.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 19:47:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AKE] Czy warto się w to bawic czy lepiej sprzedac
PostNapisane: 14.lis.2006 11:38:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.cze.2006 07:44:22
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa-Gocław
Witam,

Zwracam się do Was z proœbš o poradę. Wielu z Was miało już kilka audiczek w swojej karierze i myœlę, że Wasze doswiadczenia w tym temacie bedš dla mnie bardzo pomocne.

Powoli mam dosc wkladania coraz wiekszej kasy w moje autko.
Mam A6 2.5 TDI quattro, tiptronic, silnik AKE z końca 2000r. Trafił mi się model z pełnš opcjš (nie wiem co można miec wiecej, mam webasto, navi+, skóra, podgrzewanie foteli przód i tył, solardach,zawieszenie NIVO i jeszcze mnóstwo innych bajerów).
Wymieniłem już wałki na nowe, a teraz mam do wymiany jeszcze wtryskiwacze i problem z zawieszeniem. Podobno koszty naprawy zawieszenia NIVO sš koszmarnie drogie.
Teraz moje pytanie. Czy warto sie bawić w to dalej, czy mozna bez problemu wymienić NIVO na zwykłe amorki i jakie to bedzie miało następstwa?
Dodatkowo, czy warto bawić się na poczštek w wymiane tylko wtryskiwacza sterujšcego, czy lepiej uzbierac kasę i wymienic odrazu cały komplet?

Nie chciałbym sprzedawac tego autka bo szukałem fury w takiej opcji bardzo długo. Ale może koszty czekajšce na mnie zmieniš moje zdanie.

Sorki za przydługi temat ale licze na podzielenie się Waszymi doœwiadczeniami.
:peace:

Uzywałem opcji szukaj bardzo długo, ale tak naprawdę nie znalazłem w pełni odpowiedzi na moje pytanie

Pozdrawiam,

_________________
AKE A6 2.5 TDI Tiptronic Quattro 2000/2001r


// "It is nice to be important, but it is more important to be nice."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 11:49:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wtryskiwacze prędzej czy później trzeba wymienić ... wrzuć logi z bloku 013 i 014 to zobaczymy w jakim stanie są i czy faktycznie trzeba je wymieniać. Jeśli nawalił wtrysk sterujący z pozostałe sa ok, to można zmienić tylko sterujący, jeśli pozostałe są zyżyte - trzeba wymienić komplet.
Jesli autko nie bite i dobrze utrzymane, to doprowadziłbym je do serii i jeździł ... kupując kolejne używane znów będziesz musiał inwestować ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 12:53:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.cze.2006 07:44:22
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa-Gocław
Logi robiłem jakieœ czas temu i niestety pokazujš, ze czas na wymiane. Parametry wahajš się pomiędzy 1,2 a 1,9. Przy innej próbie w odstępie dwóch tygodni miałem od 0,5 do 1,3. Rozumiem ze norma to +-2,0. Te róznice w pomiarach w tak krótkim odstępie czasu mnie dziwiš. Czy winny może być głownie wtryskiwacz sterujšcy?

A jeœli chodzi o NIVO, to warto sie bawić w to, czy raczej bez przeszkód można zmienic na zwykłe? Czy przy quattro nie bedzie miało to jakiœ złych następstw? (szczególnie przy obciazonym tyle). Jak miałby sie wtedy układ samopoziomujšcy xenonów do takiej zmiany. Czy jest on powišzany z tym?

_________________
AKE A6 2.5 TDI Tiptronic Quattro 2000/2001r


// "It is nice to be important, but it is more important to be nice."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:29:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Ziomas napisał(a):
Logi robiłem jakieœ czas temu i niestety pokazujš, ze czas na wymiane. Parametry wahajš się pomiędzy 1,2 a 1,9. Przy innej próbie w odstępie dwóch tygodni miałem od 0,5 do 1,3. Rozumiem ze norma to +-2,0. Te róznice w pomiarach w tak krótkim odstępie czasu mnie dziwiš. Czy winny może być głownie wtryskiwacz sterujšcy?

A jeœli chodzi o NIVO, to warto sie bawić w to, czy raczej bez przeszkód można zmienic na zwykłe? Czy przy quattro nie bedzie miało to jakiœ złych następstw? (szczególnie przy obciazonym tyle). Jak miałby sie wtedy układ samopoziomujšcy xenonów do takiej zmiany. Czy jest on powišzany z tym?


samopoziomowanie jest niezalezne.
zawieszenie mozna przerobic na zwyczajne.

skad bierzesz domysly, ze popsuty jest wtryskiwacz sterujacy?
czy wystepuje blad 00542 Needle Lift Sensor -G80 ?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 14:41:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.cze.2006 07:44:22
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa-Gocław
Z tym wtryskiwaczem to był tylko mój domysł jak widać niczym sensownym nie poparty. :diabel:

Cóż.. czeka mnie spory wydatek. Najpierw muszę zrobić zawieszenie bo zrobiło się fatalnie. Autko jest miękkie i na każdym dole buja jak okrętem w czasie sztormu (czy to może byc wina tylko wahaczy :?: ). Zaczyna mi też myszkować po drodze no i tył z jednej strony mi często całkiem opada, az cała opona chowa sie w nadkolu (to chyba problem z tym nieszczesnym nivo) z drugiej strony jest ok.

Orientujecie się jakie koszty sa zwiazane z naprawš zawieszenia? (pytanie może zbyt ogólne, ale koszt wahaczy i amortyzatorów ?)

Dzięki za pomoc

_________________
AKE A6 2.5 TDI Tiptronic Quattro 2000/2001r


// "It is nice to be important, but it is more important to be nice."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 15:11:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
co do zawieszenia, to zrob tak:

*sprawdz, czy sa bledy [zVAGuj] zawieszenia;
*podjedz do ASO na badanie zawieszenia [circa 20PLN], wiele sie wyjasni.


[+]
wtryskiwacze zostaw w spokoju, poki nie przekrocza 2.0 wyraznie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 15:24:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.cze.2006 07:44:22
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa-Gocław
A da się VAGowac zawieszenie?? Kilka razy próbowałem odczytac błędy z róznych modułów ale nie otrzymywałem żadnej odpowiedzi. Nie komunikowały sie ze mnš. Czy po ODBII i VAG-COM 3.11 jest możliwe odczytać cokolwiek zwišzanego z zawieszeniem??

Dziekuje za pomoc. Spróbuje sprawdzić najpierw w ASO to zawieszenie. Chociaż nie ufam im za bardzo. Lubiš bowiem znajdowac usterki których nie ma.

_________________
AKE A6 2.5 TDI Tiptronic Quattro 2000/2001r


// "It is nice to be important, but it is more important to be nice."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2006 17:03:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Ziomas napisał(a):
A da się VAGowac zawieszenie?? Kilka razy próbowałem odczytac błędy z róznych modułów ale nie otrzymywałem żadnej odpowiedzi. Nie komunikowały sie ze mnš. Czy po ODBII i VAG-COM 3.11 jest możliwe odczytać cokolwiek zwišzanego z zawieszeniem??

Dziekuje za pomoc. Spróbuje sprawdzić najpierw w ASO to zawieszenie. Chociaż nie ufam im za bardzo. Lubiš bowiem znajdowac usterki których nie ma.



trudno mi powiedziec, czy w C5 przed fl mozna sie laczyc z zawieszeniem [nie wiemy dokladnie, jakie masz].
po fl mozna bylo to czynic na pewno w przypadku all-road'a.

sprobuj zdiagnozowac zawieszenie w 2ch roznych aso...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: