.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 13:09:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1.9TDI 1Z] - skutki zaślepienia EGR
PostNapisane: 03.paź.2006 18:12:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 17:10:18
Posty: 233
Lokalizacja: Turek
Zslepiłem wlaśnei zawór EGR tą rurkę z karbowaniem która od niego odchodzi przy pomocy blaszki miedzianej. wężyk na gruszce zostawiłem tak jak był wcześniej. Teraz pytanie czy w związku z tym i ze znacznym przyrosm mocy który stwierdzam nie bedzi działo się coś złego z turbiną albo z silnikiem - czy sie aby coś nie przegrzeje albo nie stopi ? Pytam bo przyrost mocy jest jakieś 15 km ale boje się o auto ???

_________________
ARTUR SZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 18:49:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 551
Lokalizacja: LBI
a jak te 15 KM na oko
ponad 17 % mocy hee

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 18:54:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2005 19:56:35
Posty: 176
Lokalizacja: Jaworzno
mówisz ze zaślepienie EGR'u dało przyrost 15 KM ? a ile Nm ? 30? 40? ... :): :peace: :diabel: :D

pzdr

_________________
było:
A4 B6 2,5TDI BCZ
A4 B6 2,5TDI AYM
A90 2,3 20V 7A QUATTRO x 2
Cabrio 2,3 NG
B5 Avant 2,5 TDI 98' AFB
B4 Avant 1.9 TDI 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B4 1Z - skutki zaślepienia EGR
PostNapisane: 03.paź.2006 19:03:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Artur Szczepaniak napisał(a):
Pytam bo przyrost mocy jest jakieś 15 km ale boje się o auto ???

ciekaw jestem po co ludziom hamownie :):
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... hlight=egr ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 19:33:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Wytłumaczcie chłopu jak to działa i po co jest a nie od razu się naśmiewacie, ja znam tylko teoretycznie zasadę działania i z chęcią bym się dowiedział jak to jest w praktyce w wolnossącej benzynie, np. w moim silniku. Teoretycznie silnik wolnossący dostanie więcej świeżego powietrza i zimniejszego przy okazji i powinno mieć to pozytywny wpływ na jego pracę Ktoś może coś wie więcej na ten temat ,to proszę o komentarz!

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Ostatnio edytowano 03.paź.2006 19:45:57 przez sero c4, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 19:42:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 17:10:18
Posty: 233
Lokalizacja: Turek
Zastanawiam się po co jest to forum ... bo piszę Wam że po zatkaniu EGR auto sprawniej się zbiera i szybciej przyśpiesza a w odpowiedzi czytam że sie ze mnie nabijacie .... PYTAM JAKIE SĄ TEGO SKUTKI I CZY TO MOZLIWE BO NIE ZNAM SIE NA TYM - JESTEM PRAWNIKIEM. Szkoda że nikt nie chce odpisać dlaczego auto jest szybsze i sprawniej chodzi i czy aby szlag nie trafi przez to silnika lub turbiny ... szkoda :-(

_________________
ARTUR SZ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 19:48:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
Artur Szczepaniak napisał(a):
Zastanawiam się po co jest to forum ... bo piszę Wam że po zatkaniu EGR auto sprawniej się zbiera i szybciej przyśpiesza a w odpowiedzi czytam że sie ze mnie nabijacie .... PYTAM JAKIE SĄ TEGO SKUTKI I CZY TO MOZLIWE BO NIE ZNAM SIE NA TYM - JESTEM PRAWNIKIEM. Szkoda że nikt nie chce odpisać dlaczego auto jest szybsze i sprawniej chodzi i czy aby szlag nie trafi przez to silnika lub turbiny ... szkoda :-(


wg. mojej wiedzy silnikowi nic nie będzie. Mogą się "pogorszyć spaliny" ale to ekologia

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 19:49:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Artur Szczepaniak napisał(a):
Zastanawiam się po co jest to forum ... bo piszę Wam że po zatkaniu EGR auto sprawniej się zbiera i szybciej przyśpiesza a w odpowiedzi czytam że sie ze mnie nabijacie .... PYTAM JAKIE SĄ TEGO SKUTKI I CZY TO MOZLIWE BO NIE ZNAM SIE NA TYM - JESTEM PRAWNIKIEM. Szkoda że nikt nie chce odpisać dlaczego auto jest szybsze i sprawniej chodzi i czy aby szlag nie trafi przez to silnika lub turbiny ... szkoda :-(

To sobie poszukaj o EGR na forum.
O ile zaślepienie dąło ci cokolwiek to jest to MAX 2-4 KM
Twoje turbo i reszta jest bezpieczna do momentu wzrostu o 40KM a tego nie uświadczysz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 20:22:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2006 20:33:43
Posty: 87
Lokalizacja: LKR
z tego co wiem to zaślepienie EGR = więcej tlenków azotu i wyższa temperatura ale przez tą podwyższoną temp dopalane są cząstki stałe i nie ma dymienia, a co do wytrzymałości silnika to jeden mechanik mi powiedział tak: że z zaślepionym egr zrobię na silniku np 400kkm a bez zaślepiania 450kkm

_________________
B4 avant 1.9 TDI 1Z 79kW BOX
Powered by Lidl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 20:28:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Artur Szczepaniak napisał(a):
Zastanawiam się po co jest to forum ... bo piszę Wam że po zatkaniu EGR auto sprawniej się zbiera i szybciej przyśpiesza a w odpowiedzi czytam że sie ze mnie nabijacie .... PYTAM JAKIE SĄ TEGO SKUTKI I CZY TO MOZLIWE BO NIE ZNAM SIE NA TYM - JESTEM PRAWNIKIEM. Szkoda że nikt nie chce odpisać dlaczego auto jest szybsze i sprawniej chodzi i czy aby szlag nie trafi przez to silnika lub turbiny ... szkoda :-(

Autko jest zywsze bo zatkałeś upust pary w przysłowiowy gwizdek. Nic mu nie będzie, turbiny nie popsujesz w ten sposób, a malkontentów olej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 20:40:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Artur Szczepaniak napisał(a):
Zastanawiam się po co jest to forum ... bo piszę Wam że po zatkaniu EGR auto sprawniej się zbiera i szybciej przyśpiesza a w odpowiedzi czytam że sie ze mnie nabijacie .... PYTAM JAKIE SĄ TEGO SKUTKI I CZY TO MOZLIWE BO NIE ZNAM SIE NA TYM - JESTEM PRAWNIKIEM. Szkoda że nikt nie chce odpisać dlaczego auto jest szybsze i sprawniej chodzi i czy aby szlag nie trafi przez to silnika lub turbiny ... szkoda :-(


To jest tak, że komp wylicza przepływ powietrza wymagany dla danego obciążenia. Jeśli przepływ faktyczny jest większy od wymaganego, to może otworzyć EGR. Jak powietrza będzie za mało to go przymknie. Natomiast na pełnym gazie EGR jest z zasady zamknięty. Więc zaślepienie EGR nie może zwiększyć mocy. Jeśli u ciebie przyrost jest, to być może zawór jest uszkodzony i się nie domyka? Po zaślepieniu auto wróci do serii, więc silnikowi raczej nic nie będzie. IMHO w korkach czy na trasie EGR jednak się przydaje.

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 20:42:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
EGR wpływa jedynie na obnizenie emisji szkodliwych spalin dlatego silniki EURO2 maja montowany seryjnie i najwazniejsze to zmniejszenie temperatury w komorze spalania i taym samym wydluzenie zywotnosci zaworow oraz tłokow. Zaslepia sie jak sie jak turbina puszcza olej do wydechu aby nie bylo mazi i całego brudu , ktory oblepi kolektor ssacy i moze nawet pozatykac kanaly dolotowe przy zaworach w znacznym stopniu. Nic nie slyszalem aby po zatkaniu zwiekszyla sie moc . Jedyne co sie zwiekszy to latem przy dluzszej jezdzie temperatura silnika jak sie dobrze wciska gaz do dechy . :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: