.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 17:53:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1Z i AFN] Dane z Vaga- konsultacja
PostNapisane: 12.paź.2006 12:59:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2006 18:02:36
Posty: 303
Lokalizacja: Wawa/Katowice/okolice Garwolina najczesciej
Panowie mam tu dane 2 silników pierwszy to 1Z a drugi AFN
Prosba do znawców napiszcie cos o nich.. Mam nadzieje ze dobrze wykonalismy te zapisy. Problemem jest to ze w obydwu wypadkach osiagniecie 4500 obr/min graniczy z cudem turbina sie wysypuje ...

1Z
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


---------------------------------------------------------------------------------------


AFN

Z działająca turbina

Obrazek



z wysypana turbiną


Obrazek

_________________
Były Mercedesy a teraz ..

Audi 80 B4 AVANT 1,9TDI `95
Gumowce 50zł
Widły 20zł




Wrażenia z rozrzucania gnoju BEZCENNE!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 15:14:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
W obu wypadkach jest przeładowanie. Te 2.5bara w AFN to jest koniec skali czujnika ciśnienia, więc pewnie ładuje więcej. Lepiej tak nie jeździć. W 1Z pewnie zepsuty jest zaworek. W AFNie dochodzą jeszcze zapieczone kierownice spalin. W 1Z przepływomierz już bardzo mało mierzy. W AFNie ciężko powiedzieć - przydał by się log z grupy 008. "wysypana turbina" to tryb serwisowy ;)

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 15:30:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
poza tym, ze dostalem oczoplasu, to pragne zapytac: czy to jest seria, czy moze dzielo domoroslego tjunera?
jak dlugo stal na jalowym? czy moze EGR zaslepiony?

[pytam o 1Z]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 15:40:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2006 18:02:36
Posty: 303
Lokalizacja: Wawa/Katowice/okolice Garwolina najczesciej
1Z i EGR -zaślepiony
Jak maja sie u niego wtryski ???
Czemu Vag podaje odczyt z 3 cyl ???


AFN tak kierownice juz kiedys były reanimowane ale na niewiele sie to zdało.
O ile w 1Z przy wyprzedzaniu turbina przestaje ładowac (wystarczy puscic pedał gazu i ponownie go wcisnać i auto dalej jedzie) o tyle AFN przechodzi w tryb awaryjny i trzeba zgasic motor zeby turbina zaczela znowu pracowac jak nalezy.

Czy log z 008 ma byc zrobiony w trakcie jazdy czay na postoju ??

Niektórzy pisza o blokowaniu kompa do testów o co chodzi ???




Kolejne pytanei
Obydwa auta po ostrym przegazowaniu zaczynaja pracowac jak traktory
Pala na 2-3 cylindry kopcą jak wsciekłę po przegazowaniu przechodzi im to ????

_________________
Były Mercedesy a teraz ..

Audi 80 B4 AVANT 1,9TDI `95
Gumowce 50zł
Widły 20zł




Wrażenia z rozrzucania gnoju BEZCENNE!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 15:52:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Wiedzmin napisał(a):
Czemu Vag podaje odczyt z 3 cyl ???

bo informacje czerpie z wtrysku sterujacego (jedyny z kabelkiem)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 15:57:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Wiedzmin napisał(a):
1Z i EGR -zaślepiony
Jak maja sie u niego wtryski ???
Czemu Vag podaje odczyt z 3 cyl ???


AFN tak kierownice juz kiedys były reanimowane ale na niewiele sie to zdało.
O ile w 1Z przy wyprzedzaniu turbina przestaje ładowac (wystarczy puscic pedał gazu i ponownie go wcisnać i auto dalej jedzie) o tyle AFN przechodzi w tryb awaryjny i trzeba zgasic motor zeby turbina zaczela znowu pracowac jak nalezy.

Czy log z 008 ma byc zrobiony w trakcie jazdy czay na postoju ??

Niektórzy pisza o blokowaniu kompa do testów o co chodzi ???




Kolejne pytanei
Obydwa auta po ostrym przegazowaniu zaczynaja pracowac jak traktory
Pala na 2-3 cylindry kopcą jak wsciekłę po przegazowaniu przechodzi im to ????


przerob te logi wg tej instrukcji: http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=3593 .
nie mam zamiaru stracic wzroku przed 30stka :peace: .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 16:30:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Uuuuu ... wujek poukładaj w Excelu te tabele bo oczopląsu można dostać. Zaimportuj plik używając typu pliku csv lub txt rozdzielonego średnikami.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 16:48:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Faktycznie nieczytelne ale z tego co zauwazylem
wtryski ok
podaje z 3 cylindrow bo 4(faktycznie pierwszy) jest jako 0,0 i od niego liczy sie korekta dla innym tak jak napisal bilu
masa powietrza wieksza to i doladowanie wieksze podczas jazdy (pewnie przeplywomierz jakis inny albo cos bylo poprawiane w nim)
w AFN to dziwne ze przeladowuje bo robi to praktycznie przez caly czas a przy zapieczonych kierownicach to powyzej 3500 powinno sie unormowac
(moze jakis kranik jest na wezyku zalozony od n75 ;) )
Na zime EGR moze byc zatkany ale latem lepiej odetkac ja w zadnym swoim tdi tego nie zaslepialem i nie zaslepiam bo mocy nie przybywa :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 21:30:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Wiedzmin napisał(a):
1Z i EGR -zaślepiony
Jak maja sie u niego wtryski ???
Czemu Vag podaje odczyt z 3 cyl ???

AFN tak kierownice juz kiedys były reanimowane ale na niewiele sie to zdało.
O ile w 1Z przy wyprzedzaniu turbina przestaje ładowac (wystarczy puscic pedał gazu i ponownie go wcisnać i auto dalej jedzie) o tyle AFN przechodzi w tryb awaryjny i trzeba zgasic motor zeby turbina zaczela znowu pracowac jak nalezy.

Czy log z 008 ma byc zrobiony w trakcie jazdy czay na postoju ??

Niektórzy pisza o blokowaniu kompa do testów o co chodzi ???

Kolejne pytanei
Obydwa auta po ostrym przegazowaniu zaczynaja pracowac jak traktory
Pala na 2-3 cylindry kopcą jak wsciekłę po przegazowaniu przechodzi im to ????


008 testuje się w trakcie jazdy od tak 1500 do 4200rpm na 3 albo 4 biegu. Bardzo wazne w tej grupie jest zeby gaz był cały czas do podłogi. Z tym że u Ciebie w AFNie tak ładuje, że te testy to trochę ryzykowne są. Przy 2.5 bara turbo zaraz się skończy. Jak piszesz o kierownicach, to wygląda jakby nie dochodziły do końca na dole i był gdzieś opór po środku. U mnie po poprzednim właścicielu było tak, że od 2500rpm ładował 2.5 bara w zasadzie do odcięcia :): Cud że coś bokiem nie wyszło. Moja rada - rozebrać i wyczyścić. Rozruszanie sztangi to jest półśrodek po którym najczęściej dalej nie jest dobrze.

W blokowniu kompa chodzi o grupę 000. Jak wejdziesz w nastawy podstawowe w tej grupie, to komp zablokuje nastawnik w pompie. W ten sposób wymuszasz statyczny kąt wtrysku i możesz sprawdzić czy jest on ok. Robi się to oczywiście tylko na obrotach jałowych. Tutaj ta sprawa jest raczej nie istotna. Zrób raczej log dynamiczny z grupy 004 (bez nastaw), to będzie widać czy tu nie ma jakiejś kichy.

Jeśli chodzi o nie palenie na cylindrach, to nie sądzę żeby to mogło się dziać. Powychodziły by "cylinder misfire" i pewno zatrzęsienie innych błędów. Może zrób loga po przegazówce z 013 (na obrotach jałowych). Kiedyś zauważyłem, że po ostrej jeździe ta grupa potrafi się zmienić.

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 22:40:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2006 18:02:36
Posty: 303
Lokalizacja: Wawa/Katowice/okolice Garwolina najczesciej
Co do palenia jak traktor.
AFN lepiej to znosi bo kiedy zaczyna tak pracowac, kopcic to wystarczy mocno przegazowac i jest ok
Natomiast 1Z potrafi zgasnac i potem musze go troche pokrecic zanim odpali.
Jutro poprawie dane z vaga:)


mam pytanie co do przepływki w 1Z?
Czy mozna ja jakos zreanimowac bądź porzadnie zdiagnozować ? czy tylko wymiana... choc nie wiem co kupie :)


zapomniałem dodac ze 1Z po tym pałowaniu do 4500obr/min jakby na krótki czas sie odetkał i turbo nie odcinało ...
Czasem jak silnik jest zimny ,ale nie zawsze to zaworek N75 cyka.. ale to roznie z nim bywa. I wkoncu sam nei wiem czy ma cykac czy nie.

_________________
Były Mercedesy a teraz ..

Audi 80 B4 AVANT 1,9TDI `95
Gumowce 50zł
Widły 20zł




Wrażenia z rozrzucania gnoju BEZCENNE!!!


Ostatnio edytowano 12.paź.2006 22:58:45 przez Wiedzmin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 22:53:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1Z: widać że soft po przeróbkach. Wtryski wyglądają na ok. Niemniej chyba jakies różnice w kompresji skoro na 3-cim zdejmuje po -0,9 mg/h

Edit: źle odczytałem loga i kolumnę "oczekiwane" wziąłem jako "rzeczywiste". Stąd moja mylna opinia. Sorki. Czowiście soft jest fabryka.

AFN: zajeb... ty overboost, skończony notlaufem. Niestety niebezpieczny dla silnika, bo odpala ryb awaryjny. Generalnie gdyby to dopieścić softem to ładnie by zapinał ten twój motorek. U mnie przeładowuje do 2350 mBAR w szczycie i jest bosko (nie łapie notlaufa :hehe: ).

Co do przepływki w twoim 1Z to tylko wymienić na nówkę z papierem i gwarancją.
Jeśli 1Z potrafi zgasnąć po odpaleniu to dziwne to jest bardzo i albo kąt wtrysku na poziomie tragicznie niskim albo coś z silnikiem nie halo ...
1Z musi palić od pierwszego ruchu wałem, AFN`y już tak cudnie nie palą (potwierdziło mi to kilka osób), choć to fizycznie w 80% te same silniki ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 12.paź.2006 23:38:48 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 23:03:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2006 18:02:36
Posty: 303
Lokalizacja: Wawa/Katowice/okolice Garwolina najczesciej
baskecik napisał(a):
1Z: widać że soft po przeróbkach. Wtryski wyglądają na ok. Niemniej chyba jakies różnice w kompresji skoro na 3-cim zdejmuje po -0,9 mg/h

AFN: zajeb... ty overboost, skończony notlaufem. Niestety niebezpieczny dla silnika, bo odpala ryb awaryjny. Generalnie gdyby to dopieścić softem to ładnie by zapinał ten twój motorek. U mnie przeładowuje do 2350 mBAR w szczycie i jest bosko (nie łapie notlaufa :hehe: ).

Co do przepływki w twoim 1Z to tylko wymienić na nówkę z papierem i gwarancją.
Jeśli 1Z potrafi zgasnąć po odpaleniu to dziwne to jest bardzo i albo kąt wtrysku na poziomie tragicznie niskim albo coś z silnikiem nie halo ...
1Z musi palić od pierwszego ruchu wałem, AFN`y już tak cudnie nie palą (potwierdziło mi to kilka osób), choć to fizycznie w 80% te same silniki ...


tos mnie zaskoczył ... poprzedni własciciel nic mi nie mówil ze grzebal w sofcie ... nie wiem czy mam sie bac czy nie.
Gasnie jak dostanie mocno w pizd......
Rano zapala tak sobie zobacze jak bedzie zimno.. Nie pali od strzalu potrzebuje troche zakrecic motorem tak 2 obroty.. sprawdze jeszcze ten kąt wtrysku.
No i musze rozejrzec sie chyba za N75 ...niestety

_________________
Były Mercedesy a teraz ..

Audi 80 B4 AVANT 1,9TDI `95
Gumowce 50zł
Widły 20zł




Wrażenia z rozrzucania gnoju BEZCENNE!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 23:23:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wiedzmin napisał(a):
Gasnie jak dostanie mocno w pizd......

To jest najbardziej niepokojące. 1Z akurat to taki kibel którego można pałować do bólu w nieskończoność , co uskuteczniam z moim 1Z od 3,5 roku a on odpłaca się tak jak 3 dni temu wysraniem ... łozyska alternatora. :D :):
Czy na VAG`u nie wyskakuje Ci błąd uszkodzenia ECU ? Ewentualnie jeśli masz immobilizer , czy nie miałeś z nim problemów?

PS: witamy w klubie 1Z+AFN :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 23:25:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
W logu z 008 będzie widać jak jest z przepływką. W 1Z to na 99% jest lipa. Możesz dla pewności przejechać się na diodzie. Tutaj pisze co i jak: http://forum.diagtronik.pl/viewtopic.php?t=2683

IMHO, to nie jest zdrowy overboost tylko ostre przeładowanie. Kidyś Masters pisał, że normalnie podnosi doładowanie o 100mb. Tutaj ładuje 300-400mb za dużo i to przy 4200rpm. A ponad 2.5bara przez dłuższy czas to dla seryjnej turbiny zgon :(

Zrob jeszcze loga z 004 jak bedzie chodził jak traktor.


Pozdrawiam

PS. W których logach z 1Z widać że soft zmieniony?

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 18:10:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2006 18:02:36
Posty: 303
Lokalizacja: Wawa/Katowice/okolice Garwolina najczesciej
baskecik napisał(a):
Czy na VAG`u nie wyskakuje Ci błąd uszkodzenia ECU ? Ewentualnie jeśli masz immobilizer , czy nie miałeś z nim problemów?

PS: witamy w klubie 1Z+AFN :peace:


AFN ma problem z immo co stanowi materiał na osobnym temat, A 1Z kiedys faktycznie wyskoczyl mu jakis blad i wyszlo ze to uszkodzenie ECU ale tylko raz i to dawno temu.

_________________
Były Mercedesy a teraz ..

Audi 80 B4 AVANT 1,9TDI `95
Gumowce 50zł
Widły 20zł




Wrażenia z rozrzucania gnoju BEZCENNE!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 18:15:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wiedzmin napisał(a):
baskecik napisał(a):
Czy na VAG`u nie wyskakuje Ci błąd uszkodzenia ECU ? Ewentualnie jeśli masz immobilizer , czy nie miałeś z nim problemów?

PS: witamy w klubie 1Z+AFN :peace:


AFN ma problem z immo co stanowi materiał na osobnym temat, A 1Z kiedys faktycznie wyskoczyl mu jakis blad i wyszlo ze to uszkodzenie ECU ale tylko raz i to dawno temu.

To właśnie w kontekście nieoczekiwanego wyłaczania się silnika.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 14:25:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wiatam specow od jedenzeta. bart.w zakupił b4 tdi kombiaczka. Fajnie nim się śmiga, tylko jest takie wrazenie(!), że deczko brakuje mu poweru. Jesteście w stanie po logach wydumać czy wszystko jest git? ktore bloki zrzucić? rozumiem, ze najlepiej na 3ce przez cale obroty z butem w podłodze.

P.S. Pierwszy tjuning juz zrobiony, egr aus ;) teraz bedzie katalizator aus. jak wszystko git, to lajt-czipsa zadajemy.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 15:35:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2006 18:02:36
Posty: 303
Lokalizacja: Wawa/Katowice/okolice Garwolina najczesciej
na innych forach (czyt. tdi i diagtronik mecza autka na 4 biegu :) ) robisz testy i zapisujesz logi.

_________________
Były Mercedesy a teraz ..

Audi 80 B4 AVANT 1,9TDI `95
Gumowce 50zł
Widły 20zł




Wrażenia z rozrzucania gnoju BEZCENNE!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 21:38:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Lukasik napisał(a):
wiatam specow od jedenzeta. bart.w zakupił b4 tdi kombiaczka. Fajnie nim się śmiga, tylko jest takie wrazenie(!), że deczko brakuje mu poweru. Jesteście w stanie po logach wydumać czy wszystko jest git? ktore bloki zrzucić? rozumiem, ze najlepiej na 3ce przez cale obroty z butem w podłodze.

P.S. Pierwszy tjuning juz zrobiony, egr aus ;) teraz bedzie katalizator aus. jak wszystko git, to lajt-czipsa zadajemy.


na biegu jalowym (samochod przed diagnostyka nie moze stac dluzej niz 30s - najlepiej zrob rundke, zatrzymaj sie i diagnozuj) zbadaj grupy: 000 (basic settings), 001, 003, 004, 013,
na pelnym obciazeniu (podczas jazdy: 3-jka, gaz 100% w zakresie 1700-4000 rpm) zrob grupy: 003, 008, 011.

wklej na forum i bedziemy radzic .... :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: