.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 23:59:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 13:10:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Mira napisał(a):
Witam serdecznie !
Dziękuje za odpowiedzi. Troszkę mnie niektórzy uspokoili. Muszę jednak wymienić olej i filtr w skrzyni bo nie wiem kiedy był wymieniony. Zastanawia mnie tylko jedno czy czasem jest coś nie tak ze skrzynią a mianowicie, wczoraj czyściłam środek no i troszkę pozmieniałam biegi tam i z powrotem na zgaszonym silniku i zostawiłam oczywiście na "P". Dzisiaj jak rano odpaliłam autko i wrzuciłam "D" samochód ani nie drgnął, nawet jak dodałam delikatnie gazu. Nie reagował na żadnym biegu. Zgasiłam go zostawiając drążek na "P". Wystraszyłam się jak nie wiem co, zgasiłam silnik i zaczęłam myśleć ile mnie to teraz będzie kosztowało. Postanowiłam go jeszcze raz odpalić, "i cud się stał", autko reagowało na zmianę biegów jak należy i wszystko jest OK. Co to mogło być ? Czy to jakś usterka ? Czy poprostu nie należy mieszać biegami przy wyłączonym silniku. Co o tym sądzicie ?

1. Autko pozostawiasz zawsze w pozycji "P".
2. To, że rano miałaś kłopoty z odjechaniem bardzo źle świadczy o jakości płynu ATF w skrzyni biegów. Nie zwlekaj z wymianą i pamiętaj o filtrach.
3. Na wyłaczonym silniku nie powinno się dotykać skrzyni. Zjawiska jakie w niej zachodzą wymuszone są ciśnieniem płynu oraz poprawnym smarowaniem wszystkich jej układów. Dlatego skrzynię użytkuje się tylko z właczonym silnikiem.
4. Pamiętaj również o tym , że w razie holowania twojego samochodu, wolno go ciągnąć jedynie przez 50 km, a później trzeba skorzystać z lawety.

PS: chyba czas na 10 przykazań dla automata :helm:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 13:16:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
5.Cholowanie automata wymaga nie przekraczania maxymalnej prędkości 1 biegu.Ewentualnie rozpiąć półosie od skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 13:54:04 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Basket, Ty naprawde jestes zblokowany .... jakim cudem koszta automata sa male w porownaniu do manuala ? jakby nie patrzec to wymiana oleju po kupnie w automacie to podstawa i kosztuje nie wiem ile ale za to Ty wiesz lepiej ... a w manualau jezeli juz jest ktos pedantem to wymieni oilej i to w manualu kosztuje maksymalnie 150 pln z wymiana , no przy quattro 200 pln :D i to Ci teoretycznie starcza dozywotnio. w automacie proces wymiany oleju jest cykliczny wiec koszt serwisu trzeba przemnozyc jeszcze przez ilosc wymin ... a nie wspomne o awarii.. jak juz slysze ze automat jest mniej awaryjny od manuala to sie zastaanawiam kto placi za ta propagande :P... odkad interesuje sie samochodami nie slyszalem zeby uzywana skrzynia automatyczna byla tansza od manuala. i jakos nie slyszalem o problemach z manualami. jezeli taki sie pojawia , wymienia sie skrzynie i po zawodach. a automaty to cala historia. znam niejedna kiedy to skrzynia latala od mechanika do mechanika i tysiace lecialy na naprawy. takze jezeli masz znowu cos napisac to napisz tak zeby mialo to rece i nogi a nie brzmialo jak reklama przedwyborcza :):

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 14:06:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Mira napisał(a):
Witam serdecznie !
Dziękuje za odpowiedzi. Troszkę mnie niektórzy uspokoili. Muszę jednak wymienić olej i filtr w skrzyni bo nie wiem kiedy był wymieniony. Zastanawia mnie tylko jedno czy czasem jest coś nie tak ze skrzynią a mianowicie, wczoraj czyściłam środek no i troszkę pozmieniałam biegi tam i z powrotem na zgaszonym silniku i zostawiłam oczywiście na "P". Dzisiaj jak rano odpaliłam autko i wrzuciłam "D" samochód ani nie drgnął, nawet jak dodałam delikatnie gazu. Nie reagował na żadnym biegu. Zgasiłam go zostawiając drążek na "P". Wystraszyłam się jak nie wiem co, zgasiłam silnik i zaczęłam myśleć ile mnie to teraz będzie kosztowało. Postanowiłam go jeszcze raz odpalić, "i cud się stał", autko reagowało na zmianę biegów jak należy i wszystko jest OK. Co to mogło być ? Czy to jakś usterka ? Czy poprostu nie należy mieszać biegami przy wyłączonym silniku. Co o tym sądzicie ?


