.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 15:55:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 20:10:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2005 14:39:25
Posty: 226
Lokalizacja: (lubelskie)
A ja wiem jedno jak w swojej coupe 2.3 ng miałem syntetyk castrol gtx magnatek to sporo mi ubywało (nawet jak na jazdy na małych trasach z ostrym deptaniem pedału gazu) i po ok4000 do 5000 od wymiany zaczynały mi klepać szklanki na wolnych obrotach. Przeszedłem na półsyntetyk mobila i klepania nie było wcale a ubytki były o wiele mniejsze (na takiej kombinacji półsyntetyk + instalka lpg w rok walnąłem 64 tyś km bez problemów nie mówiąc już o kosztach). Przy przebiegach w granicach 200000 jak kupisz samochód i nie wiesz co było lane to nikt mi nie powie że nie ryzykujesz lejąc syntetyk (chodzi mi o rozszczelnianie i spadek ciśnienia które u mnie na wskaźniku w coupe na syntetyku było wyraźnie niższe). Zresztą ja wolę wymieniać nawet mineralkę co 7max8tyś niż syntetyk (jak większość to robi) co 15000. Jak bym jeździł furą od nowości lub na podstawie książki znał dokładnie historię "olejową" czemu nie wtedy i syntetyk mógłbym lać a tak nie widzę takiej potrzeby aby upierać się przy syntetyku. No a jak już ktoś bierze olej z beczki no to powodzenia życzę

_________________
jest:
A8 D3iD2, B4 Cabrio, Fiat-Porsche
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 20:13:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Castrol Magnatec 5/40 jest olejem o mierzalnej lepkości z tzw. niskiej "40".

Jeżeli masz silnik co ma już troche nalatane.... jest na oleju 5/40 ale z górnej "40"... to po zalaniu Castrola MUSI zacząć go brać.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 20:17:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2005 14:39:25
Posty: 226
Lokalizacja: (lubelskie)
Z tego wynika że najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest dobry półsyntetyk (szczególnia jak nie wiemy na czym jeździł wcześniej samochód)

_________________
jest:
A8 D3iD2, B4 Cabrio, Fiat-Porsche
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 20:20:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2006 09:13:25
Posty: 53
Naprawde po tym czytaniu to mama jszcze wiekszy metlik w glowie teraz nic niewiem :(: to co mam dac

_________________
Audi ABK 2.0 115+LPG Alufelgi 17 215/45
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 20:23:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2005 20:40:36
Posty: 252
Lokalizacja: WROCŁAW
no tak sie sklada ze inzynierowie w Studgardzie zadbali o to i mam w mercedesie 300d chlodice oleju odrebna pionowa chlodnica wylacznie oleju. i knstrukcyjnie glowica i blok jest juz wymiennikiem ciepla kanaly wodne w czesci zewnetrznej z w ktorej sa rowniez olejowe ktore maja zadanie, odprowadzic cieplo. I tu reszta mam nadzieje jest dla ciebie juz oczywista.


A masz u siebie jakiś wymiennik ciepła dla oleju silnikowego ?

:diabel:
Mercedes 123 300D 88ps :peace: prawdziwa rajdowka


Nie mówie tu o samochodach wyczynowych i rajdowych...


Co będzie jak olej silnikowy złapie temperaturę 120 C a co będzie jak woda złapie 120 C ?


no wlasnie z tego powodu toglownie olej chlodzi elementy newralgiczne a nie woda :!!: :!!:

Cytuj:
To daje stabilinosci cieplna silnika temp.oleju musi byc stala i wachania nie moga byc duze.

Ale są duże.... dochodzą do 180 C.
Chcesz poznać temperaturę oleju po przejściu przez turbinkę w benzyniaczku... który przejechał się autostradą ze 200 km/h ?


bardzo chetnie prosze przytocz mi tu dane...

Cytuj:
Osobiscie nie polecam oleju castrol magnatec,szybko go ubywa,kiedy olej innej marki potrafi dotrwac na miarce do nastepnej zmiany.



Wiesz dlaczego taks się dzieje, skoro obydwa oleje są 5/40 ?


na to pytanie znam swietnie odpowiedz wynika to z jego specyfikacji i formuly


simon, nie wprowadzaj w bład "ludową mądrością" tzw. praktyków z przydrożnych warsztatów.[/quote]




gratuluje szacunku do innych forumowiczow i zadufania w sobie. moim zdaniem to nie fair z twojej strony przyjacielu. Nie wolno kogos takimi slowy dewaluowac,zasadniczo bez podstaw.

_________________
c3 avant 2,5tdi


Ostatnio edytowano 14.paź.2006 20:37:20 przez simon 26, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 20:23:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
maniekmac napisał(a):
Z tego wynika że najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest dobry półsyntetyk (szczególnia jak nie wiemy na czym jeździł wcześniej samochód)


Przede wszystkim lejemy taki olej, do jakiego przystosowany jest nasz silnik oraz odpowiedni do naszego sposobu jazdy i stanu technicznego silnika.

Oleje mineralne są do silników które są do nich stworzone...

Jezeli mamy spokojną jazdę to lejemy 5/40.... do bardziej ostej 5/50... a do sportowej 10/60 syntetyk.


Cytuj:
no tak sie sklada ze inzynierowie zadbali o to i mam w mercedesie 300d chlodice oleju odrebna pionowa chlodnica wylacznie oleju. i knstrukcyjnie glowica i blok jest juz wymiennikiem ciepla kanaly wodne w czesci zewnetrznej z w kturej sa rowniez olejowe ktore maja zadanie, odprowadzic cieplo. I tu reszta mam nadzieje jest dla ciebie juz oczywista.

Z którego roku jest ten mercedes ?
Silnik ma przystosowany do oleju mineralnego i zalanie syntetyka to dla niego śmierć. Jak by ci minerał złapał 120C na dłuższą chwilę... to nie miał bys smarowania już ;)

_________________
www.xj-jeep.pl


Ostatnio edytowano 14.paź.2006 20:26:40 przez bezduszny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 20:25:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2006 09:13:25
Posty: 53
Dzeki bardzo teraz wiem milej nocy :):

_________________
Audi ABK 2.0 115+LPG Alufelgi 17 215/45
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 20:34:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Nie wolno kogos takimi slowy dewaluowac,zasadniczo bez podstaw.


simon, bo takie argumenty słysze co jakiś czas. Sama wiedza praktyczna to jedno a zrozumienie zjawiska to druga sprawa.

Pewnych rzeczy nie zrozumiesz nie mając wiedzy teoretycznej o nich.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 20:44:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2005 20:40:36
Posty: 252
Lokalizacja: WROCŁAW
Chlopie masz racje. Nie mam pojecia o czym pisze. Ale dobrze,ze jestes na forum :peace: Teraz mi wszystko wytlumaczysz :peace:
Biednemu nierozumnemu robakowi....
(A to forum jest dla marketingowych frazesow :?: i porady praktyczne sa nie istotne i nkt ich tu nie potrzebuje :?: )
Nie osmieszaj sie piszac ze temp 120 st dla minerala to koniec.To jest totalna bzdura i lepiej zastanow sie nim cos napiszesz.
Teoretyk ktory pyta z ktrego roku jest WDB123- chyba cos nie tak :):
Fakt pewne rzeczy trzeba rozumiec a nie o nich czytac,a moze tylko gdzies zaslyszec.

_________________
c3 avant 2,5tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 07:21:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Bardzo wiele aut ma chlodnice oleju, brat ma w B4 2.8 ja ma w Chryslerze LHS '97 3.5 a tagze mam mini chlodnice leju w B4 2.3(przy filtrze oleju tam gdzie tez ja ma silnik np 2.0 3A) wiec chlodnica oleju to zadna rewelacja.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 11:51:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
quattros napisał(a):
Bardzo wiele aut ma chlodnice oleju, brat ma w B4 2.8 ja ma w Chryslerze LHS '97 3.5 a tagze mam mini chlodnice leju w B4 2.3(przy filtrze oleju tam gdzie tez ja ma silnik np 2.0 3A) wiec chlodnica oleju to zadna rewelacja.


Owszem nie jest rewelacją ale wstawianie jej podyktowane jest okreslonymi uwarunkowaniami technicznymi i warunkami w jakich pracuje dana maszyna. Ma ja praktycznie każada wieksza maszyna budowlana i rolnicza.

Wstawia się je tylko w przypadkach, kiedy zachodzi ryzyko przegrzania oleju i utraty jego właściwości... a tyczy się to w zasadzie tylko do układów z olejami mineralnymi.


simon26, tak jak pisałem wcześniej... nasłuchałeś się wiejskich mitów w jakimś warsztacie pana miecia o środkach smarowych i powtarzasz to.

Tak, praca w temperaturze 120C dla oleju mineralnego to szybka śmierć. Bardzo szybko traci swoje właściwości. Tyczy się to WSZYSTKICH olejów na bazie mineralnej... silnikowych i hydraulicznych.


Drobne przykłady do czego jest potrzebny olej o dużej odporności na temperaturę:

Silnik z instalacja LPG. Przy kiepskim zestrojeniu jej lub zbyt małej wydajności instalacji wystepuje bardzo czesto zjawisko zbyt ubogiej mieszanki paliwa. Temperatura ostro rośnie....

Drugi częsty przykład to zbyt mało lub zbyt mocno opóźniony zapłon. Efekt ten sam.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 14:41:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2005 20:40:36
Posty: 252
Lokalizacja: WROCŁAW
:diabel: rece opadaja, bezduszny ....czy ty sie zastanawiasz co piszesz????
Nie zly ubaw!!! :diabel:
Te twoje herezje chlopie ....nie widzisz,ze ludzie probuja Ci powiedziec,ze sie mylisz??? :diabel:
Zacznij nie zaprzeczac samemu sobie. To troche niemadre :diabel: :diabel:

Nie wyskakuj z tekstami ,ze sie czegos nasluchalem we wiejskich warsztatach.

:!!: :!!: To forum nie jest miejscem na takie podworkowe sentencje nie dojrzalych emocjonalnie chlopaczkow :!!: :!!:

Sorry, ale nie jestes dla mnie partnerem do duskusji. ;)

Przykro sie robi przegladajac ten watek...zastanow sie bezduszny i troche jeszcze poczytaj moze.... :):

_________________
c3 avant 2,5tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 14:59:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
a jaa jezdze na mineralnym 15w40 Mobil1 i jest dobrze ,ale zrobiłem bład ,jak przywiozłem auto z niemiec to miało 120 tys km i zmieniłem z pólsentetyku na mineralny bo mi grała hydraulika i ustało granie szklanek a co do przebiegu to na 100% miał taki przebieg bo od kumpla kupiłem w niemczech te auto a on od nowosci ,je miał, a i oleju mi nie ciągnie nic od wymiany do wymiany

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 15:10:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Sorry, ale nie jestes dla mnie partnerem do duskusji.


A co takiego merytorycznego napisałeś ?

Jak na razie to czytam same wioskowe bajki oparte na doświadczeniach.... "bo u mnie w MB 123 300 D" oraz naczytanych ulotkach reklamowych z opakowań po olejach silnikowych.

Tu rozmawiamy o olejach dla silników zasilanych LPG.

Jak dla mnie mozesz do siebie zalac nawet roslinny... to twoj bizes.

Minerały nie nadaj sie do tego i predzej czy pozniej silnik to odczuje.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: