Mira napisał(a):
Witam serdecznie !
Dziękuje za odpowiedzi. Troszkę mnie niektórzy uspokoili. Muszę jednak wymienić olej i filtr w skrzyni bo nie wiem kiedy był wymieniony. Zastanawia mnie tylko jedno czy czasem jest coś nie tak ze skrzynią a mianowicie, wczoraj czyściłam środek no i troszkę pozmieniałam biegi tam i z powrotem na zgaszonym silniku i zostawiłam oczywiście na "P". Dzisiaj jak rano odpaliłam autko i wrzuciłam "D" samochód ani nie drgnął, nawet jak dodałam delikatnie gazu. Nie reagował na żadnym biegu. Zgasiłam go zostawiając drążek na "P". Wystraszyłam się jak nie wiem co, zgasiłam silnik i zaczęłam myśleć ile mnie to teraz będzie kosztowało. Postanowiłam go jeszcze raz odpalić, "i cud się stał", autko reagowało na zmianę biegów jak należy i wszystko jest OK. Co to mogło być ? Czy to jakś usterka ? Czy poprostu nie należy mieszać biegami przy wyłączonym silniku. Co o tym sądzicie ?
Witam! cię serdecznie Mira.W moim Audi A4 1.8T mam rówznież automata w dodatku Tipa.Na pocztątek powiem o tym, że miałem dzis ten sam problem,wczoraj chciałem przepchać auto troche do przodu przy zgaszonym silniku i wrzuciłem na "N" ,swoją drogą aby przepchać takie Audi trzeba być conajmniej herkulesem.Pózniej spowrotem wrzuciłem na "P" .Rano po uruchomieniu silnika wrzuciłem na "R" samochód ruszył normalnie,wyjechałem z garażu.Następnie po wrzuceniu "D" samochód nawet nie drgnął nawet po dodaniu znacznej ilości gazu ,również do tyły nie pojechał już.Telefon do mechanika,kazał mi odpalic samochód jeszcze raz-nic nie dało.Kazał mi zdjąć kleme z akumulatora na kilkanascie sekund to pomogło,samochód jezdzi.Nie wiem na ile miało to coś wspólnego z wczoraj.
Sam zastanawiam się nad wymianą tej skrzyni,wczoraj nawet poruszyłem taki temat na forum.Nie wiem jak ze zwykłymi Automatami ale TipTronic to SZAJS!! Jeden wielki KICZ!! .Jak nie jest nowy,albo pedantycznie pielęgnowany sypie się.W moim Audi z 98r. to katastrofa.Na budziku 128tys. nie wiem czy realny.To mój pierwszy wóz z Automatem.Ale już w życiu takiego nie kupie.Moim poprzednim samochodem był Ford Escort 1.8i 16V -105KM, z manualem oczywiscie i się szybciej rozpędzał jak ta łódz z tą skrzynią
.Mam sportowe zacięcie i nie ukrywam,że lubie dobre osiągi.Jestem bardzo zawiedziony bo długo chorowałem na 1.8T aż w końcu se kupiłem.Wydawało mi się że ten samochód będzie jakoś przyspieszał jak na 150KM.
Co więcej na temat skrzyń Automatycznych.Mój szwagier ma A6 2.5TDI -2002r. MultiTronic.Na budziku 120tyś. .Auto sprowadzone z niemiec ze wszystkimi dokumentami z serwisu-komplet.Przebieg 100% realny i CO?Skrzynia już poszarpuje.Wymienił olej ale wiele to nie dało.Z tego co się dowiedziałem to sama wymiana oleju w skrzyni będzie mnie kosztować 1000zł, a nie wiadomo czy wogóle to coś pomoże-bo samochód może tak jezdzic jak jezdził.A za około 2500zł będe miał manuala.Poprostu wywalam Tipa i wkładam Manuala.Będe ten temat dalej wałkować na forum,aby się dowiedzieć co konkretnie trzeba wymienic.Wydaje mi się, że będe o wiele bardziej zadowolony z manualnem.Zraziłem się na automacie i to bardzo.
Link do mojego tematu:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 822#982822