.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 06:15:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 11:51:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Simpson napisał(a):
jmm napisał(a):
A ja musze przyznać, że Q7 z tym pakietem ospoilerowania wyglada całkiem, całkiem, nawet zaczęło mi się podobać :)

Przypomnij sobie wykonanie :):
przestanie Ci sie podobać :peace:



Hehe a może w V12 bardziej się postarali? :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 12:04:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Tak sobie czytam i sie zastanawiam po co to wogóle ktoś wymyślił.
Niedawno gdzies czytałem dość mądre opracowanie dotyczące tematu gdzie leży granica mocy, powyżej której dalsze jej podwyższanie jest bezcelowe. I tak sie włąśnie zastanawiam poco komu 600 km i 1000 Nm oprócz brandzlowania sie papierowymi PS-ami i niutonami. Jak potężnie musi wygladać skrzynia, półosie itd aby przenieść taka moc...
I żebym nie został źle zrozumiany- uważam, ze nie ma nic lepszego w trasie niz mocny diesel, ale bez przesady.... To chyba sztuka dla sztuki- manifestacja możliwości

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 12:08:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
martab99 napisał(a):
Tak sobie czytam i sie zastanawiam po co to wogóle ktoś wymyślił.
Niedawno gdzies czytałem dość mądre opracowanie dotyczące tematu gdzie leży granica mocy, powyżej której dalsze jej podwyższanie jest bezcelowe. I tak sie włąśnie zastanawiam poco komu 600 km i 1000 Nm oprócz brandzlowania sie papierowymi PS-ami i niutonami. Jak potężnie musi wygladać skrzynia, półosie itd aby przenieść taka moc...
I żebym nie został źle zrozumiany- uważam, ze nie ma nic lepszego w trasie niz mocny diesel, ale bez przesady.... To chyba sztuka dla sztuki- manifestacja możliwości


To czemu chcesz zamienić swoje 170 koników na 300? :P

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 12:17:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
jmm napisał(a):

To czemu chcesz zamienić swoje 170 koników na 300? :P


Kuba, sam dobrze wiesz dlaczego ;)
Umówmy sie ze mówmy o zupełnie innym poziomie abstrakcji. Skok z 200 na 400 Nm to jednak co innego niz z 500 na 1000 ... :galy:
Wiadomo ze dopóki na takie auto bedzie klient to jego produkcja jest uzasadniona, a taki znajdzie sie napewno. Poprostu zastanawiam sie jaka bedzie granica do przekroczenia za chwile. I jakby sie takie autko prowadziło bez całej elektroniki wspomagającej trakcje, porowadzenie itd.

Jednak jestem zwolennikiem "czucia" auta i chyba nie podjąłbym sie prowadznia 1000 niutonowego potwora "na żywca" ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 12:23:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
No racja 1000Nm do niedawna było magiczną granicą w aucie osobowym, a ostatnio już powszednieje :)

Mysle, że trzeba przygotować się na 2000Nm

Mauzer ma racje robi się tak samo jak z prockami :diabel: :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 19:35:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2004 19:23:19
Posty: 751
Lokalizacja: okolica Krakowa
Fajnie, chciałbym, żeby taki silniczek wstawili do A6 w avancie, nie powinno być problemu, ktoś na forum pisał, że te autka sa prawie takie same ;)
Za niedługo przydadzą się doświadczenia z konstrukcji cięzarówek, które maja ponad 2500Nm, ale to się chyba tylko cieszyć :diabel:

_________________
audi 90 rocznik 1986 1,6td - tak wygląda
Obrazek
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Czy wiesz, że: na Biodieslu wyprodukowanym z rzepaku zebranym z 1 hektara możesz pokonać około 20.000 kilometrów samochodem osobowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 20:27:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
No to własnie koncern VW odpowiedział mi na pytanie dlaczego z nowym rokiem wycofał z oferty w Tuaregu i "Pfantonie" silniczek B10 TDI zrobili miejsce dla V12 TDI..

Jak dlamnie to monstrualne cacko..:D ech jak to musi dymać do przodu pod goreczke...:D



A ktoś się tu pytał gdzie lezy granica mocy uzasadnionej..
Wiecie co moje zdanie to take ze daleko nam jeszcze do niej.

kiedyś 250KM w 900 kilogramowym Kadecie powodowało ze z auta robił się bolid.

teraz zeby uzyskać podobne parametry z samochodzie ważacym 2,5T trzeba dać mu V12 TDI 500KM 1000Nm i tez robi setke w dlugie 5 sekund na automacie.

jak zrobia TDI 10 litrów 1000KM 2000Nm to autko bedzie wazyć 7 ton i tez zrobi setke w 5 sekund..:D

akoś tak swiat goni ameryke w kierunku wielkich ciezkich aut o ogromnych mocach szkoda tylko ze powoli zaciera sie granica pomiedzy SUVem a TIRem
zaniedlugo bedą mialy takie same wymiary i wage.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 20:46:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Słuszna uwaga. Niestety autka wazą coraz więcej ... dlatego pęd ku wiekszym ,mocom i momentom jest tak ogromny.
Niemniej fakt że taka stodoła na kółkach jak Q7 rozpędza się w 5 sek do setki o czymś musi świadczyć ... przypomnijcie mi ile do setki ma najnowsze RS4 ? :P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2006 21:11:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Esperak napisał(a):
A ktoś się tu pytał gdzie lezy granica mocy uzasadnionej..
Wiecie co moje zdanie to take ze daleko nam jeszcze do niej.

kiedyś 250KM w 900 kilogramowym Kadecie powodowało ze z auta robił się bolid.

teraz zeby uzyskać podobne parametry z samochodzie ważacym 2,5T trzeba dać mu V12 TDI 500KM 1000Nm i tez robi setke w dlugie 5 sekund na automacie.

jak zrobia TDI 10 litrów 1000KM 2000Nm to autko bedzie wazyć 7 ton i tez zrobi setke w 5 sekund..:D


Ja pytałem ;)

I właśnie do tego zmierzam...Wydaje mi sie, ze dochodzimy powoli do punktu, w ktorym dalszy przyrost km i Nm nie ma juz takiego przelozenia na osiagi, bo niestety jego "rykoszetem" jest niezbedny wzrost masy aby ta moc poskromic i odpowiednio przeniesc na kola. I koło sie zamyka...
;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 08:58:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
baskecik napisał(a):
... przypomnijcie mi ile do setki ma najnowsze RS4 ? :P

Oficjalnie 4,7, nieoficjalnie 4,2-4,4 :peace:

Co do mocy i wagi nowych samochodów to niestety utarło sie że kolejny model musi mieć względem poprzedniego więcej wszystkiego. Musi być mocniejszy, większy, bezpieczniejszy, a waga rośnie i żeby osiągi były lepsze trzeba wsadzać coraz większe silniki.
Gdyby te auta były o 0,5 tony lżejsze to nie trzeba by wsadzać 6 litrów TDI. Wystarczyłyby 4.2 V8 :):

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 09:20:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 550
Lokalizacja: LBI
a mnie ciekawi dlaczego nie zrobią V12 Turbo ale benzynki :diabel: to by dopiero był silniczek :D

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 09:26:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
radekmc napisał(a):
a mnie ciekawi dlaczego nie zrobią V12 Turbo ale benzynki :diabel: to by dopiero był silniczek :D

1. dlatego że spalanie byloby 2x większe ;)
2. chęć udowodnienia tego że potrafią wycisnąć z diesla praktycznie tyle ile inni z benzyny (65AMG)

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 10:36:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
no mi sie tak wydaje ze w kwesti benzuniaków niepowiedziano jeszcze ostatniego słowa i przy tym zaawansowaniu technologicznym jakie jest obecnie moze wkoncu nastanie era silnika wankla. ktory ma duzo lepszą sprawnośc niż zwykły tlokowy ale trudności w budowie puki co dosyć ograniczały jego zastosowanie chociaż mazda twardo stosuje go w swoim sportowym modelu.

nic to pozyjemy zobaczymy a narazie rzepak czas siać na balkonach.:D bo do disla trza coś nalać...:D:D:D

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 15:05:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Po Polsku :peace: http://www.motofakty.pl/artykul/z_toru_do_salonu.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 16:08:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wyscig po moc jeszcze sie nie zakończył ... konkurencja co prawda poza konkurencją :): , ale nie śpią ... do tej pory najmocniejszym klekotem w cywilnym autko pozostawało trzystuprudziesięciokonne TDI, teraz już mamy 500 KM , a pod maską A8 w 2010 roku pewnie wsadzą jakiegoś potwora z 600 KM i 1200 Nm 2 suszarkami i V12 ... strach stać za nim żeby gazy o asfalt nie rzuciły :diabel:

Co do benzyniaków to technologie wtrysku bezpośredniego dają spore pole do popisu, ale benzyna jest nierozwojowa i pozostaje już tylko dmuchanie 5 barami i lanie wiadrami paliwa, co oczywiście stawia pod znakiem zapytania dalszy sens, bo kto będzie chciał miec bak 100-litrowy , który wystarczy na 300 km jazdy ...

Pożyjemy,zobaczymy :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 19:15:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
A ja dzisiaj po paru dniach jeżdzenia klekotem szwagra z przyjemnością wsiadłem do mojego nieekologicznego, nierozwojowegio i paliwożernego benzyniaka :P

Ten dżwięk i możliwość kręcenia do 7000rpm, żaden klekot tego nie umie :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 19:17:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
jmm napisał(a):
A ja dzisiaj po paru dniach jeżdzenia klekotem szwagra z przyjemnością wsiadłem do mojego nieekologicznego i paliwożernego benzyniaka :P

Ten dżwięk i możliwość kręcenia do 7000rpm, żaden klekot tego nie umie :peace:
]NIe będę z Tobą konwersował albowiem nasze racje sa inaczej położone ... tam gdzie nie musi TDI tam benzyna pocić sie musi :peace: :):

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 19:36:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
baskecik napisał(a):
jmm napisał(a):
A ja dzisiaj po paru dniach jeżdzenia klekotem szwagra z przyjemnością wsiadłem do mojego nieekologicznego i paliwożernego benzyniaka :P

Ten dżwięk i możliwość kręcenia do 7000rpm, żaden klekot tego nie umie :peace:
]NIe będę z Tobą konwersował albowiem nasze racje sa inaczej położone ... tam gdzie nie musi TDI tam benzyna pocić sie musi :peace: :):


Masz rację nie ma co rozpoczynać kolejnych dywagacji, takie rozmowy to na zlotach :diabel: :peace:

Ale czy benzyniak się poci? Hmmmm.......

Dobra EOT :diabel:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 19:39:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
jmm napisał(a):
baskecik napisał(a):
jmm napisał(a):
A ja dzisiaj po paru dniach jeżdzenia klekotem szwagra z przyjemnością wsiadłem do mojego nieekologicznego i paliwożernego benzyniaka :P

Ten dżwięk i możliwość kręcenia do 7000rpm, żaden klekot tego nie umie :peace:
]NIe będę z Tobą konwersował albowiem nasze racje sa inaczej położone ... tam gdzie nie musi TDI tam benzyna pocić sie musi :peace: :):


Masz rację nie ma co rozpoczynać kolejnych dywagacji, takie rozmowy to na zlotach :diabel: :peace:

Ale czy benzyniak się poci? Hmmmm.......

Dobra EOT :diabel:


:diabel: ;-) :): :peace:

Na najblizszym zlocie zapraszam na wyscig po krętym ... , zbye nie było dymu zdejmę ciut dawkę ... :): :diabel:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 22:26:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
o nie , znowu to samo VTC , prosze :!!: :):

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: