.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 21:59:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: wypadanie zapłonów(B3,PM)
PostNapisane: 03.lis.2006 22:37:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 20:28:14
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Od trzech miesięcy jestem (prawie)szczęśliwym posiadaczem Audi, wszystko jest cacy, ale trapi mnie pewien problem, odpowiedzi poszukiwałem na tym i innych forach, a także przeglądałem literaturę i nie znalazłem rozwiązania.

Problem to tzw. wypadanie zapłonów, objawia się lekkimi wstrząsami silnka, oraz jest słyszalne na końcu wydechu jako nieregularne "pukanie". Nie występuje gdy silnik jest jeszcze zimny po pierwszym uruchomieniu, a także gdy jest obciążony - podczas przyspieszania, a nawet dodawania gazu na biegu jałowym. Można powiedzieć że zjawisko jest tym bardziej nasilone im silnik jest cieplejszy.

Wymieniłem: świece, przewody WN, kopułkę, palec. Byłem w warsztacie zajmującym się układami wtryskowymi, tam sprawdzono: sondę lambda, czujnik temp. płynu, ciśnienie paliwa, podmieniono: urządzenie wtryskowe, cewkę, czujnik Halla. Stopień sprężania 9,10,9,10.

Problem nie jest właściwie odczuwalny podczas normalnej jazdy, ale czytałem że wypadanie zapłonów może zniszczyć katalizator (dopalanie mieszanki w katalizatorze), chciałbym też poznać rozwiązanie dla samej zasady.

Czy ktoś ma jakieś pomysły?

Sorry że tak się rozpisałem za pierwszym razem, ale nie chcę odpowiedzi z rozwiązaniami które już przerabiałem.

pozdrawiam serdecznie.

_________________
B3 1,8S PM 1991


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 09:26:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
nie przejmoj sie ja wymienilem tosamo tez nie mam pojecia co to moze byc...
objawy identyczne

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 11:54:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
wyrobione gniazda zaworów, zależnie jak obróci sie zawór tak przylgnie będą delikatnie otwarte i już będziesz miał tzw. pukanie w wydech, missfire tzw.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 12:51:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
Ooo witam ,mam tosamo ,na uff uff nie mam tego problemu :) Nawet udane te PM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 13:01:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 20:28:14
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli to wyrobione gniazda zaworów, to czemu nie przepuszczają na nierozgrzanym silniku? Jeszcze jedno pytanie czy wyrobione gniazda zaworów mają wpływ na zużycie paliwa ?, mój trochę za dużo pali.

_________________
B3 1,8S PM 1991


Ostatnio edytowano 04.lis.2006 13:09:49 przez Paulus, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 13:06:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
cos co jest zrabane w silniku napewno sie odbija ,ile Ci pali ? mi pali w miescie okolo 11 l ,w trasie 9 . to tez zalerzy... bo mialem teraz ustawiony gaz ,ze na trasie na slowacje spalil z 4 osobami +klima (padalo...) 13.5 l/100km, a po dzisiaj w trasie 2 osoby spalil ponizej 8l :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 13:13:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 20:28:14
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
No to mój ostatnio spalił 10 w trasie i to przy spokojnej jeżdzie.

_________________
B3 1,8S PM 1991


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 13:23:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
sprawdź ustawienie mieszanki jeszcze możesz mieć rozregulowany rozdzielacz.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 13:38:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 20:28:14
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Tu niema rozdzielacza, to jest Mono-Motronic. Jedyne czego nie podmieniałem to sterownik silnika, jednak jego uszkodzenie jest chyba mało prawdopodobne. Może ktoś z okolic W-wy ma taki sterownik bym mógł go na chwilę podłączyć.
(Nr. Bosch 261 200 254)

_________________
B3 1,8S PM 1991


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 13:48:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Qurka mam tak samo w moim PM ;) Chyba ten typ tak ma po 200kkm :zly:

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 13:53:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
słuchaj nie ma sie co martwic ,10 l na trasie gazu to nie tragedia... oile gaz:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 13:54:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 20:28:14
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Nie to niestety nie gaz...Wogóle nie mam gazu.

_________________
B3 1,8S PM 1991


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2006 08:47:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
no to jednak duzo... kiedy wymieniales swiece ? jak jezdzisz?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: