.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 23:17:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przyczepka własnej produkcji.Jakie wymogi?
PostNapisane: 02.paź.2006 20:29:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Coraz czesciej potrzebuje uzywac przyczepke.Lecąc T4 nie oddczuwam ze ja ciągne nawet jak jest zaplandekowana.Wiec nic mi to praktycznie nie obciaza autka.
Wypożyczenie dobrej kosztuje około 35-40zł na dobe.Niby nie duzo ale sie uzbiera,a czasmi jest problem zeby sie zmiesci w 24godz z oddaniem.I tak po kalkukacjach doszedłem do wniosku zeby samemu wyrazec taka jak mi odpowiada.
Jak to wyglada prawnie?Jaka proponujecie oś z czego.Tak zeby było najtaniej.
Bo dobra przyczepka zaczyna sie od 3tys w góre a tyle nie dam bo wiem ze moge zrobi to za połowe.
Mieliscie z czymś takim do czynienia?
Aha i czy moge targac dwuośiówke na "B"?

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 20:44:36 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
rejestracja przyczepy typu SAM to koszt 700 pln a jak chcesz robic przyzepe z tego co na zlomie dostaniesz to zapewniam Cie ze taka przyczepe bedziesz czul. kup uzywana markowa przyczepe. osie skretne AL-KO lub KNOTT , zaczep w zaleznosci od masy przyczepki z hamulcem lub bez rowniez firma jak wyzej i nie kombinuj inaczej bo pozniej bedziesz klal jak trzeba bedzie cos wymienic

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 20:44:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2004 09:49:37
Posty: 2491
Lokalizacja: Tychy
A taka przyczepka , nie wiem o jaką wage ci chodzi , nie musi mieć hamulca ? Jak będziesz tam rezał tą przyczepke ,i jak ci fajnie wyjdzie , to Ja zamawiam u ciebie abyś sklepał Mi przyczepe kampingową z full wypasem. :peace: :D :P

_________________
-> 1999 - 2002 Audi 80 B2 1.3 GL
-> 2003 - 2008 Audi 100 C3 2.2
-> 2008 - 2010 Audi S4 2.2 20V Turbo Quattro Avant
-> 2010 - 2020 Audi A4 1.6
-> 2013 - 2022 Scenic 1.6
-> 2017 - Espace 3.5 V6 - ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 20:51:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
ja tez jestem przed takim projektem i moj plan przewiduje wykorzystania osi i koł z b2 choc i sa gotowe juz do kupienia. To co trzeba dokupić do obawiazkowo hak koszt od 50 to 150 zł w zaleznosci od wersji. Chlapacze plastikowe na koła szt. 50zł, dwie estetyczne zmyczki sa po 20zł co by skobli chamskich nie zakałdac :P. Profile ze złomu na kortyko ;-) i dyszel mysle nie beda drogie. Podłoge mozna zrobic z desek calowych wersja oszednosciowa ;-) lub sklejka wodoodporna jest droga koło 150 -200zł :/, boczki wypełnic tez mozna jaka blacha profilowana byb zwykła prosta. Os przymocuje na dwoch resorach od poloneza dla usztywnienia wstanie amorki.

Te przyczepki za 3 tys. sa nic nie warte znitowane sa z katowników i nawet nie maja wsporników wzmacniajacych pod sklejaka jak dla mnie padaka. Nie warte sa tych pieniedzy co za nie prosza :/

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 20:53:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
bartos napisał(a):
A taka przyczepka , nie wiem o jaką wage ci chodzi , nie musi mieć hamulca ?

powyzej 750kg musi a do nie.
Tylko ciezko trafic fajna uzywaną i tanio .Niekiedy nowe sa tansze od uzywek.
Spasiła by mi taka jest idealna jak dla mnie.Wiem ze samemu ciezko takie cudo zrobic i nawet nie mysle o rezaniu takiej.
Taka to bym za połowe ceny kupił.Musi miec conajmniej 3metry długosci.
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=130954892
Bartos jak chcesz to moge ci przeklepac sete na avanta long ;)

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 06:34:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Mój ojciec zrobił przyczepkę w domowym garażu.
Składniki:
oś wleczona od VW Jetta wraz z amortyzatorami
kątowniki, płaskowniki
blacha trapezowa na boczki
blacha (chyba 2-ka) na podłogę
rura na dyszel
rurki na konstrukcje paki.
zaczep z atestem.
oświetlenie

Przyczepka jest zabudowana "na kołach" wieć jest dość szeroka. Posiada hamulec postojowy (bębny zostały więc jest dołożona linka + dźwignia i jest hamulec).
Jest zarejestrowna na 500kg. Facet który dokonywał rejestracji dopytywał się gdzie kupiona bo nie widzi żadnej tabliczki o producencie :):
Powiem Wam, że nie czuje się jej zupełnie. Po prostu płynie za samochodem. Jeśli ciągnę ją pustą to tak jakby jej nie było :) Pomimo,że jest spora to bez problemu jedną ręką można ją "prowadzić" na parkingu. :D
Wszystko kwesia porządnego wymierzenia i skonstruowania ramy, a mój staruszek jest bardzo dokładny :peace:

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 08:11:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10335
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Moim zdaniem szkoda roboty.Na allegro wystawia się kilku producentów przyczep, ich wyroby są dobrze obliczone wywazone , ocynkowane i mają homologacje. Ceny wachaja się w granicach 2 -3 tys , jezeli zsumujesz ceny wszystkich potrzebnych części, stali, kosztów wyrobienia homologacji (rysynki techniczne , rachunki na niektóre podzespoły itd),plandeki, robocizny, to sam zobaczysz ze nie warto. Do tego efekt końcowy może byc żałosny ....jak ładne ospojlerowane T4 nedzie ciagneło "zgrabiare" :diabel:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 15:35:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Przyczepa tylko z amortyzatorami.
ja mam taką robioną przez mojego wujka.
Ma amorki i koła od 125P. Nie ma problemu z oponami. Targałem nią 1100L kwasu siarkowego i dałą radę bez problemu.
Na amorach poniżej 110km/h nie schodzę a na zakrętach prowadzi się pięknie. Te blaszane gówna co mają na wypożyczalniach to ostatni syf i na sztywnej oqsi potrafi przy większej prędkości przeskoczyć na inny pas an zakręcie.
Jeżeli masz o tym pojęcie to zrób sobie sam ale z głową.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 15:41:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
A macie moze jakis schemat jak to najlepiej zrobić?Wszelkie rady mi sie przydadzą zeby nie popełnic jakiego błedu.
Na jakim zawieszeniu ja najlepiej osadzic.Jakie wzmocnienia dac.Czy boki zrobic z blachy czy jakiejs płyty. :?: :?: :?: Ogólem wszystko do stworzenia jej.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 23:08:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Napisałem do mojego taty i tak mi wypisał (dotyczy głównie tej przyczepki, którą on zrobił czyli jak pisałem wyżej-na osi od VW Jetta, zabudowana na kołach, zarejestrowana na 500kg):

"Na dyszel rura gruboscienna (obowiazkowo) i najlepiej zeby siegala co najmniej do polowy przyczepki-srednica rury zaleznie od typu zaczepu(trzeba kupic; nalepiej nowy).

Rama z ceownika 50x50 lub grubszy dla duzej ladownosci. Moze tez byc kątownik 50x50 , walcowany! dla mniejszych ladownosci.

Kątownik, lub ceownik na wzmocnienia i jako konstrukcja do polozenia podlogi.

Jezeli oś wleczona to amortyzacja na sprezynach i nowe amorki-super trzyma sie drogi,nie skacze.
Przy osi prostej moga byc resory-im dluzsze tym lepsze-mniej skacze na nierownosciach + sprawne amorki.

Boki- burty,proponuje z kątownika 40x25 (czy 50x25) i wypelnienie blacha trapezową - wyglada estetycznie i jest lekka.

Podloga wedlug mozliwosci. Proponuje obwód podlogi (nawet jesli jest to jednoczesnie rama wykonana z kątownika) wykonać profilem do dolu-nie zatrzymuje sie woda i smieci.

Co do swiatel to "tradycyjne" lampy + lampa przeciwmgielna+dwa trojkaty odblaskowe.
Lampa cofania niekonieczna - chociaz sie przydaje.

Przy szerokosci (w ktorymkolwiek miejscu) ponad 1600mm- z przodu obowiazkowo biale lampy pozycyjne.
Z bokow pomaranczowe "swiatelka" odblaskowe (nie obowiazkowe).

Plandeka w zaleznosci od powierzchni (m2)- ja zaplacilem ok.300z-wym przyczepki:2300x1600mmx 800mm wys "budy".

Rejestracja-wszystkie koszty ok 500zl
Przeglad bezterminowy.
Ubezpieczenie-w PZU 23z na rok."



W razie co pisz na priv, jak będziesz miał jakieś pytania - w miarę wolnego czasu odpowiem(y) :peace:

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: