.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 18:54:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3 MC] Przerywa na Pb przy mocniejszym butowaniu
PostNapisane: 24.paź.2006 07:43:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Przy normalnej jezdzie wszystko jest OK. Natomiast gdy che szybko przyspieszyc (np. przy wyprzedzaniu) i wcisne mocno pedal to przy okolo 5000 obr autko mi przerywa. Tak jakby odcinalo zaplon. Dzieje sie to nagle. Najpierw bardzo ladnie ciagnie, slychac delikatnie turbinke jak sie rozkreca i nagle przestaje ciagnac. I tak na kazdym biegu. Co to moze byc? Jest to troche denerwujace. Jest w tym silniku jakies odciecie? Czy moglo sie rozregulowac? 5000 obr to chyba troche malo :-) Na LPG nie ma tego problemu. Wiec chyba to jednak nie to. Dodam, ze lambda sprawna, mieszanka ustawiona, swiece maja jakies 5000 km, kopulka, palec i kable w dobrym stanie i tez z niewielkim przebiegiem (okolo 30000km). Czyzby pompa?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2006 18:01:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
odcina Ci paliwo bo turbina za mocno pompuje, jakie masz ciśnienie doładowania na zegarach? Pewnie za duże :peace:

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2006 19:12:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Niby dochodzi do 1,4. Jutro jeszcze sprawdze. Mozliwe ze w momencie odciecia jest wiecej. Co odpowiada za cisnienie doladowania? Jak je ustawic?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2006 20:41:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Overboost... i auto przełącza się w tryb awaryjny... przyczyn może być sporo.. zacząłbym od N75 ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2006 22:44:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A ja zacząłbym od membrany w wastegate...ale tylko jeżeli jest dużo za dużo tego ciśnienia...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 07:58:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Kefir200: Za chwile ide pojezdzic i sprawdze ile pokazuje ten barometr elektroniczny gody przerywa. Poczytalem sobie o tym wastegate i pekajacej membranie. W sumie jest to bardzo prawdopodobne. W koncu autko ma juz swoje lata a membranka pewnie jeszcze fabryczna :-) Tylko troche straszy mnie cena (okolo 250zl w ASO). Znasz moze jej nr? W ETCE patrzylem, ale tam caly westgate jest jako jedna czesc. Moze gdzies mozna kupic jakis tanszy zamiennik tej membranki?

DeS: w MC jest ten zaworek N75? Szukalem ale nie znalazlem. Wydaje mi sie ze jego role spelnia wastegate, ale moge sie mylic, bo jestem laikiem w tej dziedzinie :-) Jesli jest to gdzie go szukac?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 08:49:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
- jeśli masz mc to jest na bank na grodzi koło cewki WN.
- Napisz czy ci się zmienia dwięk silnika gdy zaczyna przerywać.
- Jeśli masz kontrolke check engine to przy odcięciu będzie ci świecić ;)
- Odepnij n75 elektrycznie i się przejedź nie powinno przerywać ale będzie muł.

zrób sobie test elementów w/g strony sjmautotechnik.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 09:03:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Silnik nie zmienia dzwieku. Caly czas rowno ciagnie i nagle ciach - przerywa. Po puszczeniu gazu pracuje dalej ladnie. Zaraz sprobuje zlokalizowac ten zaworek. W razie czego da sie go jakos naprawic (np przesmarowac) czy trzeba wymienic?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 11:38:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
photokom napisał(a):
Silnik nie zmienia dzwieku. Caly czas rowno ciagnie i nagle ciach - przerywa. Po puszczeniu gazu pracuje dalej ladnie. Zaraz sprobuje zlokalizowac ten zaworek. W razie czego da sie go jakos naprawic (np przesmarowac) czy trzeba wymienic?


only wymiana.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 12:03:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Potestowalem przed chwilka auto. Oto co mi wyszlo:
- Auto przerywa przy okolo 5500 obrotach
- Manometr w zegarach wskazuje wowczas 1,4 bara (doladowanie 0,4)
- Nie zaswieca sie kontrolka Check Engine
- Po jezdzie uklad wtryskowy nie pokazuje zadnego bledu (miga 4444)
- Zdjecie wtyczki z zaworka N75 praktycznie nie ma wplywu na jazde. Moze minimalnie jest slabszy, ale to pewnie moje subiektywne odczucie. Jak mniemam roznica powinna byc spora i wyraznie zuwazalna, a tak nie jest.

Czyli to ten zaworek?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 12:12:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
eee, błyskałeś pewnie na zgaszonym ;)

widać to nie problem zaworka, chyba jest jak pisał kefir ew. przewód do wg

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 12:27:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jak nie ma przeładowania, to moze coś z układem benz.

moze to tylko taki pierdół jak zapchany filtr paliwka, albo troche wiekszy pierdół, jak zdychająca pompa paliwa (ew. za mało wydajna przez uszkodzony przekaźnik do niej).

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 12:29:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Blyskalem na wlaczonym :-) To akurat juz wiem jak zrobic :P

Tzn ze zaworek jest sprwny skoro praktycznie nie ma roznicy? Skoro cisnienie doladowania jest poprawne to chyba WG tez jest OK?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 13:28:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Jutro podmienię filtr paliwa na nowy, choc ten nie tak dawno byl zmieniany. Moze to pomoze, bo nie wiadomo co tam w baku plywalo :-) Poprzedni wlasciciel paliwa uzywal tylko do odpalania. Martwi mnie pompa paliwa, bo ja slychac juz. Przekaznik od pompy przeczyszczony i sprawdzony. Dziala OK. Mam nadzieje ze to tylko filtr, bo wymiana pompy mi sie nie usmiecha. Mam w bagazniku zbiornik LPG i musialbym go wyciagac.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 13:53:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
photokom napisał(a):
Jutro podmienię filtr paliwa na nowy, choc ten nie tak dawno byl zmieniany. Moze to pomoze, bo nie wiadomo co tam w baku plywalo :-) Poprzedni wlasciciel paliwa uzywal tylko do odpalania. Martwi mnie pompa paliwa, bo ja slychac juz. Przekaznik od pompy przeczyszczony i sprawdzony. Dziala OK. Mam nadzieje ze to tylko filtr, bo wymiana pompy mi sie nie usmiecha. Mam w bagazniku zbiornik LPG i musialbym go wyciagac.



... jak wymieniales filtr niedawno, to raczej nie on jest winowajcą. mozliwe jest ze to pompka paliwa.

napisz jeszcze jedną rzez, ona moze podpowiedzieć odnośnie pompy paliwa... mianowicie zrób przyspieszenie na 1szym biegu, czy sie przytnie.
przy takiej przyśpieszce (1-2sek), w przypadku uszkodzonej pompce (za mała wydajność) paliwo przez chwilke będzie leciało z akumulatora cisnienia paliwa. no i w takim razie, bedzie to znaczylo, ze reszta ukladu paliwowego jest ok i trzeba bedzie sie skupić na pompce i np zmierzyć cisnienie manometrem podczas butowania w momencie przerywania, czy nie spada. < to taka moja wizja :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: