no tak sie sklada ze inzynierowie w Studgardzie zadbali o to i mam w mercedesie 300d chlodice oleju odrebna pionowa chlodnica wylacznie oleju. i knstrukcyjnie glowica i blok jest juz wymiennikiem ciepla kanaly wodne w czesci zewnetrznej z w ktorej sa rowniez olejowe ktore maja zadanie, odprowadzic cieplo. I tu reszta mam nadzieje jest dla ciebie juz oczywista.
A masz u siebie jakiś wymiennik ciepła dla oleju silnikowego ?
Mercedes 123 300D 88ps
prawdziwa rajdowka
Nie mówie tu o samochodach wyczynowych i rajdowych...
Co będzie jak olej silnikowy złapie temperaturę 120 C a co będzie jak woda złapie 120 C ?
no wlasnie z tego powodu toglownie olej chlodzi elementy newralgiczne a nie woda
Cytuj:
To daje stabilinosci cieplna silnika temp.oleju musi byc stala i wachania nie moga byc duze.
Ale są duże.... dochodzą do 180 C.
Chcesz poznać temperaturę oleju po przejściu przez turbinkę w benzyniaczku... który przejechał się autostradą ze 200 km/h ?
bardzo chetnie prosze przytocz mi tu dane...
Cytuj:
Osobiscie nie polecam oleju castrol magnatec,szybko go ubywa,kiedy olej innej marki potrafi dotrwac na miarce do nastepnej zmiany.
Wiesz dlaczego taks się dzieje, skoro obydwa oleje są 5/40 ?
na to pytanie znam swietnie odpowiedz wynika to z jego specyfikacji i formuly
simon, nie wprowadzaj w bład "ludową mądrością" tzw. praktyków z przydrożnych warsztatów.[/quote]
gratuluje szacunku do innych forumowiczow i zadufania w sobie. moim zdaniem to nie fair z twojej strony przyjacielu. Nie wolno kogos takimi slowy dewaluowac,zasadniczo bez podstaw.