Witam! cię serdecznie Mira.W moim Audi A4 1.8T mam rówznież automata w dodatku Tipa.Na pocztątek powiem o tym, że miałem dzis ten sam problem,wczoraj chciałem przepchać auto troche do przodu przy zgaszonym silniku i wrzuciłem na "N" ,swoją drogą aby przepchać takie Audi trzeba być conajmniej herkulesem.Pózniej spowrotem wrzuciłem na "P" .Rano po uruchomieniu silnika wrzuciłem na "R" samochód ruszył normalnie,wyjechałem z garażu.Następnie po wrzuceniu "D" samochód nawet nie drgnął nawet po dodaniu znacznej ilości gazu ,również do tyły nie pojechał już.Telefon do mechanika,kazał mi odpalic samochód jeszcze raz-nic nie dało.Kazał mi zdjąć kleme z akumulatora na kilkanascie sekund to pomogło,samochód jezdzi.Nie wiem na ile miało to coś wspólnego z wczoraj.

Sam zastanawiam się nad wymianą tej skrzyni,wczoraj nawet poruszyłem taki temat na forum.Nie wiem jak ze zwykłymi Automatami ale TipTronic to SZAJS!! Jeden wielki KICZ!! .Jak nie jest nowy,albo pedantycznie pielęgnowany sypie się.W moim Audi z 98r. to katastrofa.Na budziku 128tys. nie wiem czy realny.To mój pierwszy wóz z Automatem.Ale już w życiu takiego nie kupie.Moim poprzednim samochodem był Ford Escort 1.8i 16V -105KM, z manualem oczywiscie i się szybciej rozpędzał jak ta łódz z tą skrzynią :(: .Mam sportowe zacięcie i nie ukrywam,że lubie dobre osiągi.Jestem bardzo zawiedziony bo długo chorowałem na 1.8T aż w końcu se kupiłem.Wydawało mi się że ten samochód będzie jakoś przyspieszał jak na 150KM. :| Co więcej na temat skrzyń Automatycznych.Mój szwagier ma A6 2.5TDI -2002r. MultiTronic.Na budziku 120tyś. .Auto sprowadzone z niemiec ze wszystkimi dokumentami z serwisu-komplet.Przebieg 100% realny i CO?Skrzynia już poszarpuje.Wymienił olej ale wiele to nie dało.Z tego co się dowiedziałem to sama wymiana oleju w skrzyni będzie mnie kosztować 1000zł, a nie wiadomo czy wogóle to coś pomoże-bo samochód może tak jezdzic jak jezdził.A za około 2500zł będe miał manuala.Poprostu wywalam Tipa i wkładam Manuala.Będe ten temat dalej wałkować na forum,aby się dowiedzieć co konkretnie trzeba wymienic.Wydaje mi się, że będe o wiele bardziej zadowolony z manualnem.Zraziłem się na automacie i to bardzo. :|

Link do mojego tematu: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 822#982822

_________________
2x Audi 20VT


Ostatnio edytowano 09.lis.2006 15:12:47 przez gregory, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 14:15:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
hans napisał(a):
Basket, Ty naprawde jestes zblokowany .... jakim cudem koszta automata sa male w porownaniu do manuala ? jakby nie patrzec to wymiana oleju po kupnie w automacie to podstawa i kosztuje nie wiem ile ale za to Ty wiesz lepiej ... a w manualau jezeli juz jest ktos pedantem to wymieni oilej i to w manualu kosztuje maksymalnie 150 pln z wymiana , no przy quattro 200 pln :D i to Ci teoretycznie starcza dozywotnio. w automacie proces wymiany oleju jest cykliczny wiec koszt serwisu trzeba przemnozyc jeszcze przez ilosc wymin ... a nie wspomne o awarii.. jak juz slysze ze automat jest mniej awaryjny od manuala to sie zastaanawiam kto placi za ta propagande :P... odkad interesuje sie samochodami nie slyszalem zeby uzywana skrzynia automatyczna byla tansza od manuala. i jakos nie slyszalem o problemach z manualami. jezeli taki sie pojawia , wymienia sie skrzynie i po zawodach. a automaty to cala historia. znam niejedna kiedy to skrzynia latala od mechanika do mechanika i tysiace lecialy na naprawy. takze jezeli masz znowu cos napisac to napisz tak zeby mialo to rece i nogi a nie brzmialo jak reklama przedwyborcza :):
Święte słowa. Miałem i starego automata w B4 z 91r , teraz mam Tipa i obie dobrze na szczescie sie sprawowały, ale oba auta z tymi skrzyniami to powolne kondony. Ktorys z kolegow powiedział, ze szybciej ruszy automatem od manuala :diabel: prosze Cie..... Jezeli komus zabuksuje bo nie potrafi ruszyc to jasne ze nawet maluch go objedzie.Co do awaryjnosci, to rowniez nie slyszalem zeby komukolwiek padla manualna, a aftomat.... toz to juz cale tomy o ich "bezawaryjnosci" napisano. I tak naprawde to chyba tylko Basket(ktorego notabene szanuje) uparl sie przy tych automatach i wygłasza jakies bajeczki. Automat to tylko wygoda, reszta to same minusy.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 15:12:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2006 10:32:14
Posty: 5
Lokalizacja: Inowrocław
Witam nową właścicielkę AUDI!!!
I to AVANT I JESZCZE W AUTOMACIE!!!
Bez paniki, żadnej wymiany skrzyni proszę nie planować, do czasu jak tylko będzie działac płynnie, nie zrzucać sama biegów no i gubić oleju.
Co do wyższości ASB nad MSB czy odwrotnie, to moi przedmówcy chyba napisali już wszystko. Radzę tylko poczytać trochę o zasadach uzytkowania ASB i zrobić tą wymianę oleju i filtrów, a napewno odwdzięczy się bezawaryjną i wygodną exploatacją.
Ja pomykałem do sierpnia VW PASSATEM B3 91' z 2 litrowym silniczkiem i właśnie automatem, tak sie do niego przekonałem że AUDI B4 2.0 AVANT też kupiłem z 2 litrówką i też w automacie... , to tak na uspokojenie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 15:36:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hans napisał(a):
Basket, Ty naprawde jestes zblokowany .... jakim cudem koszta automata sa male w porownaniu do manuala ? jakby nie patrzec to wymiana oleju po kupnie w automacie to podstawa i kosztuje nie wiem ile ale za to Ty wiesz lepiej ... a w manualau jezeli juz jest ktos pedantem to wymieni oilej i to w manualu kosztuje maksymalnie 150 pln z wymiana , no przy quattro 200 pln :D i to Ci teoretycznie starcza dozywotnio. w automacie proces wymiany oleju jest cykliczny wiec koszt serwisu trzeba przemnozyc jeszcze przez ilosc wymin ... a nie wspomne o awarii.. jak juz slysze ze automat jest mniej awaryjny od manuala to sie zastaanawiam kto placi za ta propagande :P... odkad interesuje sie samochodami nie slyszalem zeby uzywana skrzynia automatyczna byla tansza od manuala. i jakos nie slyszalem o problemach z manualami. jezeli taki sie pojawia , wymienia sie skrzynie i po zawodach. a automaty to cala historia. znam niejedna kiedy to skrzynia latala od mechanika do mechanika i tysiace lecialy na naprawy. takze jezeli masz znowu cos napisac to napisz tak zeby mialo to rece i nogi a nie brzmialo jak reklama przedwyborcza :):

Jarku, podczas użytkowania autek z MSB 2 razy musiałem poddawać je naprawie , czy remontowi. Średni koszt naprawy to ok 1000-1400 zł. W żadnym z aut, które miałem z ASB żadnej naprawy nie musiałem dokonywać , a tylko jedną wymianę płynu za 150 zł (z filtrami).
Twoje podejście do tematu wynika z niechęci do ASB (podobnie jak pewnie mojej do LPG),ale to co piszesz nie trzyma się kupy , a wnioski swoje opierasz na danych mechaników i użytkowników, którzy po prostu doprowadzili do śmierci swoje ASB.

Kolego Norbi ... nie opowiadam bajek, a przedstawiam konkrety ... czekam na konkrety z twojej strony, ale logiczne i nie poparte krzykiem tak, jak to czyni Hans (notabene kiedyś mu mówiłem żeby mniej czasu spędzał z MałymV8 - teraz widać tego skutki :( ).
To co powtarzacie to mity i jeszcze raz mity ... podobnie rzecz się ma w naszym kraju odnośnie źle odpalających na mrozie diesli , tudzież innych mitów rozpowszechnianych zupełnie nieslusznie ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 16:14:41 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a skad Ty wiesz skad ja mam swoja wiedze :) akurat jezeli chodzi o manualne skrzynie biegow to troche mam z nimi doswiadczenia i koszta o ktorych piszesz to wynik nieumiejetnego obslugiwania sie skrzynia co w automacie rowniez jest mozliwe ale koszta o ktorych piszesz wynikaja raczej z braku dostepu do tanszych zrodel czesci i mechanikow bo za 1400 pln mozna kupic 2 skrzynie biegow manualne do oski a do skrzyni automatycznej to watpie ze za tyle dostaniesz choc jedna. poza tym ja zrobilem na skrzyniach manualnych prawie 500 tys km i w tym nie bylo ani jednej awarii skrzyni ktora wynikala z ulomnosci manuala , jedynie raz rozlecial mi sie torsen ale tutaj wine za to ponosze ja jako uzytkownikm ale to mnie kosztowalo jakies 1000 pln lacznie z laweta z warszawy do bydgoszczy i zakupem skrzyni biegow :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 18:07:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
baskecik napisał(a):
hans napisał(a):
Średni koszt naprawy to ok 1000-1400 zł. W żadnym z aut, które miałem z ASB żadnej naprawy nie musiałem dokonywać , a tylko jedną wymianę płynu za 150 zł (z filtrami).


To są informacje wyssane z palca,jeśli oczywiscie mówimy o np. Audi A4 czy innym Audi z rocznika 96>>> ,a nie jakimś Audi z 83r. W mojej A4 wymiana oleju w skrzyni kosztuje 1000zł ,1 ltr. oleju 85zł .A Jeśli się zepsuje całkowicie to koszt naprawy między 5.000tyś. zł a 6.000tyś. zł.Używając slowa naprawa mówie oczywiscie o kapitalnym remoncie czyli wymiana tarczek i wogóle.

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 18:31:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
gregory napisał(a):
baskecik napisał(a):
hans napisał(a):
Średni koszt naprawy to ok 1000-1400 zł. W żadnym z aut, które miałem z ASB żadnej naprawy nie musiałem dokonywać , a tylko jedną wymianę płynu za 150 zł (z filtrami).


To są informacje wyssane z palca,jeśli oczywiscie mówimy o np. Audi A4 czy innym Audi z rocznika 96>>> ,a nie jakimś Audi z 83r. W mojej A4 wymiana oleju w skrzyni kosztuje 1000zł ,1 ltr. oleju 85zł .A Jeśli się zepsuje całkowicie to koszt naprawy między 5.000tyś. zł a 6.000tyś. zł.Używając slowa naprawa mówie oczywiscie o kapitalnym remoncie czyli wymiana tarczek i wogóle.

Zanim następnym razem zabierzesz głos, przeczytaj czego dotyczy temat dyskusji. Rozmawiamy o ASB w Audi B4 a nie o tiptronikach w A4 :!!:

Hans, w takim razie zadam Ci inne pytanie ... czy użytkowana kiedykolwiek przez Ciebie ASB rozsypała się, czy wymagała kosztownej naprawy, zważywszy na to , że była regularnie serwisowana ?
Oczywiście wiem że źle serwisowany mechanizm taki jak MSB czy ASB pójdzie na złom, ale przecież nalezy serwisować i zmieniać w nich płyny , tak jak w silniku , nieprawdaż ?

Koszt naprawy mojej skrzyni w 1Z wyniósł: 650 zł sprzęgło , 150 zł naprawa wysprzęglika i ok 400 zł robicizna. To taki jeden z przypadków. Rozsypał się synchronizator 3-go biegu, notabene rzecz ułomna i zależna od kondycji kierownika wozu , w ASB cykl wysprzęglania i zmiany biegu odbywa się automatycznie i taka rzecz jest niemożliwa.
Proponuję ankietę uzytkowników i byłych użytkowników ASB aby dowiedzieć się jaki procent tych mechanizmów wymagał kosztownej naprawy (zazywszy na regularny serwis).

Wtedy powrót do dyskusji stanie się uzasadniony ... poza tym polecam ciekawą polską stronę www.automat.pl , albowiem dyskusję można rozpocząc tylko wtedy , kiedy jest się do niej przygotowanym ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 19:19:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Basket , w skrzyni automatyczniej nic nie dzieje sie automatycznie :) dla Ciebie skrzynia to to co widac a tam wewnatrz jest caly uklad hydrauliki ktory tak jak w manualu wykonuje prace i tak samo sie zuzywa jak w manualu. wiec jeszcze raz powtorze, nie manifestuj swoich przekonan jako jedyne sluszne. to ze Tobie sie skrzynia posypala i zaplaciles za remont az tyle to Twoja wersja, mi jakos sie nie udalo jeszcze zabic sprzegla w quattro pomimo prawie 200 tys km , 2 sezonow startow na 1/4 mili i paru tys km z laweta. a mozesz mi wierzyc ze automat wysralby sie ze 3 razy w tym czasie a mowie to bo wiem jak dziala automat i nie ma mocnych jezeli hydraulika dziala z pewna sila przy danej masie auta a Ty obciazysz ja bardziej poprzez zwiekszenie masy auta badz zwiekszenie momentu obrotowego w momencie zmiany biegow to elementy cierne w skrzyni czy konwerterze predzej sie zuzyja a to ze tego nie widzisz to inna bajka bo dla Ciebie to automat. :):

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 20:06:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jak na razie manifestacja jest domeną twoich wypowiedzi, ja dyskutuję i nikogo nie wyzywam od zblokowanych, nie mając argumentów ...

Ale do rzeczy. Piszesz o startach na 1/4 mili ... takiech doświadczeń mój ASB nie przeżywał, za to ciągał przyczepę i miał współudział w ciężkim remoncie jednego i pełnej budowie drugiego domu. Praktycznie non-stop z obciążoną przyczepą w warunkach budowy (błocko, za chwilę mróz i do tego ciężka noga operatora). Tym autem wyszalałem się na paru zlotach a w Wolsztynie nawet udowodniłem że automat może spokojnie objechać manuala o tym samym silniku i mocy. Mam nawet filmy na poparcie moich doświadczeń.
Nadal nie odpowiedziałeś mi na pytanie, ile automatów w zyciu zajeździłeś, brak odpowiedzi sugeruje wartość = 0 . Reszta to domysły i przypuszczenia nie poparte doświadczeniami. Ja lubię konkety i jestem praktykiem. Dlatego jeszcze raz powtarzam , że analizując moje doświadczenia oraz znajomych ujeżdzających stare ASB uważam, co napisałem w toku niniejszej dyskusji.

PS: OT: Skończ rownież proszę z tym patetycznym tonem, który sprowadza innych rozmówców do roli dzieci z piaskownicy. Czepiasz się słów i fragmentów wypowiedzi wyrwanych z kontekstu , dzięki czemu wprowadzasz nizdrowy klimat dyskusji. Konkrety proszę , pyskówek mamy dość na codzień ... wystraczy popatrzec na salę sejmową ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 20:33:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Hans daj sobie spokuj ;) diagnoze w postaci syndromu ostatniego zdania postawilem juz dawno ;)

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 20:56:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilo napisał(a):
Hans daj sobie spokuj ;) diagnoze w postaci syndromu ostatniego zdania postawilem juz dawno ;)

Kolega w charakterze klakiera , czy zabierze zdanie w merytorycznej dyskusji ? Ostatnio jak pamiętam konkretów było niewiele, podobnie chyba będzie teraz ... :):

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 22:39:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Konkrety prosisz? A jakimi konkretami sam dysponujesz? To co napisales dotychczas opiera sie na jednym aucie ktore posiadasz. To nie tworzy niestety grupy statystycznej wiec, twoje badanie nie jest miarodajne. Lejesz jak zwykle potoki slow, ktore niczego nie wnosza ale widze ze lubisz stukac w klawiature. Kiedy omnibusie nie bylo konkretow? Gratuluje udwowdnienia ze auto z tym samym silnikiem jest szybsze w wersji z automatem.Wiekszej i bardziej konkretnej bzdury nie czytalem od dawna. Totalna bzdura jest rowniez twierdzenie ze uzytkowanie automatu jest tansze niz manuala. Spalanie jest wyzsze, ponosisz koszty serwisu a zgodnie z krzywa Gausa masz szanse na awarie tej skrzyni i tu szybko przekonasz sie ile kosztuje jej naprawa bo uzywek jest jak na lekarstwo. Ale ty i tak wiesz lepiej, malo tego uraczysz nas zenujacym poematem w postaci 10 przykazan dla automatu, tylko troche internetu poczytasz. Proponuje wydac tomik poezji bo na tym tez sie znasz konkretnie. Z utesknieniem czekam ile wody i demagogii poleci w kolejnym poscie.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 23:10:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Po pierwsze: czytaj ze zrozumieniem.
Po drugie: nie jestem matematykiem , ale zdaje mi się ze krzywa, którą wymieniłeś odnosi się do oceny niepewności przypadkowych, proszę zatem udowodnić zwiększone prawdopodobieństwo przypadku awarii MSB czy ASB. Czy znów zacznie się teoretyzowanie jak przy 1,9 vs 2,5 ?
Po trzecie: wiele osób wyniosło sporo z moich przykazań , głównie dieslowskich, które są swoistą receptą w pigułce, skoro zaś znasz lepszy sposób na przekazanie cennych informacji, chętnie powinieneś się z nami nimi podzielić. Rozumiem, że czytający je są równie żenujący ... :/
Po czwarte: wnioski wysnułem na podstawie analizy 3 aut z ASB , które posiadałem/użytkowałem na codzień (Ford Windstar/ BMW 3/ A90 / BMW 5 i pare innych), natomiast nie doczekałem się podobnej opinii z ust Hansa czy twoich, a jak na razie raczysz nas mało treściwą polemiką, do tego przesyconą złośliwymi epitetami i teoriami matematycznymi.
Po piąte: czekam na merytoryczne wypowiedzi odnośnie tematu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 23:20:17 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie mialem zadnego automata ale to wynika z mojej swiadomosci ktora wczesniej opisalem i swiadomie nie kupie automata dopoki bede wiedzial ze auto sluzy nie tylko do wozenia tylka z punku A do B. a z ciekawosci , ile wazyla twoja przyczepka i ile kilometrow tym autem nastukales ? :peace:
Bilo, luzik :) to byl moj ostatni post

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2006 23:54:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
baskecik napisał(a):

Kolego Norbi ... nie opowiadam bajek, a przedstawiam konkrety ... czekam na konkrety z twojej strony, ale logiczne i nie poparte krzykiem tak, jak to czyni Hans (notabene kiedyś mu mówiłem żeby mniej czasu spędzał z MałymV8 - teraz widać tego skutki :( ).
...
Kolego Basket z łaski Swojej odpier...l się odemnie, i poczytaj sam co wypisujesz. Chyba za duzo dymu z dizla sie nawdychałeś , bo nie znam nikogo z kim byś mógł przebywac , zeby pleść aż takie głupoty.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2006 00:11:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mały v8 napisał(a):
baskecik napisał(a):

Kolego Norbi ... nie opowiadam bajek, a przedstawiam konkrety ... czekam na konkrety z twojej strony, ale logiczne i nie poparte krzykiem tak, jak to czyni Hans (notabene kiedyś mu mówiłem żeby mniej czasu spędzał z MałymV8 - teraz widać tego skutki :( ).
...
Kolego Basket z łaski Swojej odpier...l się odemnie, i poczytaj sam co wypisujesz. Chyba za duzo dymu z dizla sie nawdychałeś , bo nie znam nikogo z kim byś mógł przebywac , zeby pleść aż takie głupoty.

Uderz w stół ...
:diabel:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 19:08:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
gregory napisał(a):
Mira napisał(a):
Witam serdecznie !
Dziękuje za odpowiedzi. Troszkę mnie niektórzy uspokoili. Muszę jednak wymienić olej i filtr w skrzyni bo nie wiem kiedy był wymieniony. Zastanawia mnie tylko jedno czy czasem jest coś nie tak ze skrzynią a mianowicie, wczoraj czyściłam środek no i troszkę pozmieniałam biegi tam i z powrotem na zgaszonym silniku i zostawiłam oczywiście na "P". Dzisiaj jak rano odpaliłam autko i wrzuciłam "D" samochód ani nie drgnął, nawet jak dodałam delikatnie gazu. Nie reagował na żadnym biegu. Zgasiłam go zostawiając drążek na "P". Wystraszyłam się jak nie wiem co, zgasiłam silnik i zaczęłam myśleć ile mnie to teraz będzie kosztowało. Postanowiłam go jeszcze raz odpalić, "i cud się stał", autko reagowało na zmianę biegów jak należy i wszystko jest OK. Co to mogło być ? Czy to jakś usterka ? Czy poprostu nie należy mieszać biegami przy wyłączonym silniku. Co o tym sądzicie ?



Witam! cię serdecznie Mira.W moim Audi A4 1.8T mam rówznież automata w dodatku Tipa.Na pocztątek powiem o tym, że miałem dzis ten sam problem,wczoraj chciałem przepchać auto troche do przodu przy zgaszonym silniku i wrzuciłem na "N" ,swoją drogą aby przepchać takie Audi trzeba być conajmniej herkulesem.Pózniej spowrotem wrzuciłem na "P" .Rano po uruchomieniu silnika wrzuciłem na "R" samochód ruszył normalnie,wyjechałem z garażu.Następnie po wrzuceniu "D" samochód nawet nie drgnął nawet po dodaniu znacznej ilości gazu ,również do tyły nie pojechał już.Telefon do mechanika,kazał mi odpalic samochód jeszcze raz-nic nie dało.Kazał mi zdjąć kleme z akumulatora na kilkanascie sekund to pomogło,samochód jezdzi.Nie wiem na ile miało to coś wspólnego z wczoraj.

Sam zastanawiam się nad wymianą tej skrzyni,wczoraj nawet poruszyłem taki temat na forum.Nie wiem jak ze zwykłymi Automatami ale TipTronic to SZAJS!! Jeden wielki KICZ!! .Jak nie jest nowy,albo pedantycznie pielęgnowany sypie się.W moim Audi z 98r. to katastrofa.Na budziku 128tys. nie wiem czy realny.To mój pierwszy wóz z Automatem.Ale już w życiu takiego nie kupie.Moim poprzednim samochodem był Ford Escort 1.8i 16V -105KM, z manualem oczywiscie i się szybciej rozpędzał jak ta łódz z tą skrzynią :(: .Mam sportowe zacięcie i nie ukrywam,że lubie dobre osiągi.Jestem bardzo zawiedziony bo długo chorowałem na 1.8T aż w końcu se kupiłem.Wydawało mi się że ten samochód będzie jakoś przyspieszał jak na 150KM. :| Co więcej na temat skrzyń Automatycznych.Mój szwagier ma A6 2.5TDI -2002r. MultiTronic.Na budziku 120tyś. .Auto sprowadzone z niemiec ze wszystkimi dokumentami z serwisu-komplet.Przebieg 100% realny i CO?Skrzynia już poszarpuje.Wymienił olej ale wiele to nie dało.Z tego co się dowiedziałem to sama wymiana oleju w skrzyni będzie mnie kosztować 1000zł, a nie wiadomo czy wogóle to coś pomoże-bo samochód może tak jezdzic jak jezdził.A za około 2500zł będe miał manuala.Poprostu wywalam Tipa i wkładam Manuala.Będe ten temat dalej wałkować na forum,aby się dowiedzieć co konkretnie trzeba wymienic.Wydaje mi się, że będe o wiele bardziej zadowolony z manualnem.Zraziłem się na automacie i to bardzo. :|

Link do mojego tematu: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 822#982822


Witam! ponownie odebrałem dzis samochód od mechanika który zajmuje się automatami.Po tej wizycie samochód jezdzi o wiele wiele lepiej,tak więc częsciowo zwracam honor TipTronikowi :peace: .Więcej o Diagnozie i servisie mojej skrzyni pod linkiem wyżej.

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: