.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 19:16:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: (coupe 2,3 NG) Jak zwiększyć moc silnika
PostNapisane: 24.paź.2006 22:06:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2006 19:01:36
Posty: 9
Lokalizacja: 12
Posiadam Audi coupe 2,3 v10. Trochę te moje autko jest mulaste tzn. słabo przyspiesza. Myślę że powinien mieć lepszego kopa. Proszę o poradę co mogę zrobić aby ten silnik był bardziej żwawszy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2006 22:19:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
wyrzuc katalizator ,zalorz dobry tlumnik ,wymien olej z filtrami i zalorz czipa :) juz nie wspomne o gazie....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2006 22:57:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.cze.2005 15:34:08
Posty: 309
Lokalizacja: wawa
bubu05, a jak sobie wyobrażasz czipa w mechanicznym wtrysku jeśli można spytać??

A co do zwiększenia mocy, to najlepiej zrób swapa na 2.2T :peace:

_________________
Audi V8 4,2 quattro - "gruba" niunia :D
Audi 200 2.2 T - do sprzedania
Audi 200 na części bez motoru
Ford Capri MK III 2,9 V6
Plymouth Voyager 3.0 V6
Kawasaki ZXR 750
Toyota Corolla E9 "klekot"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 06:02:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 16:59:57
Posty: 18
Lokalizacja: =>Suwałki<=
Po pierwsze chyba bym zaczal od sprawdzenia silnika czy wszystko masz OK bo nie mozliwe zeby 2,3 slabo szly>Tez mam akurat takiego samego i wciska w siedzenia na kazdym biegu.Sprawdz przyspieszacz zaplonu bo nie wierze zeby slabo szedl :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 15:37:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2006 19:01:36
Posty: 9
Lokalizacja: 12
Zapłon to ja już sprawdziłem jest ok. Zobaczę co jest z katalizatorem? Wyrzucę go i zobacze wtedy jakie będą efekty. Zamiast katalizatora lepiej jest wstawić stumienicę czy zwykłą rurę? Czy końcowy tłumik (chodzi mi o jakiś sportowy) może coś pomóc w odmuleniu mojej kupejki? Jak tak to jaki najlepiej jest wstawić, żeby auto nie było zabardzo głośne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 16:28:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
[panowie jaki chip ,co was pogieło do mechanicznego nie mozliwe ,a tak powaznie to kata mozesz wybebeszyc ale to wiele nic nie da ,gdzies słyszałem na forum o wałku rozrządy do 2,3 jakis z wiekszymi krzywkami ktos miał do sprzedania musisz poszukac to napewno porawi osiągi ,ale ogulnie 2,3 mają kopniecie na kazdym biegu cos musisz miec nie tak w swoim motorku

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 17:12:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2006 09:36:48
Posty: 13
Lokalizacja: otwock
Sorry ,że się wtrące ale moje audi 2.3 ng + lpg które mam od miesiąca też rusza sie jak wóz z weglem. Wymieniłem filtr powietrza , przeczyściłem kopółkę i palęc (mechanik mówi że niedługo powinienem wymienić) , sprawdziłem świece(BRISK silver) . Są ładnie wypalone i mają dobrą przerwę ( 0,8mm).Miałem wcześniej seicento 1.1 które miało podobną dynamikę. Chyba nie możliwe żeby audi 2,3 zbierało się jak sej. Zimny i nagrzany pali dobrze.Do 3500 obrotów idzie normalnie a później pszyspiesza tak jak bym mu ujął gazu. Myślałem że to pompa paliwa niewyrabia ale na gazie jest podobnie. Podzielcie się doświaczeniem w tym temacie. Pozdro !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 17:22:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
2,3 10V to nie jest taka rakieta jak 20V, ale:
-rusza z jedynki może słabo, ale jak ciągniesz 2jkę do 6tysiecy to nie ma mocnych, a...
-trzeci bieg to mistrzostwo świata, masz wyprzedzanie przy prawie wszystkich sensownych prędkościach
-może i ze świateł nie wygrasz z jakimiś DOHC, 16v itepe, ale powyżej 100km/h większość odpada
-bardzo ważne: GAZ TO ZŁO!!! Nawet nie wiecie jak objeżdżam ze świateł zagazowane AAR (w zasadzie to to samo co NG). Pojeździsz na gazie i będzie niestety coraz gorzej
-silnik jest niezwykle elastyczny - 50 na piątym biegu nie szarpie
-nie uwierzę, że to wół. Może 10-11 sekund do setki to nie sprint, ale pozwala poruszać się bardzo swobodnie. Ponadto, podobno (podkreślam, nie znam tego z autopsji) 2,3 na benzynie z dobrym kierownikiem spokojnie objedzie 2,8 w automacie

Tak więc - te silniki niezagazowane i zadbane śmigają aż miło, oczywiście kręcą się w pełnym zakresie obrotów. A co do seicenta - mam takie w firmie. Z silnikiem 1.1 i jego masą (Van z pustą paką) przez pierwsze 10-20 metrów nie mam szans w równoległym starcie :diabel: No ale co to za wynik :):

Zwiększanie mocy w tym silniku, na mechanicznym wtrysku, to trudna i w zasadzie nieruszana kwestia. Żadnego lpg, totalne odchwaszczenie silnika i maksymalne dbanie o niego - to odwdzięcza się zauważalnym poprawieniem osiągów. A jeżeli szukasz rajdowego auta, to tylko sprzedaż aktualnego i zakup innego z większym silnikiem wchodzi w grę.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 18:01:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jak 2,3NG ma gaz 1 lub 2giej gen to zostaje mu ze 100km. najwiekszy tuning to wywalic to lub udroznic np blosem. mozna sprobowac zmienic walek od swiatka 850zl i jak sie gdzies znajdzie jakiegos czipsa z przyspieszonym zaplonem pod benz 98 lub przyspieszyc aparatem ;) moze ze 20kuni przybedzie

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 18:18:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2006 09:36:48
Posty: 13
Lokalizacja: otwock
Pojeździsz na gazie i będzie niestety coraz gorzej
Co to znaczy że będzie gorzej. Czy wtryski pracują na gazie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 18:21:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
rafidoc napisał(a):
Co to znaczy że będzie gorzej. Czy wtryski pracują na gazie?

Była 2,3 mojego Ojca zrobiła kilkanaście tysięcy na gazie II gen. Obecny właściciel to nasz znajomy, więc miewam kontakt z tym autem. W porównaniu do mojego, nie jeździ to teraz ani na gazie ani na benzynie :(

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 18:28:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2006 19:01:36
Posty: 9
Lokalizacja: 12
A co z tym tłumikiem i strumienicą o które wcześniej pytałem? Jaki tłumik by najlepiej pasił do Audi coupe 2,3 NG? Chodzi mi o niezbyt głośny. Rura czy strumieniaca zamiast katka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 18:38:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 16:59:57
Posty: 18
Lokalizacja: =>Suwałki<=
Ja np. w swoim mam strumienice i koncowy tlumik KM i glosu za wiele on i tak nie da bo sam wiesz jaki masz wielki tlumik srodkowy ale wedlug mnie taki wystarcza, ladny i nie wyjacy dzwiek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 19:07:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Jak powyżej 3500rpm masz wrażenie jakbyś zdjął nogę z gazu to myślę że kłopot leży w układzie wtryskowym - może od jazdy na gazie zapiekły się wtryski paliwa i nie ma odpowiedniej dawki przy tych obrotach.

Ja mam NG bez gazu i właśnie od 3500 to ma strasznego kopa - to co Monster napisał całkowicie się zgadza. Na trzecim biegu można spokojnie do 140km/h wyprzedzac. Starty mogą byc rzeczywiscie słabe, ale ten silnik to nie jest jednostka do streetracingu. Za to na trasie przyspieszanie 140km/h - 190km/h to bajka...

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Ostatnio edytowano 23.maja.2007 21:52:12 przez foxbat, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 19:31:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Jeśli masz I lub II generację gazu to co się dziwisz ? Przecież tam jest zwężka która ogranicza dopływ powietrza na gazie i benzynie. Albo osiągi albo oszczędności, niestety :/
Poza tym mając nawet III gen. zazwyczaj odłączana jest pompa paliwa i rozdzielacz/przepływomierz chodzi na sucho :( i się zaciera.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 19:36:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2006 19:01:36
Posty: 9
Lokalizacja: 12
Z tym to zgodzę się od 3500 ma kopnięcie. Ale z miejsca cienko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 19:42:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 16:59:57
Posty: 18
Lokalizacja: =>Suwałki<=
Chyba Bielaś musisz odwiedziec mechanika :| na poczatku na twoim miejscu sprawdzilbym i zlikwidowal bledy komputera u dobrego fachury co sie zna na Audi.i daje rece ciac ze bedzie roznica. :peace: Nie wiem jak u ciebie ale moja z miejsca jak ruszam to rwie rowno. az przod sie unosi :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 19:54:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
a moja na blosie od 3000 rpn to tak ciągnie ze asz miło od dołu tez ale jak wejdzie na 3000rpn to az miło i ten dziek i to wszystko na gazie :D

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 19:55:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Przód się unosi bo dziadowskie zawieszenie Audi ma :peace: Mój rusza dobrze z jedynki (no czasami nie). Jak jezdnia wilgotna trudno mi ruszyć bez poslizgu (mam już stare opony ~3mm). Ostatnio jechałem służbową Toyotą Yaris (przebieg ~ 60tys) coś koło chyba 90 koni. Niewiem ile ona waży, ale jedzie się tragicznie nie ważne od jakiej prędkości, a czym szybciej tym gorzej. Mój to istny pocisk :peace:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2006 22:51:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2006 19:01:36
Posty: 9
Lokalizacja: 12
Byłem u mechanika aby podłączyć cupejke pod komputer i nic z tego nie wyszło. Poprostu nie można było. Może komputre do końca nie jest sprawny (audi coupe 2,3 NG 92 r.)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: