.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 03:27:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ABK 2.0 E B4] Czujnik temperatury silnika....
PostNapisane: 09.paź.2006 23:16:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2006 22:20:05
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa/Ciechanów
Koledzy - co to jest za czujnik temperatury silnika?Czy ma on wpływ na prace silnika? Otóż wymieniłem juz sondę, przepływke, świece itp i problem został - czyli ruszając z jedyneczki i dodając gazu samochód nie idzie wcale! Jakby nie reagował na gaz, nagle wkręca się na obroty i prycha, strzela i jedzie juz dobrze. Pomyślałem, że to ten czujnik może wariuje? Na zimnym silniku jest ok. Tylko jak go zgasze i zapale i chce ruszyć - kosmos....
Jak moge sprawdzić ten czujnik? a moze to moze byc innym czujnik?
Wcześniej,przed wymianą przepływki i sony samochód w ogóle nie chciał jechać, a ile razy potrafił sobie strzelić... hoho
A może zapłon?
HELP

_________________
[ABK] 2.0E B4, 1992r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 06:28:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Witam :)
A czy dzieje się to u Ciebie a gazie czy na benzynie?? Bo u mnie jest podobna sytuacja. Jak mam zapięty bieg to ciężko ruszyć, od 1000 do 2000 obr/min dławi się, wogóle nie chce jechać. Ale jak go wkręcę na 2 tys i powyżej to już ruszy i dalej jedzie. Na benzynie tego nie ma, a nawetr nieżle jezdzi. Takie mam odczucia. Myśle że to wina sondy. Bo nawet podczas normalnej jazdy jak puszcze gaz i ponownie nacisne to szarpie niezależnie czy to na benzynie czy na gazie. A i u mnie jest na gazie duże spalanie.
A co do Twojego problemu to mi sie wydaje, że czujnik temp silnika nie ma na to wpływu, bo jeżeli miałbyś go uszkodzonego to komp przyjmuje, że silnik ma 90 stopni i miałbyś jedynie problemy z odpalaniem. Tak mi się wydaje. :)

A instrukcję postaram Ci sie wysłać dziś wieczorem. :)

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 09:54:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2006 22:20:05
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa/Ciechanów
hmmm sonda jest nowa:/ wprawdzie uniwersaln,ale daja gwarancje na rok, czyli to powinno chodzic:/, Przepływka moze?z tym, że wymienilem na drugą - i na poczatku bylo ok,dopiero po 2 dniach sie zwaliło:/. Na testerze sondy pokarze, czy to jest padlina ta sonda, czy nie?prawda?
A moze w warszawie jest ktos kto moze mi pomoc?Bo mechanikow mam dosc:) kazdy co innego...
Pzdr
Gazu nie mam, na benzynie jezdze.
Pzdr

_________________
[ABK] 2.0E B4, 1992r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 12:44:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Kiedyś słyszałem, że uniwersalne lambdy to można sobie montować w innych autach ale nie w tym. Podobno ten silnik jest bardzo czuły na to jaki sygnał dostaje z sondy.
Jeśli chcesz sprawdzić przepływkę to odłącz wtyczkę i się przejedź.
Może masz jakieś nieszczelności w dolocie?
A może wysiadł ci czujnik temperatury zasysanego powietrza. One lubią padać. To jest zabudowane w obudowie przepływki.
Jeśli chodzi o czujnik temperatury to poszukaj na forum jakie on ma mieć rezystancje przy jakiej temperaturze.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 16:37:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
a jak sie nagrzeje i go probujesz odpalic to puszcza czarny dym z rury? jesli tak, przyjrzyj sie temu czujnikowi temp. W etce trzeba looknac gdzie on jest, u mnie na tyle glowicy.

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 18:22:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2006 22:20:05
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa/Ciechanów
hmmm dymu czarnego nie zauwazylem:/
Nie wiem czy nie podjechac do audi i pozostawić im go, niech szukaja chlopaki:/
W piatek jeszcze podjade do łomianek do mechanika jednego...to jest kwestia elektroniki:/
A jak odłącze sondę, jak powinien zachowywać sie samochód?
Dostaje dawkę maxymalną wtedy?
Pozdrawiam.
Aha...jeszcze jedno, zauwazylem dzis, ze jak rozgrzeje silnik, zgasze i znowu zapale to chodzi na 3 garach, pochodzi chwile (jakby potrzebował czasu na wypalenie jakiejs dawki paliwa) i zaczyna chodzic normalnie, co Wy na to?

_________________
[ABK] 2.0E B4, 1992r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 18:40:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
A może po prostu się zalewa. Może wtryski leją, wtrysk rozruchowy, ewentualnie regulator ciśnienia paliwa może być walnięty. Membranka może być uszkodzona i paliwo wpada do kolektora przez regulator. Ale w takim wypadku mógłby troche kopcić na czarno:) .

A jak go zostawisz w serwisie to samochód postoi, kupe milionów będziesz musiał zapłacić i też może nie jeździć :peace: . Lepiej niech badają go przy Tobie, chyba że to jacyś zaufani ludzie.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 19:08:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Nie wolno jeździć bez sondy!

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 22:35:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2006 22:20:05
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa/Ciechanów
MarioBeer, sorry,mialem na mysli przepływke wtedy... a jesli chodzi o jazde bez przepływki - tez sie zalewa:)juz patrzylem
chyba postawie na ten regulator i pochodne...a teraz najwazniejsze - jak to sprawdzic aby nie wydac kupe kasy, no i u kogo w wawie?
Pzdr

_________________
[ABK] 2.0E B4, 1992r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 06:28:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Jeżeli chodzi o regulator to ściągnij ten wężyk co idzie do kolektora (podciśnienie), włącz zapłon(żeby pompka pompowała paliwo) i jeżeli będzie wyciekała benzyna to znaczy że jest lipny, co do wtrysków to spradź rezystancje, może coś z tego wyjdzie lub wyjmij listwe i również włącz zapłon. Może wtedy będzie widać czy puszczają. Ale skoro nie kopci Ci to może są zatkane, wtedy musisz wyciągnąć wtryski i sprawdzić na testerze czy równo dawkują. Każdy mechanik zajmujący się układami wtryskowymi to ma.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 10:22:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2006 22:20:05
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa/Ciechanów
OK, jade jutro rano do Legionowa, na Parkową - podobno koleś sie zna na tym i opdobno jest to polecany warsztat. We Will See....
pzdr

_________________
[ABK] 2.0E B4, 1992r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: