.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 20:58:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [NG B4] 'silniczek krokowy' i garśc premyśleń nt. falowania
PostNapisane: 28.paź.2006 18:08:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Chyba każdy kto miał doczynienia z układami KE Jetronic natknął się na problem falujących obrotów biegu jałowego. Mnie to też trafiło. Dzisiaj trochę poeksperymentowałem rozłączając różne wtyczki, i doszedłem do wniosku, że w moim NG za falowanie obrotów odpowiada jednak zawór regulacji obrotów biegu jałowego. Co ciekawe podpięty na krótko do akumulatora otwiera się gwałtownie i bez ociągania się, z głośnym trzaśnięciem. Natomiast podczas jazdy i przy odpalaniu rozgrzanego silnika zawór ten nie otwiera się, czego efektem jest falowanie obrotów lub (przy odpalaniu rozgrzanego) otwiera się z opóźnieniem, czego efektem jest przygasanie silnika (obr w zakresie 200-400 przez chwilę). No i tak sobie teraz myślę (zanim pobiegnę do sklepu po inny 'krokowiec'), że może to nie jest wina 'krokowca' że on się nie otwiera, a komputera, który nie daje w odpowiednim momencie sygnału do otwarcia? Na ile taka teoria jest prawdopodobna?

PS Koty błyskowe pokazują że zarówno KE Jetr. jak i VEZ nie mają błędów, wszystkie czujniki działają ok, nieszczelności brak, bajery typu świece oleje filtry przewody kopułka palec lambda nowe, tylko zalewa wtryskiwacz rozruchowy - przy odpaleniu zimnego wskakuje z terkotem na 2000rpm.

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 21:11:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
pierwsze co bym sprawdził to zapłon i skład mieszanki

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 22:02:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
jeśli stwierdziłeś że krokówka jest ok. to znaczy że że ecu nie pobiera informacji o rozpoczęciu stabilizacji ---- > włącznik wolnych obrotów, jego wtyczka/przewody.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Praca regilatora biegu jałowego
PostNapisane: 03.lis.2006 10:45:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
Podepnę się do tematu - czy to prawda, że pracujący regulator biegu jałowego pewinien wibrować? Wydaje mi się, ze u mnie on nie wibruje, moze nie czuję wibracji przez trzęsącyc się od falowania obrotów silnik?
Jak się powinien zachowac silnik po odpięciu wtyczki z tego regulatora - gasnąć czy utrzymywać wyższą prędkość obrotową na wolnych?

Pozdr.

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2006 16:01:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2005 18:34:18
Posty: 539
Lokalizacja: Rybnik (śląsk)
u mnie bylo tak, ze jak zaczely mi sie problemy z falowaniem zaden elektromechanik nie umial mi pomoc. jeden wymienil mi lambde na nowa, drugi grzebal przy kompie i stwierdzil przerwana wiazke ale te wszystkie wymiany nie pomagaly.
bylem juz wkurzony ze nikt mi nie moze pomoc i odlaczylem przypadkowo wtyczke od krokowca i falowanie zniklo. tak jezdzilem jakis czas bo szukalem nowego ale i tak nie znalazlem. niedawno pojechalem z samochodem do goscia zeby on mi pomogl i bardzo mnie zdziwil, po 5 godz zadzwonil ze samochod jest gotowy i do odebrania.
okazalo sie ze komp mial duzo bledow i wystarczylo je wyczyscic. do dzisiaj jezdze bez falowania i bez nowego krokowca, a czyszczenie kosztowalo mnie tylko 100 zl :!: podliczac wszystkich "expertow" mialbym dwa pelne baki benzyny :zly:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2006 16:07:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2005 18:34:18
Posty: 539
Lokalizacja: Rybnik (śląsk)
zapomnialem dodac ze mam jeszcze male problemy i szukam pomocy.
samochod na zimnym odpala mi od razu, a jak sie zagrzeje i troche postoi to musze go dlugo krecic i czasem jak zaczynam jechac jest bardzo slaby i nie ma mocy. musze wcisnac sprzeglo, przegazowac go i wtedy jest wszystko ok.
nie wiecie co to moze byc :?: moze bylo juz o tym cos na forum :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2006 16:31:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Podobne objawy moga byc przez wadliwy potencjometr przepustnicy lub nawet sam przeplywomierz.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2006 17:49:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
Jak się powinien zachowac silnik po odpięciu wtyczki z tego regulatora - gasnąć czy utrzymywać wyższą prędkość obrotową na wolnych?


W moim NG jest tak, że odpięcie wtyczki powoduje jego zamknięcie oraz podwyższenie obrotów do ok 1600-1800 a następnie falowanie w zakresie 1100-1600

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: