.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2025 19:50:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: a6 2,5 TDI brak mocy
PostNapisane: 05.wrz.2006 09:29:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Witam wszystkich; ;) Zapraszam wszystkich do dyskusji na temat braku mocy w a6 z silnikiem 2,5 TDI AKE. Od czasu kiedy zakupiłem to auto (rok temu) nurtuje mnie jeden problem. Zauważyłem że auto przyspiesza wyraźnie lepiej kiedy nie osiągnie temp.90*. Po osiągnięciu temp.roboczej staje sie wolniejszy. Wiele rzeczy w tym aucie już zrobiłem. Wymieniłem turbo, przepływkę, zawory elektrom. sterujące turbiną i EGR, pasek rozrządu, wtrysk prowadzący i oczywiście kpl.filtrów. Auto nie jest "mułem" i pewnie nigdy bym o tym nie pomyślał gdyby nie fakt, że poprzednim miom autem był passat B5 z silnikiem 1,8T. Ku mojemu zdziwieniu a6 podczas wyprzedania jest wolniejsza; ma większą moc większy moment obr. wiec co jest nie tak :?:

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 10:46:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
drogi Jerzy_G,

zakladam, ze to tiptronic.
nalezaloby zaczac od solidnej diagnostyki. wiemy juz, ze rozrzad jest ok.
nie wiemy, jak wyglada odczyt bledow z silnika i skrzyni.
nie wiemy, czy podcisnienie jest prawidlowe.
chcielibysmy zobaczyc logi na biegu jalowym z grup 001, 003, 004, 013, 014 i 018.
nastepnie w probie pod obciazeniem naszym oczom winny sie ukazac logi z grup: 003, 004, 008, 011.
wowczas mozna powiedziec, jak sie prezentuje Twoj silnik od strony pomiarow.
jezeli nie bedzie zadnych wnioskow powinienes udac sie na hamownie - ona bezsprzecznie wykaze brak mocy, badz jej nadmiar.

do zrobienia logow potrzebny jest laptop z VAG-COM'em. zwykly VAG nie potrafi robic logow.

pzdr,
m

[+]
AYM tez wydaje sie byc zwawszy w zakresie 1500-2000 jak jest zimny.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 11:22:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Dokładnie w aucie zamontowano 5 biegowego Tiptronica. Wiem że automat jest wolniejszy ale w Passacie miałem identyczna skrzynię biegów.
Mam dostep jedynie do Vag -1551 ale z oprogramowaniem z 2001 roku. Sterownik skrz.biegów nie wykazuje usterek, silnik ma jedna usterkę, sporadyczną, nr 01686 031 komputer sterujący wentylatora cieczy chłodzącej wyl.siln-J 138 przerwa/zwarcie z masą. Usterka pojawiła się po założeniu alarmu samochodowego. Przeglądnałem schemat elektr. dokopoałem sie do instalacji i i doszedłem do nstp. wniosku. Fachowiec od alarmu wykorzystał masę sterującą przekaźnikami wentylatora elektr.chłodnicy do podłaczenia alarmu. Ponieważ wentylator działa bez zarzutu ( 2 biegi) oraz klima hula ok! odpuściłem ten temat.
Wykonałem logi w grupie 08 (blok wartości mierzonych) oto wyniki, w/g mnie ok! ale może sie mylę :
wolne obroty:
001 dopasowanie dawki
740 5,9 19,5 85,8
003 recyrkulacja spalin
740 247 251 40
004 poczatek wtrysku
740 0,2 0,2 70
013 regulacja biegu jałowego
-0,07 0,62
014 regulacja spoczynkowa bieg.jałowego
0,54 0,86 0,78
018 pompa wtryskowa
14,0 13,9 00000000 0000
pod obciążeniem (3 bieg i pedał w podłogę)
004
4080 12,2 12,4 38
008 ograniczenie dawki wtrysku
3180 66,5 46,1 48,6
011 regulacja ciśn.turbodoładowania
3670 2284 2254 55
010 wartosci dotyczące powietrza
828 989 2213 100

Nie bardzo wiem o jakie podciśnienie pytasz? :<

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 11:30:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Witam Jerzy_G i meszrum!

Jestem od roku szczęśliwym posiadaczem A6 2,5 TDI silnik AYM. W zasadzie jestem z tego auta zadowolony - śmiga jak wariat :D , ale czasami ma swoje dziwne dni - tzn. raz jadę i czuję że auto rwie asfalt - innym razem jest jakieś wołowate (niby przyśpiesza ale silnik jakby był wyhamowywany). Radziłem się "meszruma" byłem w Diagtroniku na diagnostyce - niby wszystko OK, ale nadchodzi gorszy dzień i wtedy nie jedzie jak trzeba. Fakt, że w chłodniejsze dni (lub rano) autko wydaje się bardziej dynamiczne. Meszrum ma racje zrób wydruk z logów i jeszcze raz meszrum - guru V6 :peace: powie Ci co jest grane.
Wymiana przed tym całego osprzetu silnika chyba nie jest najlepszym rozwiązaniem bo w momencie braku poprawy może wpędzić w głęboką depresję :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 11:41:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Cytuj:
004 poczatek wtrysku [jal.]
740 0,2 0,2 70


wg ksiazki powinno byc (w poz. 2, 3, 4):
1.1*....4.2* OT
1.1*....4.2* OT
3...70

Cytuj:
004 [dyn].
4080 12,2 12,4 38

wg ksiazki powinno byc (w poz. 2, 3, 4):
1.1*....4.2* OT
1.1*....4.2* OT
80...95



jak widac masz zupelnie inne wartosci.
nie sadze, by VAG stosowal tutaj inne jednostki.
nalezy to sprawdzic.

podcisnienie jest wspolne dla ukladu doladowania i hamulcowego. czasem sa klopoty z brakiem doladowania i slabymi hamulcami spowodowane podcsinieniem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 12:13:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Miałem ten problem z podcisnieniem, dokładnie tak jak mówisz, od czasu do czasu miałem problem z hamulcami. Okazało sie że ktoś nieprawidłowo podłączył przewody podciśnieniowe pomiędzy waku pompą i elektrozaworami. Przy okazji wymieniłem dwa zawory bo nie sterowały tak jak powinny.
Zabiłeś mi klina tymi wynikami z grupy 004. Wszedłem w posiadanie danych wartości z bloku 08 dla silnika AKE (dlatego mogłem je porównać) i w tej grupie opisano, że przy wolnych obr.
poz.2 wynosi 2* za górnym punktem do 3* przed górnym punktem
poz.3 tak jak w poz.2
poz.4 sterowanie zaworu wtrysku (nie poradziłem sobie z tym, nie mam odniesienia w dokumentacji)
004 dynam.
poz.2 od 10* do 14* przed górnym punktem
poz.3 tak jak w poz.2 w tolerancji +/- 2 *
poz.4 sterowanie zaworu N-108 (j.w)

Tak wiec widzisz że mamy różne dane. Nie potrafie zinterpretować wartośći w poz.4 jakie powinny być i od czego zależy ich wartość

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 12:27:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odnosze wrazenie, ze Twoje dane sa poprawne.
[oprocz tego pomylilem sie kopiujac dla dyn. - powinno byc 5..10°v.OT]
:):


jezeli moge zapytac - Twoje dane AKE pochodza z ELSY? jezeli tak, to sa poprawne (a moje do kosza).

uwazam, ze powinienes udac sie na hamownie. koszt 100pln, a wyjasni wiele [byc moze jest wszystko ok].



Cytuj:
Witam Jerzy_G i meszrum!

Jestem od roku szczęśliwym posiadaczem A6 2,5 TDI silnik AYM. W zasadzie jestem z tego auta zadowolony - śmiga jak wariat , ale czasami ma swoje dziwne dni - tzn. raz jadę i czuję że auto rwie asfalt - innym razem jest jakieś wołowate (niby przyśpiesza ale silnik jakby był wyhamowywany). Radziłem się "meszruma" byłem w Diagtroniku na diagnostyce - niby wszystko OK, ale nadchodzi gorszy dzień i wtedy nie jedzie jak trzeba. Fakt, że w chłodniejsze dni (lub rano) autko wydaje się bardziej dynamiczne. Meszrum ma racje zrób wydruk z logów i jeszcze raz meszrum - guru V6 powie Ci co jest grane.
Wymiana przed tym całego osprzetu silnika chyba nie jest najlepszym rozwiązaniem bo w momencie braku poprawy może wpędzić w głęboką depresję


w upaly TDI moze nie jezdzic [intercooler i wiskoza]. ponizej 25*C powinno rwac zawsze.
ale inna rzecz, ze to prawda - V6 czasami jezdzi wolniej... i nie mam pojecia dlaczego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 12:40:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Kończą mi sie pomysły i chyba skończę na hamowni. Jeśli chodzi o dane AKE mam je z serwisu audi z Poznania.

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 13:15:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
meszrum napisał(a):
odnosze wrazenie, ze Twoje dane sa poprawne.
[oprocz tego pomylilem sie kopiujac dla dyn. - powinno byc 5..10°v.OT]
:):


jezeli moge zapytac - Twoje dane AKE pochodza z ELSY? jezeli tak, to sa poprawne (a moje do kosza).

uwazam, ze powinienes udac sie na hamownie. koszt 100pln, a wyjasni wiele [byc moze jest wszystko ok].



Cytuj:
Witam Jerzy_G i meszrum!

Jestem od roku szczęśliwym posiadaczem A6 2,5 TDI silnik AYM. W zasadzie jestem z tego auta zadowolony - śmiga jak wariat , ale czasami ma swoje dziwne dni - tzn. raz jadę i czuję że auto rwie asfalt - innym razem jest jakieś wołowate (niby przyśpiesza ale silnik jakby był wyhamowywany). Radziłem się "meszruma" byłem w Diagtroniku na diagnostyce - niby wszystko OK, ale nadchodzi gorszy dzień i wtedy nie jedzie jak trzeba. Fakt, że w chłodniejsze dni (lub rano) autko wydaje się bardziej dynamiczne. Meszrum ma racje zrób wydruk z logów i jeszcze raz meszrum - guru V6 powie Ci co jest grane.
Wymiana przed tym całego osprzetu silnika chyba nie jest najlepszym rozwiązaniem bo w momencie braku poprawy może wpędzić w głęboką depresję


w upaly TDI moze nie jezdzic [intercooler i wiskoza]. ponizej 25*C powinno rwac zawsze.
ale inna rzecz, ze to prawda - V6 czasami jezdzi wolniej... i nie mam pojecia dlaczego.



Przepraszam Jerzy, ale przy okazji jesli mówimy o spadku mocy, to mój przypadek zacząłem kojarzyć ze skrzynia biegów (6-B). Otóz zauwazyłem (tak mi się wydaje) ze spadkom mocy towarzyszy ciezsza wchodzenie biegów. Kiedy z moca jest OK - maszyna rwie asfalt biegi wchodzą wtedy jak "w masło". Czy może to miec jakiś zwiazek i sens????? :?:
Poza tym przy każdym musnieciu gazem i popuszczeniu gazu podrywa dzwignie drazka do tyłu - tylko podczas jazdy. Na biegu jałowym nie szarpie dzwignią(bo myslałem ze to poduszki). Co Wy na to? Luzy w drążkach przełączających nie stwierdzone. Nie znam sie na skrzyniach, ale to moze one sa sprawca utraty mocy :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 13:18:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
meszrum napisał(a):
odnosze wrazenie, ze Twoje dane sa poprawne.
[oprocz tego pomylilem sie kopiujac dla dyn. - powinno byc 5..10°v.OT]
:):


jezeli moge zapytac - Twoje dane AKE pochodza z ELSY? jezeli tak, to sa poprawne (a moje do kosza).

uwazam, ze powinienes udac sie na hamownie. koszt 100pln, a wyjasni wiele [byc moze jest wszystko ok].



Cytuj:
Witam Jerzy_G i meszrum!

Jestem od roku szczęśliwym posiadaczem A6 2,5 TDI silnik AYM. W zasadzie jestem z tego auta zadowolony - śmiga jak wariat , ale czasami ma swoje dziwne dni - tzn. raz jadę i czuję że auto rwie asfalt - innym razem jest jakieś wołowate (niby przyśpiesza ale silnik jakby był wyhamowywany). Radziłem się "meszruma" byłem w Diagtroniku na diagnostyce - niby wszystko OK, ale nadchodzi gorszy dzień i wtedy nie jedzie jak trzeba. Fakt, że w chłodniejsze dni (lub rano) autko wydaje się bardziej dynamiczne. Meszrum ma racje zrób wydruk z logów i jeszcze raz meszrum - guru V6 powie Ci co jest grane.
Wymiana przed tym całego osprzetu silnika chyba nie jest najlepszym rozwiązaniem bo w momencie braku poprawy może wpędzić w głęboką depresję


w upaly TDI moze nie jezdzic [intercooler i wiskoza]. ponizej 25*C powinno rwac zawsze.
ale inna rzecz, ze to prawda - V6 czasami jezdzi wolniej... i nie mam pojecia dlaczego.



Przepraszam Jerzy, ale przy okazji jesli mówimy o spadku mocy, to mój przypadek zacząłem kojarzyć ze skrzynia biegów (6-B). Otóz zauwazyłem (tak mi się wydaje) ze spadkom mocy towarzyszy ciezsza wchodzenie biegów. Kiedy z moca jest OK - maszyna rwie asfalt biegi wchodzą wtedy jak "w masło". Czy może to miec jakiś zwiazek i sens????? :?:
Poza tym przy każdym musnieciu gazem i popuszczeniu gazu podrywa dzwignie drazka do tyłu - tylko podczas jazdy. Na biegu jałowym nie szarpie dzwignią(bo myslałem ze to poduszki). Co Wy na to? Luzy w drążkach przełączających nie stwierdzone. Nie znam sie na skrzyniach, ale to moze one sa sprawca utraty mocy :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 13:20:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
meszrum napisał(a):
odnosze wrazenie, ze Twoje dane sa poprawne.
[oprocz tego pomylilem sie kopiujac dla dyn. - powinno byc 5..10°v.OT]
:):


jezeli moge zapytac - Twoje dane AKE pochodza z ELSY? jezeli tak, to sa poprawne (a moje do kosza).

uwazam, ze powinienes udac sie na hamownie. koszt 100pln, a wyjasni wiele [byc moze jest wszystko ok].



Cytuj:
Witam Jerzy_G i meszrum!

Jestem od roku szczęśliwym posiadaczem A6 2,5 TDI silnik AYM. W zasadzie jestem z tego auta zadowolony - śmiga jak wariat , ale czasami ma swoje dziwne dni - tzn. raz jadę i czuję że auto rwie asfalt - innym razem jest jakieś wołowate (niby przyśpiesza ale silnik jakby był wyhamowywany). Radziłem się "meszruma" byłem w Diagtroniku na diagnostyce - niby wszystko OK, ale nadchodzi gorszy dzień i wtedy nie jedzie jak trzeba. Fakt, że w chłodniejsze dni (lub rano) autko wydaje się bardziej dynamiczne. Meszrum ma racje zrób wydruk z logów i jeszcze raz meszrum - guru V6 powie Ci co jest grane.
Wymiana przed tym całego osprzetu silnika chyba nie jest najlepszym rozwiązaniem bo w momencie braku poprawy może wpędzić w głęboką depresję


w upaly TDI moze nie jezdzic [intercooler i wiskoza]. ponizej 25*C powinno rwac zawsze.
ale inna rzecz, ze to prawda - V6 czasami jezdzi wolniej... i nie mam pojecia dlaczego.



Przepraszam Jerzy, ale przy okazji jesli mówimy o spadku mocy, to mój przypadek zacząłem kojarzyć z moja skrzynia biegów (6-B). Otóz zauwazyłem (tak mi się wydaje) ze spadkom mocy towarzyszy ciezsza wchodzenie biegów. Kiedy z moca jest OK - maszyna rwie asfalt biegi wchodzą wtedy jak "w masło". Czy może to miec jakiś zwiazek i sens????? :?:
Poza tym przy każdym musnieciu gazem i popuszczeniu gazu podrywa jednoczesnie dzwignie drazka do tyłu - tylko podczas jazdy. Na biegu jałowym nie szarpie dzwignią(bo myslałem ze to poduszki). Co Wy na to? Luzy w drążkach przełączających nie stwierdzone. Nie znam sie na skrzyniach, ale to moze one sa sprawca utraty mocy :zly: Może znacie speca od skrzyn Audi w Warszawie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 13:28:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Ciższe wchodzenie biegów nie ma wpływu na spadek mocy. Oczywiście możesz mieć wyeksploatowane sprzęgło i tu tkwi problem; nie ma przeniesienia napędu; sprzęgło sie ślizga i auto nie przyspiesza. Zwróć uwage czy przy ostrym dodaniu gazu auto nabiera prędkości proporcjonalnie do zwiększania obrotów silnika. Uważam że sama skrzynia biegów nie ma tu wpływu na brak mocy. Czy biegi wchodzą ci lekko na wyłączonym silniku? Jeśli tak to raczej masz problem ze sprzęgłem :(

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 13:34:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Czy można sprawdzić auto z automatem na hamowni :?:

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 13:53:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Jerzy_G napisał(a):
Ciższe wchodzenie biegów nie ma wpływu na spadek mocy. Oczywiście możesz mieć wyeksploatowane sprzęgło i tu tkwi problem; nie ma przeniesienia napędu; sprzęgło sie ślizga i auto nie przyspiesza. Zwróć uwage czy przy ostrym dodaniu gazu auto nabiera prędkości proporcjonalnie do zwiększania obrotów silnika. Uważam że sama skrzynia biegów nie ma tu wpływu na brak mocy. Czy biegi wchodzą ci lekko na wyłączonym silniku? Jeśli tak to raczej masz problem ze sprzęgłem :(



I tu możesz mieć rację że sprzegło mówi DOBRANOC :zly:
tym bardziej że zdaża się, że czasami ruszając 1-2 bieg, popuszczając sprzęgło czuję pod pedałem lekkie szarpnięcia - jakby coś przepuszczało i może to powoduje, że max moment nie jest przenoszony na koła tylko jest wytracany na tarczy sprzęgła i auto wolniej przyśpiesza


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 13:53:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Jerzy_G napisał(a):
Czy można sprawdzić auto z automatem na hamowni :?:
Ciężki temat. Ja mojego AKN-a hamowałem i wyszło, że ma 122KM, a z osiąganych czasów wynika, że jest seria tzn 150KM. Dodam, że hamownia to nówka Maha z możliwością mierzenia aut z grupy VAG w tym skrzyń typu Tiptronic. Inna sprawa, czy człowiek ją obsługujący podszedł do sprawy z wymaganą w tej materji fachowością....
Pzdr.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: