.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 09:43:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1.9 TDi 1Z] Przerywa przy przyśpieszaniu.
PostNapisane: 06.lis.2006 12:44:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Witam

Mam Audi 80 1.9 TDi Avanta rocznik 93 przebieg ok. 250000.Silnik 1Z.
W dniu dzisiejszym pojawil sie problem z szarpaniem. Najpierw objaw byl prawie nie do wyczucia ale im dalej i dluzej jechalem bylo juz tylko gorzej.
Auto najbardziej szarpalo przy rownej jezdzie na wysokim biegu (4 lub 5) z predkoscia ok 80 km/h. Najbardziej sie to szarpanie objawialo. Znikalo gdy dodalo sie wiecej gazu a im wiecej tym mniej szarpie. Im dalej jechal juz bylo tylko gorzej szarpanie zaczelo sie pojawiac i w rownej jezdzie i przy przyspieszaniu oraz przy sprincie na pelnym gazie. Co ciekawe - po takiej dziwnej jezdzie - silnik lekko faluje na wolnych obrotach i przy stopniowym dodawaniu gazu rowiniez pojawia sie "wypadanie" jakby paliwa nie dostawal. Zauwazylem rowniez ze jak tak faluje lekko na wolnych - i go zgasze i odaple po 10 sec - falowanie znika i przez chwile przy stopniowym dodawaniu gazu jest OK. Po przejechaniu kilku km (oczywscie z szarpaniem) wolne obroty faluja lekko i z N75 wydobywa sie dziwny dzwiek i jakby zanika to dzwięczenie w takt tego falowania obrotow. Zauwazylem rowniez ze samochod zwiekszyl apetyt na paliwo.
Aha poniewaz znalazlem ze ktos mial uszkodzony czujnik przyspieszania w ABS dodam ze dzis pierwszy raz wlaczyl mi sie ABS na parkingu jak ruszalem rano i od tego czasu sie zaczely moje problemy. Dodatkowo podczas jazdy zapalila sie kontrolka "CHECK". Oczywiscie zgasla po "resecie" silnika. Jest na forum tez cos o czujniku tem silnika ale stalo sie to wszystko zbyt nagle nie chce nic sugerowac ale najbardziej podpadniety wydaje sie N75. Napiszcie ile moze kosztowac i czy warto inwestowac w oryginal Audi czy kupic zamiennik. Przepraszam za tak dlugi opis ale chcialem podac duzo szczegolow.
Dziekuje za kazdą rade i pozdrawiam.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 14:14:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 12:27:44
Posty: 26
Lokalizacja: warszawa
Podłącz Vag i będziesz wiedział co szwankuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 14:24:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Dzieki za zainteresowanie sie tematem
Wlasnie sie umowilem do Janek na czwartek

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 14:26:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jesli odpala check to cos niedobrego dzieje sie z motorkiem. Tylko diagnoza VAG`iem pomoże. NIe zwlekaj.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 14:48:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
najlepiej to podjechac na diagnoze Vag'iem...

z twojego opisu mozna wywnioskowac kilka typowych usterek,choc moze to byc zupelnie co innego....

-pompa wtryskowa
-nastawink pompy wtryskowej
-wtrysk sterujacy
-przebicie na wiazce od silnika
-zaworek N75

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 16:43:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
I jeszcze mialem jeden objaw - po kolejnym odpaleniu - płynnie juz przyspieszał ale - ZERO mocy -jakby turbina sie nie krecila.
Jakby to byl N75 to byłbym"szczesliwy". Ale na VAG jade dopiero w czwartek. Chyba ze znacie kogos kto moze zrobic szybko diagnostyke VAG iem.

Pzdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 20:26:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
I jeszcze mialem jeden objaw - po kolejnym odpaleniu - płynnie juz przyspieszał ale - ZERO mocy -jakby turbina sie nie krecila.
Jakby to byl N75 to byłbym"szczesliwy". Ale na VAG jade dopiero w czwartek. Chyba ze znacie kogos kto moze zrobic szybko diagnostyke VAG iem.

Pzdr


skontaktuj sie z kolega o nicku Rogal ... napewno Ci pomoze ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 21:40:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wlasnie odbylem krotką przejazdzke. I znow odpalenie - chodzi normalnie - ale zaraz zapalił CHECK. Ruszam - jest ok - płynnie wchodzi na obroty. Ale po kilku minutach znow szarpie i znow CHECK.
Krótki postoj. I znow odpalenie - jazda - plynnie przyspiesza na kazdym biegu ale ZERO mocy. Mialem VENTO zwyklego 1,9 - chyba sie lepiej zbierał. Ale juz nie ma szarpania płynnie przyspiesza na kazdym biegu w kazdym zakresie obrótów. I taka dziwna praca jakby glosniejszy "klekot".
I tu pytanie - czy moze ktos z Was wie czy w zwiazku z tymi objawami mogę wykluczyc pompe i nastawnik ???
Może ktos juz mial cos takiego

pozdr.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 21:42:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
przemik napisał(a):
Wlasnie odbylem krotką przejazdzke. I znow odpalenie - chodzi normalnie - ale zaraz zapalił CHECK. Ruszam - jest ok - płynnie wchodzi na obroty. Ale po kilku minutach znow szarpie i znow CHECK.
Krótki postoj. I znow odpalenie - jazda - plynnie przyspiesza na kazdym biegu ale ZERO mocy. Mialem VENTO zwyklego 1,9 - chyba sie lepiej zbierał. Ale juz nie ma szarpania płynnie przyspiesza na kazdym biegu w kazdym zakresie obrótów. I taka dziwna praca jakby glosniejszy "klekot".
I tu pytanie - czy moze ktos z Was wie czy w zwiazku z tymi objawami mogę wykluczyc pompe i nastawnik ???
Może ktos juz mial cos takiego

pozdr.


z takimi objawami to ja bal bym sie jezdzic i czym predzej zaciagnal starego kondona na dobra diagnoze ....
moja rada: nie kombinuj tylko zajmij sie tematem jak nalezy ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2006 09:39:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2006 11:02:10
Posty: 93
Lokalizacja: Leszno - Wielkopolska
falowanie to ewidentnie nastawnik pompy, bo tylko on jest odpowiedzialny za wolne obroty. ale te inne objawy trochą komplikują sprawę. u mnie szarpał bo winny był wtrysk sterujący - po wymianie ok. ale obroty mi nie falowały. w związku z brakiem mocy można podejrzewać układ zasilanie powietrzem - turbo, przepływka N75. po vagu już będzie coś więcej wiadomo. i jeszcze jedna uwaga - vaga trzeba umieć odczytywać, analizować i wyciągnąć odpowiednie wnioski.

_________________
b4, tdi, avant, czerwony jak ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 20:19:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
No i wlasnie wrocilem od chlopaków z Diagtronika w Jankach/k W-wy. Co sie okazało ?. Juz jak jechalem do nich nie bylo szarpania tylko auto bylo slabiutkie ale rowno sie wkrecalo na obroty. VAG faktycznie pokazywal blad nastawnika ale po zdjeciu obudowy silnika - okazalo sie iz przerwany jest kabelek co dochodzi do jednego z wtrysków - do takiego co inaczej wyglada jest jakby wyzszy od pozostalych. Lutowanie i bład zniknoł ...jazda probna, sprint i zadnego szarpania. Auto jak dawniej, pieknie przyspiesza i wkreca sie płynnie na obroty, idalnie rowno pracuje na wolnych obrotach. Przy okazji sprawdzili mi kąt wyprzedzenia wtrysku - był OK.
Jeszcze raz podziekowania dla chlopakow z Diagtronika

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 20:23:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zaliczyłeś usterkę w postaci uszkodzenia przewodu biegnącego od wtrysku sterującego. Dzięki temu ECU raz otrzymywał informację a raz nie.
Gratuluję szybkiego pozbycia się problemu ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 10:27:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
spanky napisał(a):
najlepiej to podjechac na diagnoze Vag'iem...

z twojego opisu mozna wywnioskowac kilka typowych usterek,choc moze to byc zupelnie co innego....

-pompa wtryskowa
-nastawink pompy wtryskowej
-wtrysk sterujacy
-przebicie na wiazce od silnika
-zaworek N75


:peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 12:34:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
spanky napisał(a):
najlepiej to podjechac na diagnoze Vag'iem...

z twojego opisu mozna wywnioskowac kilka typowych usterek,choc moze to byc zupelnie co innego....

-pompa wtryskowa
-nastawink pompy wtryskowej
-wtrysk sterujacy
-przebicie na wiazce od silnika
-zaworek N75


:peace:

Brawo doktorku :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: