.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 10:12:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 19:14:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 15:22:51
Posty: 254
Lokalizacja: warszawa
ja tez się zastanawiam, jeżdżę na mineralnym mobilu. b4 tdi 1Z 92- niestety mocno dymi na niebiesko jak zdecydowanie przyspieszam oraz przy zmianie biegów,a u znajomego ładnie na czarno jak depnie w podłogę Może sprobuje CASTROL GTD - chyba on jest mineralny?
Co ile wymieniacie olej?

_________________
było b3 JN 1.8S
było b4 1Z tdi
jest b5 AJM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 19:17:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
kupeta 7-8 tys.km
B3 10 tys.km
GSXR 6 tys.km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 19:18:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Fazi1111 napisał(a):
ja tez się zastanawiam, jeżdżę na mineralnym mobilu. b4 tdi 1Z 92- niestety mocno dymi na niebiesko jak zdecydowanie przyspieszam oraz przy zmianie biegów,a u znajomego ładnie na czarno jak depnie w podłogę Może sprobuje CASTROL GTD - chyba on jest mineralny?
Co ile wymieniacie olej?

Jezus Maria :galy:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 19:38:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 15:22:51
Posty: 254
Lokalizacja: warszawa
pewnie to objawy zużytego silnika (sprężanie trzyma, tylko jeden cylinder miał troszkę mniej), może sprężarki? Ale jak sprawdzałem turbine niby tłoczyła ale co to za sprawdzanie ręką ścisnąć na przewód :P Wycieków też nie widać z gruba.
Jest sens w moim przypadku wymieniać na pół-sysnetyk?

_________________
było b3 JN 1.8S
było b4 1Z tdi
jest b5 AJM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 19:43:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Fazi1111 napisał(a):
pewnie to objawy zużytego silnika (sprężanie trzyma, tylko jeden cylinder miał troszkę mniej), może sprężarki? Ale jak sprawdzałem turbine niby tłoczyła ale co to za sprawdzanie ręką ścisnąć na przewód :P Wycieków też nie widać z gruba.
Jest sens w moim przypadku wymieniać na pół-sysnetyk?

Porządne TDI nie widzi pólsyntetyka do 300 tys km ... minerał tylko do podpalenia budy .... :|

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 19:46:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
baskecik napisał(a):
Fazi1111 napisał(a):
ja tez się zastanawiam, jeżdżę na mineralnym mobilu. b4 tdi 1Z 92- niestety mocno dymi na niebiesko jak zdecydowanie przyspieszam oraz przy zmianie biegów,a u znajomego ładnie na czarno jak depnie w podłogę Może sprobuje CASTROL GTD - chyba on jest mineralny?
Co ile wymieniacie olej?

Jezus Maria :galy:


heheh...to się Pan "moderator zblokowany w dizlu" (bez urazy oczywiście ;-)) )" obruszył...i słusznie... fazii jak jeżdziłes na minerale to zalej valvolinem półsyntetykiem 10w40...nie będziesz żałował :peace:

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 10:27:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Witajcie. A co sądzicie o olejach "firmowych" ? W sensie Forda albo GM ??

Słyszałem ze to całkiem dobre oleje :)

Bo tak sie zbieram do wymiany własnie i zastanawiam sie co wybrac ;)

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 11:24:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Nosb napisał(a):
Witajcie. A co sądzicie o olejach "firmowych" ? W sensie Forda albo GM ??

Słyszałem ze to całkiem dobre oleje :)

Bo tak sie zbieram do wymiany własnie i zastanawiam sie co wybrac ;)


Zaden z tych producentów nie robi oleju sam. Daje zlecenie jakiejś blendowni a ona go produkuje.. w myśl zasady "ma być najtaniej". Osobiście nie polecał bym takiego oleju. Przesłanki sa takie.... że cena tego produktu (a jest bardzo niska w stosunku do innych odpowiedników) sugeruje minimalną zawartość pakietów uszlachetniających.

Wiem, że te oleje są czesto zalewane do nowych silników.... i silniki działąją. Owszem, będą działać... ale aby porównać jakość tego oleju z innym należało by obejrzeć silnik który zrobi na nim minimum 100.000 km... a jak sie po tym okresie rozpadnie lub straci szczelność to już i tak gwarancja tego nie obejmie.
Druga sprawa... do tych produktów nie ma żadnego wsparacia technicznego. Kupujesz je na własne ryzyko...

Co do minerałów. Są też na rynku takie oleje o bardzo wysokich parametach jakościowych... i przeznaczone są do silników które już w fazie konstukcji były przystosowane do pracy na minerałach. głównie chodzi o grubość tzw. filmu olejowego oraz luzy w samym silniku.
Zalać do takiego silnika syntetyk... to praktycznie śmierć dla silnika (no, może nie aż tak bardzo :P). Takie silniki mają odpowiednio wyliczone przebiegi między wymianami oleju.

Do autek mających doładowanie "podtlenkiem ElPiDżi" powinno się stosować półsyntetyki... z prostej przyczyny. Przy spalaniu LPG jest wyższa temperatura a co za tym idzie olej mineralny szybciej traci swoje właściwości przy wysokich temperaturach, nie jest na nie jak odporny jak półsyntetyk czy syntetyk. Swoja drogą kupując dobry produkt o wysokich parametrach jakościowych... niezależnie czy to będzie minerał, pół czy cały syntetyk ... może byc pewni, że będzie miał dużo pakietów dodaktów myjących i nie tylko.

Oleje mineralne są i długo jeszcze będą produkowane z uwagi na maszyny rolnicze, stare silniki oraz sprzęt budowlany który pracuje głównie na nich.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 11:40:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
No to mobilek albo casrtol bedzie :) Cholerka z jak trafie na podróbke mobilka to sie wnerwie :D Druga sprawa ze i tak nie bede pewnie o tym wiedział : :):

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 11:44:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Valvoline, Texaco, TOTAL, Statoil, Liquid Moly....

.. też są niezłe. A jest mniejsze ryzyko kupienia podróbki.

Dla oszczędnych może być i PLATINIUM Orlenowski... dobre oleje i w dobrej cenie.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 20:29:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.maja.2006 21:08:04
Posty: 8
Lokalizacja: Chełm
wowo napisał(a):
Półsyntetk nic nie rozpuści, bo nie ma aż takich właściwości myjących. Ostatnio rozbieraliśmy sinik chodzący na mineralnym i wbrew pozorom nagaru za wiele nie było, tylko zapieczone były pierścionki. Po złożeniu zalany syntetykiem i hula.
Moja V6 jak kupowałemteż latała na minerale, od 4 lata zalewam półsynyetyk i wszystko jes w porządku.
W gixerze zlałem półsyntetyk i zalałem syntetykiem i powiem że jest nawet lepiej, więc nie wiemskąd te obawy.
Nie mówimy tu przecież o poldzerach i malanach, tylko o bardziej zaawansowanych technicznie silnikach. Jesli silnik to padlina, to faktycznie po zmianie bedzie szybszy jego zgon.


Święta prawda. Kiedyś wlałem 5W40 do starej cytryny co jeździła na 15W40.
Efekt ? Lało się z silnika jak z cebra. Musiałem wlać mineralny + doktora i na giełdę.
Natomiact jeżeli gość ma auto z niewielkim przebiegiem na mineralu to można zaryzykować. Wiadomo że dla silnika najgorszy jest rozruch. W tym kontekście olej im rzadszy tym lepszy bo szybciej dociera do wszystkich zakamarków.
pzdr

_________________
Pozdrawiam NOE52


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 20:32:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Natomiact jeżeli gość ma auto z niewielkim przebiegiem na mineralu to można zaryzykować

Ile to jest "niewielkim" ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 20:33:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
ale bezpośrednia przerzutka z minerała na full syntetyk nie jest do końca przemyslana...półsyntetyk to max co można zalać po minerale...nawet jesli przebieg nie jest nie wiadomo jak duzy

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 20:41:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Można przejśc w taki sposób... jednak pod kilkoma warunkami.

1. silnik musi być technicznie przystosowany do pracy na takim oleju.
2. silnik musi byc w dobrym stanie technicznym.
3. olej mineralny musi być w miarę wysokiej klasy jakościowej.

Do np. Zaporożca nie zalejesz pół ani pełnego syntetyka... choć by nie wiem w jakim stanie technicznym był silnik i z jak małym przebiegiem. To samo do np. UAZ'a 469b (do dzisiaj produkowanego z tego co czytałem). Te silniki nie "trawią" niczego innego niż minerał.

Ale za to w np. B4 1.9TDi bez problemu można przejść z minerała 15/40 na pełny syntetyk np. 5/50.
Kwestia silnika, jego stanu i jakości mineralnego oleju :D

_________________
www.xj-jeep.pl


Ostatnio edytowano 26.wrz.2006 20:43:44 przez bezduszny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 20:43:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
A do silnika Audi MC? Lata podobne :-) Tyle ze Audi to nie gniotsa nielamiotsa :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2006 23:38:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2006 23:17:02
Posty: 160
A ja doszedłem do pewnego pytania załóżmy że jeździłem na mineralu no i przy wymianie zalałem półsyntetyk nic się złego nie dzieje następna wymiana czy mogę zalać pełny syntetyk pytam tylko z ciekawości tam mi wlazło to pytanie do głowy :/

_________________
AUDI 80 B4 2.0 Pb+LPG
Usługowa naprawa komputerów zainteresowane osoby i firmy zapraszam na PW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 06:13:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Kiedys sobie porownywałem szczegolowe parametry dwoch olejow:
1.15w40 platinum mineral
2.10w40 platinum semi

I jaki wniosek? Na kartach charakterystyki obu produktow nie widze sspecjalnych roznic w zakresie pakietow uszlachetniajacych i wszelkich wskaznikow. Oba oleje prawie identyczne pod tym względem. Wnioskuje z tego ze mineral w klasie SL myje tak samo jak polsyntetyk w tej samej klasie.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 08:13:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
tomek6000 napisał(a):
A ja doszedłem do pewnego pytania załóżmy że jeździłem na mineralu no i przy wymianie zalałem półsyntetyk nic się złego nie dzieje następna wymiana czy mogę zalać pełny syntetyk pytam tylko z ciekawości tam mi wlazło to pytanie do głowy :/


Oczywiście że możesz..
Kwestia tego (a am zapewne wiesz najlepiej) w jakiej formie jest silnik.
Dla bezpieczeństwa najlepiej po czyms takim przejść na syntetyk ale 5/50. Zmniejszy to ryzyko zwiększonego "brania" oleju przez silnik.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 17:28:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
A ja dzisiaj pytałem o olej do mojej v6 2,8 . Nie mam pojecia na jaki9 jezdizł silnik do tej pory (autko z niemiec sciagnałem). Podejrzewam ze powinien na połsyntetyku ale nie mam pewnosci. Zaleje połsyntetyk. Pozatym pytam o Orlen semisynthetic 10/40 . Koles powiedział ze ok nawet jest ale zaproponował jakis inny tez. Mowił ze lepszej klasy jest (lepiej wzbogacoeny) , Ogolnie polecał bardziej ten drugi z nich. Na etykietce było : Motorway ??

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 17:36:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2006 14:10:51
Posty: 6
Kazdy mechanik który zna sie cokolwiek na silknikach powie ze nie nalezy przechodzic z klasy nizszej oleju na klase wyrzsza , tylko w wyzszej na nizsza


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: