.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 16:21:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4]problem z nawiewem
PostNapisane: 17.wrz.2006 16:57:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sie.2006 21:42:56
Posty: 8
Lokalizacja: bilbao
Witam
Moze ktos moze mi pomoc, a mienowicie moj problem jest taki .Pokretlo nawiewu ma 4 stopniowa skale ,niestety zadna z nich nie dziala z wyjatkiem stopnia 4 ,ktory oczywiscie strasznie buczy.Na pozostalych stopniach silnik dmuchawy sie po prostu wylacza.Wiem bo rozebralem schowek i caly panel sterowania.Myslalem ze to moze kwestja bezpiecznikow,ale tez sa w pozadku.Jest ktos na forum kto jest w stanie mi pomoc.
Z gory dziekuje kornel

_________________
audi a4
1.6 benzyna
1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 17:25:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Przy silniku nawiewu (w podszybiu) jest drabinka rezystorow (rezystory polaczone szeregowo). Prawdopodobnie przepalil sie ten najblizej silnika (bezposrednio z nim podlaczony) albo 'puscilo' polaczenie tego rezystora z silnikiem. Jest to rezystor chroniacy drabinke przed przegrzaniem. Od pokretla dmuchawy na desce ida kabelki ktore dochodza wlasnie do tej drabinki rezystorow. Im wyzszy bieg tym kabelek jest wpiety blizej silnika. Dla 4 biegu jest podpiety bezposrednio. I dla kazdego nizszego biegu dochodzi jeden rezystor. Daj maila to wysle Ci schemat jak to wyglada.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Ostatnio edytowano 17.wrz.2006 17:28:21 przez photokom, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 17:27:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sie.2006 21:42:56
Posty: 8
Lokalizacja: bilbao
to moj email kornel22@tlen.pl

_________________
audi a4
1.6 benzyna
1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 17:37:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Poszlo. Chodzi o ten srodkowy schemat. A dokladnie o ten dlugi poziomy i dlugi pionowy prostokat. Ten poziomy to wlasnie to pokretlo na desce, a ten pionowy nad nim to silnik dmuchawy wraz z drabinka rezystorow. Troche niewyraznie widac. Na samej gorze jest silnik, pod nim ten rezystor wstepny z zabezpieczeniem przed przegrzaniem, a jeszcze nizej kolejne 3 rezystory kazdy dla jednego biegu. Najprawdopodobniej wine za usterke ponosi ten rezystor wstepny z zabezpeiczeniem przed przegrzaniem. Przepalil sie i nie przewodzi pradu, wiec po przelaczeniu na nizszy bieg nie dochodzi napiecie do silniczka. Podejdz do sklepu elektronicznego. Powinni miec taki rezystor. Powiedz ze potrzebujesz bezpiecznik termiczny na okolo 150 stopni. Moze wygladac troche inaczej ale dzialal bedzie tak samo :-) Jak go podmienisz to powinno znowu wszystko chodzic jak trzeba. Jesli masz miernik z omomierzem to mozesz go zmierzyc przed zakupem. Powinien miec bardzo mala rezystancje (max kilka ohmow). Jesli bedzie bardzo duza to znaczy ze ten rezystor jest padniety.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 18:28:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sie.2006 21:42:56
Posty: 8
Lokalizacja: bilbao
Wielkie dzieki wlasnie ten rezystor termiczny byl winny wszytkiemu .teraz tylko mi pozostalo poszukac nowego:)Jeszcze raz wielkie dzieki

_________________
audi a4
1.6 benzyna
1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 19:00:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sie.2006 21:42:56
Posty: 8
Lokalizacja: bilbao
Jeszcze jedno pyanie
Amoglbym polaczyc na krotko az do czasi kupna nowego rezystora?.Moze sie cos stac?

_________________
audi a4
1.6 benzyna
1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 19:09:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Nie powinno sie tak robic, bo jednak po cos to jest. Ale mozesz zaryzykowac. Najwyzej bedziesz wymienial jeszcze te pozostale rezystory :diabel:
W normalnych warunkach rezystory nie powinny sie przegrzewac. To jest zabezpieczenie na wypadek zatkania przeplywu powietrza lub zablokowania lub uszkodzenia silnika nawiewu.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: FAST WebCrawler [Crawler] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: