.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 04:54:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Opinie Audi A6 C5
PostNapisane: 15.paź.2006 12:13:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2004 01:55:09
Posty: 79
Lokalizacja: lodz
Hej :D .Zastanawiam się bnad zakupem takiego autka jw.Bede szukal auta po faceliftingu czyli 2003,2004 rok.Mocno zastanawiam się nad 2.5 TDI w tiptronicu, dodam ze jezdze dosyc spokojnie,slyszalem ze w 2.5 TDI jakies dziwne rzeczy sie dzieja.Jesli możecie doradzcie mi na co zwrócić uwage kupująć taka Audiczke i po czym np poznac ze walek rozrzadu jest zepsuty, daje to jakies oznaki czy uniemozliwia to dalsza jazdę?Doradzcie mi tez jaki oprocz tego 2.5 TDI moglbym wybrac silnik ktory bedzie w miare malo palil moze to byc tez benzynowy najwyzej go zagazuje, z ktorym nie bedzie zadnych problemow. :D Pozdrawiam i czekam na Wasze odpowiedzi.

Czym sie rozni multitronic od tiptronica?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 13:02:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
o tak nowych samochodach to ja pojecia nie mam :]

ale wiem czym sie rozni multitronik

multi - skrzynia bezstopniowa - jedziesz na stalych obrotach, a samochod przyspiesza. super sprawa. jechalem czyms takim i bylo bardzo przyjemnie. Ma możliwosc sekwencyjnej zmiany biegow - jak tiptronik

tip - klasyczny automat wzbogacony o reczna mozliwosc zmiany biegiw - sekwencyjnie +/- . Dodatkowo tiptrronik ma blokowane beigi - czyli przenoszenie napedu z silnika na skrzynie odbywa sie w proporcji 1:1

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2006 08:24:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
Troche to nowe cacko zamierzasz nabyc,ale musze ci powiedziec ze swojej A6-tki 2.5 TDI nie zamienilbym na zaden inny silnik.Trzeba tylko o niego strasznie dbac (ale jezdzic wolno nie trzeba) :D :D :D

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2006 20:48:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
auto które waży 1,7tony raczej nie będzie mało paliło, zwłaszcza w automacie
co do silnika to chyba nie taki diabeł straszny jak go malyją, ja bym koniecznie postarał się umówić na oglądanie takiego cacka z jakimś kolegą, który wie już coś na ten temat i co ważne najlepiej jechać z laptopkiem, od razu giną niedomówienia
VC nie oszukasz :peace:

P.S.
u mnie chyba wałki są trochę przytarte i stukają popychacze, ale to nie tragedia, przy 80-... juz tego nie słychać, a wyprzedzanie 2,5 turbo to przyjemność
moja ma fabrycznie niższe zawiasy - kocham zakręty tym autem !!! :diabel:

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 09:01:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Witam,

Od lutego tego roku jestem bardzo szczęśliwym właścicielem A6 2,5 TDI (179 ps) z 2003 roku w tiptronicu, a więc modelu jakiego szukasz. Mam przejechane 217 tysi i nic się nie dzieje z silnikiem (przede wszystkim dobry olej, Castrol, Motul, Mobil 1 i to co 15 tysięcy a zapominisz o problemach z silnikiem). Co do osiągów mnie wystarczają w zupełności, zbiera się do stówki w około 9 sekund (nie wiem dokładnie ile bo nigdy nie mierzyłem, wrażenia są ok) i jedzie wg. zegara 230 (na niemieckim paliwie, na naszym 220). To mój pierwszy automat ale się w nim zakochałem, komfort niebywały a w korkach to już nie wspominam. Co do spalania, w mieście ok. 12 litrów ropy przy normalnej jeździe, jak zaczniesz deptać to i 15 sobie weźmie, w trasie można zejść do 6,5 litra ale wtedy podróżujesz z prędkością 110 na godzinę, co jest o tyle trudne, że w tym aucie hałasu praktycznie nie ma żadnego bez względu na prędkość. Niestety jest i minus, zawieszenie wielowachaczowe z przodu, super trzyma auto na drodze ale na naszych nawierzchniach niestety dostaje mocno w tyłek (od lutego auto w Polsce a już stuka) a naprawa jest trochę kosztowna (ok. 1000 pln na stronę) bo ja nie uznaję w takim przypadku rzeźby. Generalnie auto jest super komfortowe a będzie jeździć tak jak o nie zadbasz (trochę to kosztuje) i naprawdę ci się odpłaci. Załączam fotkę.

Pozdrawiam

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/697 ... 595ba.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: