.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 13:07:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2006 12:03:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Kosma_sz i zapomniałeś dodać że dbasz tym samym o środowisko :peace: A tak na marginesie, to ja mam zaślepiony już rok, i jeszcze mi się nigdy nie włączył wiatrak :D także mój silniczek będzie tak samo trwały jak z niezaślepionym EGR'em. Dobrze, że nie wszyscy chcą truć środowisko ;-)

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2006 12:48:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Nie chodzi o temperaturę silnika. To jest niezauważalne. Chodzi o temperaturę tłoków i korbowodu. EGR znacznie wpływa na warunki pracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2006 12:54:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
no tak...
jedni wolą rybki, inni akwarium ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2006 15:13:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
i cos dziwnego.....
wczoraj odkręcałem EGR, wyczyściłem go...było sporo sadzy w środku..zalałem go WD 40 i założyłem zpowrotem...rezultat...auto wydaje się byc żwawsze:)

i jeszcze jedno odnośnie EGR`u i tak go zaślepię, blaszkę mam juz przygotowaną...tylko czy wciśnięcie grzybka wymaga użycia sporej siły?? bo u mnie tak...niewyobrażam sobie jakie musiałoby być podciśnienie aby go podnieść..

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2006 16:05:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
nivre napisał(a):
Kosma_sz i zapomniałeś dodać że dbasz tym samym o środowisko :peace: A tak na marginesie, to ja mam zaślepiony już rok, i jeszcze mi się nigdy nie włączył wiatrak :D także mój silniczek będzie tak samo trwały jak z niezaślepionym EGR'em. Dobrze, że nie wszyscy chcą truć środowisko ;-)

Kolego ... mi w 1Z wentylator właczył się raz !!! Siostra skatowała mi auto na placy manewrowym ... a poza tym nawet na zlocie nie doprowadzilem do wlaczenia sie wentylatora. Imo, w 1Z ten element jest zbedny ... :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2006 17:49:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
Baskecik, masz rację! 1Z i AFN mają dużą sprawność! Mialem kiedys golfa 3 AAZ i powiem wam ze 2x albo jeszcze szybciej nagrzewal mi sie, a w moim AFNie nagrzewanie idzie bardzo mozolnie... Chcialbym zaznaczyc, iż termostat jest wymieniony. Wiec swiadczy to tylko o tym, ze te silniki mają dość sporą sprawność i naprawde ciezko jest je przegrzać, wiec jak nie bedzie EGR'a to nic sie nie stanie.
Co do pracy silnika, to faktycznie jest nieco glosniejszy na wolnych obrotach i nawet nie balbym sie stwierdzenia, ze mniej przyjemnie pracuje :/ No ale kwestia czasu i przyzwyczajenia sie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2006 21:18:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Zgadza się - niestety mniej przyjemnie. Zwłaszcza jadąc tak 80-120, AFN robi się po nagrzaniu całkiem całkiem. A bez EGRa już nie do końca :/ Nawiązując do wężyka - nie wiem jak w 1Z, ale w AFN lepiej go zaślepić. Vacu pompa ma ograniczoną wydajność, a musi jeszcze zadbać o turbinkę ;)

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2006 07:52:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
No właśnie baskecik. Próbowałem wytłumaczyć kosma_sz, że zatkanie EGR'a wcale nie powoduje jakiegoś większego nagrzewania się silnika. Wiadome jest, że EGR obniża temperaturę w komorze spalania, lecz chodzi mi o to że nawet jak jest zaślepiony, to nie ma się co martwić. Więc pisanie, że
Cytuj:
a po drugie obniża temperaturę spalin co wpływa korzystnie na trwałość silnika
było w tym przypadku bezpodstawne.
Kosma_sz nie rozumiem tego zdania:
Cytuj:
Nie chodzi o temperaturę silnika. To jest niezauważalne. Chodzi o temperaturę tłoków i korbowodu. EGR znacznie wpływa na warunki pracy.
Czyli mam rozumieć, że jak się nagrzewją tłoki i korby, to temp. silnika nie wzrasta :?: Ciekawa teoria :galy: Ja powiem tak: jeździłem z niezaślepionym EGR'em, teraz jeżdzę z zaślepionym EGR'em, i żadnej znaćżącej różnicy w temp. silnika nie zauważyłem. Jak wskazówka stała na 90 tak stoi. A że silnik troszkę głośniej pracuje, mi nie przeszkadza. Jak komuś przeszkadza , to niech nie zaślepia. W końcu tak jak napisałem ktoś musi dbaćo środowisko :peace: Pozdrawiam

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2006 18:28:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
Mi z tej puszeczki okrągłej EGRa coś się lało...myslałem że to turbina siadła i wywala olej, dziś zdjąłem tą czarną rurkę łączącą turbo z kolankiem EGRa, ale nie było oleju...w samym kolanku zaś i rurce było mnóstwo sadzy,czarnego szlamu, dosłownie smoła :< ucieszyłem się bo oznaczało by to że turbina się nie rozszczelniła... w wolnej chwili zamierzam więc zatkać dolot do egra (za rurką z harmonijką).
Powiedzcie mi tylko czy to mozliwe żeby tego syfu się zbierało aż tyle, że kapie z tej puszki? :|

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2006 21:06:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
nivre napisał(a):
No właśnie baskecik. Próbowałem wytłumaczyć kosma_sz, że zatkanie EGR'a wcale nie powoduje jakiegoś większego nagrzewania się silnika. Wiadome jest, że EGR obniża temperaturę w komorze spalania, lecz chodzi mi o to że nawet jak jest zaślepiony, to nie ma się co martwić. Więc pisanie, że
Cytuj:
a po drugie obniża temperaturę spalin co wpływa korzystnie na trwałość silnika
było w tym przypadku bezpodstawne.
Kosma_sz nie rozumiem tego zdania:
Cytuj:
Nie chodzi o temperaturę silnika. To jest niezauważalne. Chodzi o temperaturę tłoków i korbowodu. EGR znacznie wpływa na warunki pracy.
Czyli mam rozumieć, że jak się nagrzewją tłoki i korby, to temp. silnika nie wzrasta :?: Ciekawa teoria :galy: Ja powiem tak: jeździłem z niezaślepionym EGR'em, teraz jeżdzę z zaślepionym EGR'em, i żadnej znaćżącej różnicy w temp. silnika nie zauważyłem. Jak wskazówka stała na 90 tak stoi. A że silnik troszkę głośniej pracuje, mi nie przeszkadza. Jak komuś przeszkadza , to niech nie zaślepia. W końcu tak jak napisałem ktoś musi dbaćo środowisko :peace: Pozdrawiam


Zgadzam się, że zatkanie EGR'a nie spowoduje, że odczytasz większą temperaturę na wskaźniku. A jak przekłada się temperatura w komorze spalania na temperaturę silnika? Nie wiem, na pewno większa temperatura w komorze spalania oznacza większą temperaturę silnika. Jaka jest temperatura w komorze spalania? Kilkaset stopni, 800? 900? Włączony EGR obniży tą temperaturę może o 50 C albo więcej co przełoży się na raczej niezauważalne odczyty temperatury na wskaźnikach, oczywiście wziąwszy pod uwagę ich kiepską dokładność. Jak sprawdzić moją tezę? Bardzo prosto. Włącz silnik dwa razy: (1) EGR ON, (2) EGR OFF. Za każdym razem pozostaw go na wolnych obrotach, oczywiście na postoju, do czasu aż nie włączy się wentylator. Zmierz czasy od momentu włączenia silnika do momentu załączenia wentylatora. Porównaj czasy, jestem pewien, że z wyłączonym EGR wentylator włączy się szybciej. Gdzieś czytałem, że EGR wpływa korzystnie na trwałość tłoków i korbowodów, to tyle. Może się mylę bo nie mogę tego teraz znaleźć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2006 21:30:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2006 20:33:43
Posty: 87
Lokalizacja: LKR
większa temperatura w komorze spalania = dopalanie cząstek stałych (sadzy)

_________________
B4 avant 1.9 TDI 1Z 79kW BOX
Powered by Lidl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2006 10:29:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
sajmon25 napisał(a):
większa temperatura w komorze spalania = dopalanie cząstek stałych (sadzy)

tez ciekawe i jakby nie bylo bardziej pożyteczne... jak dla nas :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: