Cytuj:
mam głupie pytanie co tzn. seria?
seria - oznacza seryjny program sterujacy ECU. innymi slowy: silnik nie jest tuningowany.
Cytuj:
ale czy patrząc na blok 008 nie powinienem się martwić, że zasada: (ogr. dymienia, poz 4 wzgledem 2 i 3 - poz. 2 powinna byc najwyzsza, potem 4, a na koncu 3) obowiązuje dopiero od ok. 1800-1900obr/min ???
to, o czym piszesz wynika z tzw. sample ratio ECU - czestotliwosci odczytow danych z ECU na s.
w Twoim przypadku wszystko jest ok - w skrocie wielkim chodzi o to, ze zalozmy, iz przy 1500 wciskasz pedal do konca - zanim dane z ECU poplyna do VC'oma wystapi male opoznienie - stad czasem niewielkie wahniecia danych.
mozna to wyeliminowac diagnozujac dynamicznie 1 grupe naraz, zamiast 3 jednoczesnie. odczyty beda wowczas dokladniejsze [zalozmy, ze Twoje ECU ma sample ratio 6 - diagnozujac 3 grupy bedziemy miec po 2 na kazda z nich... diagnozujac jedna, bedziemy miec pelne 6, czyli odczyt czestszy i dokladniejszy].
naturalnie nie mozna kazdej anomalii odczytow traktowac jako efekt SR, czasem moze sie cos w silniku popsuc naprawde... Cytuj:
co oznacza - cyt. "ogr. momentu obrotowego" ?????
w uproszczeniu: wciskajac pedal gazu, zadasz by wiecej paliwa zostalo podane przez pompe. jezeli pedal gazu bedzie miec pozycje 100% [blok 010, poz. 4], to kierowca zyczy sobie maksymalna dawke paliwa [blok 008, poz. 2].
zyczenie jest ograniczane przez tzw.
ograniczenie momentu obrotowego [grupa 008, poz. 3 - w Twoim przypadku moment to 310nm]. jest jeszcze pozycja 4 w grupie 008 -
ograniczenie dymienia - scisle zalezna od pomiaru masy powietrza przez lmm [grupa 003 poz. 3 i 010 poz. 1] - wartosci z tej pozycji powinny wieksze niz
ogr. momentu obr., a nizsze od
zyczenia kierowcy. jezeli ta wartosc [
ograniczenie dymienia] jest nizsza od
ogr. momentu obr., to ogranicza podanie paliwa ponizej
ogr. momentu obr., co powoduje, ze samochod nie ma odpowiedniego momentu i mocy przez co jedzie wolniej...
zazwyczaj dzieje sie tak, lmm zle mierzy.
ograniczenie dymienia to, mowiac w wielkim uproszczeniu, dawka paliwa, ktora pozwala uzyskac odpowiednia proporcje paliwa i powietrza - taka, by nie
dymil ...
Cytuj:
senior,
w V6 takie wartosci korekcji wplywaja juz
odrobine na prace silnika...
...jezeli ktos ma zyczenie jezdzic
"prawie jak nowym" to moze wymienic wtryskiwacze przy lejacych 1.5.