.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 13:11:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all] moment obrotowy a kształt kolektora ssącego i wydechu
PostNapisane: 03.paź.2006 10:16:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie raczej teoretyczne:
:!: Jak to się dzieje, że przebieg momentu obrotowego w funkcji obrotów zależy od długości, przekroju i kształtu kolektora ssącego oraz od geometrii wydechu :!:
Mnie zawsze uczyli, że moment zależy od ciśnienia gazów spalinowych na tłok i długości wykorbienia wału, no i od ilości cylindrów/pojemności - rzecz jasna

Więc jak to jest? Może jakiś pożyteczny link?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 12:35:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
http://www.grabowski.com.pl/

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all] moment obrotowy a kształt kolektora ssącego i wyde
PostNapisane: 03.paź.2006 12:53:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
cygaro-avant napisał(a):
Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie raczej teoretyczne:
:!: Jak to się dzieje, że przebieg momentu obrotowego w funkcji obrotów zależy od długości, przekroju i kształtu kolektora ssącego oraz od geometrii wydechu :!:
Mnie zawsze uczyli, że moment zależy od ciśnienia gazów spalinowych na tłok i długości wykorbienia wału, no i od ilości cylindrów/pojemności - rzecz jasna

Więc jak to jest? Może jakiś pożyteczny link?


bardzo prosto to wytłumaczyć - moment zależy od ciśnienia gazów spalinowych - ciśnienie gazów spalinowych zależy od ilości mieszanki która dostaje się do komór spalania - ilość mieszanki jaka dostaje się do komór spalania zależy od tego ile jej jest w stanie przelecieć przez dolot w jednostce czasu - a ile ma przelecieć mówi nam m.in. średnice rur ssących, ciśnienie doładowania, jeśli jest, kształt kanałów dolotowych, średnica przepustnicy ;) Wszystko po drodze :) Także widzisz- wszystko zależy :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all] moment obrotowy a kształt kolektora ssącego i wyde
PostNapisane: 03.paź.2006 14:40:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
Leo napisał(a):
bardzo prosto to wytłumaczyć - moment zależy od ciśnienia gazów spalinowych - ciśnienie gazów spalinowych zależy od ilości mieszanki która dostaje się do komór spalania - ilość mieszanki jaka dostaje się do komór spalania zależy od tego ile jej jest w stanie przelecieć przez dolot w jednostce czasu - a ile ma przelecieć mówi nam m.in. średnice rur ssących, ciśnienie doładowania, jeśli jest, kształt kanałów dolotowych, średnica przepustnicy ;) Wszystko po drodze :) Także widzisz- wszystko zależy :D

Do tego jeszcze dodaj, że ilość powietrza, jaka dostaje się do komór spalania zależy od ciśnienia wytworzonego przez turbinę (jak jest) i podciśnienia wytworzonego przez poruszające się tłoki (saanie) a to zależy od stopnia opróżnienia komory spalania a to znowu od wydajności układu wydechowego :)
Tak więc moment obrotowy zależy od wszystkiego :) (z jakością paliwa włącznie)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 15:01:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
długość rur dolotowych i sama objętość kolektora ssącego tworzy układ rezonansowy, ktory wpada w rezonans i powoduje powstawanie zjawisk falowych... ktore mozna wykorzystac do zwiększenia napełnienia cyl.:)

przyklad silnik AAH 2,8 ze skracanym dolotem. w zaleznosci od obrotow uklad dolotowy ulega skracaniu lub wydluzaniu. nizsze obr- dluzszy dolot, wyzsze obroty-krotszy.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: