No właśnie baskecik. Próbowałem wytłumaczyć kosma_sz, że zatkanie EGR'a wcale nie powoduje jakiegoś większego nagrzewania się silnika. Wiadome jest, że EGR obniża temperaturę w komorze spalania, lecz chodzi mi o to że nawet jak jest zaślepiony, to nie ma się co martwić. Więc pisanie, że
Cytuj:
a po drugie obniża temperaturę spalin co wpływa korzystnie na trwałość silnika
było w tym przypadku bezpodstawne.
Kosma_sz nie rozumiem tego zdania:
Cytuj:
Nie chodzi o temperaturę silnika. To jest niezauważalne. Chodzi o temperaturę tłoków i korbowodu. EGR znacznie wpływa na warunki pracy.
Czyli mam rozumieć, że jak się nagrzewją tłoki i korby, to temp. silnika nie wzrasta
Ciekawa teoria
Ja powiem tak: jeździłem z niezaślepionym EGR'em, teraz jeżdzę z zaślepionym EGR'em, i żadnej znaćżącej różnicy w temp. silnika nie zauważyłem. Jak wskazówka stała na 90 tak stoi. A że silnik troszkę głośniej pracuje, mi nie przeszkadza. Jak komuś przeszkadza , to niech nie zaślepia. W końcu tak jak napisałem ktoś musi dbaćo środowisko
Pozdrawiam