Dred napisał(a):
porównujac 2.7 i 3.0 wybieram tylko i wyłącznie 3.0 niewiele więcej pali cena także niewiele wyższa a osiągi lepsze w obu można sobie odpuścić rozrząd bo tam już jest łańcuch więc wymiana jest przy kapitalnym remoncie silnika

( taniej drugi motor kupić)
Hej. Od jakiegoś czasu staram się aktywnie zgłębić/poznać temat wytrzymałości łańcuszków rozrządu 2.7/3.0 TDi (i "całych" silników jako takich. Z tego co "ustaliłem" dotychczas - wymiana łańcuchów i napinaczy jednak jest zalecana (przez AUDI) - co 200 tyś.km., a "zgon techniczny" (np. wytarcie bieżni napinaczy) nadchodzi po max. 270 tyś.km. .
Robota kłopotliwa, bo napęd rozrządu został przeniesiony "na tył" silnika i chyba nie ma innej możliwości wymiany, jak "wyjazd" całym zespołem napędowym

z auta ... .
Zaznaczam jednak, że mój aktualny stan wiedzy w tym temacie może być niepełny.
Do Dred-a: Przypuszczam (na podstawie wielu Twoich postów na AKP

), że masz nieograniczony dostęp do dokumentacji serwisowej i byłoby fajnie, gdybyś zechciał zweryfikować to, co napisałem powyżej

... .
PS: Ciekawostka (?): znam pierwszy (?) przypadek "zjechanego" wałka rozrządu w 3.0TDi - skutek zatarcia się absolutnie przekonstruowanego (w porównaniu do 2.5TDi) "kółeczka w dźwigni zaworowej" (sorry ale nie wiem jak to inaczej nazwać

).