meszrum napisał(a):
na pocieszenie moge dodac, ze kontrolka ta moze oznaczac tez bardziej blahe bledy, jak np.:
- immo,
- blad pedalu hamulca.
... albo np. "początek końca" pedału przyspiesznika. Bywa, że bez wpływu na dynamikę silnika, bywa też że ECU odłączy wszystko co się da - np. airbagi.
meszrum napisał(a):
napisalem kiedys w tym watku cos takiego:
zanim ktokolwiek zacznie jezdzic tym autem nalezy je diagnozowac co 10 dni przez 60-80 dni. wtedy mozna ocenic, czy tak dlugi bezruch mial wplyw negatywny.
efektem tego byla reakcja moich ulubiencow: Piotrusia i jeffoo[/quote]
Szkoda, że (przynajmniej narazie) nie mam motywacji żeby tą "sympatię" odwzajemnić
.
meszrum napisał(a):
(ktorzy nota bene nie maja najmniejszego pojecia o tym, co pisza),
Czyżby ? Póki co, to potwierdziła się MOJA hipoteza, że auto nie stało przez rok, tylko było używane na tablicach "warsztatowych". Pozatym Twoja opinia jest tylko jedną z wielu (tak samo jak i moja) i wydawanie "autorytatywnych" osądów na temat mojego pojęcia zachowaj dla siebie (proszę).
A wracając do tematu - w dalszym ciągu uważam, że samochód który z powodzeniem pokonał >1000km - jest "wstępnie" sprawdzony. A jeśli znasz jakiekolwiek RZECZOWE argumenty przeczące mojej opinii - to BARDZO PROSZĘ - oświeć mnie (ale bez epitetów, ironii czy innych "wycieczek osobistych").
I jeszcze coś - chyba będę w większości twierdząc, że forum to nie igrzyska - więc bez histerii Meszrum - w żaden sposób z Tobą nie konkuruję ale irytuje mnie, kiedy na NORMALNIE postawioną hipotezę/pytanie - reagujesz arogancko
.
meszrum napisał(a):
ze sie czepiam...
Niczego takiego nie napisałem. Poprostu, na podstawie "kilku" lat praktyki - mam inne zdanie na ten temat. No niech będzie, że prawie inne.
meszrum napisał(a):
teraz, mam nadzieje, wyciagniesz wnioski i udasz sie do warsztatu.
ignorowanie tej kontrolki moze doprowadzic do tego:
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=3572 .
To akurat, moim SKROMNYM zdaniem, chybiony przykład, ponieważ opisana tam awaria raczej na pewno nie była poprzedzona miganiem kontrolki świec żarowych. Naturalnie ZAWSZE i BEZWZGLĘDNIE należy sprawdzić powód komunikatu ale nie byłbym zdziwiony gdyby w aucie, w którym niedawno zmieniano rozrząd - przyczyna leżała w prozaicznym zsunięciu się jakiejś słabo nałożonej wtyczki (ot - chociazby od "mapsensora").