Napisałem do mojego taty i tak mi wypisał (dotyczy głównie tej przyczepki, którą on zrobił czyli jak pisałem wyżej-na osi od VW Jetta, zabudowana na kołach, zarejestrowana na 500kg):
"Na dyszel rura gruboscienna (obowiazkowo) i najlepiej zeby siegala co najmniej do polowy przyczepki-srednica rury zaleznie od typu zaczepu(trzeba kupic; nalepiej nowy).
Rama z ceownika 50x50 lub grubszy dla duzej ladownosci. Moze tez byc kątownik 50x50 , walcowany! dla mniejszych ladownosci.
Kątownik, lub ceownik na wzmocnienia i jako konstrukcja do polozenia podlogi.
Jezeli oś wleczona to amortyzacja na sprezynach i nowe amorki-super trzyma sie drogi,nie skacze.
Przy osi prostej moga byc resory-im dluzsze tym lepsze-mniej skacze na nierownosciach + sprawne amorki.
Boki- burty,proponuje z kątownika 40x25 (czy 50x25) i wypelnienie blacha trapezową - wyglada estetycznie i jest lekka.
Podloga wedlug mozliwosci. Proponuje obwód podlogi (nawet jesli jest to jednoczesnie rama wykonana z kątownika) wykonać profilem do dolu-nie zatrzymuje sie woda i smieci.
Co do swiatel to "tradycyjne" lampy + lampa przeciwmgielna+dwa trojkaty odblaskowe.
Lampa cofania niekonieczna - chociaz sie przydaje.
Przy szerokosci (w ktorymkolwiek miejscu) ponad 1600mm- z przodu obowiazkowo biale lampy pozycyjne.
Z bokow pomaranczowe "swiatelka" odblaskowe (nie obowiazkowe).
Plandeka w zaleznosci od powierzchni (m2)- ja zaplacilem ok.300z-wym przyczepki:2300x1600mmx 800mm wys "budy".
Rejestracja-wszystkie koszty ok 500zl
Przeglad bezterminowy.
Ubezpieczenie-w PZU 23z na rok."
W razie co pisz na priv, jak będziesz miał jakieś pytania - w miarę wolnego czasu odpowiem(y)