.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 15:39:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1T/AAT/AEL] Problem z zapalaniem rano.
PostNapisane: 27.wrz.2006 18:21:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 18:14:28
Posty: 2
Audi 2.5 tdi 5 cylindrów. rano auto ma problem z zapalaniem,ciężko jest ale jak już zapali to daje biały dym ale gdy wieczorem poprzedniego dnia auto przed zgaszeniem zostanie przegazowane to pali bez problemu.Czego się czepiać na początek.Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

Edited by Baskecik: Nazywaj poprawnie tematy. NIe wiedziałem jaki silnik więc zmieniłem j.w.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 21:26:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kat wtrysku do sprawdzenia ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 23:53:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przykazanie 2): przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.

Reszta w FAQ forum ;)
:los:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 16:01:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 21:14:46
Posty: 649
Lokalizacja: mazury
baskecik napisał(a):
Przykazanie 2): przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.

Reszta w FAQ forum ;)
:los:


a jak dalej nie pali ? :) nie ma jakiegos anexu czy cos do przykazania 2 ? :)

_________________
pozdrawiam
sampek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 17:27:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 18:03:13
Posty: 100
Lokalizacja: warszawa
Sprawdż czy na króćcu nadmiaru paliwa masz ok podkładkę miedzianą ! Też mi opowiadali o kącie wtrysku dawkach etc jeżdziłem jak idiota i prosiłem sprawdzcie mi na VAG-u , już chciałem oddać pompę wtryskową do naprawy bo ktoś poweidział że zaworki zwrotne są padnięte o mało dałem sie w to złapać. Wydałem kupę kasy na te kąty wtrysku 10 przykazań, jedż do pompiarza aby obejżał proste sprawy podładki przy króćcach korpusu filtra paliwowego oraz połączenia gumowyczh opasek na przewodach paliwowych . Ostatnią przyczyną może być zaworek zwrotny w korpusie filtra paliwowego. TDI to nie cud techniki inne jest sterowanie, ale układ zasilania paliwem jest taki jak w pierwszym prostym dieslu Miałem te same broblemy co TY w AEL (u) była to zwykła miedziana podkładka
Pozdrawiam

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 21:46:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Mój teżciężko odpala, dopiero zmieniony rozrząd :/

Jutro jestem umówiony u Masters'a na diagnostyke :peace:

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 21:49:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
RESO napisał(a):
Mój teżciężko odpala, dopiero zmieniony rozrząd :/

Jutro jestem umówiony u Masters'a na diagnostyke :peace:

Hehe , ciekawe dlaczego. Stawiam skrzyne browki za źle ustawiony kąt :diabel:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 21:54:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
jeta1 napisał(a):
Sprawdż czy na króćcu nadmiaru paliwa masz ok podkładkę miedzianą ! Też mi opowiadali o kącie wtrysku dawkach etc jeżdziłem jak idiota i prosiłem sprawdzcie mi na VAG-u , już chciałem oddać pompę wtryskową do naprawy bo ktoś poweidział że zaworki zwrotne są padnięte o mało dałem sie w to złapać. Wydałem kupę kasy na te kąty wtrysku 10 przykazań, jedż do pompiarza aby obejżał proste sprawy podładki przy króćcach korpusu filtra paliwowego oraz połączenia gumowyczh opasek na przewodach paliwowych . Ostatnią przyczyną może być zaworek zwrotny w korpusie filtra paliwowego. TDI to nie cud techniki inne jest sterowanie, ale układ zasilania paliwem jest taki jak w pierwszym prostym dieslu Miałem te same broblemy co TY w AEL (u) była to zwykła miedziana podkładka
Pozdrawiam

Chłopaku, takie rzeczy sprawdzasz na samym początku. Szczelność układu paliwowego to podstawa. Tutaj wszystko musi grać idealnie.
Ostatnio jak zwykle dokręcając w moim AFN`ku którąś z rzędu odkręconą śrubkę (przez pare lat poodkręcało się to i owo) zauważyłem ... niedokręcony wtryskiwacz spod którego wydobywały się bańki paliwa i powietrza. Klucz i odpowiedni moment spowodowały że wszystko wróciło na miejsce.
Pamietajcie że dieselki z uwagi na wysokie ciśnienie sprezania przenosza spore drgania. Co jakichś czas należy sprawdzić czy aby nie obluzowała się opaska na gumowych weżach od turbiny do ic, albo śruby wtrysków , albo pokrywy zaworów etc etc ...
Zauważyłem to w obu moich obecnych klekotach , co ciekawe w starym poczciwym 1,6 D takich przypadków było mniej :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 22:20:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
baskecik napisał(a):
RESO napisał(a):
Mój teżciężko odpala, dopiero zmieniony rozrząd :/

Jutro jestem umówiony u Masters'a na diagnostyke :peace:

Hehe , ciekawe dlaczego. Stawiam skrzyne browki za źle ustawiony kąt :diabel:


Też tak myśle, ale jak bede już na miejscu to od razu obadam sprawe zaVirusowania gnojka :diabel:

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 17:43:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
baskecik napisał(a):
RESO napisał(a):
Mój teżciężko odpala, dopiero zmieniony rozrząd :/

Jutro jestem umówiony u Masters'a na diagnostyke :peace:

Hehe , ciekawe dlaczego. Stawiam skrzyne browki za źle ustawiony kąt :diabel:

dorzucam druga ..... :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 21:40:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
no i kąt ustawiony :diabel: niestety pow 3000 obr kąt drastycznei spada o nawet o 10' :zly: chyba cos z pompa :zly:

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 08:37:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
RESO napisał(a):
no i kąt ustawiony :diabel: niestety pow 3000 obr kąt drastycznei spada o nawet o 10' :zly: chyba cos z pompa :zly:

Ale odpala z rana dobrze ?
Statyczny kąt to jedno i potrzebny jest do rozruchu (czyli ustawienie pompy względem wału i reszty), a dynamiczny lezy w gestii urządzenia zwanego: regulator początku kąta wtrysku. Pewnie u Ciebie właśnie on powoduje problemy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 11:18:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Palić rano to już pali kąt jest ok (ten statyczny) ale podczas jazdy dynamiczny kąt do 3tyś jest idealny ale pow strasznei spada. Ten regulator początku kąta wtrysku znajduje się w pompie jak mniemam?? wiec chyba i tak trzeba ją wyjac. Dobrze myśle???

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 21:04:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 18:14:28
Posty: 2
Dzięki wszystkim za podpowiedzi ale auto już naprawione,poszła pompa do wymiany i problem się zakończył. Pozdrawiam wszystkich.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 21:20:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
piotr975 napisał(a):
Dzięki wszystkim za podpowiedzi ale auto już naprawione,poszła pompa do wymiany i problem się zakończył. Pozdrawiam wszystkich.

rozumiem ze wymieniles pompe wtryskowa ... :?:
napisz cos wiecej .....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 22:50:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czyli regulator ... szkoda tylko że wymieniłeś cała pompę ... Grunt że działa :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 22:54:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
RESO napisał(a):
Palić rano to już pali kąt jest ok (ten statyczny) ale podczas jazdy dynamiczny kąt do 3tyś jest idealny ale pow strasznei spada. Ten regulator początku kąta wtrysku znajduje się w pompie jak mniemam?? wiec chyba i tak trzeba ją wyjac. Dobrze myśle???

O ile pamiętam to mój mechanik kiedyś mówił mi że można go wydłubać bez wyciągania pompy, ale mogę się mylić więc lepiej niech to ktoś obejrzy ...
Kiedyś to ustrojstwo u mnie zgubiło zasilanie ... kąt wtrysku miałem na poziomie 254 non-stop :los: Nie musze mówić że silnik pracował jak 10 tysięcy garnków turlających się po asfalcie ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: