.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 15:36:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 + gaz] Na jakim oleju jeździcie?
PostNapisane: 11.paź.2006 11:39:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2005 21:49:58
Posty: 19
Lokalizacja: Konin
Mam B4 2.0 w gazie, rocznik 1994, przebieg 212.000 km. Na razie jeźdze na Mobil1 pół syntetic 10W-40. Tak od wymiany do wymiany (ok 13.000 km) potrafi około 1l wziąźć. Zastanawiam się nad zmianą na mineralny. Co wy na to? Na jakim wy jeździcie? Pozdro

_________________
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 11:46:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Nie widzę sensu zmiany na minerał , no chyba ,ze aspekt finansowy. Twoje zuzycie oleju w normie....Osobiscie jeździłem na mineralu Mobil 15W/40 - nic nie dolewam od wymiany do wymiany tj ok 10kkm , ale teraz zmieniam na półsyntetyk - przebieg mojego autka"w/g licznika" 203 kkm('94) - pewnie z 200 kkm mu odjęto ;)

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 11:53:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2005 21:49:58
Posty: 19
Lokalizacja: Konin
szantis napisał(a):
Nie widzę sensu zmiany na minerał , no chyba ,ze aspekt finansowy. Twoje zuzycie oleju w normie....Osobiscie jeździłem na mineralu Mobil 15W/40 - nic nie dolewam od wymiany do wymiany tj ok 10kkm , ale teraz zmieniam na półsyntetyk - przebieg mojego autka"w/g licznika" 203 kkm('94) - pewnie z 200 kkm mu odjęto ;)



Wow, jestem w lekkim szoku. Chcesz powiedzieć że Twoje autko zrobiło już ok 400 tyś km? Tak wogóle, ile te silniki mogą wykręcić km?

_________________
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 11:54:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Bez sensu taka wymiana na mineralny... nic ci to nie da.

Olej mineralny nawet najlepszy, powinien byc stosowany do silników które są przystosowane do pracy na minerale.

Dodatkowo olej mineralny jest mniej odporny na wysoka temperaturę a co za tym idzie... szybciej traci swoje właściwości. Ty masz LPG więc temperatura będzie na pewno wyższa.

Sugeruję zalac pełny syntetyk 5/50... np. Orlenowski PLATINIUM lub nawet jakiś 10/60

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 12:03:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
grzeslaw napisał(a):
szantis napisał(a):
Nie widzę sensu zmiany na minerał , no chyba ,ze aspekt finansowy. Twoje zuzycie oleju w normie....Osobiscie jeździłem na mineralu Mobil 15W/40 - nic nie dolewam od wymiany do wymiany tj ok 10kkm , ale teraz zmieniam na półsyntetyk - przebieg mojego autka"w/g licznika" 203 kkm('94) - pewnie z 200 kkm mu odjęto ;)



Wow, jestem w lekkim szoku. Chcesz powiedzieć że Twoje autko zrobiło już ok 400 tyś km? Tak wogóle, ile te silniki mogą wykręcić km?



W sumie moze te dodatkowe 200 tys to lekka przesada chociaż kto wie :) W kazdym razie silnik nie był rozbierany ,a efekty zmiany wskazania licznika wychwycilem niestety juz po zakupie - pseudo rezacze zostawili slady w zegarach.... Silnik ma przejechane pewnie min 300-350 tys w każdym razie oleju nie bierze (max to 0,5 l na 10 kkm) i dosyć żwawo jeszcze ciągnie .

Odnosnie oleju to jak radzi kolega @bezduszny , chociaz może lepszy by był 10W50 ?

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 12:08:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Jeżeli cena takiego 10/50 będzie atrakcyjna to na pewno będzie lepszy niż 5/50.

Lepkośc ta (10/50) nie jest zbyt popularna i ma ją w swojej ofercie raptem kilka firm. Nie jest to tani produkt niestety.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 12:19:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2005 14:39:25
Posty: 226
Lokalizacja: (lubelskie)
Jak robisz krótkie przejazdy że silnik nie łapie temperatury a czasami na zimnym przydusisz to i 2 litry może wziąć jak nie kopci to nie wnikaj. Co do zmiany na syntetyk to odradzam bo po pólsyntetyku to już tylko można zmieniać na mineralny (syntetyk ma własciwości dysperująco-myjące i może rozszczelnić silnik także nie polecam). Ja mam gaz sekwencje i jeżdże na mineralce bo syntetyk jest rzadki i nie obniży tak temperatury jak gęsty (oleisty) mineralny. Zmieniam co 8 tyś km i już (przebieg w moim to 231 000 tylko że 2.6).

_________________
jest:
A8 D3iD2, B4 Cabrio, Fiat-Porsche
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 12:50:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Co do zmiany na syntetyk to odradzam bo po pólsyntetyku to już tylko można zmieniać na mineralny (syntetyk ma własciwości dysperująco-myjące i może rozszczelnić silnik także nie polecam). Ja mam gaz sekwencje i jeżdże na mineralce bo syntetyk jest rzadki i nie obniży tak temperatury jak gęsty (oleisty) mineralny


No tu się pozwole nie zgodzić.

Każdy szanujący się producent robi oleje o wysokiej klasie jakościowej, które zawierają sporo pakietów uszlachetniających. Ilość tych pakietów oraz jakie one są zależy w głównej mierze od tego... do jakich silników dany olej bedzie zalany. Ta zasada dotyczy zarówno oleji syntetycznych jak i oleji mineralnych.... więc błędem jest twierdzić, że oleje mineralne są gorsze.
One mają po prosu inną baze i inne zastosowanie. Gene ralnie chodzi tu o grubość tzw. filmu olejowego i silników które są przystosowane do pracy z takimi olejami. Silniki takie mają już fabrycznie większe "luzy".

Jeżeli syntetyki są "rzadkie"... to chyba nie widziałeś oleju syntetycznego o lepkości 10/60. Cieżko znaleść minerał o takich parametrach lepkościowych.

Co do obniżania temperatury... to olej jej nie obniża.
Jednym z zadań oleju jest chłodzenie silnika.. ale działa to na zasadzie tylko częściowego odprowadzania temperatury a nie chłodzenia go (od tego masz chłodnicę w samochodzie i płyn w niej) bo to nie jest jego zadanie główne.
Olej mineralny wytrzyma krótkotrwale około max 110-120 stopni. Syntetyk spokojnie pracuje przty 180 stopniach.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 12:58:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
A ja na lotosie mineralnym przebieg 217 tyś. i tak na nim od 30 tyś. km. Bierze mi około 0,25 na 1000 km. :peace:

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 13:06:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
japan napisał(a):
A ja na lotosie mineralnym przebieg 217 tyś. i tak na nim od 30 tyś. km. Bierze mi około 0,25 na 1000 km. :peace:


W sumie to nawet wymieniac nie musisz :diabel: na 10 tys około 2,5l ,to prawie jakbys cały czas miał świeży :peace: ... żartuje... ... Na taki "przebieg" to już zaczyna brac- pewnie szwankuja juz uszczelniacze zaworów...albo but cięzki ;)

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 13:52:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
Jak kupiłem to miała zatkaną odmę z dołu, więc pewno dmuchało przez uszczelniacze isą teraz do wymiany :peace:

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 14:19:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Najlepiej przejechać się po dobrych warszatach aż trafisz na ten w którym usłyszysz odpoiwiedź inną niż: "eee, najlepiej zmienić na mileralny" czyli znaleźć fachowca, który na poważnie zastanowi się co może być przyczyną nadmiernego zużycia oleju. U mnie przy przebiegu 188 500 km bierze tyle, że nawet tego nie zauważam. Nie dolewam dosłownie nic. Acha - Mobil S 10W40.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 17:31:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Jak kupiłem auto był zalany olejem którego nie znałem. Przebieg auta 180000. Pojeździłem ze 2 tys km i nie wziął ani grama. Więc od razu wymieniłem na syntetyk Castola gtx magnatec 5W-40. No i zaczęła się konsumpcja 0,5 l na 1000km. Decyzja - wymiana uszczelniaczy zaworowych. Po wymianie uszczelniaczy zrobiłem 10000km do następnej wymiany i nie wziął już oleju. I tak mu zostało bo na następnym oleju zrobiłem 15000km i jeśli wziął to może z 0,1 litra na 15000km.
Przebieg 200000 to dopiero początek życia silników 2-litrowych. Spokojnie powinny zrobić przebieg 400000 do 500000 tys pod warunkiem że będą jeździły na dobrym oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 17:38:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.gru.2005 18:35:46
Posty: 220
Lokalizacja: Rzeszów
To niezle, ja jezdze wlasnie na castrolu gtd magnatec 10w-40 i po ostatnim sprawdzeniu wzial mi jakies 0,6l na ponad 12000km. Moim zdaniem nienajgorzej, chociaz moglo by byc lepiej...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 22:56:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2006 17:03:44
Posty: 42
Lokalizacja: KONIN
Ja leję Mobil 15w40 minerał i jest ok więc polecam , mam 2.0 abk + lpg 94 r. 165 tys. Ale kiedyś miałem bmw e36 1.8 w gazie z 91r. z przebiegiem 160tys lałem Lotos syntetyk brała 2-3 litrów na 10 tys po zrobieniu kolejnych 2 wymian to samo . Więc przy 190tys wymieniłem na mobil minerał i jak ręką odjął od 3-4 setek na 10 tys. i tak dokręciłem do 292 tys i skasowałem bemke , ale silnik chodzi dalej u innego gościa i jest ok. :D Nie jestem jakimś specem ale takie sytuacje miałem u siebie.Pozdrawiam :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 10:28:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 10:13:00
Posty: 28
Z tym braniem oleju to jest baaaardzo różnie, bo i w nowych samochodach zdarza się między przeglądami trzeba dolać 2 litry. Tak jest na przykład w Renault Kangoo , którym jeżdżę w firmie. Punciak też bierze przynajmniej litr na 20kkm. Citroenem C5 - 2.0 HDI tez nie przejeździsz od przeglądu do przeglądu bez dolewki. Ja kupiłem do swojej niuni Lotos 15W40, bo tej klasy olej zaleca producent. Tak przy okazji - da się w B4 wymienić olej bez odkręcania osłony pod silnikiem, bo czeka mnie wkrótce taka operacja, a nie wiem jak się fachowo do tego zabrać?

_________________
Audi B4 2.0 ABT 1992
Nie wierzę mechanikom!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 10:31:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Klucho napisał(a):
da się w B4 wymienić olej bez odkręcania osłony pod silnikiem, bo czeka mnie wkrótce taka operacja, a nie wiem jak się fachowo do tego zabrać?


Da się...zerknij pod spód i bedziesz wiedział wszystko...

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 12:44:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
szantis napisał(a):
Da się...zerknij pod spód i bedziesz wiedział wszystko...

hmmm... chciałbym zobaczyć jak zmieniasz olej w B4 bez ściągania osłony. Chyba że mówimy tu o skrzyni... :): to faktycznie da rade bez...

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 13:35:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
1. Syntetyk jest rzadszy tylko w niskich temperaturach, w wysokich smaruje i chłodzi lepiej niż jakikolwiek mineralny
2. Lotos 15W/40 - zmienić czym prędzej! To zabójstwo dla tych silników - wiem co mówię. Jesli chcecie oszczędzać, to wlać Castrol 15W/40, 5 litrów ok. 50-55 zł (np w Tesco) - nie niszczy silnika i trochę uszczelnia
3. Jak nie bierze zbyt dużo oleju, to spokojnie można zalać Lotos 5W/40 syntetyczny - jest bezpieczny

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 15:17:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
miszello napisał(a):
szantis napisał(a):
Da się...zerknij pod spód i bedziesz wiedział wszystko...

hmmm... chciałbym zobaczyć jak zmieniasz olej w B4 bez ściągania osłony. Chyba że mówimy tu o skrzyni... :): to faktycznie da rade bez...


Nie mam tego problemu , no chyba ,że mamy inne osłony .Spust od miski olejowej mam poza osłona.....

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: