.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.sty.2025 10:45:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi B4 pływa w koleinkach i w dziurach
PostNapisane: 14.sty.2005 10:39:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Co przychodzi wam na myśl ? W koleinach oraz przy małej prędkości (ok. 20 km/h) jak jest jakiś dołek to kierownica swobodnie (chyba zbyt swobodnie) lata sobie raz to w lewo raz to w prawo w zależności od tego w której koleinie (dołku) znajduje się koło. raczej napewno mam do wymiany poduszki McPhersona ale czy czymś jeszcze może być to spowodowane ?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2005 10:40:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
A jak przy hamowaniu ? Może masz też wyrżnięte poduszki od wózka.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2005 10:52:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Szerokie opony.
Jakie masz?

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2005 10:59:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Czy coś puka w zawieszeniu?
Może masz twardy zawias, albo szerokie kapcie, wtedy to normalka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2005 11:05:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
Sprinter napisał(a):
A jak przy hamowaniu ? Może masz też wyrżnięte poduszki od wózka.


hmmmm - z tym też troszkę dziwna sprawa. jak byłem na zbierzności to podnieśli mi samochód tak, że koła były w powietrzu. I skręcali mi ręcznie koła tzn. podszedł facet, złapał obiema rękoma koło i skręcał je w lewo i w prawo. I stwierdził że w lewo skreca się dość lekko używając niewiele siły natomiaast w dugą stronę musiał nieźle się zapierać. I odnośnie chamowania raczej nie ma problemów ale czasami (szczególnie jak jest lekka koleina) mam wrażenie że po wcisnieciu średnio-mocno hamulca samochód ma tendencję do skręcania kół właśnie w lewo.

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Ostatnio edytowano 14.sty.2005 11:15:58 przez Deny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2005 11:06:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
zapparena napisał(a):
Szerokie opony.
Jakie masz?


Opomki normal czyli 195

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2005 11:07:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
wowo napisał(a):
Czy coś puka w zawieszeniu?
Może masz twardy zawias, albo szerokie kapcie, wtedy to normalka.

zawieszenie mam chyba trochę twardawe ale to raczej kwestia tego, że Tto Avant i w Avantach ponoć jest twardsze niż w sedanach

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2005 11:12:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
mnie tez troche pływa na koleinach i tez sie zastanawialem alechyba tak musi byc, chodz musze jeszcze powymieniac pare zeczy w zawieszeniu cos mi delikatnie puka (laczniki stabilizatorow wymienilem oba ostatnio na bilstein-y) i jeszcze musze wymienic przegłub lewy i prawy bo sie podobno dwa wymienia ale to chyba nie ma na to wpływu ;)

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2005 12:00:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zawieszka do zrobienia. Moja Niunia po zrobieniu zawiechy nigdzie nie pływa ;) Niech mechanik sprawdzi autko na szarpakach, później łomikiem ponaciąga elementy zawieszenie i wtedy dowiesz się wszystkiego. Na macanego to najwyżej można Miriam sprawdzić a nie zawieszenie. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2005 12:30:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Z twoich wypowiedzi dość niejednoznacznie brzmi opis zachowania, więc po prostu sprawdź sam luzy po podniesieniu całęgo przodu albo jak nie masz warunków/wiedzy, to udaj się do mechaniora.


P.S. baskecior - a fuuuuu Miriam... :587:

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2005 12:51:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2005 00:09:32
Posty: 15
witaj,
poprostu podjedz na podnosnik i niech sprawdza cale zawieszenie i uklad kierowniczy drazki, koncowki, gumy na wachaczu , magiel tez niech sprawdza, tak dla pewnosci wszystko tylko niedaj sie oszukac, he,he

Wojtek44
A6 2.8V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2005 17:33:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Walcze z tym od 3 lat. Masz rozwalone lozyska na amorach, u gory. Amory pewnie tez sa do wymiany, trzpien lata na boki. Opony? Po takich stwierdzeniach najpierw walnac sobie w czolo, a pozniej zapytac, po co ja to pisze? Amory i poduszki, i bedziesz mial wsio haraszo, dodam tylko, ze na bank wybily Ci sie tuleje w listwie kierowniczej, te ktore trzymaja cala listwe, sproboj ja dokrecic, moze cos pomoze. Co do amorow, tylko sachs, lub boge, nie kus sie na cene. Ja kupilem Monroe Reflexy i dalem dupy. Rozwalilo je w pol roku. To samo dotyczy poduszek z lozyskiem, jakis SKF lub BOGE i nie kombinuj SWAG'ami, FEBI itp. A co do tego dlaczego takie sa objawy. Ano dlatego, ze trzpien amora jak lata w zwrotnicy powoduje zmiane zbieznosci i kata ustawienia zwrotnicy w czasie kazdej dziury, koleiny itp, a pierdolniecie w kierownice jest dlatego, ze jedno kolo stoi dobrze, a drugie sie pochyla. Dodam tylko, ze pewnie czeka Cie tez zmiana sprezyn. Mi wlasnie Monroe rozwalily sie, bo za pozno zmienilem sprezyny. Nowe sprezyny lepiej trzymaja os amora, a jak sa stare szmaty to amor sam ma trzymac osiowosc zwrotnicy, a wtedy sa dla niego za duze obciazenia na boki. Sprawdzone. Jak nie masz kasy, to tak jak juz mowilem, najpierw SPREZYNY, pozniej amory i poduszki. Pozdrawiam. Opony....nie wyrabiam

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2005 23:59:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 22:59:19
Posty: 168
Lokalizacja: Radom
no ja teraz wymienie sprezynki bo szczerze mowiac to tez mam maly problem z tym "plywanie" zobaczymy jak bedzie po zmianie :)
baskecior napisał(a):
....... Na macanego to najwyżej można Miriam sprawdzić a nie zawieszenie. :D
dobry teks baskecior :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2005 18:21:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
RobertKar napisał(a):
Walcze z tym od 3 lat. Masz rozwalone lozyska na amorach, u gory.


kupiłem już poduszki McPhersona. Myślisz że te łożyska na bank do wymiany ? Ile (około) kosztują łożyska ? Nie bardzo mam teraz kasę ale może warto poczekać, dokupić amory i sprężyny i wymienić wszystko. Zobaczymy co stwierdzi mechanik. Czy bez rozkręcania całego tego ustrojstwa, mechanik zdiagnozuje co jest do wymiany ?

...acha - przypomniałem sobie że amory były sprawdzane i wynik był OK

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2005 20:59:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Moje tez maja 70 % sprawnosci i sa ok...podobno...pierdolenie. Podnies furke do gory i niech ktos porusza kolem tak, jak sie sprawdza lozysko w piascie kola. Wloz paluszka i dotknij jednoczesnie i trzpienia amora, i zwrotnicy. Jak jest wywalone, wyczujesz, ze poruszaja sie wzgledem siebie. A to, ze tlumia to nie jedyna oznaka sprawnosci...Jak nie trzyma osi to nie ma bata, zeby Ci trzymal katy i zbieznosc...Sprawdz i pogadamy...

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2005 08:44:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
RobertKar napisał(a):
Co do amorow, tylko sachs, lub boge, nie kus sie na cene. Ja kupilem Monroe Reflexy i dalem dupy. Rozwalilo je w pol roku.


a KAYABA (olejowe) polecacie jako tańsza opcja ? Które są lepsze - gazowe czy olejowe ?

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2005 09:28:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Cytat chyba mówi wszystko...hehehe. Takie jak zaleca producent. Ja akurat chce miec wyzej samochod, to kupuje gazowe, szczegolnie na tyl. Ale jezeli dla Ciebie jest to bez roznicy to kup olejaki, ale Sachsa, albo Boge'a. Pozdrawiam

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2005 10:58:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ja polecam Bilstainy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2005 11:41:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Sprawdź geometrie kół(kont pochylenia koła) bo może się rozkwaczyłu jak w DTM-ach i przez to może się tak dziać przynajmniej u mnie tak było w poprzedniej furce.Po któtymś tam szybkim przejechaniu(180 w zwyż)przez jakiś ukryty mostek(mała hopka)miałem geometrie jak w GP samochodów turystycznych.Jazda stała się katorgą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2005 09:31:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2004 19:54:43
Posty: 426
Lokalizacja: Siedlce
RobertKar napisał(a):
Walcze z tym od 3 lat. Masz rozwalone lozyska na amorach, u gory.


byłem u mechanika. Mam do wymiany 4 tuleja na wachaczach, 2 tuleje na tylnej belce podsilnikowej (poduchy McPhersona nie wykluczone, że są OK. Mechanik podczas wymiany tulei sprawdzi stan góry ale mówi, że raczej OK) Później zbierzność i ma śmigać jak ta lala. ;)

_________________
Audi A4 1.8 20V bez turbo LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: