.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 07:30:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Jaki silnik?
2,5 V6 tdi 44%  44%  [ 39 ]
1,8 t 2%  2%  [ 2 ]
2,7 t 19%  19%  [ 17 ]
2,4 2%  2%  [ 2 ]
2,8 32%  32%  [ 28 ]
Liczba głosów : 88
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 17:43:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
baskecik napisał(a):
Meszrum, prawda. Niemniej ciąg silniejszy będzie w AKE , a do tego większa moc gwarantuje wiekszy v-max i wiekszego banana na twarzy przy wyższych obrotach.
(...)
PS: nie lezy moze gdzies u Ciebie SSP z danymi silników w A4 B5 ?


zawsze 180 > 150. tego nie smiem podwazac.
uwazam jednak, ze o ile q to strata odrobine nieokrzesania AKE w slusznym kierunku, o tyle tiptronic w AKE jest skandaliczny (jak na mozliwosci tego silnika).

przykro mi, ale ssp mam tylko do A6 (i w wiekszosci otto).
mozna chyba czesc z tego znalezc http://www.worldcarfans.com/ - przynajmniej kiedys bylo.

OT
fajnie wyglada porownywanie wykresow spreparowanych przez Audi i tych, ktore wypluwa hamownia... ;)

@sirchaser
AYM byl produkowany dokladnie od VI 2001 do VI 2002.
jego sukcesorem byl 163konny BFC (od VII 2002) - jak dla mnie najlepsze 2.5TDI w manualu produkowane przez Audi (razem z blizniaczymi BCZ i BDG).

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 18:40:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2004 14:13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Tuszyn/Pabianice/Łódź
baskecik napisał(a):
Tak na marginesie powiem że miałem przeyjemność jeździć AKE w B6 i C5 avantach quattro i ten motor robi wrażenie masakryczne :)


Dodaj jeszcze że oczywiście były to manuale - 6 biegów.

_________________
'92 AUDI B4 2.8 V6 AAH quattro !!! :-) :-) :-)
'00 AUDI A6 Avant 2,5 TDI AKE quattro !!! :-) :-) :-)
'02 AUDI A4 Avant 1,9 TDI AWX 4x4(-2) !!! :-) :-) :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 18:44:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
mnie osobiscie stac by bylo na 150km.I do tego musi to byc Q. Moze wiec dlatego zdecyduje sie na 2.8.
Coraz bardziej zastanawiam sie czy nawet na kilka miesiecy nie przesiasc sie z Omegi na C4 bo sie w Audi ostro wkrecilem...


meszrum- co z tymi fotkami z podpisu??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 20:22:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
aha no i co z tym olejem??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 20:30:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
ja planowalem kupno 2,5 V6 w A6
oczywiscie przy okazji przewiozlem sie troszke takim autkiem - i rozczarowanie!!
nie jedzie to tak jak bym sobie tego zyczyl :/
potem jeszcze kilka opinii na temat zuzywanych sie walkow, turbin i pomp - i stwierdzilem, ze gra nie warta swieczki - jak wtopie, to siue nie pozbieram
zatem wybralem 2,8 30V
z podpisu wynika, ze wybralem go 2 razy nawet :)

powiem tak - nie spotkalem sie do tej pory nigdy z zadnym zlym slowem w kierunku 2,8 - nikt nie mial problemow z awaryjnoscia tego autka.

natomiast 2,5 TDi V6 - co jakis czas slysze, ze stoi gdzies wlasnie i robi walki, pompe albo turbawke

ja nie zaluje wyboru.

no moze troszke - wolalbym 2,7 - ale ze wzgledu na koszta dolozylem LPG a do 2,7 to juz nie jest tematem

spalanie srednio na stacji 15 LPG = 7,5 ON -> patrzac na koszta
2,5 V6 ppali srednio 10 - wiec jest drozszy

moje doswiadczenia oparlam tylko o quattro z tiptronikiem

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 20:36:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
ja o lpg nie mysle nawet , o tiptronicu tez nie. Koniecznie q. Co do 2.7t ...silnik fajny, ale o turbiny trza by sie martwic, czego nie ma przy 2.8.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 21:12:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
sirchaser napisał(a):
ja o lpg nie mysle nawet , o tiptronicu tez nie. Koniecznie q. Co do 2.7t ...silnik fajny, ale o turbiny trza by sie martwic, czego nie ma przy 2.8.

mialem na mysli to,z e porownywalem q z tipeem w kilku samochodach
nie porownywalem q z oska i manuala z tipem

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 22:08:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
KIFER napisał(a):
baskecik napisał(a):
Tak na marginesie powiem że miałem przeyjemność jeździć AKE w B6 i C5 avantach quattro i ten motor robi wrażenie masakryczne :)


Dodaj jeszcze że oczywiście były to manuale - 6 biegów.

Tak. W B6 urywa dupsko a w A6 miło wciska w skórę :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 22:36:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sirchaser napisał(a):
meszrum- co z tymi fotkami z podpisu??


tak, moje. tlo za szybami rozmazywane w photoshopie :P .
z reszta napisalem powyzej:
meszrum napisał(a):
j@cek napisał(a):
meszrum te bryki w podpisie to twoje..??tzn.fotki twoich a6-stek?


tak.
moge zrobic wiecej.

po 2 dniach deszczu i 3 wyjazdach do wawy wygladaja juz jak toalety... :diabel:


co do oleju, to 0W 30 to najgorszy mozliwy wybor dla 2.5TDI.
5W 40 to najlepszy wybor.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 23:58:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
Duzo tutaj piszecie o tym jak to 2.5 TDI fajnie fruwa :):
Wiadomo ze odczucia kazdego sa inne ale jak dla mnie,to ten silniczek to spore rozczarownaie. Mialem przez pare dni A6 Avant Q 2.5 180 Km z manualna skrzynia i naprawde jak na te 180 KM to troche słabawo,moje odczucia były takie ze to auto jezdzi podobnie jak A4 Avant 2.5 TDI oska manual 150KM ktore swoja drogą tez nie powala dynamika.

Do A6 to jednak 2.8 jest najlepszym rozwiazaniem,zbiera sie od dołu,jak pociagniesz po obrotach to wiadomo czego sie spodziewac im wiecej tym lepiej zasuwa,nie to co 2.5 gdzie z samego dołu jest słabo nagle kopniak a po chwili znowu mocno słabnie :zly: co za idiotyczne rozwiazanie :P

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 00:08:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
AKE posiada te dziwna ceche (tak jak AFB), ze od ok. 2500-2600 jest strzal i wtedy zapiernicza. do tej wartosci samochod jest delikatny.
AYM nawija asfalt od 1500 i ciagnie az do 4000 (jak na wykresie).


Sorry Meszrum ale czy Ty kiedykowleik jechałeś sprawnym, seryjnym AKE ?
Chyba, że moje AKE (i wszystkie które miałem wcześniej) jest popsute, bo ja ABSOLUTNIE NIE ODCZUWAM żadnego "strzala" ani "delikatności" zanim silnik osiągnie 2500 obrotów. Autko "zbiera się" praktycznie od obrotów biegu jałowego, a gdyby nie schodzić poniżej 1300 (około), to już WOGÓLE nie ma mowy o jakimkolwiek "opóźnieniu" czy innej "turbodziurze".
BTW: Jedyne V6 które "potrzebuje" nieco wyższych obrotów (1700 - 1800) i w którym minimalnie daje się wyczuć "strzała" (ale naprawdę minimalnie), to AKN zestrojony z automatem i innym softem niż manual (w serii).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 07:04:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
meszrum napisał(a):
sirchaser napisał(a):
meszrum- co z tymi fotkami z podpisu??


tak, moje. tlo za szybami rozmazywane w photoshopie :P .
z reszta napisalem powyzej:
meszrum napisał(a):
j@cek napisał(a):
meszrum te bryki w podpisie to twoje..??tzn.fotki twoich a6-stek?


tak.
moge zrobic wiecej.

po 2 dniach deszczu i 3 wyjazdach do wawy wygladaja juz jak toalety... :diabel:


co do oleju, to 0W 30 to najgorszy mozliwy wybor dla 2.5TDI.
5W 40 to najlepszy wybor.

10W60 jest lepszy do takich motorków

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 07:57:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
meszrum napisał(a):
AKE posiada te dziwna ceche (tak jak AFB), ze od ok. 2500-2600 jest strzal i wtedy zapiernicza. do tej wartosci samochod jest delikatny.
AYM nawija asfalt od 1500 i ciagnie az do 4000 (jak na wykresie).


Sorry Meszrum ale czy Ty kiedykowleik jechałeś sprawnym, seryjnym AKE ?
Chyba, że moje AKE (i wszystkie które miałem wcześniej) jest popsute, bo ja ABSOLUTNIE NIE ODCZUWAM żadnego "strzala" ani "delikatności" zanim silnik osiągnie 2500 obrotów. Autko "zbiera się" praktycznie od obrotów biegu jałowego, a gdyby nie schodzić poniżej 1300 (około), to już WOGÓLE nie ma mowy o jakimkolwiek "opóźnieniu" czy innej "turbodziurze".
BTW: Jedyne V6 które "potrzebuje" nieco wyższych obrotów (1700 - 1800) i w którym minimalnie daje się wyczuć "strzała" (ale naprawdę minimalnie), to AKN zestrojony z automatem i innym softem niż manual (w serii).


nie musisz przepraszac.
mialem seryjne AKE przez ponad rok (model 2001). to, ze tego nie odczuwasz, pozostawiam twej slodkiej ignorancji. tam, gdzie jest turbo, tam jest strzal (nie strzala). spowodowane jest to tym, ze przy okreslonym poziomie dynamiki gazow spalinowych turbina zaczyna pracowac optymalnie (czyt. zaczyna pompowac wlasciwe ilosci powietrza). zazwyczaj jest to w okolicach 2200, czasem pozniej (AFB, AKE).
brak charakterystycznego kopniecia w fotel swiadczyc moze o zle dzialajacym silniku doladowanym. szczegolnie wyczuwalne jest to w skrzyniach manualnych, gdy w zakresie 1800-2100 dodamy "troche" wiecej gazu - strzal nadchodzi w okolicach 2500-2600.
nowe silniki diesela BMW posiadaja 2 turbiny - mala i duza. mialo to w zalozeniu wyeliminowac wlasnie ten efekt. jako, ze pojezdzilem odrobine 330d (2005), to faktycznie moge stwierdzic, ze jezdzi jak wolnossaca benzyna z patologicznie wielkim momentem. oczywiscie nie ma rozy bez kolcow i silniki BMW rodza nieco inne problemy niz TDI, nawet bardziej kosztowne, ale to nie miejsce na to...

mialem 3 silniki 2.5TDI (AFB, AKE, AYM), z czego pozostaly 2 i kazdy generowal takie zjawisko - skonikad prawidlowe.

zjawisko to moze byc mniej widoczne w przypadku np. all-road'a (ktory ma zupelnie inaczej zestopniowana skrzynie), badz w przypadku tiptronica (ktory jak wiadomo zyje wlasnym zyciem).


Ataman70 napisał(a):
10W60 jest lepszy do takich motorków


ok. skad taki wniosek?
moj wniosek (5W 40) opieram na opinii 3 najlepszych firm tuningowych w kraju , ASO w D i ASO w Pl.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 08:11:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
meszrum napisał(a):
Ataman70 napisał(a):
10W60 jest lepszy do takich motorków


ok. skad taki wniosek?
moj wniosek (5W 40) opieram na opinii 3 najlepszych firm tuningowych w kraju , ASO w D i ASO w Pl.


stare turbiny ( a nowych tu raczej na forum nie widujemy :): ) lubia wysysac olej
10W - jest to juz olej gesty - ktory nie daje sie tak chetnie wysysac.
nastepna sprawa - 10W60 to jest juz olej sportowy - wyczynowy - przystosowany do naprawde duzych obciazen - i co za tym idzie nie zuzywa sie tak latwo - czyli tuz przed wymiana ma dalej parametry prawie takie same jak nowy.
mozna oczywiscie stosowac 5W40 - ale tu juz trzeba sie liczyc z koniecznością częstszych wymian - jesli komuś zalezy na dobrym oczywiscie samopoczuciu wynikającym z przeswiadczenia o mniejszym zuzywaniu sie elementów ciernych silnika :peace:

pozatem zaprzyjazniony rajdowiec jezdzi na 10W60 i mi kiedys polecil ten olej do 2,2T. A diesel ma tylko wieksze wymagania...

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 10:54:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
nie musisz przepraszac.
mialem seryjne AKE przez ponad rok (model 2001).


W takim razie jedyne co przychodzi mi do głowy, to "wadliwy" soft (który jak wiadomo często jest "modyfikowany"/zmieniany przez fabrykę).

meszrum napisał(a):
to, ze tego nie odczuwasz, pozostawiam twej slodkiej ignorancji.).


Tego własnie siię obawiałem :/ (że na normalne pytanie zareagujesz jak wyżej ... ).

meszrum napisał(a):
tam, gdzie jest turbo, tam jest strzal (nie strzala).


Dobrze, że doprecyzowałeś o co Ci chodzi ... . No ale tym bardziej mamy bardzo rozbieżne (ciekawe dlaczego?) zdanie w tej sprawie, ponieważ pojęcie "strzału" sugerowałoby (wg. mnie) gwałtowny i progresywny przyrost mocy, a tego w AKE (sprawnym) poprostu nie ma ... . To znaczy jak najbardziej jest ale praktycznie od samego dołu, bez jakiegoś "schodka' pow.2000.


meszrum napisał(a):
spowodowane jest to tym, ze przy okreslonym poziomie dynamiki gazow spalinowych turbina zaczyna pracowac optymalnie (czyt. zaczyna pompowac wlasciwe ilosci powietrza). zazwyczaj jest to w okolicach 2200, czasem pozniej (AFB, AKE).
brak charakterystycznego kopniecia w fotel swiadczyc moze o zle dzialajacym silniku doladowanym.


Dzięki za korepetycje (ehh...) ale ja nie napisałem, że optymalne warunki pracy dla AKE występują poniżej tych wartości. Tutaj jesteśmy całkowicie zgodni (że silnik zaczyna oddychać "pełną piersią" > 2000 obrotów).
Jednak nie ma czegoś takiego, że "przyspieszając jednostajnie" daje się odczuć gwałtowny przyrost mocy (szarpnięcie) po przekroczeniu 2200 obrotów. A to dlatego, że turbina nadąża z pompowaniem na tyle wystarczająco, że i znacznie poniżej 2000 silniczek zbiera się rewelacyjnie.
Zaś co do sugestii, że "brak kopnięcia w fotel" świadczy o źle działającym silniku uważam, że masz rację ale tylko częściowo, ponieważ to cudowne zjawisko daje się osiagnąć już przy znacznie niższej prędkości obrotowej wału korbowego i zależy ono wyłącznie od "umiejętnego" operowania pedałem gazu. Inna sprawa, że stałe "przeciążanie" silnika poniżej "obrotów optymalnych" - moim skromnym zdaniem - jest "technicznie naganne" i "niezbyt zdrowe" pomimo tego, że turbo "nadąża" (a już całkowitym szczytem głupoty jest gwałtowne "wyciskanie soków" z auta bezpośrednio po dłuższym postoju np. w korku. Najkrótsza droga do wypalenia tłoków ...) .
[/quote]


meszrum napisał(a):
szczegolnie wyczuwalne jest to w skrzyniach manualnych, gdy w zakresie 1800-2100 dodamy "troche" wiecej gazu - strzal nadchodzi w okolicach 2500-2600.


Eeee :?: ;) . Chyba w seryjnym "1Z" :): ... .


meszrum napisał(a):
nowe silniki diesela BMW posiadaja 2 turbiny - mala i duza. mialo to w zalozeniu wyeliminowac wlasnie ten efekt. jako, ze pojezdzilem odrobine 330d (2005), to faktycznie moge stwierdzic, ze jezdzi jak wolnossaca benzyna z patologicznie wielkim momentem. oczywiscie nie ma rozy bez kolcow i silniki BMW rodza nieco inne problemy niz TDI, nawet bardziej kosztowne, ale to nie miejsce na to...

Chociaż jednym zdaniem ?? Please :> :!: :!: .

meszrum napisał(a):
mialem 3 silniki 2.5TDI (AFB, AKE, AYM), z czego pozostaly 2 i kazdy generowal takie zjawisko - skonikad prawidlowe.

Chcesz powiedzieć, że w każdym z tych aut odczuwasz "kopnięcie w fotel" DOPIERO po przekroczeniu 2200 obrotów i nie próbujesz dociec przyczyny ??? Nie drażni i nie zastanawia Cię tak ograniczony zakres obrotów "użytkowych" ???

meszrum napisał(a):
zjawisko to moze byc mniej widoczne w przypadku np. all-road'a (ktory ma zupelnie inaczej zestopniowana skrzynie), badz w przypadku tiptronica (ktory jak wiadomo zyje wlasnym zyciem).


To fakt, że zestopniowanie manuala w Allroadzie jest podobne do zestopniowania VW T4 w wersji dostawczej/ciężarowej przez co na niższych biegach wystarczyłby silnik od LUPO 3L :): .
Allroad z AKE i z tipem jeździ bardzo podobnie do "analogicznej" A6 ale gdyby mówić o jakimkolwiek progresywnym przyroście mocy, to w Allroadzie jest to nieco bardziej odczuwalne. Jednak nie ma mowy o "kopaniu w fotel" DOPIERO >2200 obrotów. Wystarcza 1500.
Cóż ... . Szkoda, że dzieli nas "kilka" km odległości. Naprawdę chętnie wsadziłbym Cie do mojego auta z SERYJNYM i nigdy niechipowanym AKE. Być może różnica naszych opinii faktycznie wynika z różnych (fabrycznie) softów ... .

meszrum napisał(a):
Ataman70 napisał(a):
10W60 jest lepszy do takich motorków


ok. skad taki wniosek?
moj wniosek (5W 40) opieram na opinii 3 najlepszych firm tuningowych w kraju , ASO w D i ASO w Pl.
Cytuj:


Ja też uważam, że 5W40 jest TYLKO wystarczający ale 10W60 znacznie jest ZNACZNIE bezpieczniejszy, szczególnie dla samochodów używanych "dynamicznie" w dalekich trasach i/lub np. w warunkach górskich (a latem to już obowiązkowo). A co ciekawe - też stosuję się do wiedzy nabytej "u źródła" w D ... :D .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 11:32:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
soft w AKE nie byl wadliwy. ten samochod tak po prostu jezdzil.

nie dociekam dlaczego wystepuje przyrost mocy po 2200, gdyz jest to zjawisko prawidlowe. w AFB jest kopniecie, ale wynika to z konstrukcji tego silnika i obslugujacej go skrzyni, w AYM jest po prostu wyczuwalny przyrost (na co ma wplyw przede wszystkim skrzynia). w AKE bylo wyrazne kopniecie z racji skrzyni blisko spokrewnionej z AFB.
jezeli poszperalbys w materialach VAG, to znajdziesz informacje serwisowa, z ktorej wynika, ze do 2200 turbina nie pompuje wartosci maksymalnej. z racji, ze montowane w 2.5TDI VTG osiagaja optymalne wartosci w zasadzie nagle (z overboostem korygowanym przez n75, co powoduje takie charakterystyczne "pffff..." i troche dymu za autem), to przyrost mocy jest nagly. nie ma charakteru progresywnego.
jezeli wcisniesz pedal w zakresie, np. 2600, to tego kopniecia juz nie bedzie. (gdyz turbina pompuje odpowiednie wartosci).

ponadto, jako ze wiem, co to jest VAG-COM, to znam stan swoich silnikow i ich parametry.

obroty optymalne masz wyszczegolnione w instrukcji. dla AKE moment zaczyna sie od 1500 (i trwa do 2500).

stosujac 5W 40 na dystansie 10 000km nie zauwazam jakiejkolwiek konsumpcji oleju.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 17:18:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 18:17:01
Posty: 50
Lokalizacja: wrocław
spokojnie dziewczyny, ja też mam dylemat tak jak autor postu, ale czytając te wszystkie wypowiedzi zastanawiam się czy jest tu ktoś z was z 2,7T na pokładzie? Bo wszyscy gadacie o tym jaki drogi w eksploatacji silnik itp itd. W końcu jest v-ka, ma turbiny jak w TDI (chociaż dwie) i co w tym takiego drogiego. Ja jeździłem raz tylko takim aurkiem (230PS 6gear,Q), auto wprost latało, przebieg miało 270km i był to import ze Szwajcarii. Ideał.

_________________
dawno poza oooo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: