.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 09:47:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Jaki silnik?
2,5 V6 tdi 44%  44%  [ 39 ]
1,8 t 2%  2%  [ 2 ]
2,7 t 19%  19%  [ 17 ]
2,4 2%  2%  [ 2 ]
2,8 32%  32%  [ 28 ]
Liczba głosów : 88
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 19:32:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
meszrum napisał(a):

wazne, by stsosowac sie do 10ciu przykazan [szczegolnie olej]

czyli??
meszrum napisał(a):
i zrozumiec, ze 2.5TDI pomimo swej wielkiej mocy nie jest japonskim silnikiem wysokoobrotowym - z mocy korzystamy rozsadnie...

tzn??

meszrum napisał(a):
AFB i AKN to jest to samo, tylko z inna skrzynia.
AKE ma dodatkowo 30ps - rozlozenie momentu jak w AFB. z doswiadczenia wiem, ze te 30ps jest skutecznie konsumowane przez tiptronic badz quattro. quattro w tiptronicu jest juz ospale.

hmmm...na AKE chyba nie wyrobie sie z kasa.To z AFB jeszcze mi quattro zeżre troche ps'ów. Tiptronica nie chce, ale quattro to mus


meszrum napisał(a):
[+]
oczywiscie kupujac jakiekolwiek TDI czynisz to w towarzystwie VAG'a i po niezwykle dokladnej diagnostyce.

VAG??[/url]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 19:35:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sirchaser napisał(a):
meszrum napisał(a):

wazne, by stsosowac sie do 10ciu przykazan [szczegolnie olej]

czyli??
meszrum napisał(a):
i zrozumiec, ze 2.5TDI pomimo swej wielkiej mocy nie jest japonskim silnikiem wysokoobrotowym - z mocy korzystamy rozsadnie...

tzn??

meszrum napisał(a):
AFB i AKN to jest to samo, tylko z inna skrzynia.
AKE ma dodatkowo 30ps - rozlozenie momentu jak w AFB. z doswiadczenia wiem, ze te 30ps jest skutecznie konsumowane przez tiptronic badz quattro. quattro w tiptronicu jest juz ospale.

hmmm...na AKE chyba nie wyrobie sie z kasa.To z AFB jeszcze mi quattro zeżre troche ps'ów. Tiptronica nie chce, ale quattro to mus


meszrum napisał(a):
[+]
oczywiscie kupujac jakiekolwiek TDI czynisz to w towarzystwie VAG'a i po niezwykle dokladnej diagnostyce.

VAG??[/url]

Strasznie jesteś leniwy ... wszystko na technicznym jak na dłoni ... :/

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=27498

uzyteczne obroty w TDI to 1700-4000 , a nie jak w japonskich kosiarkach >4500 rpm .. bleeee

VAG to diagnoskop niedostepny dl awiekszosci wiec Mesz sie troche rozpedzil,ale VAG-COm jes doepteny dla wiekszosci smiertelnikow posiadajacych notka ... reszta na forum , lub podpowiemy
Do analizy bloki 003,008,011,013.

powodzenia

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 19:47:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
a te VAGi to pewnie dostepne sa w ASO??wystarczyloby podjechac do ASO??

Jak czesto zmieniac olej??

"Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie"
czyli co cisnac konkretnie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 19:51:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sirchaser napisał(a):
a te VAGi to pewnie dostepne sa w ASO??wystarczyloby podjechac do ASO??

Jak czesto zmieniac olej??

"Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie"
czyli co cisnac konkretnie??

Do ASO mozna podjechac , ale lepiej zainwestowac 70 zł w interfejs.
Olej zmieniamy co 8-10 tys km.
Tak. TDI lubi buta konkretne cisnienie ... inaczej zapiec sie mogą kierownice w AFN`ie (chyba przerobię jedno z przykazań) ;-)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 20:16:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
jak będę kupował auto to zakupie interfejs i poszukam VAG'a:) dodatkowo spróbuje się umówić z kimś z okolicy żeby pomógł w oględzinach.
Dobrze, że Jesteście!!

ps.już byłem przekonany do 2,5 a tu teraz problem AFB vs. AKE :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 20:21:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sirchaser napisał(a):
jak będę kupował auto to zakupie interfejs i poszukam VAG'a:) dodatkowo spróbuje się umówić z kimś z okolicy żeby pomógł w oględzinach.
Dobrze, że Jesteście!!

ps.już byłem przekonany do 2,5 a tu teraz problem AFB vs. AKE :(

Jakbs przejechał się moim 1Z`tem to olałbyś 2,5 TDI ... ale jak kto woli ... nie pamietam zeby jakies 2,5 TDI mi podskoczyło na zlocie :P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 20:31:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
baskecik napisał(a):
Jakbs przejechał się moim 1Z`tem to olałbyś 2,5 TDI ... ale jak kto woli ... nie pamietam zeby jakies 2,5 TDI mi podskoczyło na zlocie :P

:)

zapytam przy okazji-a gdyby brać A4 Avant quattro??to jaki silnik??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 20:35:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sirchaser napisał(a):
baskecik napisał(a):
Jakbs przejechał się moim 1Z`tem to olałbyś 2,5 TDI ... ale jak kto woli ... nie pamietam zeby jakies 2,5 TDI mi podskoczyło na zlocie :P

:)

zapytam przy okazji-a gdyby brać A4 Avant quattro??to jaki silnik??

Jesli B5 to AFN`a i chipsowac od razu.
Jesli B6 to AWX`a lub AVB i chipsowac od razu.
Ewentualnie B6 AKE ... i tez chipsowac ... :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 20:39:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
A czy AFN (bo na dobrym egzemplarzu i AFN w B5 by staneło) ma jakies znane wady/niedoróbki/charakterystyczne usterki??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 20:45:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sirchaser napisał(a):
A czy AFN (bo na dobrym egzemplarzu i AFN w B5 by staneło) ma jakies znane wady/niedoróbki/charakterystyczne usterki??

Wysrawająca się dwumasa, zacierające sie kierownice (emeryci) i zbyt małe zuzycie paliwa :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 20:49:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
baskecik napisał(a):
Wysrawająca się dwumasa, zacierające sie kierownice (emeryci) i zbyt małe zuzycie paliwa :D


zamęcze Cię dzisiaj:)
dwumasa=koło dwuamsowe?? jakie objawy/koszty??
kierownice (to coś z turbiną??)-objawy/koszty??
małe zużycie paliwa-o przepraszam- to rozumiem :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 20:53:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sirchaser napisał(a):
baskecik napisał(a):
Wysrawająca się dwumasa, zacierające sie kierownice (emeryci) i zbyt małe zuzycie paliwa :D


zamęcze Cię dzisiaj:)
dwumasa=koło dwuamsowe?? jakie objawy/koszty??
kierownice (to coś z turbiną??)-objawy/koszty??
małe zużycie paliwa-o przepraszam- to rozumiem :P

Koło dwumasowe (spzręgło się kłania).
Kierownice spalin saw turbinie VTG ... wystarczy rozruszać gruchę i potraktować WD-40.

:)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 20:56:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
niesamowite... jeszcze troche i nasz drogi sirchaser kupi 1.9TDI [za sprawa sil nieczystych :diabel: ]...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 20:57:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
niesamowite... jeszcze troche i nasz drogi sirchaser kupi 1.9TDI [za sprawa sil nieczystych :diabel: ]...

Ciiiii .... nie wtrącaj się maniaku padlinowatych AFB ... ;-) :): :diabel:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 21:12:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
meszrum napisał(a):
niesamowite... jeszcze troche i nasz drogi sirchaser kupi 1.9TDI [za sprawa sil nieczystych :diabel: ]...


hmmm....powiem tak- będzie albo A6 AFB albo A4 1,9 110. Wolalłbym A6-niski nie jestem, A6 lepiej się prowadzi, więcej miejsca itd itp. Inny segment poprostu.
Meszrum-przekonaj mnie do AFB :!!: bo baskecik skutecznie mnie zniecheca do AFB sklaniajac ku AKE na ktory mnie nie stac, a przez to przerzucajac mnie na A4...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 21:12:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecik napisał(a):
sirchaser napisał(a):
A czy AFN (bo na dobrym egzemplarzu i AFN w B5 by staneło) ma jakies znane wady/niedoróbki/charakterystyczne usterki??

Wysrawająca się dwumasa, zacierające sie kierownice (emeryci) i zbyt małe zuzycie paliwa :D

i jeszcze przepływomierze ..... ;-)
a silnik: tanio i solidnie - 1.9 TDI ( w kazdej postaci powyzej 110 KM :P)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 21:31:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sirchaser napisał(a):
meszrum napisał(a):
niesamowite... jeszcze troche i nasz drogi sirchaser kupi 1.9TDI [za sprawa sil nieczystych :diabel: ]...


hmmm....powiem tak- będzie albo A6 AFB albo A4 1,9 110. Wolalłbym A6-niski nie jestem, A6 lepiej się prowadzi, więcej miejsca itd itp. Inny segment poprostu.
Meszrum-przekonaj mnie do AFB :!!: bo baskecik skutecznie mnie zniecheca do AFB sklaniajac ku AKE na ktory mnie nie stac, a przez to przerzucajac mnie na A4...


AKE nie sa wcale drozsze od AFB/AKN, to kwestia dokladnego przeszukania ofert [i uzbrojenia sie w cierpliwosc].
poza dyskusja jest, ze jezeli ma to byc A6 quattro, to AKE da wiecej przyjemnosci.

jezeli A4, to wowczas AKE urwie Ci moszne, co pomimo bolu zaowocuje bananem :peace: [to chyba jedyny taki przypadek znany w przyrodzie]. jezeli 1.9 w A4, to AWX (i jego klony) - 130ps radzi sobie bardzo przyzwoicie. wazne w AWX jest to, ze wersja ze skrzynia 6ciobiegowa ma wyzszy moment niz ta z 5cio... niby truizm, lecz nie kazdy o tym wie...

co do przekonania Cie... ja, anielski meszrum, jestem tu bez szans - sily nieczyste mnoza sie w oka mgnieniu... niedlugo zasne snem sprawiedliwym, a demon i tak Cie przeciagnie na strone klekotu i cienkiej rury wydechowej...
...ale moge podpowiedziec: przejedz sie i jednym, i drugim. nic tak dobrze nie okresli Twoich żądań, anizeli wlasne odczucia.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 21:52:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
To ja zrobię małą zdradę :P Jeśli masz mamone na A6 2.5TDI to wiesz.... :): Te wałki pewnie da się przed zakupem zdiagnozować - wizyta w ASO o ile pamiętam to były pieniądze rzędu 200-300PLN. Więc jak już będziesz na kupnie konkretnego egzemplarza to warto tam podjechać. Do 180km w razie czego dociągniesz czipsem :diabel:

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 22:05:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
meszrum napisał(a):

AKE nie sa wcale drozsze od AFB/AKN, to kwestia dokladnego przeszukania ofert [i uzbrojenia sie w cierpliwosc].
.

AKE było montowane od końca 1999 a to już zdecydowanie mój górny półap fianansowy.Bardziej celuje w 1998.Wiec AFB. Ale dam program i bedzie 180km[/img]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 01:53:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
a mialo byc tak pieknie...
zaczynalo sie od duzej benzyny, a konczy sie na malym dieselku i to jeszcze w a4...

jak na moj gust to powinienes sobie odpuscic... fajne autko, ale male i tak jak chlopaki pisza moze Ci miajsca na glowe i kolana braknac nie mowiac juz o ludziach z drugiego rzedu, do tego (jak dla mnie) za glosny...

mowisz ekonomia sprawa drugorzedna ? idz w 2.8... mialem... chwalilem... poki obecnego smoka nie kupilem :D

podoba mi sie ten klekocik 2.5 tdi, ale glos na 2.8

milych jazd testowych, udanego wyboru....
pozdrawiam

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron