sniegu napisał(a):
Dostałem w końcu złącze OBD2 i oprogramowanie Vag od czego mam zacząć. Moje autko to A6 z 95r. z silnikiem AEL chciałem zrobić testy silnika bo mi kopci ale nie wiem co z czym. Dodaję że Vag się komunikuje sprawdzałem błędy klimatyzacji i jest ok.
Po kolei. Łączysz się z silnikiem (01) , po czym wchodzisz w bloki wartości mierzonych (08) ,w pierwszej linijce wybierz blok 013, w drugiej 014. Zapisz sobie wartości dawek korygujących , a my Ci powiemy czy wtryski są zdrowe czy nie.
Następnie zrób test turbinki. Ustawiasz blok 011, jedziesz na prsoty odcinek drogi (ok 2-3 km), włączasz na dole po prawej stronię opcję "logowanie" , rozpedzasz autko na 3c-im biegu do 1500 rpm, wciskasz "start" i cisniesz but do podłogi , aż osiągniesz 4500 rpm, wtedy naciskasz "stop". Tym sposobem przeprowadziłeś test turbinki.
Analogicznie przeprowadzasz test przepływomierza (blok 003) i tutaj też robisz loga.
To są najważniejsze dla twojej furki bloki.
Z pliku log tworzysz plik xls (lub sxc w zaleznosci czy dysponujesz Excelem czy Open Officem) , importując go jako plik csv lub txt. Wyniki ułożą się w tabelki , a Ty wklejasz to na forum i gryziesz paznokcie czy wszystko jest ok.
To tak w telegraficznym skrócie. Reszta to praktyka.