.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 22:57:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4] centralny zamek - problem
PostNapisane: 11.lis.2006 16:29:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:27:10
Posty: 13
Jestem tu nowy wiec najpierw chcialem wszystkich przywitac ;) WITAM WSZYSTKICH :)
Moj pierwszy problem :

montuje sobie alarm do mojego audi rok 92.

i mam problem z podlaczeniem centralnego (centralny jest orginalny)
alarm daje tylko impus 12v na otwieranie lub zamykanie...
a moj centralny jak odtwiera to na kablu (ktory otwiera) jest caly czas 12v , a jak zamyka to na kablu (ktory zamyka) tez jest caly czas 12v a znika na odtwieraniu i tak caly czas...
czyli jak podlacze pod alarm to mi bezpieczniki siadaja w alarmie bo on daje tylko impuls...
do silowników sterujacych wchodza 3 kable , brazowy , czerwony i czarny ...

moglibyscie mi cos doradzic ?

moze macie jakas instrukcje instalacji elektrycznej ?


Ostatnio edytowano 14.lis.2006 17:13:27 przez jazaki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 17:55:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2006 17:32:33
Posty: 103
Lokalizacja: Z Warszawki
Witam, sam niedawno, bo w ten piątek zrobiłem centralny z pilota w Audi 80 b3. Zapraszam do postu:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=49375

Masz taki sam centralny co ja. Przy zamykaniu na kabel sterujacy (z tego co pamientam to zielono-czerwony) leci ci napięcie 12V z kabla czerwonego, a przy otwieraniu kabel jest zwierany z masą (kabel brązowy) lub na odwrót. Potrzebujesz 2 przekaźnikikture będą ci zwierać jeden kabel sterujący raz z masą lub z napieciem. Nie zapominaj by przeciąć kabel jak na schemacie, tak byw czasie podawania masy lub napięcia był on odłączony od zamka w drzwiach. Naprawde ładnie sie to spisuje. Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 20:35:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
Witam
Nie bardzo wierzę że 12V masz na kablu do otwierania "na stałe"... zazwyczaj jest albo 1s, albo 3s (do wyboru w zależności od typu CZ)
żeby podłączyć sterowanie zamkiem z pilota, żeby jednoczesnie można było otwierać/zamykać z kluczyka musisz zastosować 2 przekaźniki przełączne i podłączyć do schematu:
Obrazek
Pozdr :peace:

P.S. Ja miałem taki schemat alarmu:
Obrazek

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2006 22:03:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:27:10
Posty: 13
super dziekuje wam bardzo ... bo juz sie meczylem chyba z tydzien .. i tak jezdze z kablami na wierzchu :D

napewno mi to pomoze....
aa taki sam alarm chyba mamy :D bo identyczny schemat mamy :D


pozdrawiam dam znac czy sie udalo , jutro niedziela to troche czasu bedzie to moze sie pobawie :D

aa jeszcze takie male pytanko czy macie do b4 schemat instalacji elektycznej, zawsze sie moze przydac na przyszlosc:))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 01:15:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:27:10
Posty: 13
jeszcze osobno chce zalozyc odciecie zaplonu ,

moze jakas rade dacie jak takie cos zalozyc ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2006 10:48:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
osobno? czy odcięcie z alarmu?
Jesli z alarmu to radze sie zastanowić, bo z tymi tanimi alarmami to różnie bywa i sa dosc czesto po krótkim czasie wadliwe...chodzi mi o to żebyś nie miał kiedyś przypadku że musisz rozbierać półkę pod kierą żeby odpalić bo się centralka spitoliła...
radziłbym zamontować jakiś własny patent do odcięcia zapłonu... poszukaj na forum, było dużych opisów takich nietypowych zabezpieczeń

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 17:12:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:27:10
Posty: 13
Witam
na poczatku chcialem wam podziekowac z centralnym pomogliscie mi , przekazniki i 1 przewod przeciac i dziala Smile



i mam pytanie, gdzie podpiac sie pod kierunkowskazy zeby mrygaly jak wlaczam alarm. podielem sie pod kierownica jest taki bezpiecznik od awaryjnych ale to nie dziala. jak sie podpinam pod awarynje to sie swiatla nie swieca, a pociagnelem kabel na probe do swiatel z przedu (kierunkowskazy) i tam dziala, ale nie chce kabli ciagnac az tak daleko przez cala mask. napewno gdzies pod kierownica muszą byc tam gdzies:) prosilbym o rade gdzie je znalezc. czy moze jakos zle pod awarynje podlaczylem ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 19:07:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2006 17:32:33
Posty: 103
Lokalizacja: Z Warszawki
Zazwyczaj jak sie włącza czy wyłacza alarm to światła same mrugają. Alarm tym steruje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 19:14:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Solostraton napisał(a):
Zazwyczaj jak sie włącza czy wyłacza alarm to światła same mrugają. Alarm tym steruje.

ale pierw alarm musi byc wpiety w instalacje swiatel kierunkowych :):

jazaki - sprobuj pod wlacznik swiatel awaryjnych

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 20:20:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
koleszko... w tej chwili nie mam możliowści sprawdzenia dokładnego... (dopiero na weekend mogę) ale ja podpiąłem do kabli przy wtyku bodajże 6 pinowym pod kierownicą... jeśli chcesz to w pt-sob podam Ci dokładnie o które kable mi chodzi, w każdym bądz razie da się... możesz też poszukać miernikiem... chodzi mi o wtyczkę 6pinową (pewny nie jestem czy 6 czy 8) zaraz pod drążkiem kierownicy... kable to bodajże 1 brązowy a 2 nie pamiętam... weż miernik, włącz awaryjne i sprawdzaj po koleji...albo wstrzymaj się do weekendu :):
pozdr

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 20:37:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:27:10
Posty: 13
impuls alarmu daje mi w dwoch bialych kalbach... jak naciskam przycisk wlacz/wylacz alarm

podlaczylem pod kostke awaryjnych pod kierownica i nie dziala to.
jak wlaczam awarynje to w tej kosce jest napiecie...
do kostki wchodza kable : czerwony ,brazowy, bialo brazowy i bialo jakis tam

niby te bialo cos tam powinny byc od kierunkow ale polaczylem pod nie i nie chodzi
pod awaryjne tez podlaczylem i nic :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 21:29:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
to najpierw sprawdź czy one są na pewno odpowiedzialne za kierunki... z przełącznikiem awaryjnych daj sobie spokój... jeśli zobaczysz że na kablach pojawia się 12V przy właczonych kierunkach, albo awaryjnych to po prostu wepnij się do nich
a może ta kostka nie jest dobrze wciśnięta... no nie wiem... skoro masz na tych kablach 12V i jak włączysz kierunki/awaryjne i kierunkowskazy mrugają to widocznie masz coś z centralką nie tak. a moze te diody "puszczające" prąd w 1str są źle ustawione (pomyłka o 180st)

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 16:53:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:27:10
Posty: 13
kostki od kierunkow wychodza mi takie kable :

czerwony
brazowy - od awaryjnych (po wlaczeniu awaryjnych jest 12v)
bialo brazowo pomaranczowy - od kierunkow (po wlaczeniu kierunkow jest 12v)
i bialo brazowo czerwony - od kierunkow (po wlaczeniu kierunkow jest 12v)

oczywiscie jak wlaczam kierunki i awaryjne to mi sie swieca swiatla.


z alarmu wychodzi mi jeden kabel bialy z ktorego po wlaczeniu/wylaczeniu alarmu zalacza sie 12v

w zestawie w alarmie dostalem kabel ktory rozgalezia sie na dwa z jakims zaizolowanym czyms przy rozlaczeniu czyli mam dwa kable biale z alarmu i podlanczam je pod kierunki "bialo brazowy..."

i nie dziala :]
nie ograniam tego :) macie jeszcze jakis pomysl ?:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 13:25:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Zapewne masz wyjście z alarmu na kierunki na jednym białym kablu, a alarm z allegro.
"w zestawie w alarmie dostalem kabel ktory rozgalezia sie na dwa z jakims zaizolowanym czyms"
Na tym kablu są zapięte dwie diody dzięki któym możesz podłączyć się pod lewy i prawy kierunek.
Te dwa białe kable z alarmu podłącż pod przewód czarno/zielony i czarno/biały umieszczony w wiązce pod kierownicą.Wiązka idzie od przełącznika kierunków.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 18:42:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:27:10
Posty: 13
tak wlasnie zrobilem, nie dziala :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 19:37:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Sprawdź czy podłączyłeś się pod dobre kable. Przyłóż napięcie w ten czarno/zielony i czarno/biały.
Jeśli kierunki zaświecą to znaczy że kable są dobre.
Następnie podłącz żarówkę pod kable białe z alarmu przed diodami i za diodami, sprawdź czy żarówka zaswieci jak załączysz i wyłączysz alarm.
Jeśli nie to znaczy że uwaliłeś diody na tym przewodzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 20:13:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 19:02:14
Posty: 870
Lokalizacja: Lublin
pamiętaj że te diody są 1-kierunkowe!
tzn "puszczają" prąd w 1 stronę, czyli pozwalają na mrugnięcie kierunkami sterowane alarmem...ale nie puszczą 12V do centralki alarmowej gdy włączysz kierunki...
musisz odpowiednio je ułożyć...
biały kabel łączysz z kablem który się rozgałęzia i te 2 koncówki podłączasz do kierunków...
jutro jak wróce do domu to Ci wyślę poradnik jak masz to podłączyc... dokładnie do jakich kabli...
pozdr

_________________
B4 1,9TD AAZ sedan
B4 2,6 V6 ABC quattro avant Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 20:24:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2006 16:27:10
Posty: 13
dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 19:17:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2006 19:29:03
Posty: 3
Lokalizacja: Reda
jazaki napisał(a):
jeszcze osobno chce zalozyc odciecie zaplonu ,

moze jakas rade dacie jak takie cos zalozyc ?


Dobrym zabezpieczeniem jest odcięcie paliwa elektrozaworami podłączone pod napięcie postacyjkowe. Zawory koniecznie na zasilanie i na powrót.

_________________
Audi B4 1.9TDI Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: