uff ... rzeczytałem i dopatrzyłem sie dwóch uchybien ...
jmm napisał(a):
baskecik napisał(a):
(tutaj najgorzej, najmocniejsze 1,9 TDI w Seatach miało 170 KM
W którym modelu? Mi sie wydaje, że było 150KM w Toledo/Ibizie
był silnik 1.9 TDI 160 KM montowany tylko w Seatach a dokladnie Ibiza Cupra ... i jak juz jestesmy przy temcie porównan TDI vs TPB to mozecie sobie nieco poczytac ....
Ibiza Cupra TDI jest najmocniejszym samochodem z silnikiem Diesla w tym segmencie. Silnik 1.9 TDI o mocy 160 KM (118 kW) oparty jest na 150-konnej jednostce 1.9 TDI z Leona FR i współpracuje z sześciostopniowa skrzynią biegów. Przypomnijmy, że wersja benzynowa 1.8 20VT osiąga moc maksymalną mocy 180 KM (132 kW). Diesel rozpędzać się może do 220 km/h, zaś wersja benzynowa do 229 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 7,6 i 7,3 sekundy. Porównania powinny dopełnić dane o średnim spalaniu. Np. w ruchu miejskim Cupra Tdi spala średnio 7 litrów na 100 km, zaś Cupra 1.8 20VT – 11 litrów i co wy na to
chyba nie tak zle jak na smierdzace TDI
Sprinter napisał(a):
baskecik napisał(a):
To akurat nie jest żadnym argumentem ... wiele silników budowanych jest z myślą o długich przebiegach i nie zawsze żyłuje się je pod kątem osiągów ... przykład: silnik AFF - wszystko to samo co 1Z, a zbudowany pod kątem dożycia późnej starości.
3.0 TDI ma już ponad 220 KM, a to tylko 0,3 l różnicy i 40 KM ... nie tędy droga kolego ...
No jak to, sam wcześniej uczepiłeś się, że czemu nie wziąć do porównania słabszych starych 2.2T (MC, KG,...), nie rozumiem... porównujemy najbliższe pojemnościowo modele. Z twojej wypowiedzi wynika, że tak jak 2.5TDI, tak 3.0TDI są żyłowane i krótko pożyją, to tędy już jest droga ?
P.S. O ile pamiętam 3.0TDI ma 233KM.
druga sprawa to taki maly szczegól .... co by bylo wszsytko jasne
byly jeszcze 3.0 TDI w pierwszej fazie produkcji które mialy 204 KM ....
to tyle ode mnie ... jest bardzo ciekawie ....
chetnie poczytam dalsza czesc ....