.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 23:32:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna strona

co wolisz - diesel czy benzyna?
diesel 40%  40%  [ 36 ]
benzyna 60%  60%  [ 55 ]
Liczba głosów : 91
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 15:11:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Sprinter napisał(a):

No dobra, dobra, ale co z tymi benzynami :diabel:

Nic, na razie dostają baty w Le Mans ... :szczerbol:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 15:24:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 00:44:19
Posty: 136
Lokalizacja: Kraków
Nie chce mi się czytać 7 stron. A jeśli chodzi o dywagacje, to :

6.0 V12 TDi vs 6.0 V12 TFSI = ...

_________________
Obrazek

Neva Follow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 15:34:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
baskecik napisał(a):
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
@ Bilu - ludzi interesuje to co pod prawa stopą oraz jego przydatność i użyteczność. Wykresy z hamowni mówią same za siebie.

wiec najprosciej sprawdzic przyspieszenie od 0 do 100 km/h i Vmaxa w katalogu.
gdzie tu wiec przewaga diesla? :):

Czy analizujemy silniki o tej samej mocy ? V-max dla benzyny, przyspieszenie do 100 dla diesla i elastycznosc dla diesla.
Za v-max odpowiedzialna jest moc, za resztę moment, zgadza się ?

a po co analizowac silniki o tej samej mocy? bardziej miarodajne jest porownanie tych samych pojemnosci.
0-100, Vmax dla benzyny, a spalanie dla diesla i wszystko w temacie.
ceny paliw mamy na poziomie europejskim, ale zarobki jeszcze nie.
wyobrazasz sobie taka dyskusje w sytuacji gdzie litr benzyny i ropy kosztuje 1,- PLN?
ja tak, ale na forum "ciekawostki" :):

Gdzie sens ? Powtarzasz to co powtarza wielu ... józef wspomniał już że posiadacze V8 najchętniej ścigają się z AFN`ami, to samo czynisz Ty Jacku ...
Przecież już teraz benzyna jest tańsza od ropy, więc ocb ? 1zł czy 4 zł , jaka różnica ? Sadzisz ze spadek cen obu paliw spowoduje ze wszyscy rzuca sie na benzyniaki ? Nie sądzę, nadal bowiem wielu posiadaczy TDI bedzie ceniło moment oraz zasięg zamochodu na pojedynczym baku, dla benzyny zmieniłoby się to o tyle na lepsze że nie trzeba byłoby wozić balastu w bagażniku i denerwować innych smrodem gazu w korkach ;)
Poza tym - taka cena paliwa spowodowałaby 2 rzeczy:
- wszyscy jeździliby V8,V10,V12 benzynami i dieslami
- brakłoby paliwa
To jest niemożliwe, nie w tym zakaczonym kaju ;)

ja sie nie scigam z AFNami :diabel:
nie chodzi mi o roznice w cenie ON i PB tylko relacja cenowa do zarobkow - jesli bedziemy zarabiac 4 razy wiecej niz teraz to koszty paliwa nie beda tak istotne i kompromis typu diesel dla wielu nie bedzie juz koniecznoscia. to samo z LPG.
zasieg na baku, balast w bagazniku to mnie grzeje bo okres reglamentacji paliwa i ubogiej ilosci stacji benzynowych mamy za soba wiec ten argument do mnie nie przemawia.
- wszyscy jezdziliby doladowanymi benzynami lub V8,10,12 tez benzynowymi
- paliwa nie braknie w istotnym dla nas okresie czasu; az tak perspektywiczne myslenie nie jest potrzebne.
kaczki kiedys odejda.... :peace:

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 15:50:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tutaj ciekawostka , do tego wypowiedź jednego z twórców Top Gear:
http://biznes.onet.pl/0,1433519,wiadomosci.html

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 16:12:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
baskecik napisał(a):
Tutaj ciekawostka , do tego wypowiedź jednego z twórców Top Gear:
http://biznes.onet.pl/0,1433519,wiadomosci.html

pamietaj tez, ze wiekszosc wybrala kaczynskich :diabel:

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 16:15:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
Tutaj ciekawostka , do tego wypowiedź jednego z twórców Top Gear:
http://biznes.onet.pl/0,1433519,wiadomosci.html

pamietaj tez, ze wiekszosc wybrala kaczynskich :diabel:

Ja byłem w mniejszości ... poza tym to są dane zachodnich sąsiadów ... w Polsce dieslami jeździ tylko 33% ... to tak w kontekscie kaczorków ;), dlatego jak widać znów jestem w mniejszości ... ;)
Got it ;) ?
Palnąłeś jak kulą w płot ... :diabel:
W kontekście twojej wypowiedzi można by rzecz że większość zarówno wybrała kaczorki jak i jazdę na PB :P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 16:27:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
baskecik napisał(a):
Bilu napisał(a):
baskecik napisał(a):
Tutaj ciekawostka , do tego wypowiedź jednego z twórców Top Gear:
http://biznes.onet.pl/0,1433519,wiadomosci.html

pamietaj tez, ze wiekszosc wybrala kaczynskich :diabel:

Ja byłem w mniejszości ... poza tym to są dane zachodnich sąsiadów ... w Polsce dieslami jeździ tylko 33% ... to tak w kontekscie kaczorków ;), dlatego jak widać znów jestem w mniejszości ... ;)
Got it ;) ?
Palnąłeś jak kulą w płot ... :diabel:
W kontekście twojej wypowiedzi można by rzecz że większość zarówno wybrała kaczorki jak i jazdę na PB :P

nie zrozumiales mnie, ale nevermind.
to, ze wzrasta sprzedaz diesla na swiecie to nie jest rzeczowy argument.
ps. sprzedaz aut z napedem na 4 kola jest symboliczna ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 16:30:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zrozumialem, ale jako zblokowany musze bronic swojego swiatopogladu :): ;)
Kaczuchy to tez nie argument ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 18:17:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Jeszcze raz historia LeMans
Byl sobie regulamin techniczny jeden dla wszystkich - i co dizli tam nie bylo
w 2005 roku producenci zaczeli lobbowac i zrobiono 2 regulaminy dla dizli i dla benzyn - jako ze to eurokomuna dzialacze zadbali o rownouprawnienie dizili i tak zadbali ze restrykcyjnosc w przypadku dizla byla najmniejsza. Jako ze produkcje mocnych silnikow klasyczny opanowanych mialo mase firm a dizli zaledwie kilka, wiec naturalnym jest ze latwo tu bylo o niezaprzeczalny prymat kilku wielkich (wiadomo posmarujesz pojedziesz).
Mozna wygooglowac w kilka minut wypowiedzi oficjeli od LeMans w swiadczace o tym az naddto dobitnie. Jutro dam linki bo z modemu to dosc malo przyjemne.

Wiec prosze o wsadzenie miedzy bajki prymaty dizla w wyscigach podpierajac sie story o LeMans. Ide o zaklad ze gdyby do WRC napisac odpowiedni nowy regulamin dbajacy o rownouprawnienie to w przyszlym sezonie w WRC tez diesel by wygral :509:

Jeszcze jedno niezaprzeczalnym faktem swiadczacym o prymacie dizla w wyscigach sa wyscigi ciezarowek od lat na podium same dizle ;)

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 18:26:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Przytocze pewien artykuł z najnowszego Motoru :peace:

Pokrzepiajacy dla fanow benzyniaków :diabel:

"Przyszłość diesla
Zdaniem R. Rinolfiego diesle stracą na znaczeniu na rzecz silników benzynowych. I nie są to puste słowa. Pochodzą od wynalazcy systemu common rail, dzięki któremu diesle są dziś najpopularniejsze w historii. Zdaniem zatrudnionego u Fiata konstruktora turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa czy nowe systemy sterujące zaworami sprawią, że uzyskanie 120KM z litra pojemności będzie normą, a zużycie paliwa okaże się tylko o 10% większe od porównywalnego diesla (obecnie róznica wynosi ok 30%). Emisja szkodliwych substancji będzie podobna, silniki benzynowe zaoferują- podobnie jak dziś diesle- duzy moment obrotowy już od niskich obrotów. I najważniejsze- te nowoczesne konstrukcje benzynowe będa znacznie tańsze w produkcji od diesli. Diesle zachowaja popularność tylko w zdecydowanie droższych autach."

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 19:31:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
LeMans, które ciągle wymienia baskecik, to jedno wielkie krętactwo. Czytałem o nim i jawnie tam zrobili sobie jajca z reguł dla silników benzynowych i dizelków.

Wygooglowane:

The relevant regulations:

Gasoline Displacement Limit 4000cc (turbocharged)
Diesel Displacement Limit 5500cc
Gasoline restrictor 2x 32.4mm (area of 1,648mm^2)
Diesel restrictor 2x 39.9mm (area of 2,499mm^2)
Gasoline boost pressure 7.3psig
(4.0 liter engine)
Diesel boost pressure 28psig
(5.5 liter engine)

Do tego doszły mniejsze średnice otworów do tankowania dla benzyn, bo PB się szybciej tankuje niż ON, a nawet takie pierdoły jak zabronione VTG w trubinach benzyn, a dizlowskich oczywiście dopuszczone.
Nie wspominając o tym, że ropa ma o około 10% wyższą wartość energetyczną, czyli defacto dizelek może przejechać na nim więcej. Stąd podobno w tym roku, po protestach zmniejszą im może zbiorniki o te 10%...

Takich wypaczeń pewnie jeszcze kilka by się znalazło.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 19:44:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
uff ... rzeczytałem i dopatrzyłem sie dwóch uchybien ... :P


jmm napisał(a):
baskecik napisał(a):
(tutaj najgorzej, najmocniejsze 1,9 TDI w Seatach miało 170 KM

W którym modelu? Mi sie wydaje, że było 150KM w Toledo/Ibizie :)


był silnik 1.9 TDI 160 KM montowany tylko w Seatach a dokladnie Ibiza Cupra ... i jak juz jestesmy przy temcie porównan TDI vs TPB to mozecie sobie nieco poczytac .... :diabel:

Ibiza Cupra TDI jest najmocniejszym samochodem z silnikiem Diesla w tym segmencie. Silnik 1.9 TDI o mocy 160 KM (118 kW) oparty jest na 150-konnej jednostce 1.9 TDI z Leona FR i współpracuje z sześciostopniowa skrzynią biegów. Przypomnijmy, że wersja benzynowa 1.8 20VT osiąga moc maksymalną mocy 180 KM (132 kW). Diesel rozpędzać się może do 220 km/h, zaś wersja benzynowa do 229 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 7,6 i 7,3 sekundy. Porównania powinny dopełnić dane o średnim spalaniu. Np. w ruchu miejskim Cupra Tdi spala średnio 7 :!: litrów na 100 km, zaś Cupra 1.8 20VT – 11 litrów :!:

i co wy na to :?: :diabel: chyba nie tak zle jak na smierdzace TDI :diabel:

Sprinter napisał(a):
baskecik napisał(a):
To akurat nie jest żadnym argumentem ... wiele silników budowanych jest z myślą o długich przebiegach i nie zawsze żyłuje się je pod kątem osiągów ... przykład: silnik AFF - wszystko to samo co 1Z, a zbudowany pod kątem dożycia późnej starości.
3.0 TDI ma już ponad 220 KM, a to tylko 0,3 l różnicy i 40 KM ... nie tędy droga kolego ...


No jak to, sam wcześniej uczepiłeś się, że czemu nie wziąć do porównania słabszych starych 2.2T (MC, KG,...), nie rozumiem... porównujemy najbliższe pojemnościowo modele. Z twojej wypowiedzi wynika, że tak jak 2.5TDI, tak 3.0TDI są żyłowane i krótko pożyją, to tędy już jest droga ? ;)

P.S. O ile pamiętam 3.0TDI ma 233KM.

druga sprawa to taki maly szczegól .... co by bylo wszsytko jasne

byly jeszcze 3.0 TDI w pierwszej fazie produkcji które mialy 204 KM ....

to tyle ode mnie ... jest bardzo ciekawie .... ;-)
chetnie poczytam dalsza czesc .... :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 14.lis.2006 19:48:38 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 19:47:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
spanky napisał(a):
Ibiza Cupra TDI jest najmocniejszym samochodem z silnikiem Diesla w tym segmencie. Silnik 1.9 TDI o mocy 160 KM (118 kW) oparty jest na 150-konnej jednostce 1.9 TDI z Leona FR i współpracuje z sześciostopniowa skrzynią biegów. Przypomnijmy, że wersja benzynowa 1.8 20VT osiąga moc maksymalną mocy 180 KM (132 kW). Diesel rozpędzać się może do 220 km/h, zaś wersja benzynowa do 229 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 7,6 i 7,3 sekundy. Porównania powinny dopełnić dane o średnim spalaniu. Np. w ruchu miejskim Cupra Tdi spala średnio 7 litrów na 100 km, zaś Cupra 1.8 20VT – 11 litrów.

i co wy na to :?: :diabel:

kolejny dowod na to ze benzyna jest szybsza a diesel mniej pali :diabel:

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 19:55:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Bilu napisał(a):
spanky napisał(a):
Ibiza Cupra TDI jest najmocniejszym samochodem z silnikiem Diesla w tym segmencie. Silnik 1.9 TDI o mocy 160 KM (118 kW) oparty jest na 150-konnej jednostce 1.9 TDI z Leona FR i współpracuje z sześciostopniowa skrzynią biegów. Przypomnijmy, że wersja benzynowa 1.8 20VT osiąga moc maksymalną mocy 180 KM (132 kW). Diesel rozpędzać się może do 220 km/h, zaś wersja benzynowa do 229 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 7,6 i 7,3 sekundy. Porównania powinny dopełnić dane o średnim spalaniu. Np. w ruchu miejskim Cupra Tdi spala średnio 7 litrów na 100 km, zaś Cupra 1.8 20VT – 11 litrów.

i co wy na to :?: :diabel:

kolejny dowod na to ze benzyna jest szybsza a diesel mniej pali :diabel:

akurat ten przypadek :
-identyczne autka,
-prawie ze identyczne moce,
-pojemnosci
pokazuje ze jednak TDI moze byc góra :!:
różnica 3 l/100 km w stosunku do 0.3 sekundy i 9km/h mowi sama za siebie ...
tak samo szybko,ale jak juz nie tak samo tanio .... :!:

takze Twoje stwierdzenie to jak chwytanie sie brzytwy przez tonacego .... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 20:31:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dobra , miałem skończyć udział w tej dyskusji , ale ... forget it ... :diabel:
Cóż, znów mamy do czynienia z jakimś układem, który de facto wystawił na piedestał smiedziele ... albowiem:

Marek napisał o ograniczeniach ... zgoda, ale:
- 4 litry benzynowe kontra 5,5 dieslowskich to żadna różnica ... wystarczy spojrzeć na porównanie obecnie produkowanych TB do TD ... benzyna przy takiej pojemności powinna mieć spokojnie dużo więcej koni. Przecież silniki dieslowskie i benzynow o tej samej pojemności , różnią się mocą o ok 50 KM ... przy pojemnościach rzędu 4 litry to już chyba przepaść ...
- zmniejszenie zbiornika paliwa z dieslach nic nie da ... są sprawniejsze o 30% ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 20:34:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
uff ... rzeczytałem i dopatrzyłem sie dwóch uchybien ... :P


jmm napisał(a):
baskecik napisał(a):
(tutaj najgorzej, najmocniejsze 1,9 TDI w Seatach miało 170 KM

W którym modelu? Mi sie wydaje, że było 150KM w Toledo/Ibizie :)


był silnik 1.9 TDI 160 KM montowany tylko w Seatach a dokladnie Ibiza Cupra ... i jak juz jestesmy przy temcie porównan TDI vs TPB to mozecie sobie nieco poczytac .... :diabel:

Ibiza Cupra TDI jest najmocniejszym samochodem z silnikiem Diesla w tym segmencie. Silnik 1.9 TDI o mocy 160 KM (118 kW) oparty jest na 150-konnej jednostce 1.9 TDI z Leona FR i współpracuje z sześciostopniowa skrzynią biegów. Przypomnijmy, że wersja benzynowa 1.8 20VT osiąga moc maksymalną mocy 180 KM (132 kW). Diesel rozpędzać się może do 220 km/h, zaś wersja benzynowa do 229 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 7,6 i 7,3 sekundy. Porównania powinny dopełnić dane o średnim spalaniu. Np. w ruchu miejskim Cupra Tdi spala średnio 7 :!: litrów na 100 km, zaś Cupra 1.8 20VT – 11 litrów :!:

i co wy na to :?: :diabel: chyba nie tak zle jak na smierdzace TDI :diabel:

Sprinter napisał(a):
baskecik napisał(a):
To akurat nie jest żadnym argumentem ... wiele silników budowanych jest z myślą o długich przebiegach i nie zawsze żyłuje się je pod kątem osiągów ... przykład: silnik AFF - wszystko to samo co 1Z, a zbudowany pod kątem dożycia późnej starości.
3.0 TDI ma już ponad 220 KM, a to tylko 0,3 l różnicy i 40 KM ... nie tędy droga kolego ...


No jak to, sam wcześniej uczepiłeś się, że czemu nie wziąć do porównania słabszych starych 2.2T (MC, KG,...), nie rozumiem... porównujemy najbliższe pojemnościowo modele. Z twojej wypowiedzi wynika, że tak jak 2.5TDI, tak 3.0TDI są żyłowane i krótko pożyją, to tędy już jest droga ? ;)

P.S. O ile pamiętam 3.0TDI ma 233KM.

druga sprawa to taki maly szczegól .... co by bylo wszsytko jasne

byly jeszcze 3.0 TDI w pierwszej fazie produkcji które mialy 204 KM ....

to tyle ode mnie ... jest bardzo ciekawie .... ;-)
chetnie poczytam dalsza czesc .... :peace:

Dzięki Spanky za parę konkretów, bo rypnąłem się z mocą Cupry :peace:
0,3 sekundy to faktycznie wstyd dla słabszego o 20 KM dieselka ... :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 20:45:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Bilu napisał(a):
Jozef napisał(a):
Poza tym, ile na forum jest mocnych ropniaków? 3.0 tdi jest garstka. V8 TDI to jednostkowe przypadki. Wychodzi na to że kierowcy 4.2V8 czy 2.2T najeżdzają na AFNa czy w najlepszym razie AKE. Z czego wniskują że diesel jest do kitu :P

Jozef

nie zrozumiales widocznie istoty dyskusji.
chodzi bardziej o:
1,9 tdi vs 1,8t
2,5 tdi vs 2,2t
2,0 tdi vs 2,0t fsi
dla odpowiedniak benzynowego dla silnika w temacie przyjdzie nam troche poczekac (najnowsze RS6?), ale juz teraz wiadomo co bedzie lepsze :):
wynik konfrontacji jest oczywisty "tanio" vs "szybko" przy czym "tanio" jest sterowane politycznie ;)


Ale w takim porównaniu pomijamy dosyć istotny fakt - rozwój TDI nie skończył się na 1.9 czy 2.5V6. I nie chodzi tu tylko o pojemność czy ilość garczków. W 3.0V6 i nowych V8 doszło sporo modyfikacji: niższy stopień kompresji, wtryski piezoelektryczne, jakieś miszmasze z wzbudzaniem turbulencji w kolektorach ssących, nowy system zarządzania silnikiem, modyfikacje w konstrukcji głowicy, biturbo vtg, w V12 zupełnie nowy CR i pewnie jeszcze wiele innych. Większość z tych rozwiązań za jakiś czas trafi do silników I4. Już obecnie, 2.0tdi 170km ma niektóre z nich. W tym porównaniu 1.9 czy 2.5 trącą już trochę myszką. Różnica pewnie taka jak między owym AFN a 1Y. Natomiast samochodów z nowszymi silnikami jest na forum niewiele. Po większych modach to chyba w ogóle nie ma. To i można się krzywić jakie to diesle są do du...y

_________________
A4 Avant, AFN


Ostatnio edytowano 14.lis.2006 21:14:14 przez Jozef, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 21:13:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Jeszcze Le Mans - to nie chodzi tylko o ten jeden wyścig. Był jeszcze Sebring, było wspomniane 8 wyścigów w American LeMans. Czyżby Układ? :diabel: A reguły, o ile mi wiadomo, już dawno nie były jednolite. Np. wolnossące mają do 6 litrów. Doładowane tylko 4 litry.

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 21:49:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
baskecik napisał(a):
Tutaj ciekawy artykuł o "nieelastyczności diesla" a raczej riposta dla pewnego stereotypowego podejścia do diesli, sugeruję poczytać:
http://tdi.pl/index.php?name=News&file=article&sid=128


Podstawiając dane do wzoru z artykułu i przyjmując że efektywny moment to od 80% najwyższego momentu (przykład z Hondą) wychodzi dla 1Z i NG (sorry że takie stare kondony ale nie posiadam innych przebiegów momentu) odpowiednio 56% efektywnych obrotów dla 1Z i 71,4% dla NG :peace:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 22:13:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
baskecik napisał(a):
PD po tym względem jest chyba najdoskonalsze, ale znow pierdzi i klekocze .. niedogodzi się ludziom :):


To jest dobry przykład na to jak szybo zmienia się technologia wysokoprężnych ;) Jeszcze kilka lat temu pompki oczywiście były górą. Teraz sytuacja się odwraca. A w benzynowych po prostu marazm :D Ktoś tam dłubie kierownice w turbo - tyle że to w 911tce turbo :): Ktoś inny zrobił rebranding GDI i teraz nazywa się FSI - podobno mniej pali, tyle że Pb98 :D

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: