.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 17:57:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 All] Brak obiegu płynu chłodzącego
PostNapisane: 01.lis.2006 20:33:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2005 13:15:22
Posty: 62
Lokalizacja: Lublin/Świdnik
Cześć,
przeszukałem trochę archiwum, ale nie końca mam odpowiedź na mój problem.
Temperatura nie wchodzi pow. 90 st., wcześniej dochodziła nawet do 100 w korkach, no, ale ok, jest zima prawie, grzejemy się, więc trochę ciepła ucieka przez nagrzewnicę ;) Wraz - powinna dochodzić do 95 - tak było wczesniej. To może wskazywać na termostat.
Teraz dalej - gorzej - płyn w zbiorniku wyrównawczym jest zimny, przewód do chłodnicy i chłodnica są gorące, o co chodzi?
Czy to może być wina termostatu? Ostatnio zmieniłem czujnik temperatury cieczy do ECU.
Dzięki za sugestie.

_________________
Pozdrawiam
guit
srebrny B4 Avant 1.6 ADA + LPG ('95)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 20:37:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
a gazownicy przypadkiem nie ruszali ostatnio reduktora?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 20:39:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2006 18:02:36
Posty: 303
Lokalizacja: Wawa/Katowice/okolice Garwolina najczesciej
a węże twarde ??? cisnienie w ukladzie jest

_________________
Były Mercedesy a teraz ..

Audi 80 B4 AVANT 1,9TDI `95
Gumowce 50zł
Widły 20zł




Wrażenia z rozrzucania gnoju BEZCENNE!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 20:39:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2005 13:15:22
Posty: 62
Lokalizacja: Lublin/Świdnik
nie, ale jest taka możliwość, ze to ma wpływ?
bo może sam zruszyłem jakieś kable?

_________________
Pozdrawiam
guit
srebrny B4 Avant 1.6 ADA + LPG ('95)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 20:41:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2005 13:15:22
Posty: 62
Lokalizacja: Lublin/Świdnik
węże twarde, co do ciśnienia, nie powiem Ci na 100%, ale raczej jest ;)

_________________
Pozdrawiam
guit
srebrny B4 Avant 1.6 ADA + LPG ('95)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 All] Brak obiegu płynu chłodzącego
PostNapisane: 01.lis.2006 21:01:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
guit napisał(a):
Cześć,
przeszukałem trochę archiwum, ale nie końca mam odpowiedź na mój problem.
Temperatura nie wchodzi pow. 90 st., wcześniej dochodziła nawet do 100 w korkach, no, ale ok, jest zima prawie, grzejemy się, więc trochę ciepła ucieka przez nagrzewnicę ;) Wraz - powinna dochodzić do 95 - tak było wczesniej. To może wskazywać na termostat.
Teraz dalej - gorzej - płyn w zbiorniku wyrównawczym jest zimny, przewód do chłodnicy i chłodnica są gorące, o co chodzi?
Czy to może być wina termostatu? Ostatnio zmieniłem czujnik temperatury cieczy do ECU.
Dzięki za sugestie.

J
a dziś wymieniałem termostat bo mam objaw taki co niektórzy na tym forum że się silnik na trasie nie dogrzewa i temperatura jestok 60 st lub jest trochę ruchoma to niżej to wyżej.
Natomiast na postoju jest ok 90st lub trochę poniżej.
Co zauważyłem jeśli chodzi o obieg. i wogóle temperature.
Po zalaniu płynem obiegu nigdy nie będzie jeśli termostat ci nie otworzy czyli silnik nie jest w granicach 90st.
obieg dopiero widać też jak mu przegazujesz czyli pompa zacznie bardziej pompować. obieg miałem cały czas taki słaby na wolnych obrotach jeśli temperatura była w granicach 80st. Przy przegazówce obieg był szybki.
Przy jeździe powrotnej do domku temperatura stała na 70st cały czasd jak podjechałem podchodziła do 90 st i stała pracowały też wentylatory chwilowo.

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 21:03:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2005 13:15:22
Posty: 62
Lokalizacja: Lublin/Świdnik
próbowałem takiego manewru z przygazownaiem na postoju, na gorącym silniku pow. 90st. i dupa :|

_________________
Pozdrawiam
guit
srebrny B4 Avant 1.6 ADA + LPG ('95)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 21:30:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
guit napisał(a):
próbowałem takiego manewru z przygazownaiem na postoju, na gorącym silniku pow. 90st. i dupa :|

tzn masz 90st na blacie a nie ma obiegu płynu.
Wentylatory się załączają?
To może termostat nie otwiera i dlatego nie masz obiegu

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 21:34:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
guit napisał(a):
próbowałem takiego manewru z przygazownaiem na postoju, na gorącym silniku pow. 90st. i dupa :|

tzn obieg jest w trakcie gazowania a nie po nim u mnie tak jest natomiast przy tej temperaturze 90st na wolnych obrotach obieg jest jakby go nie było coś tam leci

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 22:07:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2005 13:15:22
Posty: 62
Lokalizacja: Lublin/Świdnik
wentylatory załączały się u mnie przy 100, wiec sie nie załączają przy 90
obiegu nie ma w ogóle :(
też stawiam na termostat...

_________________
Pozdrawiam
guit
srebrny B4 Avant 1.6 ADA + LPG ('95)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 22:13:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
guit napisał(a):
wentylatory załączały się u mnie przy 100, wiec sie nie załączają przy 90
obiegu nie ma w ogóle :(
też stawiam na termostat...

Nie wiem jak jest w silnikach 1.6 gdzie jest termostat, ale jeśli wiesz to sparwdź co jest za termostatem a co jest przed termostatem na wężach ich temepratura. Jeśli za termostatem zimno tzn że nie otwiera
Tak mi się wydaje

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 22:26:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2005 13:15:22
Posty: 62
Lokalizacja: Lublin/Świdnik
dzieki sprawdze ;)

_________________
Pozdrawiam
guit
srebrny B4 Avant 1.6 ADA + LPG ('95)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 10:04:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Jeżeli masz zepsuty termostat(zacięty) to nawet przygazówka Ci nie pomoże, żeby załączyły się wentylatory, boczujnik temp. masz przy głowicy, czujnik załączający wentylator jest przy chłodnicy. Jeżeli jest zacięty termostat to jest tylko mały obieg. Albo możesz mieć jeszcze uszkodzoną pompe wody, skoro płyn zaczyna biegać po przygazuwce. :)

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 10:29:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2005 13:15:22
Posty: 62
Lokalizacja: Lublin/Świdnik
nie, no właśnie pisałem, że przy przygazówce nie ma dalej obiegu...
czyli pewnie termostat

_________________
Pozdrawiam
guit
srebrny B4 Avant 1.6 ADA + LPG ('95)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 10:52:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
a to przepraszam, nie doczytałem. To pewnie termostat :) .

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 11:31:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2005 13:15:22
Posty: 62
Lokalizacja: Lublin/Świdnik
;)
czy w takiej sytuacji można jeszcze pojeździć te parę dni (coś mi grozi?)? bo nie wiem czy dam rade kupić i wymienić termostat ;)

_________________
Pozdrawiam
guit
srebrny B4 Avant 1.6 ADA + LPG ('95)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 12:28:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 13:46:05
Posty: 23
Lokalizacja: Paszkówka k/Krakowa
Hej
Podłączam się pod pytanie bo już nie wiem co robić.

Audi B4 80 Cabrio rok 97, silnik 2.0 ABK
Wymieniłem pompe wody, płyn chłodniczy, termostat, czujnik temp. płynu chłodniczego.

Objawy:
*brak ciepłego nadmuchu (ogrzewania w kabinie)
*zimny dolny wąż od chłodnicy przy włączonym ciepłym nadmuchu
*gorący dolny wąż od chłodnicy przy włączonym zimnym nadmuchu
*przy włączonym zimnym nadmuchu temp. na wskaźniku utrzymuje się w granicy 90 st. C.
*przy włączonym ciepłym nadmuchu, temperatura na wskaźniku waha się i nie wiem od czego to zależy. Zazwyczaj utrzymuje się w granicy 70 st. C. Raz jest mniej, raz więcej (czyli tak jak u kolegów powyżej).
------------------------
Zacząłem się zastanawiać czy czasem nie mam zapchanej nagrzewnicy jakimś kamieniem? Bo jak przełącze na zimny nadmuch jest w miare OK.

Pytanie: czy nagrzewnica ma jakiś zawór który odcina obieg przez nią? Czy ciepłe powietrze jest regulowane tylko "klapkami" (zmieniany obieg).

Dlaczego dolny wąż jest zimny jak włącze ogrzewanie?
Tak na chłopski rozum może tak być, gdy obieg przez nagrzewnice jest słaby (nagrzewnica jest zapchana, zakamieniona itp.) a wentylator potrafi schłodzić przepływający płyn przez nagrzewnice. Stąd dolny wąż (powrót) jest zimny.

Ale czy tak jest nie wiem? Poradźcie coś.

Pzdr.

_________________
AUDI B4 CABRIO 2.0, 97


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: