.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 19:02:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Kontrola trakcji?
PostNapisane: 06.lis.2006 05:17:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Jak dziala kontrola trakcji i gdzie jest ta nadmierna moc przekazywana lub jak jest tlumiona? Mam ta bajerka z mozliwoscia wylaczenia guzikiem na desce rozdzielczej ale niestety nie znam szczegulow zasad dzialania tego kaganca:/

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 09:27:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
-> www.google.pl <- PRAWDE CI POWIE

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 00:53:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
noo dred..
Nadwyżka zazwyczaj nie jest tłumiona/tracona. W wypasionych zintegrowanych systemach może owszem dojśc do przyhamowania koła (wtedy reszte momentu na koła zlepsza przyczepnością przeniesie różnicówka i torsen) - ale w "standardowych" systemach czy starszych autach nie dopuszcza do jej powstania. tz przy uśłizgu obcinany jest zaplon/paliwo, moze i jedno i drugie. Dlatego próba spalenia gumy w starym mercu czy bmw wygląda z włączonym TC, jakby dresowi nagle zaczęły "przebijać" wszystkie przewody wysokiego napięcia :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 07:32:22 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
wszystko zalezy od systemu kontroli trakcji no i rzecz jasna czy pytasz o kontrole trakcji jako system antyposlizgowy czy konotrole trakcji jako ESP ?? ... w Audi uklad antyposlizgowy to inaczej ASR i realizowany jest przy pomocy hamulcow, inny uklad antyposlizgowy to EDS , rowniez dziala na bazie hamulcow. w innych autach ktore widzialem uklad ograniczenia poslizgu byl realizowany druga , elektryuczna przepustnica ktora sterowala doplywem powietrza do silnikai efekt jest taki jakbysmy odejmowali noge z gazu

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 21:35:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2005 18:37:54
Posty: 34
Lokalizacja: Bielsko
EDS - kontrola uślizgu przy ruszaniu za pomocą układu hamulcowego do 40 km/h - występowała w ośce i q
ASR - kontrola trakcji przy ruszaniu i przyspieszaniu w całym zakresie prędkości realizowana przy pomocy sterowania mocą silnika i układu hamulcowego - wtedy chyba jeszcze ESP nie było
ASR w q nie było, te same zadania w wyższych prędkosciach realizował torsen i co tam jeszcze jest
tak było wg stanu na 94 rok

no chyba że się mylę

_________________
A4 Avant Quattro V6 2,6


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: