.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 23:26:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Następna strona

co wolisz - diesel czy benzyna?
diesel 40%  40%  [ 36 ]
benzyna 60%  60%  [ 55 ]
Liczba głosów : 91
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:00:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
baskecik napisał(a):
Nie zrozumiałeś. Porównując 2,7 TDI do AKE próbowałeś przemycić tezę , że diesel się nie rozwija, na co ja przedstawiłem swój - nie zawsze fabryka goni za końmi , czasem buduje jednostkę napędową pod kątem wyższych przebiegów. Uzasadniłem to powyżej.


To ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi wcześniejszej, miałem na myśli zmianę bardzo dobrej technologii, aczkolwiek o gorszej kulturze pracy. Właśnie w tym sęk, nacisk opinii, że to to klekocze strasznie. I teraz masz silniki wykonane w technologii CR słabsze, żeby żyły podobnie jak wykonane wcześniej PD'ki... Nie wmawiaj, że będą trwalsze, bo na to nie masz dowodów. W tej kwestii będzie można porozmawiać za 10 lat i stwierdzić co pożyje dłużej oraz jakie są wady każdego w sferze eksploatacjyjnej i zużyciu.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:05:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
bo przeciez moment mierzy się na kołach prawda

moc i moment ktorymi sie operuje w nomenklaturze dotyczy wielkosci mierzonych na silniku

Jasne. Czy pomiary na hamowniach podwoziowych dotyczą momentu na kołach czy silniku ?
Bo to zdaje się jest wyznacznikiem tego , co autko osiągnie na drodze ...uwzględniając "możliwości" skrzyni biegów ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:06:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
baskecik napisał(a):
... Poza tym ciężko Wam przez usta przechodzi ten fakt, ale pomińmy to :)


Wcale nie:
Ropniak wygrał LeMans, ropniak wygrał LeMans, ropniak wyyyygraaaał LeeeMaaaans, a benzyna całą resztę :peace:


Cytuj:
@Byk. O wodorze mówi się sporo ... na razie niewiele z tego wynika, czas pokaże. Co do momentu wolnossącego NG to proszę Cię nie przesadzaj ... mam NG do dyspozycji i dół w porównanu do 1Z wygląda mulasto ... twierdzi to nawet nie znający się na technologiach jego (NG) użytkownik :)
Producenci nic nie muszą ... producenci rozwijają się niezależnie od naszych upodobań. Sądzę , że idą w dobrym kierunku, cały świat kiedyś jeździł benzyniakami , a dziś mamy D, hybrydy i Bóg wie co za chwilę.


Myślę że jakkby się coś rozkręciło z ilośćią stacji to by poszło z górki (wiem kasa ...) :zly:
To może z tym NG masz coś nie teges :peace: Jak może ciągnąć przy małych obrotach źle jak ma większy moment (wiem że tylko do 2000 - kurcze nie mam pod ręką przebiegu).
Co producenci nie muszą ? Tu się grubo mylisz. Właśnie muszą i patrzą na nasze upodobania, analizują rynki, gusta itp. Wiesz co hybrydy to niech sobia odpuszczą :diabel: Benzyna i dieselek jak najbardziej.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:09:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
baskecik napisał(a):
Jasne, można pozwolić, ale przepisy F1 dążą do wyrównania szans - moc/moment/v-max ...
Pozwoliłem sobie na pewną retorykę, bowiem w założeniu diesel potrzebuje do życia turbawki - dlaczego nie wyrównać szans ? Wynika to z różnic konstrukcyjnych. Zresztą będę w tym konktekście uparcie podawał druzgoczące zwycięstwo w Le Mans ... tam zdaje się chyba występowały TB i to mocniejsze ?
Wcześniej przyznałem że TB będzie silniejsza, nie musisz tego powtarzać.


Porównujemy TB do TD, stąd wciąż takie porównanie, bądźmy obiektywni. A że w założeniu dizelek potrzebuje turbawki ? Pan Rudolf w swoim wynalazku jej nie miał, tak samo jak Pan Lonoir w swoim. Oba typy silników mogą jeździć bez nich, ale w oby daje niesamowite możliwości.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:10:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Sprinter napisał(a):
baskecik napisał(a):
Nie zrozumiałeś. Porównując 2,7 TDI do AKE próbowałeś przemycić tezę , że diesel się nie rozwija, na co ja przedstawiłem swój - nie zawsze fabryka goni za końmi , czasem buduje jednostkę napędową pod kątem wyższych przebiegów. Uzasadniłem to powyżej.


To ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi wcześniejszej, miałem na myśli zmianę bardzo dobrej technologii, aczkolwiek o gorszej kulturze pracy. Właśnie w tym sęk, nacisk opinii, że to to klekocze strasznie. I teraz masz silniki wykonane w technologii CR słabsze, żeby żyły podobnie jak wykonane wcześniej PD'ki... Nie wmawiaj, że będą trwalsze, bo na to nie masz dowodów. W tej kwestii będzie można porozmawiać za 10 lat i stwierdzić co pożyje dłużej oraz jakie są wady każdego w sferze eksploatacjyjnej i zużyciu.

Hmmm ... tutaj akurat fachowcy twierdzą, że możliwości CR`a dopiero są w fazie raczkowania ... ciśnienia wtrysku są coraz wyższe, to powoduje lepsze rozpylanie mieszanki przez wtrysk, dzięki temu za chwilę obroty w dieselkach wzrosną ...
Co do trwałości CR`a zdania nie mam , bo czas pokaże ile wytrzymają ... nie twierdziłem w żadnym poście że są trwalsze ... to Ty coś wmawiasz ...czytaj ze zrozumieniem i na spokojnie.



[/url]

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:11:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
baskecik napisał(a):
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
bo przeciez moment mierzy się na kołach prawda

moc i moment ktorymi sie operuje w nomenklaturze dotyczy wielkosci mierzonych na silniku

Jasne. Czy pomiary na hamowniach podwoziowych dotyczą momentu na kołach czy silniku ?
Bo to zdaje się jest wyznacznikiem tego , co autko osiągnie na drodze ...uwzględniając "możliwości" skrzyni biegów ;)

jesli rozumiesz istote wielkosci momentu obrotowego to wiesz ze nie nalezy porownywac danych z katalogu dla benzyny i diesla, a jest to dosc popularny chwyt zwolennikow diesla ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:16:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
@ Byk - tak, hybrydom zdecydowanie dziękujemy. :)
@ Sprinter - dobrze wiesz, ze wspolczesny postep technologii dieslowskich osiagniety zostal w góowniej mierze dzięki: wtryskowi bezpośredniemu, turbodoładowaniu i sterowaniu komputerowemu. Wczesniej istnialy silniki TD i osiagały dość przyzwoite parametry , ale dopiero ECU i "I" rozpoczęło prawdziwy pęd ...
@ Bilu - ludzi interesuje to co pod prawa stopą oraz jego przydatność i użyteczność. Wykresy z hamowni mówią same za siebie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:20:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
baskecik napisał(a):
@ Bilu - ludzi interesuje to co pod prawa stopą oraz jego przydatność i użyteczność. Wykresy z hamowni mówią same za siebie.

wiec najprosciej sprawdzic przyspieszenie od 0 do 100 km/h i Vmaxa w katalogu.
gdzie tu wiec przewaga diesla? :):

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:21:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
baskecik napisał(a):
Co do trwałości CR`a zdania nie mam , bo czas pokaże ile wytrzymają ... nie twierdziłem w żadnym poście że są trwalsze ... to Ty coś wmawiasz ...czytaj ze zrozumieniem i na spokojnie.


Nie masz zdania, ale sugerujesz, że 2.7TDI jest skonstruowane słabsze dla dłuższej żywotności.

W kwestii samego CR'a, póki co twierdzę, że ta technologia ma mniejsze możliwości niż pompowtryski. Ciśnienia osiągane aktualnie to chyba maksymalnie nawet nie 2bary, a robocze niższe. Generalnie mniejsze możliwości tuningu programowego, bo potem zaczynają się problemy z przewodami paliwowymi... Tak do końca to nie raczkuje, przecież istnieje już od dobrych kilku lat, masowo stosowana od conajmniej 7-8.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:24:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
@ Bilu - ludzi interesuje to co pod prawa stopą oraz jego przydatność i użyteczność. Wykresy z hamowni mówią same za siebie.

wiec najprosciej sprawdzic przyspieszenie od 0 do 100 km/h i Vmaxa w katalogu.
gdzie tu wiec przewaga diesla? :):


Swoją drogą można gdzieś znaleść przebieg krzywej przyśpieszenia w funkcji czasu dla benzyn i diesli ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:25:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
@ Bilu - ludzi interesuje to co pod prawa stopą oraz jego przydatność i użyteczność. Wykresy z hamowni mówią same za siebie.

wiec najprosciej sprawdzic przyspieszenie od 0 do 100 km/h i Vmaxa w katalogu.
gdzie tu wiec przewaga diesla? :):

Czy analizujemy silniki o tej samej mocy ? V-max dla benzyny, przyspieszenie do 100 dla diesla i elastycznosc dla diesla.
Za v-max odpowiedzialna jest moc, za resztę moment, zgadza się ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:27:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Sprinter napisał(a):
baskecik napisał(a):
Co do trwałości CR`a zdania nie mam , bo czas pokaże ile wytrzymają ... nie twierdziłem w żadnym poście że są trwalsze ... to Ty coś wmawiasz ...czytaj ze zrozumieniem i na spokojnie.


Nie masz zdania, ale sugerujesz, że 2.7TDI jest skonstruowane słabsze dla dłuższej żywotności.

W kwestii samego CR'a, póki co twierdzę, że ta technologia ma mniejsze możliwości niż pompowtryski. Ciśnienia osiągane aktualnie to chyba maksymalnie nawet nie 2bary, a robocze niższe. Generalnie mniejsze możliwości tuningu programowego, bo potem zaczynają się problemy z przewodami paliwowymi... Tak do końca to nie raczkuje, przecież istnieje już od dobrych kilku lat, masowo stosowana od conajmniej 7-8.

O jakich ciśnieniach piszesz? Rozumiem, że o ciśnieniach doładowania , ja pisałem o ciśnieniach wtrysku a te są o jakieś 1000 razy wyższe ;)
Skąt teza, że CR ma mniejsze możliwości tuningu programowego ?

Tutaj ciekawy artykuł o "nieelastyczności diesla" a raczej riposta dla pewnego stereotypowego podejścia do diesli, sugeruję poczytać:
http://tdi.pl/index.php?name=News&file=article&sid=128

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 14.lis.2006 14:37:51 przez Baskecior, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:32:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
baskecik napisał(a):
O jakich ciśnieniach piszesz? Rozumiem, że o ciśnieniach doładowania , ja pisałem o ciśnieniach wtrysku a te są o jakieś 1000 razy wyższe ;)
Skąt teza, że CR ma mniejsze możliwości tuningu programowego ?


Tak oczywiście chodziło mi o 2kbary.

Skąd taka teza ? To opinia Marka z master's. Wywalają łączenia przewodów przy programowym podnoszeniu ciśnienia już o 100-200bar.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:37:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
baskecik napisał(a):
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
@ Bilu - ludzi interesuje to co pod prawa stopą oraz jego przydatność i użyteczność. Wykresy z hamowni mówią same za siebie.

wiec najprosciej sprawdzic przyspieszenie od 0 do 100 km/h i Vmaxa w katalogu.
gdzie tu wiec przewaga diesla? :):

Czy analizujemy silniki o tej samej mocy ? V-max dla benzyny, przyspieszenie do 100 dla diesla i elastycznosc dla diesla.
Za v-max odpowiedzialna jest moc, za resztę moment, zgadza się ?

a po co analizowac silniki o tej samej mocy? bardziej miarodajne jest porownanie tych samych pojemnosci.
0-100, Vmax dla benzyny, a spalanie dla diesla i wszystko w temacie.
ceny paliw mamy na poziomie europejskim, ale zarobki jeszcze nie.
wyobrazasz sobie taka dyskusje w sytuacji gdzie litr benzyny i ropy kosztuje 1,- PLN?
ja tak, ale na forum "ciekawostki" :):

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:46:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
@ Bilu - ludzi interesuje to co pod prawa stopą oraz jego przydatność i użyteczność. Wykresy z hamowni mówią same za siebie.

wiec najprosciej sprawdzic przyspieszenie od 0 do 100 km/h i Vmaxa w katalogu.
gdzie tu wiec przewaga diesla? :):

Czy analizujemy silniki o tej samej mocy ? V-max dla benzyny, przyspieszenie do 100 dla diesla i elastycznosc dla diesla.
Za v-max odpowiedzialna jest moc, za resztę moment, zgadza się ?

a po co analizowac silniki o tej samej mocy? bardziej miarodajne jest porownanie tych samych pojemnosci.
0-100, Vmax dla benzyny, a spalanie dla diesla i wszystko w temacie.
ceny paliw mamy na poziomie europejskim, ale zarobki jeszcze nie.
wyobrazasz sobie taka dyskusje w sytuacji gdzie litr benzyny i ropy kosztuje 1,- PLN?
ja tak, ale na forum "ciekawostki" :):

Gdzie sens ? Powtarzasz to co powtarza wielu ... józef wspomniał już że posiadacze V8 najchętniej ścigają się z AFN`ami, to samo czynisz Ty Jacku ...
Przecież już teraz benzyna jest tańsza od ropy, więc ocb ? 1zł czy 4 zł , jaka różnica ? Sadzisz ze spadek cen obu paliw spowoduje ze wszyscy rzuca sie na benzyniaki ? Nie sądzę, nadal bowiem wielu posiadaczy TDI bedzie ceniło moment oraz zasięg zamochodu na pojedynczym baku, dla benzyny zmieniłoby się to o tyle na lepsze że nie trzeba byłoby wozić balastu w bagażniku i denerwować innych smrodem gazu w korkach ;)
Poza tym - taka cena paliwa spowodowałaby 2 rzeczy:
- wszyscy jeździliby V8,V10,V12 benzynami i dieslami
- brakłoby paliwa
To jest niemożliwe, nie w tym zakaczonym kaju ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 14.lis.2006 14:49:08 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:47:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Sprinter napisał(a):
baskecik napisał(a):
O jakich ciśnieniach piszesz? Rozumiem, że o ciśnieniach doładowania , ja pisałem o ciśnieniach wtrysku a te są o jakieś 1000 razy wyższe ;)
Skąt teza, że CR ma mniejsze możliwości tuningu programowego ?


Tak oczywiście chodziło mi o 2kbary.

Skąd taka teza ? To opinia Marka z master's. Wywalają łączenia przewodów przy programowym podnoszeniu ciśnienia już o 100-200bar.

Producent albo nie dopiescił przewodów, albo zabezpieczyl sie w ten sposob przed cip tunerami ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:59:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Sprinter napisał(a):
Nie masz zdania, ale sugerujesz, że 2.7TDI jest skonstruowane słabsze dla dłuższej żywotności.

W kwestii samego CR'a, póki co twierdzę, że ta technologia ma mniejsze możliwości niż pompowtryski. Ciśnienia osiągane aktualnie to chyba maksymalnie nawet nie 2bary, a robocze niższe. Generalnie mniejsze możliwości tuningu programowego, bo potem zaczynają się problemy z przewodami paliwowymi... Tak do końca to nie raczkuje, przecież istnieje już od dobrych kilku lat, masowo stosowana od conajmniej 7-8.


Zerknij na forum Mastersa - wielokrotnie pisał że przyszłość należy do CR. Nie z powodów politycznych tylko technicznych. W V12 TDI jest CR pracujący z ciśnieniem właśnie 2000bar. Praktycznie to samo co PD. Kiedyś pisał że bosh opracowuje system pracujący przy 2500bar - takie połączenie CR który wytwarza 2000bar z pompką w wtryskiwaczu która dokłada 500bar. To oznacza że pompki właśnie tracą podstawową przewagę nad CR. Poza nią mają już same wady. Jedyne nad czym się można zastanawiać, to trwałość. Czas pokaże jak z nią będzie.

Sprinter napisał(a):
Skąd taka teza ? To opinia Marka z master's. Wywalają łączenia przewodów przy programowym podnoszeniu ciśnienia już o 100-200bar.


Dobrze, ale czy zmieniając soft w PD podnosi się ciśnienie wtrysku paliwa? Szczerze powiedziawszy to pierwsze słysze o takim pomyśle. Ciśnienie doładowania i dawki paliwa owszem. Ale maksymalne ciśnienie pracy układu wtryskowego? Chociaż oczywiście mogę się mylić

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 15:03:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
baskecik napisał(a):
Producent albo nie dopiescił przewodów, albo zabezpieczyl sie w ten sposob przed cip tunerami ...


Albo technologia kuleje i typ kunstrukcji "wysokociśnieniowa pompa -> przewody -> wtryski" jest zdecydowanie gorszy niż, "pompa paliwowa -> wysokociśnieniowe wtryski", albo, albo... Fakty są jakie są, silniki CR są mniej podatne na modyfikacje, a przy tym jednak nieco słabsze (lub przeznaczone na większe przebiegi ;) ).


P.S. Ładnie nam wąteczek urósł :diabel:

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 15:05:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
PD po tym względem jest chyba najdoskonalsze, ale znow pierdzi i klekocze .. niedogodzi się ludziom :):

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 15:09:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Jozef napisał(a):
Zerknij na forum Mastersa - wielokrotnie pisał że przyszłość należy do CR. Nie z powodów politycznych tylko technicznych. W V12 TDI jest CR pracujący z ciśnieniem właśnie 2000bar. Praktycznie to samo co PD. Kiedyś pisał że bosh opracowuje system pracujący przy 2500bar - takie połączenie CR który wytwarza 2000bar z pompką w wtryskiwaczu która dokłada 500bar. To oznacza że pompki właśnie tracą podstawową przewagę nad CR. Poza nią mają już same wady. Jedyne nad czym się można zastanawiać, to trwałość. Czas pokaże jak z nią będzie.


Przyszłość tak, tylko czy to właściwy kierunek ? Intel też parł przez kilka lat w Pentium 4 ;) Systemu PD nikt już nie rozwija i pewnie rozwijał nie będzie...

No dobra, dobra, ale co z tymi benzynami :diabel:

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: