.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 11:23:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 15:09:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
cornee napisał(a):
Wystarczy żeby Ci podpieli analizator spalin i odczytali wartość...będziesz miał krok do przodu!


Analiza spalin na biegu jałowym, (robiłemw dwóch miejscach, drugi wynik w nawiasie):
CO - 0,26 (0,18)%
CO2- 14,70 (13,40)%
HC - 203 (63)%
O2 - 1,43 (2,42)%
Lambda - 1,05 (1,09)

Nie wiem , czy lambda do gazu jest podpięta, ale chyba tak.
Przed gazem - na benzynie było tak, jak jest teraz - problemy z uruchomieniem, reszta w porządku, oprócz delikatnie "potykającego się" biegu jałowego.
Cornee, zmienie świece, kable, podjadę do jeszcze jednego speca i wtedy moze coś więcej będe wiedział, szkoda Twojego czasu na wróżenie z fusów. I dzięki za kolejne wskazówki :peace:

Pozdrawiam

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2006 18:18:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 17:41:58
Posty: 74
Lokalizacja: Szepietowo
ovation1 napisał(a):
cornee napisał(a):
Wystarczy żeby Ci podpieli analizator spalin i odczytali wartość...będziesz miał krok do przodu!


Analiza spalin na biegu jałowym, (robiłemw dwóch miejscach, drugi wynik w nawiasie):
CO - 0,26 (0,18)%
CO2- 14,70 (13,40)%
HC - 203 (63)%
O2 - 1,43 (2,42)%
Lambda - 1,05 (1,09)

Nie wiem , czy lambda do gazu jest podpięta, ale chyba tak.
Przed gazem - na benzynie było tak, jak jest teraz - problemy z uruchomieniem, reszta w porządku, oprócz delikatnie "potykającego się" biegu jałowego.
Cornee, zmienie świece, kable, podjadę do jeszcze jednego speca i wtedy moze coś więcej będe wiedział, szkoda Twojego czasu na wróżenie z fusów. I dzięki za kolejne wskazówki :peace:

Pozdrawiam


a mnie już głowa boli od tego grzebania i szukania
powoli myślę o zmianie autka
chyba ,że koledzy znajdziecie jakiś sposób na te bolączki
ja mam wszystko wymienione na nowe-świece, kable palec kopułkę +sprawdzenie zapłonu + ustawka tarczy na analizatorze, lambda niby chodzi więc nie ruszałem
i nadal to samo-kiepsko sie wkręca i gaśnie na wolnych jak się rozgrzeje
nie mówiąc o grymasach przy odpalaniu
pozdr

_________________
C 4 2,3 AAR '92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2006 18:58:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 17:41:58
Posty: 74
Lokalizacja: Szepietowo
jeszcze spróbuję wymienić sondę chociaż niby chodzo ok
ale może już coś oszukuje- ma przejechane 230 tyś km
no i zobaczymy a jak nie to to cały wtrysk do wymiany
i tak po kolei
do skutku
pozdr

_________________
C 4 2,3 AAR '92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 13:19:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
Lukas, a czujnik temperatury masz dobry? Niektórzy koledzy sugerowali, ze on moze też być przyczyną. Ja na razie czekam, aż wymienię kable i świece i zobaczę reakcję, jesli nie pomoze to czujnik temperatury będzie nastepny w kolejce do wymiany.

Pozdr.

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 13:59:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Zacznijcie od czujnika dwupinowego, daje info do EKU!
Najlepiej Bosch koszt ok60zł, nie kupujcie zamiennika z EPS, bo się szybko sypie!

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2006 16:10:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 17:41:58
Posty: 74
Lokalizacja: Szepietowo
cornee napisał(a):
Zacznijcie od czujnika dwupinowego, daje info do EKU!
Najlepiej Bosch koszt ok60zł, nie kupujcie zamiennika z EPS, bo się szybko sypie!



czujnik wymieniłem jako pierwszy w kolejce i zero -nic nie pomogło
później świece kable kopułkę palec( wszystko z katalogu ) i bez zmian
szczelny wszędzie dolot
przyzszła kolej na lambdę :)

_________________
C 4 2,3 AAR '92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2006 14:31:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 17:41:58
Posty: 74
Lokalizacja: Szepietowo
jutro wymianka przewodzików hamulcowych i zamawiam lambdę NTK
bo boscha raczej nie chcę
a przy okazji proponowałbym ten temat trzymać cały czas na początku listy
ponieważ jest to przypadłość wszystkich 2,3
ewentualnie zrobić jakiś podtemat i połączyć wszystkie posty związane z tym problemem w jedno
pozdrawiam

_________________
C 4 2,3 AAR '92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Jak wymienić cujnik tem,peratury
PostNapisane: 14.wrz.2006 19:44:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
Wymieniłem kable na Sentechy i świeczki na NGK BPR5EKU - silnik trochę lepiej pracuje, ale nadal są falowania obrotów. No i trudności z odpalaniem.

Chcę jeszcze czujnik temperatury wymienić - mechanik ze mnie niedzielny :> , więc moze ktoś podpowie jak to zrobić? Z tego, co obejrzałem to na króćcu na górze jest jeden czujnik, a ten drugi jest pod spodem. Bez problemu się go wykręca i wkręca nowy, czy to nie jest takie proste jak mi się wydaje? W końcu tam jest płyn chłodniczy-nie wyleje się po wykręceniu czujnika?

Moze ktoś podpowie co i jak i na co uważać, bo sprawa wydaje mi się prosta do wykonania samemu :peace: .

Pozdrawiam
jacek

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak wymienić cujnik tem,peratury
PostNapisane: 14.wrz.2006 20:21:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 17:41:58
Posty: 74
Lokalizacja: Szepietowo
ovation1 napisał(a):
Wymieniłem kable na Sentechy i świeczki na NGK BPR5EKU - silnik trochę lepiej pracuje, ale nadal są falowania obrotów. No i trudności z odpalaniem.

Chcę jeszcze czujnik temperatury wymienić - mechanik ze mnie niedzielny :> , więc moze ktoś podpowie jak to zrobić? Z tego, co obejrzałem to na króćcu na górze jest jeden czujnik, a ten drugi jest pod spodem. Bez problemu się go wykręca i wkręca nowy, czy to nie jest takie proste jak mi się wydaje? W końcu tam jest płyn chłodniczy-nie wyleje się po wykręceniu czujnika?

Moze ktoś podpowie co i jak i na co uważać, bo sprawa wydaje mi się prosta do wykonania samemu :peace: .

Pozdrawiam
jacek


cześć
od temperatury jest ten mniejszy czujnk pod spodem
wymiana jest prosta , wykręcasz stary i wkręcasz nowy
z wyczuciem
co do szczelnośći to nie ma co się martwić poniewaz ten nowy ma specjalną podkładkę która się odkształca i uszczelnia przy dokręceniu.
Nie chcę krakać ale i tak prawdopodobnie wymiana nic nie pomoże
pozdrawiam

_________________
C 4 2,3 AAR '92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak wymienić cujnik tem,peratury
PostNapisane: 14.wrz.2006 21:24:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
Cytuj:
co do szczelnośći to nie ma co się martwić poniewaz ten nowy ma specjalną podkładkę która się odkształca i uszczelnia przy dokręceniu.


Nie o tę szczelnosć się marwtię ;). Zadam pytanie prościej - co się stanie, gdy wykręcę stary czyjnik - chluśnie mi płyn chłodniczy z gniazda, z którego go wykręciłem?

Cytuj:
Nie chcę krakać ale i tak prawdopodobnie wymiana nic nie pomoże
pozdrawiam


Czujnik juz i tak kupiłem, przynajmniej będę miał jedną potencjalną przyczyne problemów wyeliminowaną :peace: i będę dłubał dalej.

Pozdr.

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak wymienić cujnik tem,peratury
PostNapisane: 14.wrz.2006 21:32:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Cytuj:
Nie o tę szczelnosć się marwtię ;). Zadam pytanie prościej - co się stanie, gdy wykręcę stary czyjnik - chluśnie mi płyn chłodniczy z gniazda, z którego go wykręciłem?


Nic się nie stanie...troszkę chluśnie, pokapie niewiele, wkręcisz nowy czujnik i po krzyku! A jak Ci ubędzie dużo płynu to dolejesz...Tylko nie odkręcaj czujnika na rozgrzanym silniku, bo Cie poparzy... :peace:

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 21:59:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
Dzięki cornee, o to mi chodziło! :peace:
Jutro zmieniam czujnik, ciekaw jestem reakcji silnika

Pozdrawiam

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2006 07:36:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
A jeszcze przy okazji - jaka jest rola tego drugiego, górnego czujnika temperatury w AAR? Kosztuje spore pieniądze, on się raczej nie psuje?

Pozdr.

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2006 08:07:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Nie jestem pewien, ale górny chyba odpowiada za wskazania temperatury na zegarach. A ten się niestety czasami psuje/wiesza.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2006 08:33:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Tak górny daje odczyt na wskazówkę od tem...wymieniałem go, można go dostać firmy BEHR za 170zeta! Nie ma wplywu na prace silnika!

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2006 09:30:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
Cytuj:
Tak górny daje odczyt na wskazówkę od tem...wymieniałem go, można go dostać firmy BEHR za 170zeta! Nie ma wplywu na prace silnika!

Aaa, ok - ten u mnie raczej działa poprawnie.
Ciekawe, ze tak nieistotny w sumie czujnik kosztuje sporo więcej od tego baaardzo istotnego ;-).

Pozdr.

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: