.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 08:16:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 21:51:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
krzycho0110 napisał(a):
ja to rozumuje tak ze moge sobie wkrecic ile chce zwiekszy to tylko doładowanie w nizszych obrotach,bo sie nie bedzie uchylac zawór bo bedzie miał wiekszy opór,ale na max to i tak sie uchyli bo sterowanie kompem go otworzy ale jak przesadze ze wkrece np 12 obrotów i nie bedzie sie uchylac tak jak powinno przy 1,3-1,4bara to przeładuje
tylko mnie dziwi to ze u jednego 4 obroty i ma przeładowanie a ja wkreciłem 8 i luz zadnej odcinki


nic nie kumasz :) to są dwa różne zawory - jeden to WG drugi to N75
jak skręcisz WG albo zmienisz sprezyne na sztywniejszą to szybciej
zostanie osiągnięte zadane cisnienie zapisane w mapie a ECU
wyreguluje sobie to własnie za pomocą N75

WG jest dociskany sprezyną na zamykanie i otwierany ciśnieniem spalin

bez wkręcania na tym programie powinieneś mieć większe ciśnienie

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Ostatnio edytowano 09.paź.2006 22:30:04 przez maciu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 22:09:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Lukasik napisał(a):
I jeszcze jak sie wkręci za mocno sprężynkę, to w momencie zalaczania turbiny bedzie wysoki peak, i jesli przekroczy 1,5 bara to odetnie na chwile paliwo.

ja takie lekkie szarpanie zaobserwowalem pod koniec zakresu w okolicach 5-7 tys/obr. sruba jeszcze sie nie bawilem, a na BC regularnie pojawia sie 2,4-2,5 a nawet raz widzialem 2,6 :galy:
wykrecic nieco srube? a moze to nieszczelnosc wezyka do DV lub N75? czy taka nieszczelnosc moze byc przyczyna lekkiego szarpania?
dolot miedzy turbina a IC a przepustnica jest na 99% szczelny ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 22:16:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Bilu raczej to nie bedzie zwiazane z doładowaniem na moje oko.
może układ paliwowy nie wyrabia, może elektryczny ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 22:20:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Mauzer napisał(a):
Bilu raczej to nie bedzie zwiazane z doładowaniem na moje oko.
może układ paliwowy nie wyrabia, może elektryczny ;)

a moze byc to dwumasowka/sprzeglo?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 22:24:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
szarpanie to nie jest przeładowanie,ja jak przesadziłem z wkręceniem WG to przeładowanie wyglada tak jak byś wyłączył zapłon na chwile,szczególnie to extra wyglądalo przy 6000-7000 tys/obr strzał wydechu i ptaki z drzew uciekały :diabel:

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 00:50:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 411
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
krzycho0110 napisał(a):
Lukasik napisał(a):
seria ma 0,8 bara doladowania, a w overbooscie do 1,15 i to tylko w okoliucach 2500-3000obr (widoczne na wysokim biegu) i potem spada do chyba 0,7 przy 7000.

po tym czipsie powinno w okolicach 2500-3000 wbić na chwilke 1,3 bara i delikatnie spadac do 0.9-1 bar przy 7000tys. Te cisnienie bedzie sie zmieniac tez w zaleznosci jaka jest temperatura, w lecie deczko wiecej laduje. Dodatkowo po czipie zawsze masz overboost przy WOT.

najlepiej obserwować na dodatkowym wychylowym manometrze, bo seryjny jest za wolny.


jak zwykle fachowa odp :D a powiedz mi czemu nie protestuje jak go wkrecam i jest to nawet 8obrotów??? wiem ze wy sie znacie z darkiem i z bartkiem(bartw.) i jak to wygląda w ich autach tez tak jest z tym cisnieniem i ile maja wkrecone na wastegate??

Witam.
Jak byłem w Biedrzychowicach tam taki pan powiedział jak mi wgrywał program że,ustawił narazie tak mniejwięcej ten wg bo niebyło jak przetestować tego .Auto traciło przyczepność nawet na trzecim biegu (złe warunki pogodowe).Powiedział żebym ustawił puźniej sam ,wkręcająć wg.Powiedział też aby ustawić to tak ,żeby na moment wbijłało 2.5 bara oczywiście na wskaźniku dodatkowym bo na desce jest opuźnienie .Po jakmś czasie ustawiłem zgodnie z instrukcją i nie ruszam tego .Spotkałem znajomego , kupił eske ktura była u tego pana robiona ,oblukałem wg i wyszło ok 7-8 zwijów wkręcone. Tylko taka sprawa że na począdku miałem wkręcony wg ok3 zwoje ,to i tak ładował 2.3 bez bulu a 2.4 z niższych obrotów.
Sprawdz ten mapsensor tak jak Leo powiedział i przy okazji szczelność na całej długośći tej rurki co wchodzi do kompa.
Możesz mieć DV uszkodzony ,wtedy też raczej nie będzie nabijał ciśnienia pełnego.

_________________
S4 2.2 TURBO -> było
B4 AVANT 1.9 TDI-> było
HONDA CBR 600 RR-> było
S6 4.2 -> było
GSX-1000R - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 01:16:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ja prawdopodobnie mam teraz dv zwalony i ciśnienie mi "faluje" o 0.2 bara przy max doładowaniu, a i bardzo szybko spada na okolice 0.7 bara niestety. Ale nowy DV z Audi TT już czeka na wymianę.

Co do wkręcania - ja miałem wkręcony WG na oryginalnej sprężynie na 13 mm wgłąb. Na sztywniejszej z Hohenestera nic nie trzeba wkręcać, ale ja i tak wkręcam na tyle aby osiągnąć 1.45 bara na wskaźniku. Więcej na tej turbinie nie wolno, bo głowicę podnosi na oryginalnych szpilkach..

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 08:15:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
u mnie to chyba sruba nie jest wcale wkrecona :):
http://www.rezacze.pl/bilu/s6/05/08.JPG
jak myslicie - moge bez obaw jeszcze wkrecic, aby zaspokoic ciekawosc?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 08:36:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
Bilu napisał(a):
u mnie to chyba sruba nie jest wcale wkrecona :):
http://www.rezacze.pl/bilu/s6/05/08.JPG
jak myslicie - moge bez obaw jeszcze wkrecic, aby zaspokoic ciekawosc?


masz wkrecona bo widac wez imbusa zaznacz sobie punkt 0 i od tego wkreć jeszcze ze 2 lub 3 zwoje jak przesadzisz bedziesz miał przeładowanie jako tako nic nie uszkodzisz a sprawdzic mozna bo granica wkrecania bedzie objawem odcinki ;)

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 08:37:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Bilu napisał(a):
u mnie to chyba sruba nie jest wcale wkrecona :):
http://www.rezacze.pl/bilu/s6/05/08.JPG
jak myslicie - moge bez obaw jeszcze wkrecic, aby zaspokoic ciekawosc?

masz wkręcone, możesz j/w

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 11:07:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mnie zastanawia fakt szybszego osiągania cisnienia przy max(!)(czyli w overbooscie) otwartej przepustnicy, w zależności od natężenia sprężyny.

tutaj na rysuneczku, N75 jest ustawiony w spoczynku, czyli tak jakby wyciagnac z niego wtyczke:

Obrazek

P.S. Odnośnie WG, to jest blad na zdjeciu, kierunek przeplywu spalin przez WG powinien byc odwrócony.

I teraz jak wciskamy pedal gazu do oporu to N75 przelacza się w drugą pozycję i tak pozostaje(!) aż do momentu uzyskania max doladowania i dopiero po tym zaczyna się przełączać, sterując cisnieniem doladowania. I teraz niezaleznie od natężenia sprężyny, jak N75 jest zalaczony podczas narastania cisnienia , to WG i tak się nie uchyli !! takze szybkość osiągnięcia tego cisnienia się nie zmieni.

Inna sytuacja, gdy nie korzystamy z OB, wtedy z wkręconą sprężyną moze to deczko przyspieszyć narost cisnienia.

Ktoś ma inne zdanie?

P.S. zdjęcie ze strony www.sjmautotechnik.com

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 13:16:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jakby nie było to twardsza sprężyna powoduje zmniejszoną ucieczkę
spalin czyli większe cisnienie na turbinie czyli szybsze osiągnięcie
momentu pracy N75

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 13:23:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
maciu napisał(a):
jakby nie było to twardsza sprężyna powoduje zmniejszoną ucieczkę
spalin czyli większe cisnienie na turbinie czyli szybsze osiągnięcie
momentu pracy N75


sprężyna wytrzymuje tylko 0,5 bara zapodawane na spodnią stronę membranki !!!, jak wkręcisz kilka ladnych obrotow to moze z 0,6-0,7.

niezaleznie od sprężynki, tak jak wczesniej juz napisalem, podczas narastania cisnienia w OB, N75 jest tak przełączony, że cisnienie nie dociera na dolną stronę membrany, także sztywność sprężynki nie ma znaczenia co do szybkości narastania.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 13:31:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
tak ale ktos pisał ze przy osiagnieciu juz 70-80% cisnienia moze sie uchylać,a jak dokrecimy srube wtedy nacisk na ten zaworek jest wiekszy i mozemy liczyć ze uchyli sie przy 95% doładowania

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 14:18:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
krzycho0110 napisał(a):
tak ale ktos pisał ze przy osiagnieciu juz 70-80% cisnienia moze sie uchylać,a jak dokrecimy srube wtedy nacisk na ten zaworek jest wiekszy i mozemy liczyć ze uchyli sie przy 95% doładowania


tak, on sie uchyla juz wczesniej, ale to jest w innych warunkach.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 14:34:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Lukasik napisał(a):
maciu napisał(a):
jakby nie było to twardsza sprężyna powoduje zmniejszoną ucieczkę
spalin czyli większe cisnienie na turbinie czyli szybsze osiągnięcie
momentu pracy N75


sprężyna wytrzymuje tylko 0,5 bara zapodawane na spodnią stronę membranki !!!, jak wkręcisz kilka ladnych obrotow to moze z 0,6-0,7.

niezaleznie od sprężynki, tak jak wczesniej juz napisalem, podczas narastania cisnienia w OB, N75 jest tak przełączony, że cisnienie nie dociera na dolną stronę membrany, także sztywność sprężynki nie ma znaczenia co do szybkości narastania.


no skoro N75 jest zamkniety to jedyna rzeczą która może uchylić WG
są spaliny... i to miałem na myśli pisząc o twardszej spręzynie

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 23:59:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 411
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Jeszcze co do DV to po programie lubi sie sypnąć . Częściej trzeba go zmieniać ,średnio nowy DV w aucie z programem sypie się co 20 tyś .
Mowa o orginalnym z S4 lub 200 20v .
Z tego co mi wiadomo to z TT jest mocniejszy i chyba nawet tańszy.

_________________
S4 2.2 TURBO -> było
B4 AVANT 1.9 TDI-> było
HONDA CBR 600 RR-> było
S6 4.2 -> było
GSX-1000R - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 08:54:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
a czy jest mozliwosc sprawdzenia tego DV we własnym zakresie typu dmuchnąć ze ma przepuszczac czy blokowac itp ;) ??

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 08:57:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
krzycho0110 napisał(a):
a czy jest mozliwosc sprawdzenia tego DV we własnym zakresie typu dmuchnąć ze ma przepuszczac czy blokowac itp ;) ??


jak widac na obrazku podciśnienie na cienkim węzyku
pojawiające się w momencie zamknięcia przepustnicy ma otwierac zawór
w odpowiednim kierunku

podajesz ciśnienie na króciec tego zaworu podłaczony do dolotu
za sprężarką i testujesz zamknietego ile cisnienia wytrzyma czy nie
popuszcza

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 14:12:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
odgrzewam kotleta w weekend pogrzebałem troche tzn. odłączyłem ten DV
wejscia zaslepiłem i pojezdziłem troche i teraz na tym dodatkowym wskazniku bez problemu mam w granicach 1,3 (1,35) na desce pokazuje mi bez problemu zadnego 2,4 2,5 jeszcze nie widziałem,ale jest dobrze przy podłączonym dv 1,1-1,2 było max (zalezy jak ta srubą kręciłem) ale falowało i nie było stałe na zegarze miałem max 2,3 widze ze był juz wymieniany bo jest rocznik 97 bity
teraz moje pytanie czy moge narazie tak jezdzić??
dv ma numer 034 145 710 c jest to orginał od s4 czy jakiegos innego modelu?
Bartek mówił ze od TT podejdzie,jaki ma numer od tt jak bym zamawiał w serwisie?? i jaki koszt jest związany z tym

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: