojedzie.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2006 08:29:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ja nie mowie ze jest to niemozliwe tylko ze w innej kolejnopsci sie powinno za to brac. bo najczestsza przyczyna blokowania hamulcow sa uszkodzone zaciski. pompa to absolutna zadkosc mimo wszystko

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Audi 100 CS Quattro Avant 2.2 86'.Znika hamulec!!!
PostNapisane: 21.sie.2006 09:41:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2006 20:55:35
Posty: 9
Lokalizacja: Kraków
Dzięki wszystkim za zainteresowanie się moim problemem i za rady.Po odwiedzeniu forum polecanym przez kol.Rafalski'ego82 utwierdziłem się w przekonaniu że nie jestem odosobniony w tego typu usterce.Prosty test który wykonałem wczoraj upewnił mnie że problem jest związany z temp. pod maską i nagrzewaniem pompy (aluminiowa),test ten polagał na tym że zdemontowałem atrape z przodu samoch. co przyczyniło się najprawdopodobniej do lepszego schłodzenia komory silnika i miedzy in. pompy hamulcowej. Trase do pracy i powrót udało mi się wykonać bez problemów ze strony hamulca.Pomijam dolegliwości ze strony zacisków gdyż to dokładnie sprawdziłem( byłem w zasadzie do tego zmuszony, auto nie jeżdziło prawie rok)zaciski zostały rozebrane, wyczyszczone,elementy ruchome odczyszczone z korozji i zabezpieczone smarem miedzianym, tłoczki wysunięte odzczyszczone i zabezpieczone pastą ceramiczną,działają odbijają i chowają się w korpusie zacisku beż większych problemów.Co do pompy hamulcowej miałem już jakiś czas temu z nią problem,przepuszczała na sekcjach,udało się to rozwiązać wymieniając elementy gumowe na nowe firmy bodajże AutoFren. Być może jakość materiału z którego zostały zrobione nie jest wystaczająca aby mogły pracować w takich warunkach(pod maską Audi 100).Mam jeszce jedno pytanie czy oryginalnie w 100-ce była jakaś osłona miedzy wentylatorem a ABS'em i pompa hamulcowa?Zamieżam kupić jeszce raz zetaw naprawczy do pompy, jeżeli to nie pomoże - nowa pompa.Rozważam zastosowanie jakiejś osłony na pompę lub czegoś w rodzaju kierownicy strumienia gorącego powietrza, osłaniającego pompe od bezpośredniego nadmuchu z wentylatora.Pozdrawiam i czekam na sugestie :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2006 10:46:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Jedyna rzecz do wymiany, to tuleja (chyba turbaksowa), która blokowała trzpień przy wzroście temperatury. Wydłubałem tę tuleję (długo i z trudem) i wstawiłem podobną z innej pompy (żeliwnej). W zestawie naprawczym tej tuleji chyba nie ma , ale "o-ringi" i tak warto wymienić.
Pozdrowienia.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: