.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 12:48:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5TDI AEL] VAG od czego zacząć
PostNapisane: 21.sie.2006 18:21:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2006 13:23:25
Posty: 105
Lokalizacja: Legnica
Dostałem w końcu złącze OBD2 i oprogramowanie Vag od czego mam zacząć. Moje autko to A6 z 95r. z silnikiem AEL chciałem zrobić testy silnika bo mi kopci ale nie wiem co z czym. Dodaję że Vag się komunikuje sprawdzałem błędy klimatyzacji i jest ok.

_________________
C4/A6 2,5 TDI AEL AVANT
VW LT 35 x2
MERCEDES SPRINTER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 AEL -VAG od czego zacząć
PostNapisane: 21.sie.2006 20:00:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
sniegu napisał(a):
Dostałem w końcu złącze OBD2 i oprogramowanie Vag od czego mam zacząć. Moje autko to A6 z 95r. z silnikiem AEL chciałem zrobić testy silnika bo mi kopci ale nie wiem co z czym. Dodaję że Vag się komunikuje sprawdzałem błędy klimatyzacji i jest ok.


Podłączam się do pytania. Przydałaby się obługa VAG'a "step by step". Gdzie podłączyć, jaka kolejność?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2006 20:57:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2006 13:23:25
Posty: 105
Lokalizacja: Legnica
Ja wiem że napewno na forum juz byl poruszany ten temat ale jak ktos mogl by pomoc byl bym wdzieczny u mnie Vag komunikuje sie z komputerem auta ale jakie robic testy? np silnika czy w moim roczniku auta mozna sprawdzic np cisnienie jakie wytwarza turosprezarka? itp.

_________________
C4/A6 2,5 TDI AEL AVANT
VW LT 35 x2
MERCEDES SPRINTER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2006 22:00:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Spróbuj sięzalogować na tą strone może tam coś znajdziesz http://www.viaken.pl/forum/index.php?si ... cd91048168

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2006 20:47:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Skąd Ty masz tam koni w tym AELu :): ? 133 kw ??

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 AEL -VAG od czego zacząć
PostNapisane: 18.wrz.2006 21:00:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sniegu napisał(a):
Dostałem w końcu złącze OBD2 i oprogramowanie Vag od czego mam zacząć. Moje autko to A6 z 95r. z silnikiem AEL chciałem zrobić testy silnika bo mi kopci ale nie wiem co z czym. Dodaję że Vag się komunikuje sprawdzałem błędy klimatyzacji i jest ok.

Po kolei. Łączysz się z silnikiem (01) , po czym wchodzisz w bloki wartości mierzonych (08) ,w pierwszej linijce wybierz blok 013, w drugiej 014. Zapisz sobie wartości dawek korygujących , a my Ci powiemy czy wtryski są zdrowe czy nie.
Następnie zrób test turbinki. Ustawiasz blok 011, jedziesz na prsoty odcinek drogi (ok 2-3 km), włączasz na dole po prawej stronię opcję "logowanie" , rozpedzasz autko na 3c-im biegu do 1500 rpm, wciskasz "start" i cisniesz but do podłogi , aż osiągniesz 4500 rpm, wtedy naciskasz "stop". Tym sposobem przeprowadziłeś test turbinki.
Analogicznie przeprowadzasz test przepływomierza (blok 003) i tutaj też robisz loga.
To są najważniejsze dla twojej furki bloki.
Z pliku log tworzysz plik xls (lub sxc w zaleznosci czy dysponujesz Excelem czy Open Officem) , importując go jako plik csv lub txt. Wyniki ułożą się w tabelki , a Ty wklejasz to na forum i gryziesz paznokcie czy wszystko jest ok. :D

To tak w telegraficznym skrócie. Reszta to praktyka.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2006 22:32:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Prezes napisał(a):
Skąd Ty masz tam koni w tym AELu :): ? 133 kw ??


Przecież słyszałeś Dawid że kopci ;) To moze i ma cos ponad serię :)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 07:48:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
piotr napisał(a):
Prezes napisał(a):
Skąd Ty masz tam koni w tym AELu :): ? 133 kw ??


Przecież słyszałeś Dawid że kopci ;) To moze i ma cos ponad serię :)


Tosz to 180 KM wychodzi ... jakis dobry chip z allegro :diabel:

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 AEL -VAG od czego zacząć
PostNapisane: 21.wrz.2006 23:34:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
sniegu napisał(a):
Dostałem w końcu złącze OBD2 i oprogramowanie Vag od czego mam zacząć. Moje autko to A6 z 95r. z silnikiem AEL chciałem zrobić testy silnika bo mi kopci ale nie wiem co z czym. Dodaję że Vag się komunikuje sprawdzałem błędy klimatyzacji i jest ok.


gdzie jest w aucie złącze?
masz wtyk OBDII czy inne kostki do wpięcia?

harryON

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 08:36:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Pod maską w prawym górnym rogu pod taką plastikową osłoną. Zlącze OBDI

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 19:45:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
Prezes napisał(a):
Pod maską w prawym górnym rogu pod taką plastikową osłoną. Zlącze OBDI


mam, dzięki

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2006 19:40:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
Chciałbym sie podczepic do tematu 2.5tdi ael blok 013 czy ktoś mi może zainterpretować wyniki lub powiedzieć jakie mogą być widełki na każdym z wtryskiwaczy ?

Obrazek

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: