.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.sty.2025 12:06:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kabel i emulator STOP KJ-TRONIC. Wykonanie
PostNapisane: 07.sty.2005 07:55:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2005 10:19:45
Posty: 67
Witam. Mam mechaniczny wtrysk KJ-Tronic (mam nadzieje że dobrze napisałem). Potrzebny mi jest schemat kabla odłączającego wtrysk i posiadającego emulator oszukujący komputer. Mam gaz i mam wyłączaną pompę paliwa, ale niestety zapowietrza się układ paliwa przez takie odcięcie. Będę wdzięczny za link do strony z opisem takiego kabelka.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 08:55:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
K-JETRONIC jest mechanicznym wtryskiem, tzn ze wtryskiwacze nie są sterowane elektronicznie tylko cisnieniem benzyny. Całość działa "sama z siebie" wystarczy ze jest podawaane paliwo z pompki paliwa. Zeby to wyłączyć nalezy odciąć pompke paliwa, bo benzyna bedzie sie lała. Zadnych kabelków emulatorow nie dorobisz bo jest to bez sensu (napisalem wyzej dlaczego). Jedyne co mozesz zaemulowac to ew. sygnal z sondy lambda, ale z zapowietrzaniem itp, to nie bedzie mialo nic wspolnego, jedynie sterownik nie bedzie łapał błędow sondy przy pracy na gazie.

W elektronicznym wtrysku (np. motronic) emulacja polega na tym, ze odcina sie komputer od wtryskiwaczy (cewek elektrozaworków) i emuluje je (oszukuje go) podpięciem w tamte miejsce rezystorow, o rezystancji zblizonej do rezystancji cewek we wtryskiwaczach, wtedy biedny :) komputer mysli ze steruje wtryskami i nie wyskakują zadne błędy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 12:22:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

jak ty stwierdziles ze ci sie zapowietrza uklad wtryskowy ???

jezeli wszystko masz ok w tym wtrysku to caly czas po miedzy pompka a wtryskami jest cisnienie mniejsze od otwarca wtryskow

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 13:09:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2005 10:19:45
Posty: 67
Jeśli dobrze zrozumiałem to jeżeli nie podaje paliwa pompka elektryczna to nie działa mechaniczny wtrysk ?
Poza tym można kupić taki gotowy kabel, ale jest drogi. Ma wtyk i gniazdo, zozpina się jeden z kabi idacych do wtrysku, wpinamy tam kabel a odpiety koniec do drugiego gniazda. Jest też pojedynczy kabelek który dajemy do centralki sterującej i po podaniu plusa rozłączony zostaje wtrysk.
Pompka elektryczna moze działać a paliwo nie idzie.

Co do drugiego pytania to stwierdziłem to ponieważ, po pracy na gazie jak zapalam rano czy obojetne kiedy na bęzynie to na wolnych obrotach ok. ale jak dodam gazu to za momant spadają obroty i rosną, Tak jak by było powietrze i kiedy to powietrze zostanie wypchnięte to znowu ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 15:32:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
JarekMr napisał(a):
Poza tym można kupić taki gotowy kabel, ale jest drogi. Ma wtyk i gniazdo, zozpina się jeden z kabi idacych do wtrysku, wpinamy tam kabel a odpiety koniec do drugiego gniazda


K-jet nie ma zadnych sygnalow sterujących.

Jesli jest k-jet z sonda lambda, to przy wtrysku jest elektro-zaworek ale tylko KORYGUJACY mieszanke. W niektorych jest potencjometr, ktory zczytuje wychylenie przeplywomierza, aby pokazywac chwilowe spalanie w autochecku. Wiecej nic tam nie ma, a tym bardziej kabli do wtryskiwaczy.

Podaj namiary/link na ten kabelek ktory wynalazłeś, zaraz zobaczymy o co chodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 15:54:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 17:23:22
Posty: 72
Lokalizacja: Olsztyn
Gdzieś słyszałem o tym wynalazku, nazywa sie to "STOP KE-JETRONIC" i jest wpinany w kabel do rozdzielacza wtrysku, dzięki czemu nie jest konieczne odcinanie pompy paliwa przy jeżdzie na LPG.

Niestety nie widziałem tego na oczy ani nic mi nie wiadomo o jego skuteczności działania.

_________________
100 C3 quattro Avant (R5 - NF) było
100 C4 quattro Avant (R4 - ACE) było
S6 C4 quattro Avant (V8 - AEC) było
A6 C5 quattro Avant (V8 - ARS) jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 16:39:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
Robak napisał(a):
Gdzieś słyszałem o tym wynalazku, nazywa sie to "STOP KE-JETRONIC" i jest wpinany w kabel do rozdzielacza wtrysku, dzięki czemu nie jest konieczne odcinanie pompy paliwa przy jeżdzie na LPG.

Niestety nie widziałem tego na oczy ani nic mi nie wiadomo o jego skuteczności działania.
tak jest to do KE a nie do K- jetronica :peace:

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 17:56:56 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a K od KE rozni sie regulatorem cisnienia paliwa ... w K jest termiczno-podcisdnieniowy regulator cisnienia przykreco0ny do bloku a w KE jest elektroniczny osadzony na szczycie rozdzialcza do ktorego jest podlaczona 2 stykowa zlaczka

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2005 22:27:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
JarekMr napisał(a):

Co do drugiego pytania to stwierdziłem to ponieważ, po pracy na gazie jak zapalam rano czy obojetne kiedy na bęzynie to na wolnych obrotach ok. ale jak dodam gazu to za momant spadają obroty i rosną, Tak jak by było powietrze i kiedy to powietrze zostanie wypchnięte to znowu ok.


witam

moglbys rozwinac temat ??? (czegos nowego sie dowiemy)

1.
ja uwazam ze ci sie bardziej autko zalewa niz zapowietrza wtrysk

bo moze sie on jedynie zapowietrzyc kolo pompki (chyba ze jest niesprawy ale bys zauwazyl wyciekajace paliwo poniewaz caly czas w systemie panuje nadcisneiie okolo 1bara)

wiec jezeli sie zapowietrzy za pompka
a nowa pompka max wydajnosc ma nawet do 10 bar ale tak normalnie pompuje okolo 5
wiec jezeli dostanie ci sie powierze do przewodu paliwowego to pompka dalej bedzie tloczyla paliwo i w sumie pczujesz lekkie kichniecie motorka
a nie tak jak ty to mowisz ze sie zapowietrza

2.
nastepna sprawa sprawdz czy wtrysk rozruchowy nie sika cieknie etc czy jest sprawny
bo wyglda wlasnie na to ze NIE

3.
jaki jest cel odcinania wtrysku tym kabelkiem ??? w czym ci to pomoze ???
jezeli uwazasz ze przy wylonczonej pompce ci sie zatrze rozdzielacz paliwa to wystarczy o niego dbac
-taknowac dobre paliwo
-odpalac zawsze na bezynie
-gasic na benzynie
-miec zaworek antywybuchowy
-iiii nie wozic "starego paliwa" w baku ktore z czasem sie starzeje i takie tam rozne :P:P

acha jeszcze cos
k-jetronic nie ma elektoroniki w spobie
ke-jet jest chyba elektryczny regulator glownego cisnienia paliwa moze to na nim sie odcina paliwo hmmm
czyli paliwo wchodzi do rozdzielacza i odrazu z niego wychodzi nie smarujac nawet tloczka

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2005 00:41:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
JarekMr napisał(a):
Co do drugiego pytania to stwierdziłem to ponieważ, po pracy na gazie jak zapalam rano czy obojetne kiedy na bęzynie to na wolnych obrotach ok. ale jak dodam gazu to za momant spadają obroty i rosną, Tak jak by było powietrze i kiedy to powietrze zostanie wypchnięte to znowu ok.

A ja myślę że poprostu ci zalewa silnik i nie przepala mieszanki...
sam mam to samo jak zgasze auto na gazie i chce za jakiś czas zapalić na benzynie to nie wchodzi auto na obroty...prycha cwilke ale zaraz jest ok

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2005 04:05:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
[quote="juziooo
2.
nastepna sprawa sprawdz czy wtrysk rozruchowy nie sika cieknie etc czy jest sprawny
bo wyglda wlasnie na to ze NIE
..........
pozdrawiam[/quote]

Witam.
juzioo, mógłbyś również ty rozwinąć myśl? Przybliżyłbyś może sposób sprawdzenia tego wtryskiwacza rozruchowego? Mam czasami problem z odpaleniem auta polegający na tym, że jak mi nie odpali za 1 razem (co prawda żadko, ale się zdaża), to później mam problem żeby zapalić i muszę nim kilka razy zakręcić po odczekaniu jakiejś chwili, lub odpiąć wtyczkę tą niebieską od tego wtryskiwacza. Mam takie wrażenie, że może on właśnie być nie do końca sprawny, tylko nie znam jeszcze sposobu na 100% sprawdzenie jego.
PZDR.

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2005 12:17:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

wtryskiwacz rozruchowy -dziala przez 8 sek lub gdy temp wody 35 przekracza to odrazu sie wyloncza
wtryskiwacz dziala po uruchomieniu silnika !!!!! nie podczas roruchu

wypnij wtyczke i rano sporobj zapalic jaki bedzie efekt

zeby sprawdzic wtryskiwacz rozruchowy nalezy

-miec 2 pomocników
-odkrecamy wtryskiwacz
-szykujemy sobie ucienta butelke plastikowa
-samochod musi byc zimny najlepiej nie dopalany
-trzymamy reka najlepiej przez jakas gruba gume dziore w kol dolotowym zeby nie dostawalo sie tam powietrze
-2 osoba zapala samochod a my obserwujemy jak wtryskiwacz wtryskuje paliwo

nie powinno z niego kapac !!!! ale to jest mniejsze zlo
nie powinien silkać!!!!
jezeli bedzie rozpraszal paliwo prawidlowo ale kapnie sobie to jeszcze polbiedny najwazniejsze zeby nie sikal

to cala filozofia

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2005 13:02:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2005 10:19:45
Posty: 67
1. Chciałem sprawdzić ten wtryskiwacz rozruchowy, ale mam problem z dostaniem sie do niego. U mnie widać tylko wężyki dochodząe do silnika i znikają one pod kolektorem doltowym. Nie wiem jak dostac sie do wtryskwaczy żeby zadużo nie rozkręcić.

2. Co do tego zapowietrzania albo zalewania jak to koledzy stwierdzili. Po uruchomieniu na bęzynie na wolnych obrotach chowi, jak dodaje gazu to obroty natychmiast rosną, ale po chwili spadają i znowu rosną. Dal tego myślałem że sie zapowietrza i wypychając powietrze jest taki efekt. Nie myślałem że może to być od zalewania, bo nie kicha, ani nie strzela. W sumie ma ładnąpracę. Tylko spadaj obroty. Nawet po podgrzaniu czasem nie pomaga, nadal takie wachania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 12:54:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
juziooo, thx za info. przy najbliższej okazji sprawdzę, jak mi bangla ten wtrysk i dam znać o rezultatach.
PZDR.

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 13:21:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lut.2004 22:42:35
Posty: 32
Lokalizacja: krapkowice obecnie chicago
juziooo to dlaczego we wszystkich schematach wtryskiwacz rozruchowy dziala tylko podczas rozruchu??????????? ja u siebie tez tak mam jezeli by dzialal po uruchomieniu to by zalalo silnik. on ma za zadanie podczas rozruchu wlac dawke paliwa gdzy silnik ma temp ponizej 35 stopni ale on nie dziala dluzej niz 8 sec uruchamiana silnika ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 13:28:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lut.2004 22:42:35
Posty: 32
Lokalizacja: krapkowice obecnie chicago
a moze to ja jestem w blendzie bo tez slyszalem ze on powinien przy max obciazeniu dac dawke paliwka przez 1-2 sec -ale tylko przy gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu
?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 13:59:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
no to do zestawu jeszcze jedno pytanko.
czy ktoś się orientuje, czy ten wtrysk jest "normalnie otwarty", czy"normalnie zamknięty"? To znaczy, chodzi mi o to, czy po odpięciu wtyczki z niego będzie na stałe zamknięty, czy pojawią się na nim jakieś "stany nieustalone" i będzie przepuszczał zupę do kolektora?
PZDR.

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2005 15:12:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lut.2004 22:42:35
Posty: 32
Lokalizacja: krapkowice obecnie chicago
bedzie caly czas zamkniety - on dziala na zasadzie elektromagnesu -dlatego jak sie wlacza to slychac klikniecie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 10:47:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
spoko. dzięki za info.

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2005 11:39:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
mr.shadow napisał(a):
juziooo to dlaczego we wszystkich schematach wtryskiwacz rozruchowy dziala tylko podczas rozruchu??????????? ja u siebie tez tak mam jezeli by dzialal po uruchomieniu to by zalalo silnik. on ma za zadanie podczas rozruchu wlac dawke paliwa gdzy silnik ma temp ponizej 35 stopni ale on nie dziala dluzej niz 8 sec uruchamiana silnika ....


witam

ale na jakich schematach >??

ja mowie jak jest k-jetronic w innych nie wiem ale jest chyba tak samo

bez sensu jest to co ty mowisz i on nie dzial podczas rozruchu !!!!
zreszta sprawdz sobie to

po za tym wtrysk jest sterowane czujnikiem kotry jest w glowicy
ma 2 styki jezeli sie zwieraja w srodku tego czujnika
zalączany jest przekaznik i dalej wtryskiwacz rozruchowy

audi to nie ford gdzie jest taki wtrtyskiwacz i leje on caly czas porczas rozruchu
jak by dziala podczas rozruchu najmniejszy blond w rozruchu powodowal by zalanie silnika
a jak silnik dzial trudno go zalac !!!!!!

po za tym jak sie odepnie wtryskiwacz rozruchowy to silnik i tak bedzie dziala prawidlowo dlatego ze ssanie jest plynne i sterowana za pomoca
regulatora cisnienia sterującego
a dodanie wtrysiwacza bylo tylko po to zeby nie kombinowac z rozdzielaczam wtedyku jak tu dostarczyc w pierwszej fazie po rozruchu duza dawka paliwa

co do takiego jak by over boosta jak ty to pisales to nie jestm pewien w k-jetronic na 100% tego nie ma
moze k-jet i tych innych kombinacjach
jest to ale watpie zreszta sprawdz to wypinajac wtyczke i podlczajac sobie zarowke (tylko mala ) albo miernik analogowy


jarekmr

1.ty masz silnik nf/ng wiec musisz rozkrecic na pol kol dolotowy

2. określ sie w koncu czy dziala ci silnik dobrze tylko przez chwile po zapaleniu zle czy oglnie masz jakies problemy z przerywaniem wtrysku

pozdro

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: