.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 07:46:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AUDI A6 2,5 TDi V6 AYM] prośba o analizę bloków
PostNapisane: 28.paź.2006 23:17:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Witam serdecznie :D ,

Nadszedł wreszcie moment na który czekałem od dawna - zakup interfejsiku i mozliwośc testowania autka.
Mam zatem szanowni koledzy prosbę o analize otrzymanych bloków. Jesli coś popieprzyłem to sorki ale robiłem to pierwszy raz bazując na wszystkich informacjach które znalazłem na Forum Audi.

Auto Audi A6 Avant 2,5 TDI V6 silnik AYM, przebieg ponad 240 000km.
25 tys km temu wymieniany był wtrysk sterujący (na nowy). Poza tym nie wiem co było robione.

Mam prośbę o mozliwie precyzyjną opinię na temat wszystkich bloków :peace:

BLOKI:

001, 003, 004 jałowy:

http://img205.imageshack.us/my.php?image=001003004jaowyyw3.jpg

013, 014, 018 jałowy:


http://img126.imageshack.us/my.php?image=0013014018jaowydg7.jpg

003, 008, 011 obciązenie (wykonane 3 próby):

http://img45.imageshack.us/my.php?image=003008011obcienieaq5.jpg


004, 010, 011 obciążenie:

http://img182.imageshack.us/my.php?image=004010011obcienieys0.jpg

Na koniec krótki zestaw pytań związanych z autem - prośba o ewentualne skorelowanie tych rzeczy z otrzymanymi wynikami:

1. Ostatnio autko coś głośniej pracuje, na biegu jałowym podczas postoju czuć lekkie nieregularne drgania w kabinie - podkreslam lekkie - jakby wibracje na kieronicy, gałce, fotelach (na obrotomierzu nie widac jednak zmian w obrotach). Drgania nie występują zawsze. Mam wrażenie że głosność silnika podczas jazdy się nasila kiedy wcześniej na postoju są te drgawki- nieregularne wibracje.
2. Autko czasami idzie równo od 1500 obrotów w zwyż (ale mniej dynamicznie), a czasami ma dodatkowego "kopa" przy 1800-2000 i jedzie wtedy żwawiej.
3. Czy na podstawie bloków 013 014 mozecie powiedzieć na których cylindrach wtryski sa OK a na których gorsze. Bo widzę że niektóre wyniki zblizają się do granic normy. Czy w takim razie możnaby wymienić pojedyncze wtryski? Czy zaprezentowane różnice w wartościach na blokach 013 i 014 mogą być przyczyną nierównej pracy silnika lub drgań?
4. Przy zapalaniu po dłużyszym postoju np. po nocy w teperaturach poniżej 10 stop C puszcza błekino szarą chmurkę dymu. Potem podczas jazdy nie widać grama dymu. Zjawisko nasila się zimą kiedy są mrozy - im większy mróz to zadyma przy odpalaniu na zimnym silniku większa, ale po 2-3 sek znika (towarzyszy jej lekkie zachybotanie silnika przy rozruchu. Przy rozgrznym silniku efektów dymnych brak. Jakie parametry z bloków mogą wskazywać na takie zachowanie? Dodam, że blok 004 > basic settings > pozycja 3.
wartosci są:
wczesny 16*
pozny 3,8-4(zmienny)*
Świece żarowe wymieniałem w zeszłym roku (komplet - nowe).


Czekam na wszystkie opinie :):

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 01:23:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
laleczka :peace:

001, 004 - dawka i kat ok
003, 008 - lmm ok
010, 011 - turbo (i podcisnienie) ok
013, 014 - 2 wtryskiwacze sa slabe. powinno sie je wymienic.
stad blekitny stefan zimowym rankiem, moze to odpowiadac za drgania podczas jalowego

rozrzad [004 > 04 > 3poz] wymieniony poprawnie.

dodatkowy kop pojawi sie zawsze, jezeli pantofel Twoj bedzie cisnac w przedziale 1800-2000 - wtedy to gazy [ :): ] zaczynaja napedzac turbine, co w polaczeniu z wiekszym podaniem paliwa daje mile pociagniecie.
wcisniecie ponizej 1800 spowoduje, ze auto rozpedzi se plynniej, bez "odjechania" - lecz tak samo szybko.

mozesz spac spokojnie.


[+]
jutro opisze dokladniej.
teraz, jezeli grono pozwoli, oddale sie by zasnac snem czystym i sprawiedliwym...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 09:59:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Dzieki Meszrumie za analize. Czekam zatem jeszcze na Twoje dodatkowe opinie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 10:59:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
na wstepie: samochod jest seria.

bloki 001, 003, 004 na biegu jalowym pokazuja wartosci wrecz wzorcowe.

co do lmm, to jak widac na 003, mierzy typowo dla 2.5TDI - za malo. ten blok nie moze byc podstawa oceny lmm w 2.5TDI, gdyz wartosci beda zawsze za male (pole 3 wzgledem 2). pod tym wzgledem 2.5TDI rozni sie od 1.9TDI, ktore zawsze powinno pokazywac 850 / 879.2...
patrzymy wiec na 008 i oceniamy, czy dawka paliwa jest ograniczona przez lmm(ogr. dymienia, poz 4 wzgledem 2 i 3 - poz. 2 powinna byc najwyzsza, potem 4, a na koncu 3).
jak widac, u Ciebie dawka ograniczona jest przez ogr. momentu obrotowego, czyli poprawnie.

co do turbo, to w zakresie 2200 - 2300 widac overboost wlasciwy dla wszystkich V6. dzieje sie to dlatego, gdyz w okolicach 2200 pojawia sie optymalna dynamika gazow i turbo zaczyna pomopowac napedzane przez spaliny. N75 zawsze z opoznieniem koryguje cisnienie doladowania (w starszych jednostkach bylo takie szpanerskie: pfffff... i troche dymu). po korekcji cisnienie ladnie i szybko narasta.
turbina pompuje bardzo poprawnie.
[mozna zrobic dodatkowy test turbo - kierownic - 011 > 11bs > poz. 3 cisnienie powinno narastac chyba o 100-150]

wtryskiwacze.
mam wrecz identyczna korekcje na 2 cylindrach w AFB '98 (tez 240 000 :): ), zatem Twoj przebieg jest prawdziwy. AFB puszcza takze blekitna chmurke przy rozruchu.
wg mnie mozna sie pokusic o wymiane wtryskiwaczy (6 i 5). rozruch bedzie idealny, nie bedzie chmury, bedzie bardziej zwawy na niskich obrotach.
minusem tego jest koniecznosc rozbebeszenia silnika od gory (i plynace z tego faktu wszelkie ryzyka natury ludzkiej...).


co do rozrzadu [004 > 11bs > poz. 3], to zrob test i zobacz jaka wartosc jest na czwartej pozycji (Cold start) - powinno byc: na pozny 100%, na wczesny 8-9%. w ten sposob mozna zdiagnozowac pompe.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 12:54:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
jeszcze raz wielkie dzięki za szczegółową analizę :peace:

Zatem szykuje sie do poszukiwań w dobrej cenie nowych 2 wtryskiwaczy (na 5 i 6 cyl).


i w wolnej chwili zrobię dodatkowe pomiary.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 13:00:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
KRISOO napisał(a):
jeszcze raz wielkie dzięki za szczegółową analizę :peace:

Zatem szykuje sie do poszukiwań w dobrej cenie nowych 2 wtryskiwaczy (na 5 i 6 cyl).


i w wolnej chwili zrobię dodatkowe pomiary.

:galy:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 13:00:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
meszrum napisał(a):
na wstepie: samochod jest seria.

mam głupie pytanie :): co tzn. seria?

bloki 001, 003, 004 na biegu jalowym pokazuja wartosci wrecz wzorcowe.

co do lmm, to jak widac na 003, mierzy typowo dla 2.5TDI - za malo. ten blok nie moze byc podstawa oceny lmm w 2.5TDI, gdyz wartosci beda zawsze za male (pole 3 wzgledem 2). pod tym wzgledem 2.5TDI rozni sie od 1.9TDI, ktore zawsze powinno pokazywac 850 / 879.2...
patrzymy wiec na 008 i oceniamy, czy dawka paliwa jest ograniczona przez lmm(ogr. dymienia, poz 4 wzgledem 2 i 3 - poz. 2 powinna byc najwyzsza, potem 4, a na koncu 3).

ale czy patrząc na blok 008 nie powinienem się martwić, że zasada: (ogr. dymienia, poz 4 wzgledem 2 i 3 - poz. 2 powinna byc najwyzsza, potem 4, a na koncu 3) obowiązuje dopiero od ok. 1800-1900obr/min ???

jak widac, u Ciebie dawka ograniczona jest przez ogr. momentu obrotowego, czyli poprawnie.

co oznacza - cyt. "ogr. momentu obrotowego" ?????

co do turbo, to w zakresie 2200 - 2300 widac overboost wlasciwy dla wszystkich V6. dzieje sie to dlatego, gdyz w okolicach 2200 pojawia sie optymalna dynamika gazow i turbo zaczyna pomopowac napedzane przez spaliny. N75 zawsze z opoznieniem koryguje cisnienie doladowania (w starszych jednostkach bylo takie szpanerskie: pfffff... i troche dymu). po korekcji cisnienie ladnie i szybko narasta.
turbina pompuje bardzo poprawnie.
[mozna zrobic dodatkowy test turbo - kierownic - 011 > 11bs > poz. 3 cisnienie powinno narastac chyba o 100-150]

wtryskiwacze.
mam wrecz identyczna korekcje na 2 cylindrach w AFB '98 (tez 240 000 :): ), zatem Twoj przebieg jest prawdziwy. AFB puszcza takze blekitna chmurke przy rozruchu.
wg mnie mozna sie pokusic o wymiane wtryskiwaczy (6 i 5). rozruch bedzie idealny, nie bedzie chmury, bedzie bardziej zwawy na niskich obrotach.
minusem tego jest koniecznosc rozbebeszenia silnika od gory (i plynace z tego faktu wszelkie ryzyka natury ludzkiej...).


co do rozrzadu [004 > 11bs > poz. 3], to zrob test i zobacz jaka wartosc jest na czwartej pozycji (Cold start) - powinno byc: na pozny 100%, na wczesny 8-9%. w ten sposob mozna zdiagnozowac pompe.



sorki za głupie pytania, ale jeszcze nie jestem taki biegły w "terminologi" Forum.

;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 13:27:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Cytuj:
mam głupie pytanie co tzn. seria?


seria - oznacza seryjny program sterujacy ECU. innymi slowy: silnik nie jest tuningowany.




Cytuj:
ale czy patrząc na blok 008 nie powinienem się martwić, że zasada: (ogr. dymienia, poz 4 wzgledem 2 i 3 - poz. 2 powinna byc najwyzsza, potem 4, a na koncu 3) obowiązuje dopiero od ok. 1800-1900obr/min ???


to, o czym piszesz wynika z tzw. sample ratio ECU - czestotliwosci odczytow danych z ECU na s.
w Twoim przypadku wszystko jest ok - w skrocie wielkim chodzi o to, ze zalozmy, iz przy 1500 wciskasz pedal do konca - zanim dane z ECU poplyna do VC'oma wystapi male opoznienie - stad czasem niewielkie wahniecia danych.
mozna to wyeliminowac diagnozujac dynamicznie 1 grupe naraz, zamiast 3 jednoczesnie. odczyty beda wowczas dokladniejsze [zalozmy, ze Twoje ECU ma sample ratio 6 - diagnozujac 3 grupy bedziemy miec po 2 na kazda z nich... diagnozujac jedna, bedziemy miec pelne 6, czyli odczyt czestszy i dokladniejszy].

naturalnie nie mozna kazdej anomalii odczytow traktowac jako efekt SR, czasem moze sie cos w silniku popsuc naprawde... ;)




Cytuj:
co oznacza - cyt. "ogr. momentu obrotowego" ?????


w uproszczeniu: wciskajac pedal gazu, zadasz by wiecej paliwa zostalo podane przez pompe. jezeli pedal gazu bedzie miec pozycje 100% [blok 010, poz. 4], to kierowca zyczy sobie maksymalna dawke paliwa [blok 008, poz. 2]. zyczenie jest ograniczane przez tzw. ograniczenie momentu obrotowego [grupa 008, poz. 3 - w Twoim przypadku moment to 310nm]. jest jeszcze pozycja 4 w grupie 008 - ograniczenie dymienia - scisle zalezna od pomiaru masy powietrza przez lmm [grupa 003 poz. 3 i 010 poz. 1] - wartosci z tej pozycji powinny wieksze niz ogr. momentu obr., a nizsze od zyczenia kierowcy. jezeli ta wartosc [ograniczenie dymienia] jest nizsza od ogr. momentu obr., to ogranicza podanie paliwa ponizej ogr. momentu obr., co powoduje, ze samochod nie ma odpowiedniego momentu i mocy przez co jedzie wolniej...
zazwyczaj dzieje sie tak, lmm zle mierzy.

ograniczenie dymienia to, mowiac w wielkim uproszczeniu, dawka paliwa, ktora pozwala uzyskac odpowiednia proporcje paliwa i powietrza - taka, by nie dymil ;) ...






Cytuj:
:galy:


senior,
w V6 takie wartosci korekcji wplywaja juz odrobine na prace silnika...
...jezeli ktos ma zyczenie jezdzic "prawie jak nowym" to moze wymienic wtryskiwacze przy lejacych 1.5.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 16:38:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
meszrum napisał(a):

wtryskiwacze.
mam wrecz identyczna korekcje na 2 cylindrach w AFB '98 (tez 240 000 :): ), zatem Twoj przebieg jest prawdziwy. AFB puszcza takze blekitna chmurke przy rozruchu.
wg mnie mozna sie pokusic o wymiane wtryskiwaczy (6 i 5). rozruch bedzie idealny, nie bedzie chmury, bedzie bardziej zwawy na niskich obrotach.
minusem tego jest koniecznosc rozbebeszenia silnika od gory (i plynace z tego faktu wszelkie ryzyka natury ludzkiej...).




Odnośnie wtrysków pojawiają się zatem moje następne pytania:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=48621


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2006 20:10:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Sporo się dowiedzialem teraz szukam szybciutko nowych wtrysków, aby zdążyć przed zimą :mikolaj:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: