docisk, tarcza czy koło tak, zalezy od butowania, jak szybko siądzie. Łożysku raczej szkody stylem jazdy nie zrobisz (chyba, że ktoś ZAWSZE na postoju trzyma wciśnięte sprzęgło). Raczej łożyska dostają w d... od 'druciarzy', czyli ludzi, ktorzy kupują zamiast nowego docisku, docisk ze szrotu, z pogiętym słoneczkiem. Wtedy drgania zakapią łożysko. Jeśli komplet sprzęgła jest nowy, to łożysko wytrzyma spokojnie dwie wymiany tarcz i docisków. Opisz dokładniej, kiedy tewn dźwiek występuje: czy po Wciśnięciu sprzęgła, czy już przy minimalnym dotyku. Bo jeśli miałoby hałasować łożysko, to byłoby to bardziej skrzypienie, i głośniejsze przy minimalnym dotyku, kiedy łożysko ma luz i może bardziej drgać, a po wciśnieciu pedału do końca powinno lekko ucichnąć plus ew. lekkie drganie. Jeśli drga ci mocno, i przy ruszaniu z wolnych obrotów (niskich) b. słychać coś, a'la trzaski metaliczne, masz znaczne drgania na pedale - prawdopodnie poszedł ci palec na docisku. Nie stało się to czasem po 'strzale' ze sprzęgła ? bo jeśli stopniowo narastało w długim okresie czasu, to bedzie raczej łożysko;)
Dla silników 2,3 2,6 2,8 to ok. 350 zł. sam docisk (średnica 225 bodajże). tarcze jak dobrze pamietam 400-450 (zależy czy luk czy sachs), łożysko ok. 160 zł. interes niezbyt miły, bo świadomość, że wymiensz tylko jedną z części powoduje, że skracasz żywotność pozostałych 3 razy. Jak założysz nowy komplet (dobry), to zrobisz spokojnie 100tkm, jak po jednej czesci, za paredziesiat tys. zmienisz ponownie.
_________________ AllRoad 2,7T '02, 240g/s
|