.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 12:48:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 15:58:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
czyli podsumowując:
- katalizator wyciąć! (wstawic rure, czy rozciąć, wydłubac i zaszyc?)
- zatkac blaszką EGR i wyczyscic kolektor dolotowy

doda to nieco zycia, tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 19:49:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Z EGRa najłatwiej po prostu ściągnąć wężyk podciśnieniowy. Tylko trzeba ten wężyk porządnie zacisnąć żeby podciśnienie nie znikało. Choć, moim zdaniem efekty są raczej negatywne, zwłaszcza na trasie. Z EGRem silnik jest bardziej przyjemny.


meszrum napisał(a):
kochani, wystarczy podlaczyc VAG'a i mozna bezproblemowo odczytac, czy katalizator ogranicza dynamike gazow spalinowych, czy tez nie.
wycinanie "na slepo" [co sam kiedys uczynilem :): ] jest strata pieniedzy [i truciem srodowiska].


W jaki sposób można to zobaczyć na VAGu?

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2006 19:15:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2005 20:40:36
Posty: 252
Lokalizacja: WROCŁAW
Wiec nawiazujac do egr'u to sa same zalety z jego nie posiadania. Ja pierwszy raz pozbylem sie wiele lat temu w silniku 3litrowym i spadlo srednie spalanio okolo 1,5 litra i auto nabralo mocy.Jesli jest ktos, kto ma watpliwosci co do przyrostu mocy,to oczywiscie niech sobie zachipuje swoje auto. No przyrost mocy nie jest rzedu 10 koni-czego kazdy minimalnie oczekuje. I tu ubaw po pachy.Wiec ja powiem,ze roznica jest subtelna.Ktos napisal ze auto zaczelo kopcic :diabel: no to chyba jednak nie jest wina egr'u :diabel: proponuje najpierw doprowadzic silnik do porzadku-uklad zasilajacy,a potem proby tuningowania. EGR odbiera moc kierujac do dolotu co2-a wszyscy wiemy,ze chodzi o jak najwieksza ilosc tlenu do dobrego spalania i azotu ktory podnisi zorprezalnosc mieszanki. No,a w spalinach,jest raczej malo o2-mam nadzieje ze to oczywiste.
(tu drugi efekt egr'u)W spalinach jest duzo sadzy-wegla kotry w wyniku spalania daje szlake!!! Nim jednak spaliny dojda do naszej komory zamaist do tlumika,to zasyfiaja wszystko po drodze.Tu nie trzeba eksperymentow-to mozna poprostu zobaczyc...

_________________
c3 avant 2,5tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 11:14:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
no to mamy jasność w temacie-----zaślepiam EGR!!!!

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 12:55:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
zaślepiłem EGR :D głownie licze na mniejsze spalanie, a jak bedzie to sie okaże... Narazie duzo nie jezdzilem, wiec nie wiem jak z przyrostem mocy, ale tak jak napisal kolega wyzej to tylko subtelna róznica bedzie... Mam nadzieje, ze nie bedzie sie jakos dziwnie zachowywał silnik po tym, szczególnie w zimę, ktora sie po woli zbliża...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 14:24:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Jak nie wyczyściłeś dolotu, to nie poczujesz różnicy, no chyba że masz czysto w dolocie, to tymbardziej nic nie poczujesz :D A jak masz taki syf jak ja miałem, to z czasem autko będzie nabierać na mocy, gdyż dolot przy dobrym bucie się sam wyczyści :diabel: oczywiście z czasem. Ważne jest że nie będzie się nowy syf zbierał. Jak dałeś cienką blaszkę, to polecam na wiosne sprawdzić czy nie wypaliło w niej dziurki, bo ja już musiałem wymieniać. No chyba że zatkałeś konserwą :P :D To wytrzyma dłużej.

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 15:06:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
Tak jak pisalem wczesniej dolot wyczyscilem dokładnie, wraz z intercoolerem, ktory dokłądnie umyłem. Blaszka jest wycięta (na wzór podkładki) i jest dosc gruba, wiec nie ma mozliwosci jej wypalenia. Ciekaw jestem tego spalania... Czy zmaleje, czy wzrośnie i o ile...?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 15:08:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
nivre napisał(a):
(...) no chyba że masz czysto w dolocie, to tymbardziej nic nie poczujesz

a co to ma oznaczac? czyli jak jest czysto to roznicy nie bedzie? wiec jak jest czysty dolot to zatkanie i tak nic nie da?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 16:48:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Czyściłeś dolot w którym miejscu? Bo jak wyczyściłeś kolektory ssące oraz aluminiowe kolanko które jest przykręcane na kolektor ssący, co wiąże się z demontarzem kolektorów od bloku silnika, to powinienieś poczuć różnicę po wyczyszczeniu. A czyszczenie intercoolera nic nie da, bo tam nie idą spaliny z EGR'a. Spaliny są wpuszczane przed to aluminiowe kolanko na kolektorze ssącym. Tu widać dobrze, jak wygląda syf w dolocie: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... gr&start=0
Było jeszcze jedno fajne zdjęcie w sieci, lecz nie mogę go znaleść. Może mam zapisane na drugim kompie, to później poszukam. Ja miałem tak zatkany, że ze średnicy 50mm zostało 30mm. I po wyczyszczeniu autko się lepiej zbierało. A jak masz dolot czysty, to też jest dobrze zatkać egr, żeby się ten syf nie robił.[/url]

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 17:06:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
w 1Z kolanko jest odkręcane, ale u mnie w AFN nie jest. Wyczyscilem pierw kawałkiem linki wkreconej w wiertarkę i z rozszerzoną końcówką, ale pozniej dalem kolektor do piaskowania i odebralem czysty jak łza! tylko solidnie przedmuchalem powietrzem sprezonym z wąską koncowka i zakręciłem. Z glowicy wydłubałem tyle ile sie dało, ale najlepiej bylo by ją sciągnąć i wyczyscic... Ale to moze kiedys indziej, na spokojnie.
Tak czy siak poprawę odczułem lub przynajmniej tak mi sie wydaje ;) Niebawem jade w trase, tzn za jakas godzine... Ciekaw jestem jak teraz auto bedzie sie zbierac z zatkanym EGRem...
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 17:14:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
a czyszczenie IC ma sens, bo on jest czasem powleczony od wewnątrz czarnym czyms, tak jakby olej... Wiec umyłem go od srodka, jak i od zewnatrz, bo miedzy żeberkami nawbijało sie roznego syfu, włącznie z robalami! Teraz przynajmniej jest prześwit między jego zeberkami. moze nie jak w nowym, ale jest taki mniej wiecej....
Aha, bo im cieplejsze powietrze wlatuje do silnika tym moc mniejsza :) to chyba oczywiste


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 19:52:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2006 20:33:43
Posty: 87
Lokalizacja: LKR
podczepię się pod temat z pytaniem: czy dużo trzeba roboty żeby wyjąć na zewnątrz kolektor dolotowy w B4 1Z? co trzeba rozbierać żeby go wyjąć?

_________________
B4 avant 1.9 TDI 1Z 79kW BOX
Powered by Lidl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 20:28:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
no to zabrałem sie za zaślepianie EGR`u w swoim 1Z`cie.....ściągnęłem to ustrojstwo, żeby odrysować jaką zaślepkę z pracy mają mi dociąć :diabel: :diabel: ... i tu moje pytanie ....zaślepiam wężyk podciśnienia i ......dolot do EGR z dwóch stron czy tylko od strony aluminiowego kolanka??

BTW: kolanko wyglada na w miarę czyste...tylko nie mogę go zbytnio odkręcić....WD40 pomoże :diabel:

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 23:04:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
Wezyka nie musisz zaslepiac. Wystarczy samo zatkanie dziury EGR'a.
Sruby musisz po woli, ale dosc mocno odkrecac, nawet w rurke wlozyc klucz musisz, bo one sie zapiekają z tym aluminiowym kolektorze.
A zeby wyjac kolektor dolotowy to trzeba odkrecic 6 srubek od kolektora i dwie od EGRa no i chyba dwie od kolanka oraz zdjąc trzeba gume od przewodow od intercoolera. Zreszta to prosze tak świński ogon!
Aha, starajcie sie jak najmniej pobrydzic, bo ta smoła nie puści tak łatwo. U mnie minął tydzien, a wciaż mam ją na dłoniach! :[


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2006 23:33:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
ok, dzięki. Tylko EGR zaślepiam z dwóch stron??
Z jednej strony jest aluminiowe kolanko, a z drugiej takie grubsze kolano..
Zaślepiać obydwa wloty na EGR??

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2006 07:40:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
EGR łączy sie w jednym miejscu z kolektorem dolotowym!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2006 07:50:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
tak, tylko szczerze powiem, że nie wiem co jest kolektorem dolotowym.....

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2006 08:06:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Najlepiej zatkać na łączeniu rurki żebrowanej i EGR'a.

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2006 10:45:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
nivre napisał(a):
Najlepiej zatkać na łączeniu rurki żebrowanej i EGR'a.

dokładnie! wtedy nie bedzie sie zabijać EGR :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2006 11:40:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Też się zastanawiałem nad zaślepieniem EGR ale nie zrobiłem tego. Dlaczego? Po pierwsze dlatego, że powoduje on zauważalne zmniejszenie hałasu silnika na wolnych obrotach a po drugie obniża temperaturę spalin co wpływa korzystnie na trwałość silnika. Nie zaślepiłem bo uważam, że powinien być sprawny.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: