.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 15:53:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1Z] dziwne zachowanie czyżby N75 kończył żywot??
PostNapisane: 13.paź.2006 10:36:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
Od samego początku jak jeżdzę 1Z dziwnie sie zachowuje...
Raz jest żwawy, aż z pod nogi ucieka - wtedy spalanie mam na poziomie 5-6 litrów,
a raz jest mułowaty i przyśpiesza słabo, wtedy spala spokojnelekko ponad 7 litrów.

Zaworek N75 cyka, kat wycięty. VAG nie wykazuje błędów.
Jeżdzę głównie na dłuższych trasach ze stałą prędkością (do 130) na paliwach tankowanych na dużych, firmowych stacjach....czasami dolewam OR :diabel:

Przebieg....raczej ponad 300kkm

Czyżby N75 się buntował, czy może EGR?? Podejrzewam, że może to być jeszcze kwestia wtrysków - bo chyba są jeszcze oryginalne.

Dymienie - zadowalające, w sensie słabiutkie :diabel:

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 10:39:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
przepływka bardziej, niż n75.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 10:41:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
podcisnienie.

chociaz bez logow, to jak randka przez GG :): .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 11:01:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
meszrum napisał(a):
podcisnienie.

chociaz bez logow, to jak randka przez GG :): .


Oczywiście szczelność dolotu sprawdzona na wstępie, jest ok.
Podciśnienia podłączone wg zdjęć z forum Masters`a

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 11:27:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
student4ec1 napisał(a):
meszrum napisał(a):
podcisnienie.

chociaz bez logow, to jak randka przez GG :): .


Oczywiście szczelność dolotu sprawdzona na wstępie, jest ok.
Podciśnienia podłączone wg zdjęć z forum Masters`a


a zbiornik podcisnienia sprawdzony?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 12:32:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
meszrum napisał(a):
student4ec1 napisał(a):
meszrum napisał(a):
podcisnienie.

chociaz bez logow, to jak randka przez GG :): .


Oczywiście szczelność dolotu sprawdzona na wstępie, jest ok.
Podciśnienia podłączone wg zdjęć z forum Masters`a


a zbiornik podcisnienia sprawdzony?


:): :): :): o cholera, a gdzie on jest :?: :?:

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 20:42:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2005 19:10:28
Posty: 42
Lokalizacja: Płońsk
Witam ..
Chciałbym się podłączyć do tego tematu.. Mam B4 1.9 TDI. I zauważam ostatnio to sam problem. Czasami jest żwawy a czasami jakby mu brakowało mocy.
Skanowałem Vag-iem, błędów nie ma. NIestety nie jeździłem z Vag-iem bo mam słabą baterię w notebooku. Ale to zrobię !!
Póki co sprawdzałem przepływkę tzn. odłączyłem i była spora różnica przy jeżdzie (praktycznie nie mogłem sie rozpędzić mocnej).
Przewody podciśnieniowe tak jak były tak są.. Nie zauwazyłem zeby którys sie przetarł czy coś.

Kiedyś nie zwracałem tak uwagi co teraz, ale od czasu do czasu słyszałem ten N75 jak stałem przed samochodem (cykał charakterystycznie) a teraz jakoś tak cisza. Usłyszałem go dziś przez chwilke jak jadąc"depnąłem" troche w pedał a po zatrzymaniu podszedłam do maski. Ale to tylko 2-4 sek. cykał..

1) W jaki prosty sposób sprawdzić ten N75 ??
2) Czy moze sie zaworek N75 zawieszać, czy coś takiego ??
3) Czy powinien cykać cały czas ??
4) Może coś jeszcze sprawdzić ??

Z góry dzięki za pomoc...

_________________
było.. Audi 80 1,6 benz. 1982 r. Sedan
było.. Audi 80 B4 1.9 TDI 1994 r. Sedan
jest.. Audi A4 B7 1.9 TDI 2007 r. Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 21:47:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kochani ... pytając o tego typu problemy wklejajcie od razu wyniki z bloków pomiarowych ... w przeciwnym wypadku to gadka o wszystkim i o niczym :zly:

Wygląda to na przepływkę , ale dopiero po analizie bloków będzie wiadomo co i jak.
Zapnij VAG`a.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2006 17:10:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
SimSS napisał(a):
Witam ..
Chciałbym się podłączyć do tego tematu.. Mam B4 1.9 TDI. I zauważam ostatnio to sam problem. Czasami jest żwawy a czasami jakby mu brakowało mocy.
Skanowałem Vag-iem, błędów nie ma. NIestety nie jeździłem z Vag-iem bo mam słabą baterię w notebooku. Ale to zrobię !!
Póki co sprawdzałem przepływkę tzn. odłączyłem i była spora różnica przy jeżdzie (praktycznie nie mogłem sie rozpędzić mocnej).
Przewody podciśnieniowe tak jak były tak są.. Nie zauwazyłem zeby którys sie przetarł czy coś.

Kiedyś nie zwracałem tak uwagi co teraz, ale od czasu do czasu słyszałem ten N75 jak stałem przed samochodem (cykał charakterystycznie) a teraz jakoś tak cisza. Usłyszałem go dziś przez chwilke jak jadąc"depnąłem" troche w pedał a po zatrzymaniu podszedłam do maski. Ale to tylko 2-4 sek. cykał..

1) W jaki prosty sposób sprawdzić ten N75 ??
2) Czy moze sie zaworek N75 zawieszać, czy coś takiego ??
3) Czy powinien cykać cały czas ??
4) Może coś jeszcze sprawdzić ??

Z góry dzięki za pomoc...


prawdopodobnie zawiesza sie zaworek N75 .... mozesz go podmienic i sprawdzic ...
a najlepiej to zrobic logi z blokow podczas jazdy i bedziemy wiedziec w którym kierunku wyciagac rece ... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2006 21:29:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2005 19:10:28
Posty: 42
Lokalizacja: Płońsk
Witam... znalazłem chwilkę i pojeździłem troche z Vag-iem... muszę się przyznać, że po kilku pociągnięciach na obrotach autka na potrzeby zrobienia tych logów jakby sie coś poprawiło.. autko jest żwawsze deczko.. może ten N75 sie odwiesił ?? znów zacząłem go słyszeć..(cykanie) ciekawe na jak długo... i czy to wogóle to ten powód...
Zerknijcie jak możecie na te logi i pomóżcie postawić diagnozę. No i oczywiście czekam na inne opinie i wnioski z tych logów na temat stanu mojego autka.

Poniżej wyniki:

Bloki mierzone statycznie:
[/img] http://simss.webpark.pl/bloki.jpg [img]

Blok 003: (3 bieg , 4 bieg)
[/img] http://simss.webpark.pl/log-03-3bieg.jpg [img]
[/img] http://simss.webpark.pl/log-03-4bieg.jpg [img]

Blok 004: (3 bieg , 4 bieg)
[/img] http://simss.webpark.pl/log-04-3bieg.jpg [img]
[/img] http://simss.webpark.pl/log-04-4bieg.jpg [img]

Blok 008: (3 bieg , 4 bieg)
[/img] http://simss.webpark.pl/log-08-3bieg.jpg [img]
[/img] http://simss.webpark.pl/log-08-4bieg.jpg [img]

Blok 010: (3 bieg , 4 bieg)
[/img] http://simss.webpark.pl/log-10-3bieg.jpg [img]
[/img] http://simss.webpark.pl/log-10-4bieg.jpg [img]

Blok 011: (3 bieg , 4 bieg)
[/img] http://simss.webpark.pl/log-11-3bieg.jpg [img]
[/img] http://simss.webpark.pl/log-11-4bieg.jpg [img]

Bloki 013: (3 bieg , 4 bieg)
[/img] http://simss.webpark.pl/log-13-3bieg.jpg [img]
[/img] http://simss.webpark.pl/log-13-4bieg.jpg [img]
[/img]

_________________
było.. Audi 80 1,6 benz. 1982 r. Sedan
było.. Audi 80 B4 1.9 TDI 1994 r. Sedan
jest.. Audi A4 B7 1.9 TDI 2007 r. Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2006 21:35:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Przepływka do wyczyszczenia
2. Układ wtryskowy w stanie idealnym
3. Turbo działa prawidłowo.
4. Sugeruję zastosoewać sie do 10 przykazań a zwłaszcza do trzeciego przykazania. Wtedy problemy znikną.
5. Kąt wtrysku do poprawy (basic settings 000 poz 2 musi być 49-51)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2006 21:41:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
turbo pompuje .....
lmm ucina jednostki przy wyzszych obrotach (wyczyscic/kupic nowa)
korekcja dawek na wtryskach w normie ...
ogolnie jak na starego kondona 1Z to nie jest zle .... :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: to jak to jest z tym cykaniem?
PostNapisane: 20.paź.2006 07:08:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2006 13:30:30
Posty: 44
to jak to jest? zaworek ma cykać tylko przez chwilę po zapaleniu silnika czy ma cykać cały czas?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 08:24:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Cykać zaczyna gdy nadmiar ciśnienia obcina ;)
NIe ma reguły, raz cyka cały czas innym razech chwilowo. Napewno po ostrzejszej jeździe na postoju będzie cykał dłużej ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 16:34:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2005 19:10:28
Posty: 42
Lokalizacja: Płońsk
Dzięki panowie za rady..
I oczywiście za słowa otuchy np. o układzie wtryskowym. :)

Kąt wtrysku skoryguje przy najbliższej okazji bo niestety idzie zima...

A propo przepływki to narazie wyczyszczę bo słabo stoję z groszem. Widziałem u mnie w Inter Carsie taki specjalny spray firmy CRC do czyszczenia przepływek więc zobacze jak sie sprawuje.
A może macie jakiś dobry sposób na czyszczenie LMM?? Zastanawiam sie czy do czyszczenia trzeba wykręcić ten czujnik z przepływki i go też wyczyścić.??

Pytanko mam jeszcze tylko o te czasami zauważalne różnice w mocy auta. Czy to ten N75 sie zawiesza, można go jakoś wyczyścić??
Czy coś jeszcze może być powodem??

Z tego co mi się wydaje pkt 3 przykazań mówi o studzeniu turbinki.. tak??
Jest gdzieś jakaś nowa wersja... podajcie link bo szukałem i jakoś nie znalazłem

Podzielę się z wami moim ciekawym spostrzeżeniem. Może ktoś weźmie to pod uwage jak będzie miał słabe wyniki z korekcji dawek. itp.
Gdy kupiłem autko w zeszłym roku, przez jakiś czas kupowałem ON z innych źródeł niż CPN-y (niektorzy mają go nadmiar :) ). I miałem takie oto wyniki z bloku 013:
VWTOOL:
-1,76 / -0,82 / -1,84 - temp. 87 st.
-1,89 / -0,82 / -2,20 - temp. 88 st.
VAG 3.3:
-2,3 / -0,7 / -2,4 -temp powyżej 80 st

Radzili mi wtedy zmienić wtryski.. I słusznie.. Zresztą widać.
Brak funduszy sprawił ze nie zmieniłem wtrysków. Po jakimś czasie sie źródełko skończyło i zacząłem tankowac na BP (od ok. pół roku). Leję zawsze do pełna i jeżdzę do rezerwy.A wyniki z korekcji dawek widać powyżej (link).
Różnica bardzo widoczna.. :D
Wniosków nie trzeba chyba omawiać.

_________________
było.. Audi 80 1,6 benz. 1982 r. Sedan
było.. Audi 80 B4 1.9 TDI 1994 r. Sedan
jest.. Audi A4 B7 1.9 TDI 2007 r. Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 16:40:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
SimSS napisał(a):

Pytanko mam jeszcze tylko o te czasami zauważalne różnice w mocy auta. Czy to ten N75 sie zawiesza, może go jakoś można wyczyścić??
A może jeszcze coś jest powodem??



zawieszajacy sie N75 badz LMM ....

P.S dobra ropka to podstawa zdrowego TDI ... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 18:29:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
SimSS napisał(a):
Dzięki panowie za rady..
I oczywiście za słowa otuchy np. o układzie wtryskowym. :)

Kąt wtrysku skoryguje przy najbliższej okazji bo niestety idzie zima...

A propo przepływki to narazie wyczyszczę bo słabo stoję z groszem. Widziałem u mnie w Inter Carsie taki specjalny spray firmy CRC do czyszczenia przepływek więc zobacze jak sie sprawuje.
A może macie jakiś dobry sposób na czyszczenie LMM?? Zastanawiam sie czy do czyszczenia trzeba wykręcić ten czujnik z przepływki i go też wyczyścić.??

Pytanko mam jeszcze tylko o te czasami zauważalne różnice w mocy auta. Czy to ten N75 sie zawiesza, można go jakoś wyczyścić??
Czy coś jeszcze może być powodem??

Z tego co mi się wydaje pkt 3 przykazań mówi o studzeniu turbinki.. tak??
Jest gdzieś jakaś nowa wersja... podajcie link bo szukałem i jakoś nie znalazłem

Podzielę się z wami moim ciekawym spostrzeżeniem. Może ktoś weźmie to pod uwage jak będzie miał słabe wyniki z korekcji dawek. itp.
Gdy kupiłem autko w zeszłym roku, przez jakiś czas kupowałem ON z innych źródeł niż CPN-y (niektorzy mają go nadmiar :) ). I miałem takie oto wyniki z bloku 013:
VWTOOL:
-1,76 / -0,82 / -1,84 - temp. 87 st.
-1,89 / -0,82 / -2,20 - temp. 88 st.
VAG 3.3:
-2,3 / -0,7 / -2,4 -temp powyżej 80 st

Radzili mi wtedy zmienić wtryski.. I słusznie.. Zresztą widać.
Brak funduszy sprawił ze nie zmieniłem wtrysków. Po jakimś czasie sie źródełko skończyło i zacząłem tankowac na BP (od ok. pół roku). Leję zawsze do pełna i jeżdzę do rezerwy.A wyniki z korekcji dawek widać powyżej (link).
Różnica bardzo widoczna.. :D
Wniosków nie trzeba chyba omawiać.

Co do 3-go przykazania to chodziło mi o coś innego ... ;) Nie uzywaj PSJ zbyt często ;)

Nie wierzę że bez zmiany wtrysków samą zmianą dostawcy zszedłeś o 2 mg/h ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 10:50:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2005 19:10:28
Posty: 42
Lokalizacja: Płońsk
Serio.. nie mam powodów by ściemniać z tym paliwem.. Pracuję co prawda w branży motoryzacyjnej.. ale nie na BP tylko w Inter Carsie.. :)
Być może jeździełem na niezłym błocie.. :(

Cytuj:
Co do 3-go przykazania to chodziło mi o coś innego ... Nie uzywaj PSJ zbyt często

Mógłbyś mi deczko to przetłumaczyć.. ;)

_________________
było.. Audi 80 1,6 benz. 1982 r. Sedan
było.. Audi 80 B4 1.9 TDI 1994 r. Sedan
jest.. Audi A4 B7 1.9 TDI 2007 r. Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 11:04:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
SimSS napisał(a):
Serio.. nie mam powodów by ściemniać z tym paliwem.. Pracuję co prawda w branży motoryzacyjnej.. ale nie na BP tylko w Inter Carsie.. :)
Być może jeździełem na niezłym błocie.. :(

Cytuj:
Co do 3-go przykazania to chodziło mi o coś innego ... Nie uzywaj PSJ zbyt często

Mógłbyś mi deczko to przetłumaczyć.. ;)


PSJ : Pizdowaty Styl Jazdy ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: