.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 07:39:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Jaki silnik?
2,5 V6 tdi 44%  44%  [ 39 ]
1,8 t 2%  2%  [ 2 ]
2,7 t 19%  19%  [ 17 ]
2,4 2%  2%  [ 2 ]
2,8 32%  32%  [ 28 ]
Liczba głosów : 88
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2006 12:15:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
ja w PL szukac nie bede.Zastanawiam sie nad Szwajcaria (Niemcy juz troche przebrane)-> swoja droga podpowiedzcie gdzie mozna fajne auto znalezc??

Do A4 bralbym 1,9 110km + program, albo 1.8t.
Do A6 2,5 tdi AFB + program , albo 2.8.

W sumie bedzie tak-nie nastawiam sie na dzien dzisiejszy na zaden z silnikow (jesli chodzi o model to ze wskazanie na A6). Jak juz bede szukal, a mam na to troche czasu, to sie okaze co kupie-kupuje w koncu uzywane auto , wiec wybrzydzac nie moge-bedzie dobre AFB-biore, bedzie dobre 2.8 biore...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2006 23:57:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
mam jeszcze pytanie o silnik 1.8t. Mój tata ma taki silnik w sedanie ośka. Auto z 2001r. przejechane już 270kkm-zero problemów.Oczywiście tata namawia mnie na ten właśnie silnik.
Co Wy na to??jak poradziłby sobie z avantem quattro??Wiadomo, że od razu program do 180km. W sumie za tym silnikiem przemawia chyba popularnośći tania eksploatacja.
Wdzięczny będę za wszelkie info/podpowiedzi/opinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2006 01:36:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 410
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Aj znów sie podzieliło benzyna - diesel.
Ja na twojim miejscu brał bym po uwage 3 siniki 2.8 ,2.5 TDI i 4.2.
o 2.8 słyszałem że nie jest to rakieta ale do żółwi też nie należy ,2.5 TDI momęt od niskich obrotów możliwość łatwego podkręcenia motoru ,więcej zaworków pierdułek z racji tego że jest to silnik turbo doładowany .Odnośnie wałków to akurat moja stoji u mechanika bo pad ła mi dwumasówka i jak byłem ostatnio u niego składać furke to stała taka A6 właśnie z taką usterką 2.5 TDI 150KM ,ale to jak basket powiedział że może być to przyczyną złej ekstloatacji.4.2 to motor wolnossący najmniej wysilony i teoretycznie powinien być najmniej zawodny od powyższych .Spora moc też przy niskich obrotach ,ale ma największy apetyt na paliwo i przy katowaniu lubi przepalić troche oleju ,dobrze znosi gaz.
Może ktoś sie jeszcze wypowie bo patrze że mało userów sie udzieliło w tym wątku .
PS.Jeżeli szukasz auta za granicą nie skupiaj sie tylko na jednym z powyższych .Oglądaj wszystkie i kup to co jest w najlepszym stanie bo każdy z tych silników jest dobry.

_________________
S4 2.2 TURBO -> było
B4 AVANT 1.9 TDI-> było
HONDA CBR 600 RR-> było
S6 4.2 -> było
GSX-1000R - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 21:14:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
dzisiaj jechalem 2.5 150 km na taxi - piekne przyspieszenie. Kierowca twierdzi , ze tylko 180 konne maja problem z walkami...
Naprawde zrobil na mnie ten silnik rewelacyjne wrazenie!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 22:06:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 12:23:17
Posty: 932
Lokalizacja: mrągowo
sirchaser napisał(a):
dzisiaj jechalem 2.5 150 km na taxi - piekne przyspieszenie. Kierowca twierdzi , ze tylko 180 konne maja problem z walkami...
Naprawde zrobil na mnie ten silnik rewelacyjne wrazenie!!

Z tego co zaobserwowałem to ja twierdze że jest odwrotnie :!!:

_________________
A6 2.5 TDI Avant Quattro podobno 205 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 22:28:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
sirchaser napisał(a):
Kierowca twierdzi , ze tylko 180 konne maja problem z walkami...

A łyżka na to ... ;-)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 22:32:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2004 14:13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Tuszyn/Pabianice/Łódź
sirchaser napisał(a):
dzisiaj jechalem 2.5 150 km na taxi - piekne przyspieszenie. Kierowca twierdzi , ze tylko 180 konne maja problem z walkami...
Naprawde zrobil na mnie ten silnik rewelacyjne wrazenie!!


Ma 150 konne to twierdzi że 180KM ma problemy z wałkami, jakby miał 180 KM to by twierdził że 150KM ma problemy.... i tak w kółko :609:

_________________
'92 AUDI B4 2.8 V6 AAH quattro !!! :-) :-) :-)
'00 AUDI A6 Avant 2,5 TDI AKE quattro !!! :-) :-) :-)
'02 AUDI A4 Avant 1,9 TDI AWX 4x4(-2) !!! :-) :-) :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 08:17:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
Taa...pewnie tak jest.
Tak czy owak- silnik zrobil na mnie bardzo pozytywne wrazenie. Moge sobie wyobrazic tylko jak chodzi ten 180km...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 08:43:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dzizaz krajst...
nie robcie festynu. walki sa te same.
ile razy mozna o tym pisac?

inne bylo zastosowanie 150 i 180ps. 150tki kupowaly firmy jako wygodny farcojg na autobane i generowaly circa 100 tys. km przebiegu rocznie [stosujac przy tym long-life service z 0W 30 na czele].
180ps padalo ofiara konsumentow-smiertelnikow [i nawet zdarzaly sie przypadki stosowania 5W 40].


sirchaser napisał(a):
Taa...pewnie tak jest.
Tak czy owak- silnik zrobil na mnie bardzo pozytywne wrazenie. Moge sobie wyobrazic tylko jak chodzi ten 180km...


i tu bys sie srogo zawiodl. 180 wystepuje albo jako tiptronic, albo jako q (nie mowiac juz o q tiptronic). zarowno jedno jak i drugie konsumuje skutecznie dodatkowe 30ps. poza tym, przebieg momentu w AKE jest niezbyt szczesliwy - wyglada na dzielo domoroslego tunera. moc dodatkowa naturalnie jest, z tym, ze nie tam, gdzie byc powinna.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 09:59:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2004 14:13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Tuszyn/Pabianice/Łódź
sirchaser napisał(a):
Taa...pewnie tak jest.
Tak czy owak- silnik zrobil na mnie bardzo pozytywne wrazenie. Moge sobie wyobrazic tylko jak chodzi ten 180km...


Wpadni do Łodzi to Ci pokaże.... zaprezentuje.

meszrum napisał(a):
i tu bys sie srogo zawiodl. 180 wystepuje albo jako tiptronic, albo jako q (nie mowiac juz o q tiptronic). zarowno jedno jak i drugie konsumuje skutecznie dodatkowe 30ps. poza tym, przebieg momentu w AKE jest niezbyt szczesliwy - wyglada na dzielo domoroslego tunera. moc dodatkowa naturalnie jest, z tym, ze nie tam, gdzie byc powinna.


Taki jesteś... :P

_________________
'92 AUDI B4 2.8 V6 AAH quattro !!! :-) :-) :-)
'00 AUDI A6 Avant 2,5 TDI AKE quattro !!! :-) :-) :-)
'02 AUDI A4 Avant 1,9 TDI AWX 4x4(-2) !!! :-) :-) :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 10:45:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Obrazek

Obrazek


moze i taki jestem.
ale przynajmniej doswiadczylem pod pantoflem to, co widac powyzej.
[w przeciwienstwie do wielu]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 11:53:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
meszrum te bryki w podpisie to twoje..??tzn.fotki twoich a6-stek?

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 14:37:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
meszrum napisał(a):
[stosujac przy tym long-life service z 0W 30 na czele].
180ps padalo ofiara konsumentow-smiertelnikow [i nawet zdarzaly sie przypadki stosowania 5W 40].

Nie qmam- to dobrze , ze stosowali takie oleje czy nie??Ja zalalem teraz do Omegi 10w40...tak mi doradzono w 4 serwisach.
Co do smiertelnikow i firm- co lepsze??

[quote="meszrum"
i tu bys sie srogo zawiodl. 180 wystepuje albo jako tiptronic, albo jako q (nie mowiac juz o q tiptronic). zarowno jedno jak i drugie konsumuje skutecznie dodatkowe 30ps. poza tym, przebieg momentu w AKE jest niezbyt szczesliwy - wyglada na dzielo domoroslego tunera. moc dodatkowa naturalnie jest, z tym, ze nie tam, gdzie byc powinna.[/quote]
hmmm...ja planuje q wiec meszrum 150km w ogole nie bedzie jezdzic??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 14:52:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
meszrum napisał(a):
180 wystepuje albo jako tiptronic, albo jako q (nie mowiac juz o q tiptronic). zarowno jedno jak i drugie konsumuje skutecznie dodatkowe 30ps. .
Czy quattro ma mniej mocy od ośki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 15:05:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
K@mil napisał(a):
meszrum napisał(a):
180 wystepuje albo jako tiptronic, albo jako q (nie mowiac juz o q tiptronic). zarowno jedno jak i drugie konsumuje skutecznie dodatkowe 30ps. .
Czy quattro ma mniej mocy od ośki?


mocy ma tyle samo, ale quattro troche zzera -przekladnie itd.

meszrum-jesli to Twoje fotki w podpisie- gratuluje...wygladaja na wypieszczone w PS:)



ps.Wielkie OT. - nie dziala mi cytowanie - musze to robic recznie.Tez tak macie??Uzywam Firefoxa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 16:31:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
j@cek napisał(a):
meszrum te bryki w podpisie to twoje..??tzn.fotki twoich a6-stek?


tak.
moge zrobic wiecej.

po 2 dniach deszczu i 3 wyjazdach do wawy wygladaja juz jak toalety... :diabel:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 04.paź.2006 16:34:09 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 16:32:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
Obrazek

Obrazek


moze i taki jestem.
ale przynajmniej doswiadczylem pod pantoflem to, co widac powyzej.
[w przeciwienstwie do wielu]

Tłumacząc łopatologicznie:
AYM`a moment obrotowy w użytecznym zakresie obrotów (1500-4000 rpm) wynosi od 270 do 310 Nm
AKE dostarcza nam w tym samym zakresie obrótów od 315 do 370 Nm.

Oczywiście że piękniej wygląda pozioma linia AYM`a , ale cóż z tego skoro AKE lepiej dmucha i bije na głowę AYM`a momentem i mocą ?

Poza tym , dyskysja powinna się opierać o symbole silnika, dlaczego:
porównujecie 150-konny motor do 180-konnego motoru. A to inne motory z innymi wałkami i paroma innymi duperelami.
Maszrum porównuje 155-konnego AYMa do 180-konnego AKE i faktycznie te 2 silniki mają identyczną górę (wałki i całą resztę).

Bądźcie bardziej precyzyjni w czasie dysput na forum. Używajcie fabrycznych symboli silników, bo później okazuje się że kłócimy się o inne silniki.


[/url]

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 16:52:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
AKE posiada te dziwna ceche (tak jak AFB), ze od ok. 2500-2600 jest strzal i wtedy zapiernicza. do tej wartosci samochod jest delikatny.
AYM nawija asfalt od 1500 i ciagnie az do 4000 (jak na wykresie).

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 17:03:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Meszrum, prawda. Niemniej ciąg silniejszy będzie w AKE , a do tego większa moc gwarantuje wiekszy v-max i wiekszego banana na twarzy przy wyższych obrotach.
Tak na marginesie powiem że miałem przeyjemność jeździć AKE w B6 i C5 avantach quattro i ten motor robi wrażenie masakryczne :)

PS: nie lezy moze gdzies u Ciebie SSP z danymi silników w A4 B5 ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 17:19:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
patrze na dane technicze http://cichy.100tka.net/akp/index.php i wychodzi z tego ze AYM byl produkowany tylko w roku 2002...ke??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: